Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » TV hiba, mi a megoldás?
Megnéztem a lomtárban, ezt nem kell feszegetni, az alsó nyíláson szoktam befújni, most már emlékszem.
Szia! Kiszedtem az alkatrészt igaz csak két lábú de ez lényegtelen. Ki lehet mérni hogy jó-e? 635 ohm-ot mutat a műszer.
Na szia! Nyomtam bele műszerolajat azóta nincs zöld szín akárhogy tekergetem semmi sincsen csak néha felvillan zölden, de olyan erősen hogy inkább nem szórakozom vele.. Ötlet??:S
Tedd át a másik panelből a potit.És fújd be kontakt spray-vel(!).Mozgasd átés utána állítsd be a megfelelő színt.
István
Szerintem nem jó,mert hidegen kis ellenállást kellene mérned.Ez a 635 Ohm sok.Cseréld ki.Melegen kellene nagy ellenállást mutatnia ( PTK ) Positive thermo...valami
István
Most fújtam be wd 40 el egyből tökéletes lett és jól szabályozható Egyébként hogy érdemes beállítani a színeket, hogy a potik kb fél állásba legyenek és úgy összehozni fekete fehér képnél??
Vedd le a telítettséget a TV-n és úgy állíts be szép ff képet.A kis fém potikhoz első körben ne nyúlj.Csak a három műanyag házassal.[OFF]Ezzel a beállítással én mindig bajban voltam,nem volt hozzá jó szemem
Hát most az van, hogy befújtam összes potit ügye a WD 40 el meg el is tekergettem őket és most egyszerűen nem tudom beállítani.. Mert kék zöld jó de a piroson hiába tekerek semmit csak annyi, hogy sötét szobába a képernyő jobb fele piros.. ÉS nem tudok vele mit kezdeni.. Nem tudom van-e hozzá köze de ahogy befújtam olyan lett a panel is kicsit de elvileg ez a szer nem vezeti az áramot szóval nem értem..
Na sziasztok!
Ma volt időm méregetni kicsit. A négy egyenirányító dióda jó lehet azt gondolom, mert megvan a 310 volt, ezeken kívül még van 3, amik szintén jók, néhány ellenállás, néhány kerámia kondi, zárlatot nemtaláltam, szakadás nincs. Cseréljem ki esetleg a táp IC-jét? A dódákat úgy mértem, hogy az egyik lábukat kiemeltem.
Jó már rájöttem mindenre mért volt.. Mikor kinyomtam a tv-t közepén egy piros pöttyel kapcsolt ki ilyet akkor csinált mikor úgy indítottam el a tv-t hogy nem dugtam rá a pirosat.. ÉS nézem megadta magát a forrasztás.. Szóval megforrasztom és elvileg jó lesz A piros pötty a közepén egyébként ilyenkor mitől van??
kapcsolási rajz van a tápegységhez?
Ha van csatolj már ide.
már volt olyan hibám hogy a képcső foglalaton lévő R.G.B. erősítő panel IC zárlata beterhelte a tápot és nem tudott emiatt beindulni.
A csatlakozó ami ment fel a képcső foglalat paneljára, -kihúztam és azonnal indult a táp. A zárlatos IC-t kicseréltem. Érdemes a tápegység trafó szekunder oldalán egyenként a diódákat kiakasztani és próbálni indítani-ilyen esetben. Én a testhez képest mérem a dióda kimeneteit kikapcsolt állapotban (mint ahogyan a képcső vezérlő beterhelt a fentiekben.)
kapcsolási rajzom az nincs sajna
Holnap kipróbálom ezt a képcső panel dolgot. Ezt a dióda méréseket nemértem. Kikapcsolt állapotba, vagy hogy, nemértem. Eddig azt hittem, hogy a táptrafó primer oldalán kell mérnem. Akkor holnap végignézem a szekundert is
Üdv mindenkinek, olyan szakit keresek aki jártas a Waltham tv-k terén (waltham_wt821) Van egy tizen egynehány éves készülék, aprobb javításokat nem számolva idáig jol müködött. Most olyat produkál hogy a nagyfesz valahova áthuz, ilyenkor elmegy a kép, azután helyreáll, 2-3 kisülés után kihuztam a konnektorbol. (annyit hallottam rola hogy ez tipus hiba) Kérdésem a következő lenne: Hol tudnak ezek a hibák kialakulni, és mik a javítási lehetőségei? Köszi.
Sorkimenő szokott kilyukadni.A fókuszpotméter mögül ugrik a szikra,ne erőltesd mert agyonvághat pár dolgot.A beragasztásnak kicsi az esélye,inkább cseréld ki a trafót.
István
Még nem volt időm belenézni hogy hol huz át, de hamarosan utána járok. Mennyi egy ilyen sorkimenő?
Köszi.
Típus alapján ki tudod keresni a megfelelő kereskedők kínálatából.Olyan 5 és 10 rugó közé saccolom.
István
Nincs lezárva a katód, plusz a képcső sem tegnapi darab, ilyenkor előfordulhat kikapcsolási fénypont, nem lényeges.
Három műanyag trimmert be kell állítani középre, utána bekapcsolni és finomítani rajta. Előfordulhat, hogy nappali fényhez képest beszabályozva (hiába a napfény a legtökéletesebb fehér) este mégis színeltolódás tapasztalható. Ezért a természetes fényhez történő viszonyítás nekem nem nagyon jön be, vagy nagyon oda kell figyelni, hogy amit nappal beállítok egy helyszíni munkánál, az este is jó legyen az ügyfélnek, de ez már rutin / tapasztalat kérdése is. (Mindez persze gyakorlatilag múltidő, kifutott dolgokról beszélünk.)
Waltham trafó javítására bevált módszer, hogy először is le kell róla venni a potméterházat. Utána a trafót tiszta benzinnel vagy alkohollal áttörölgetni. A műanyagfelületet alaposan meg kell figyelni, láthatóvá válnak a hajszálrepedések. Gumiám vagy FBS szilikongumi-pasztával vastagon lekenni, különös tekintettel minden hajszálrepedésre. Potmétert belenyomni a pasztába, utána eligazítani az anyagot, hogy szépen takarjon.
A kritikus helyeken feltétlenül legyen anyag legalább kb. 5 mm vastagságban. Túlzásba sem kell esni, bár a gumi is jól vezeti a hőt, de azért nehogy nagyon leromoljon a trafó hűtése. A kivulkanizálódott szilikongumi átütési szilárdsága pont annyira kiváló, mint bármilyen szilikonos vezetéké, vagy a készülékben is látható gumisapkáé, nagyfesz. vezetéké. Tehát a szilikongumi önmagában tökéletesen alkalmas a feladat megoldására. Kötésidő 48 óra. Probléma abból adódhat, ha nem tökéletes a fedés, a szigetelés kötődése a műanyaghoz, főleg a kritikus helyeken, ezért az ív gyakorlatilag "kibújik" a gumi alatt. A szilikongumit ugyanis egyébként képtelen átütni, kellő anyagvastagság esetén. De épp ezért kell benzinnel alaposan zsírtalanítani, hogy a tapadás tökéletes legyen. Megfelelő minőségű munka esetén sem a Waltham, sem a VT Precision trafók szigetelésével nem lesz többé gond, legfeljebb egyéb (belső) zárlat miatt fog tönkremenni. Több esetben hívtak olyan TV-hez, amelyben az általam javított trafó hibátlanul üzemelt, még évek múltán is, vagyis egyéb hibája volt. Mindez persze nem jelenti, hogy én újat nem szoktam berakni, hiszen az is volt anno tömegével. Esete válogatja, hogy mikor volt célszerűbb az olcsóbb megoldást választani, anyagi okból (ügyfél nem akar rá költeni), anyaghiány vagy akármi okból. Még olyan is előfordult egyszer, hogy valakinél az új trafót láttam el biztonsági szigeteléssel, miután előző kollégák többször is cseréltek nála trafót (akkoriban elég drágán). De úgy tűnt, kifogott egy hibás Kőnig szériát, és már nagyon elege volt a történetből, én meg biztosra akartam menni. Az komplett eljárás valójában egyszerű, leírni tovább tartott.
Sziasztok!
Egy BU808DFX tranzisztort, hogy lehetne megnézni, hogy jó-e? Annyit csináltam, hogy tettem rá egy 1k ellenállást a collector-táp közé és szintén egy 1k ellenálláson kereszül a bázisra ráadom a tápot (5-6V), de nem kapcsol be. Vagy erre simán rá lehet kötni a B-E-re direktbe a max. 5V feszültséget amit az adatlap ír, nem szükséges előtét? Egy pillanatra kipróbáltam ezt is, de egy kicsit leterhelte a tápomat. B-E között egyébként 46ohm mérhető, míg a hibásnak vélt BU808DFI között 156ohm. Nem szeretném már teszteléskor tönkretteni, ezért inkább megkérdezem. BU808DFI helyett egyébként jó lesz ez a típus? Adatlap szerint szinte ugyanaz mind a kettő.
Tegnap este sikerült beállítanom.. Úgy állítottam be hogy sötétbe fekete fehér képnél utána meg átmentem olyan adóra ami teljesen fekete volt és ott néztem meg h jóe.. Szóval, hogy tényleg a sötét az sötét e.. Még annyit szeretnék, hogy pl most ha úgy állítom be hogy szinte teljes fényerőnél legyen jó a kép vagy teljesen lekel venni a fényerőt hogy ne legyen túl világos az elvileg mindegy?? De egyébként sikerült jól beállítani fényerő is körülbelül közép állásba van.
Nem szóltam semmit. Csak kisebb bázis ellenállás kellett révén, hogy teljesítmény tranzisztor, csak megszokásból raktam be 1kohm-ot. Viszont akkor a DFI biztos, hogy hibás mert nem megy le a C-E feszültség csak olyan 0,6-1V-ra, meg alapból nyitva van egy kicsit.
De az a kérdés még fenn áll, hogy jó lesz-e a DFX a DFI helyett?
Egyáltalán nem biztos, inkább valószínűleg nem nyitottad ki teljesen. Vagyis több bázisáramot igényelne. De felesleges ezzel szórakozni, a BU808 vagy zárlatos, vagy nem. Ha C-E zárlatos, nyilván kidobjuk, ennyi.
Az már mindegy, hogy DFI vagy DFX, működnie mindenképp kell, de előfordulhat, hogy utóbbi jobban melegszik. Talán nem véletlen, hogy annál csak 46 ohm-ot mértél, esetleg épp emiatt fog jobban melegedni nálad is, mert nem tud tökéletesen nyitni. Ezzel szemben a 156 ohm még mindig jobb, nálam is ilyenek vannak (kb). 2SC5388 (helyettesítő) pedig 100 ohm körül.
Azt tudod,hogy ez darlington (?)
István
A végfok munkapontja szempontjából nem teljesen mindegy, de ha a trimmerek a középálláshoz tendálnak (vagyis nem ütközésig tekert), akkor túl nagy hibát nem lehet véteni.
Amúgy általában 75 %-ra jó optimalizálni, így marad még annyi tartalék, hogy szükség esetén távszabályzóval növelhető a fényerő. Mivel ezeknél nincs OSD, így csak érzésre lehet, hogy a maximumtól kicsit visszább legyen a jó fényerő. Mindebbe persze beleszól még a segédrácsfeszültség is, de ahhoz elvileg nem nyúltál, maradjon inkább változatlan.
Oké tegnap este wd 40 után is néztem 2 órát kb és tökéletes volt. Szerintem benne is hagyom ezt a végfokot ami benne volt gyárilag azt meg elrakom tartalékba, mert mondtad is, ami ebbe a végfokba vannak tranyók nagyobbak és jobban is bírják a kiképzést. És köszi minden segítséget!!
Miért ne lenne biztos? Vezérlés nélkül is folyik elég nagy áram a C-E-n. Most a DFI-ről beszélek amit a tv-ből operáltam ki, nem a DFX-ről ami új tranyó.
Azért lett DFX, mert ezt tudtam csak szerezni olcsón. 2SC5388-at csak a HQVideo-n találtam és rendeléssel, futárral együtt már elég drága lenne, annyit nem ér az egész tv. Akkor lehet teszek rá egy nagyobb hűtőbordát, mert gyárilag csak egy lemez van rajta. Amúgy régebben mondta valaki, hogy még valamyilyen kondit is érdemes lenne kicserélni, ezt hol találom pontosan és milyen értékű/feszültségű szokott lenni? BarnaPili: Tudom.
A darlington sorvégtranyók báziskörében szokott lenni ez az elkó,amire te gondolsz.Általában sorosan van bekötve.Mindenképpen nézd meg ,mert megeszi az új alkatrészt is.
István
Ez úgy szokott működni, hogy a készülékben lévő tranzisztor C-E zárlatos, nem gondoltam, hogy azon még van mit méregetni.
Plusz hűtőborda nem megoldás, már csak energiafelhasználás szempontjából sem, amit fel fog venni a tápegységből, akár még azt is túlhevítve, a többletáram által okozott további szövődményekről nem beszélve. Inkább a 10 mikrós kondit kell növelni duplájára és/vagy jó minőségű, kisimpedanciás kondenzátort felhasználni, hogy ezzel is javuljon a tranzisztor kapcsolóüzembe történő vezérlése. Hiszen a problémát ez okozza, és az nem megengedhető, hogy egy kapcsolótranzisztor (vezérlőáram hiányában) ne nyisson rendesen, mert az már nem kapcsolóüzem (inkább akkor öngyilkos-üzem). |
Bejelentkezés
Hirdetés |