Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » TAS5630 vélemények
Szia Zoka
Kérdésem és kérésem lenne. A TAS56xx bemenetét meg tudtad oldani? Ezt a kapcsolást néztem tőled Bővebben: Link Bevált a kapcsolás?
Szia!
Igen, egyenlőre így van megoldva a bemenet, csak még az egész elejére, a jobb és bal bemenetre tettem 10-10µF elkót (oda ahol a Left In és Right In szöveg van). Nekem így megy mobilról, PC-ről is gond nélkül. Ezt a bemeneti áramkört külön nyákra terveztem, kísérleti jelleggel. Az erősítő terv bevált (brutál jó cucc), de még a fejlesztési szakaszban van. A végső erősítő 8 csatornás lenne 4 TAS-sal. Még nem dokumentáltam semmit, tehát a beültetés is csak a kapcsolási rajz alapján történt. Én azt javasolnám, hogy a Lorylaci által közzétett kapcsolást nyugodtan építsd meg, az is tesztelve lett jól működik (esetleg az indikátor lábakat érdemes kivezetni), a bemenethez meg elküldöm ezt a bemeneti kapcsolást. Az én tervemet jelenleg nem tudom elküldeni, még szeretném dokumentálni (ültetési rajz, meg ilyesmi még nincs), de ez jó pár hét vagy hónap mire elkészül.
Szia
Köszönöm szépen a segítséget Az NE5532 csak SMD tudtam szerezni. De nem baj megcsinálom azokkal. A lorylaci tervét szeretném én is felhasználni. Át is terveztem, hogy a CLIP, OTW stb. ki legyen vezetve a nyák szélére Nekem eredetileg hangosítási célra készülne.
Szia
bocsika a barátom login volt és nem vettem észre HDD vagyok
Szia! Én TL072-t használtam, csak a rajzon még az NE5532 maradt rajt. Lényegtelen, de ha smd-t használsz, akkor a nyáktervet is át kell alakítani. Én nem kimondottan hangosításra tervezem, így nem tudok nyilatkozni arról, hogy nagyobb hangerőn hogy viselkedik. Laci tesztelte úgy tudom nagy hangerőn is megállja a helyét. Nekem most egy P4-es hűtőbordáján van, amivel szerintem folyamatos szinusszal max. terheléssel is bírná. De majd kisebb borda lesz, mert én jó, hogyha 10%-on kihasználom. Persze néha majd odapörkölnék neki
Üdv!
Sajnos az IC a folyamatos maximális szinuszos kimenetet nem tudja hoszabb ideig. Egyszerűen azért, mert a tok nem képes akkora hő kiszállítására.
Ettől függetlenül problémamentesen használható hangosíásra, mert a zene crest factora nagyobb, valamint az IC tényleg megfelelő védelmekkel van ellátva. Zenével én clippig hajtottam 2x4 ohmba és azt bírta.
Csak azt akartam jelképezni, hogy annál a bordánál nagyobb szerintem nem kellhet hozzá. Szerencsére a zene nem folyamatos szinusz, és az is igaz, hogy az IC-ben mindenféle védelem van, szinte hangosításra tervezték Jó, ez azért lehet, hogy túlzás, de jó kis cucc.
Találtam egy hűtőbordát ami 1db TAS IC-nek lenne a bordája. Méretei a képen láthatók, 83x100x25. Feketére eloxált. Vajon ez a borda mennyire lenne elég ?
Laci: neked mennyire melegedtek a kimeneti szűrő tekercsei (ill. a vasmagok)?
Csatolt tekercses kimeneti szűrővel kísérleteztél? Kiváncsi lettem és rendeltem ilyenIC-t, meglátjuk mi lesz belőle
Amikor 2x 4ohmba hajtottam clippig +50V tápról, akkor melgedtek úgy 50°C körülire. (T106-2 mag, 1mm zománchuzallal tekerve)
Csatolt tekerccsel nem kísérleteztem, milyenre gondoltál? AD vagy BD modulációban fogod hajtani?
Laci szerinted elég lenne ez a borda?
Bővebben: Link Kb. 48V tápról, 4 Ohm-on clip-ig kihajtva is bírnia kellene. Vagy tervezzek hozzá ventilátort is? Köszi.
Szerintem a BD moduláció ad jobb minőséget. Olyam megoldásra gondolok, ahol a két tekercs közös módusú induktivitása nagyobb, mint a differenciál módusú. Igy a moduláció nélküli állapotban kisebb AC áram megy a tekercsen, és kevesebb a modulációs "vivő maradék" is.
Ez többféleképpen is megoldható, pl. úgy, hogy az adott tekercs huzalját továbbviszem a másikra pár menet erejéig (és viszont), de akár közös vasmagon is el lehet készíteni úgy hogy megfelelő közös módusú és differenciális induktivitást adjon. Vagy lehet 3 vasmaggal: 2 normál tekercs + 1db közös módusú induktivitás 2 párhuzamos huzallal tekerve. Zenével modulálva (de még szinusz esetén is) számíthat szerintem - persze elkészíteni nehezebb. A TPA3122-nél (igaz csak deszkamodell szinten) már kipróbáltam (mindhárom megoldást) és ott megvalósítható volt.
Eddig 3 nyákot sikerült elkészítenem ezzel az IC-vel, mindegyik nagyon szépen működik külön-külön (együtt szinkronizálva még nem próbáltam), még egy nyákot szeretnék építeni.
Azt szeretném megkérdezni, hogy a 4 nyák lehetne-e egyetlen közös hűtőbordán ? (mondjuk egy 20x20x2,5cm-es borda lenne) Én úgy tudom, hogy a GND van kivezetve a hűtőfelületre, és azt írja az adatlap, hogy a borda kapcsolatban legyen GND-vel. Köszi!
Ez jó kérdés. Itt nyilván az a probléma lehet, hogy földhurok alakul ki a bordán.
Sajnos nem tudok többet mondani, minthogy próbáld ki
A neten lehet olyan képeket találni, ahol 2 chip van 1 közös bordán. Talán nincs elszigetelve külön-külön.
De lehet, hogy érdemesebb lenne 4 bordát venni, amit vagy összecsavarozok, vagy nem
Sziasztok!szeretnék én is építeni egy phd tokozású vadállatot.szeretnék kérni egy pontos nyák tervet és egy alkatrész listát.előre is köszi.
Szia!
Ha nem lennél lusta visszalapozni az első oldalra, ott megtalálhattad volna a közzétett nyáktervemet, ami ellenőrzött, kipróbált (sőt már más is utánépítette). Az adatlapi alapkapcsoláson alapszik, így az alapján könnyedén meg tudod építeni.
megtaláltam a kapcsolást ,sőt már 1 hónapja letöltöttem,csak nem voltam biztos az alakatrész listában,ezért írtam.Egyébként a nyák egyoldalas?
Igen, a nyák egy oldalas, egyszerűsíett változat, pont a könnyű megépíthetőségért.
Az indikátorok már csak azrét nincsenek rajta, mert egyéntől függő, hogy hogyan szeretné (kivezetve előlapra, MCU figyeléssel, nyákon stb...) Mellesleg a nyákterven rajta vannak az alkatrész értékek is. Amire figyelni kell, hogy az 1µF értékű 1812-es tokú kerámia kondik legalább 50V (63V ajánlott) tűrésűek és X7R anyagúak legyenek. Lényegében minden kapható hozzá a LOMEXban. A kimeneti szűrő értékeit az adott terhelőimpedanciára javasolva szintént tartalmazza az adatlap.
az érdekelne még,hogy az adatlapon alapján találtam ezt a tekercset,de ilyet kereskedésben nem találtam,az lenne a kérdésem hogy ti saját magatok készítettétek el a tekercset vagy megvásároltátok?
Ajánlom hogy először olvasd a d-osztályú erősítőkről szóló cikkemet, ott van részeltes leírás a tekercs házi elkészítéséről.
Itthon kész tekercseket nem lehet boltban kapni. Talinál lehet kapni porvasmagaokat (T106-2 típus kell). ÉN mondjuk máshonnan rendelem és tekerem meg 1mm zománchuzallal. A Coilcrafttól lehet venni belevaló induktivitásokat, de drága, mert külföldi. (azonban érdemes az oldalukat figyelmesen nézegetni több okból)
Köszi a segítséget.azonban lenne még kérdésem a bemenettel kapcsolatban,mert nekem nem egészen világos a kapcsolási rajz,nem értem hogy mi szükség van a 0r-es ellenállásokra,és hogy a jumperrel mit lehet változtatni
Megmutatnád (a kapcsolási rajzon vagy a nyákterven mondjuk pirossal bekeretezve) azt a részt, amit nem értesz.
Így gyorsabban tudnék segíteni.
erre a részre gondoltam,de észre vettem még azt is hogy elég sok alkatrészt elhagytál az alapkapcsoláshoz képest,befolyásol ez valamit a működés során?
Ez amit mutattál arra való, hogy a bementet rövidre tudják zárni. Így könnyedén meg tudják mérni mennyi a cucc zaja.
Sok mindent elhagytam, természetesen befolyásolnak: pl nincs indikátr, nem tudzs működési módok között váltogatni stb... Mennyire értesz amúgy a kapcsolóüzemű erősítőkhöz? A műdési alapjukat érted?
Hogy őszinte legyek,ebben a témában még kezdő vagyok.
Akkor azt javaslom, hogy egyrészt olvasgasd. Olvasd el a d-osztályú cikkemet, majd a TAS5630 adatlapját részletesen. Próbáld megérteni a működését.
Másrészt most ne törődj az IC extráival, építsd meg azt a nyákot amit feltettem. Ha követed az adatlapot, na meg persze a cikkem ajánlásait (lásd kimenő tekercs készítése), akkor menni fog. Van oszcilloszkópod?
nincs oszcilloszkópom,de ebben valószínű tud segíteni a volt osztályfőnököm.megterveztem a diff.bementet,kérdés az hogy jó-e?
Ez így nem. Ajánlom nézz körbe ebben a topicban, mert már születtek megoldások arra, ha te asszimetrikus bemenetet szeretnél. (A TAS5630-nak szimmetrikus bemenet kell).
Ha kezdő vagy, akkor mindig maradj a már letesztelt, működő megoldásoknál. Oszcilloszkóp használata ajánlott, ugyanis ennek segítségével tudod letesztelni a helyes működést (szép négyszög, satöbbi). Persze ha utánépítesz, akkor szkóp nélkül is mehet a dolog.
Ezt nem teljesen értem,a topicban található kapcsolási rajz alapján terveztem.de igazából nem igazán értettem hogy miért van az erősítő bemenetén 3 csatlakozási pont.most azt sem igazán értem h milyen is az a szimmetrikus bemenet.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |