Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Üdv!
Valaki megtudná mondani ,hogy egy 0.22-es sodort riasztókábel max. mekkora áramot bír ki DC 24Voltos kis hálózaton?
Sziasztok.
az én kérdésem az lenne, hogy számítógép bekapcsológombja rövidre zárja-e a 2 vezetéket, és akkor kapcsol be a számítógép, vagy folyamatossan folyik benne áram, és szakadáskor kapcsol? http://www.hobbielektronika.hu/kapcsolasok/434mhz_wireless_oldal3.html <- Ha itt a led helyére kötöm a 2 vezetéket bekapcsolhatom távolról?
Az áramkör zárásakor kapcsol. Arra ügyelj, ha 5 másodpercnél tovább nyomod a gombot akkor kikapcsol.
Tehát impulzussal kell kapcsolni.
Ennek az áramkörnek számodra van egy óriási hibája.
Nem tud egyenszintet átvinni, tehát arra a célra, és úgy, ahogy szeretnéd, nem tudod használni. Ahhoz hogy ez működjön, egy impulzus sorozatot (adatot) kell átküldeni, és valamilyen áramkörrel azonosítani, értelmezni, aminek hatására a bekapcsolás megtörténik. Ezt legegyszerűbben egy enkóder/dekóder párossal, vagy mikrovezérlővel tudod megtenni.
Sziasztok!
Elég kezdő vagyok az elektronikában.Már az összes alapkapcsolást megcsináltam és sikerült is.Ezért gondoltam hogy ideje csinálni valami nagyobbat:az volt a tervem hogy a gépemet összekötöm a TV-vel.Néztem is hozzá egy rajzot és elindultam a boltba megvenni a cuccokat de a boltban tájékoztattak hogy amit akarok az kb.:lehetetlen mert a SCART kábel analóg a VGA meg digitális.Na most az lenne a probléma hogy nem teljesen értem ezt az analóg digitális dolgot.
Olyan videokartyat kell venni aminek van Svideo, vagy sima analog (RCA) csatlakozasa, majd ha rakotod a TV-t es bekapcsolod, beallitani a videokartyat a 2 kimenetre. Primer a display, a masodlagos az analog, vagyis a TV.
Na igen a boltban mutattak is egyet csak az az első probléma hogy nem értem hogy miért volt lehetetlen az amit gondoltam (csak simán összekötögetni).
Ugye TV norma van egy par. A PC kijelzo normaja viszont nem egyezik a TV normaval. Mas a H, a V szinkron frekije, mas a hang, a szinsegedvivo, es meg egyeb dolgok. A TV rendszerrol bovebben.
Sziasztok!
Ha már van itt egy ilyen általános téma, nekem is lenne két kérdésem. Az egyik az, hogy egy átlag PC-ben lévő kapcsolóüzemű táp általában hogy viseli, ha ráteszek a kimenetére egy jó nagy kapacitást? (nem borítja-e fel valamiféle szabályozási kör működést, vagy ilyesmi...) A másik, hogy egy alaplap / merevlemez hogyan reagál, ha a 12V-os ágon előbb-utóbb nem lesz már 12V? Stabilitási problémák okozásán túl lehet az eredménye komolyabb meghibásodás is? (Autó akkuról szeretnék PC-t üzemeltetni, picopsu-val.)
Még jó, hogy mindenki ennyire unatkozik, hogy van ideje mindenkinek pakolgatni meg belekötni mindenbe. Nem fogom keresgetni hol találom meg a hozzászólást mert ha minden hozzászólás át lenne pakolgatva oda ahova még beleillik akkor az szép lenne.. Nem értem miért nem volt az itt jó helyen amikor csak még láda típusokról beszéltünk ami hangosításra van PA-ra és semmi szoftveres tervezésről nem volt még szó. Nézzetek át másik fórumokba, hogy megy a moderálás mert ami itt megy inkább szórakozás már lassan. Nem mindenki unatkozik annyira, hogy az átett hozzászólásokat keresgesse. Még a pirosazás elment, de hogy már azt se tudom hol van??
Idézet: „...csak simán összekötögetni...” Érdekes, ez sokakban felmerül. Egy ideje az a teóriám, azért, mert megszokták, hogy hangjeleknél össze-vissza lehet mindenféle csatlakozó között kötögetni, aztán mégis szól (valahogy). Az igazság az, hogy ez már audio rendszereknél sem korrekt, bár működik. A videó jelek jóval bonyolultabb felépítésűek, nagyon szigorú időzítéseknek kell megfelelni. A helyzetet bonyolítja, hogy valóban lehet VGA és SCART között egyszerű konvertert építeni, de ahhoz nem elég a hardveres átalakító, a videokártya időzítéseit is át kell programozni. Ezt némelyik videokártya tudja, némelyik nem. Tovább megyek, a SCART-on csak lehet RGB támogatás, de nem kötelező(!), így a TV készüléken is múlik, hogy összejön-e a mutatvány. Olvasd el Reloop által linkelt témát, tanulmányozd a videó szabványokat, és meg fogod látni, hogy ez bizony nem egy egyszerű terület.
A tápegység kimenetére nincs semmi értelme további puffert rakni.
Másrészt ha tényleg nagy kapacitásról beszélünk, akkor be- ill. kikapcsoláskor felesleges tranzienseket fog okozni. Tehát nem hogy értelme nincs, de még bajt is okozhat. Lemeze válogatja, hogy mennyire "sértődik meg" a 12V elvételétől. Értelme nincs lekapcsolni, ha meg nem tudod biztosítani stabilan, akkor ott bizony az egész rendszer újratervezésre szorul. Egyébként lehet jobban jársz 2,5"-os laptop vinyóval, (talán) jobban tűrik a rázkódást, és elég neki szimpla 5V.
Nem ritka, hogy 2-3000 mikrós kondi van a kimeneten szűrésnek. Sőt akár 2 is.
blackdog: 1-2 farádra gondoltam. A kérdés azért merült fel bennem, mert mostanában olvasgattam a "szuperkapacitásokról", és eszembe jutott, hogy vajon lehet-e őket tölteni kapcsolóüzemű tápról. (Igen, egyébként teljesen fogalmam sincs a témáról...)
idlob: nem szűrési, hanem energiatárolási céllal érdekelt, hogy lehet-e még odatenni kondit, vagy tud gondot okozni. A dolog nem tartozik szorosan a másik kérdéshez, csak gondoltam, ha már írok, bedobom azt is. Igazság szerint egy készen kapható UPS funkciós tápból és egy kis akkuból (hosszabb kimaradás esetére megtámogatva egy autó akkuval) szerettem volna energiatakarékos UPS-t csinálni. Csak az a baj, hogy az összes ilyen táp csak akkor kapcsolja le magát, amikor hálózati áram hiányában az akku kapocsfeszültsége már ~10 volt környékén jár, ami ugye nagyon messze van az ATX specifikáció 5%-os tűrésétől. Így hosszabb áramszünet esetén esetleg rosszul is járhatok. Persze erre a problémára egész jó kapcsolásokat találtam a kuglival keresve (adott feszültség elérése esetén egész egyszerűen lekapcsolják a fogyasztót egy fettel az akkuról), csak ugye ahhoz alkatrészekre lenne szükség, amit én csak nagyon nehezen tudok beszerezni. A gép alaplapjának méréseiben meg nem bízom annyira, hogy esetleg az alapján szoftveresen oldjam meg a leállítást.
Helo!
A következő kérdésem az lenne hogy mit kell csinálni az 555 trigger,treshold ,control voltage és discharge nevű lábaival.Olvastam róla egy cikket de sajnos ezek nincsenek benne.
A gyári UPS-ek soros porton kommunikálnak a Windowszal. Ha kell ki is kapcsolják a gépet, szabályos hibernálással is.
Idézet: „Egy EV15B-nek szeretnék dobozt gyártani.” "Hangzott" el a kérdezőtől, majd a folytatásban feltette a kérdést: Idézet: Ez a mondat, s a további rá adott válaszok egyértelműsítik, hogy a "Hangdoboz-láda méretezése / szoftver" topikba való. Itt nem a szoftveren, hanem a méretezése szón van a hangsúly. Tehát, nem csak "még beleillik" hanem igencsak oda való a téma. A PA szekció pedig maradjon a már kész alkotóelemek alkalmazásáról szóló topiknak.„hogyan s miként méretezzem?” #1237110 Idézet: Nem másutt, csak a helyükön. Ha mindenki a helyén kérdezne, nem kellene pakolgatni. Persze nem láthatja mindenki át az egész rendszert, bár van keresőnk is, ezért mi segítünk útbaigazítani, hogy megtalálja a helyes utat. Ezért még senki nem hőbörgött nálam, hanem illedelmesen megköszönte, hogy a helyes irányba igazítottam.„itt-ott erre-arra.” Egyébként, ezért a magatartásodért más már csuklóból osztaná a warnt Neked, de én régről ismerlek, tudom, hogy nem ez a mentalitás Nálad az általános. Ha megmaradsz olyannak, akinek megismertelek, akkor "nem fog összeakadni a bajszunk".
Habár a célgépen nincs Windows, de egyébként tudom..
Ebben az lett volna a poén, hogy egy UPS áránál kevesebből egy hosszabb áthidalási idejű szünetmentest lehetett volna összehozni. És még a barkácsolási hajlamomat is kiélhettem volna. Sajnos úgy tűnik, hogy nem fog összejönni.
A számítógépben nem éri meg barkácsolni. Olcsóbb a kész dolgot megvásárolni. Hidd el! 270 db gépem van.
Nem is ezzel lenne igazán a bajom hanem azzal, hogy kezdem úgy érezni itt magam mint egy börtönbe, ahová lassan már írni se merek mert mi lesz ha.. Ha elrontok egy szóót.. Más fórumokon valamelyik ilyen topikba a karácsonyi ebédet is megbeszélik és nem azt mondtam h ez a helyes hanem azt, hogy kicsit már néha sok. Viszont én még mindig azt mondom, hogy belefért volna ebbe a témába.
Sziasztok,nem tudttam hova irni,igy hát...
Az lenne a kérdésem,hogy mozgásérzékelőt össze lehet e kötni egy vezetéknélküli csengő nyomogombjával?Értem ezalatt hogy ha jön valaki,akkor nem kell megnyomni a csengő gombját,hanem ezt elvégzi a mozgásérzékelő.És ha lehet mien érzékelő kell hozzá? Passzív,vagy aktív,ennek is kell áramforrás,vagy elég neki ami a csengőgombjába van(esetleg az aktív azt jelenti,hogy saját áramellátása van?)
Hello!
Legegyszerűbb, ha a mozgásérzékelő másra nincs használva, hogy a kimeneti relé kontaktusát bekötöd a csengő nyomógombjával párhuzamosan. (Vagy nem értem pontosan mit is szeretnél.) üdv! proli007
Hello!
Ilyen kérdést nem lehet feltenni, hogy mit is kell csinálni. Mert akkor felmerül a kérdés, hogy milyen célból? De javaslatom, hogy meg kell ismerni az 555 belső működését, és akkor fogod tudni mit miért kell csinálni.. üdv! proli007
Kezdek beleőőőrülni
Van egy FET-em meg egy ATTiny45. Motort szeretnék vezérelni. Az ATTiny45-re jön 5V stabil fesz és villogtat jelenleg két ledet. Az egyik helyére akartam kötni a FET-et ami egy IRFZ34N Az egészet egy próbapanelen. A motort egy 7.2V-os akksiról táplálnám. Hiába a kapcsolási rajz nem tudom belőle kitalálni melyik lábat hova kössem stb... Ha szembe van velem a FET (vagyis nem a hűtőfül van előttem) akkor a neten azt találtam, hogy így jönnek egymás után: GDS A kapcsolás ami alapján bekötöttem: FET+PIC Vagyis az AVR-nél az egyik lábat amin eddig a LED volt rákötöttem egy 220-as ellenállással az első lábra (G). Majd a 3-as lábra a 7.2V-os akksi negatív pólusát (S) A 2-es lábra (D) rákötöttem a motor egyik vezetékét a másikat meg a 7.2V-os akkis pozitív vezetékére. Az eredmény, hogy a maradék led szépen villog vagyis az AVR elvan. A motor meg néha forog néha nem, de semmiképpen sem úgy ahogy kellene. Ha a motor helyett egy led-et kötök rá egy ellenállással akkor meg világít, villog és egyre halványabb...
Sziasztok!
Sikeresen úgy bekavartam magamnak, hogy most már teljesen hülyének érzem magam. LED-ekről van szó. Azoknak is a párhuzamos kapcsolásukról. Ha most én párhuzamosan kötök mondjuk 3 LED-et a hozzájuk tartozó 3db ellenállással, akkor mindre ugyanazzal a feszültséggel kell számolni, mint ami a kapocsfeszültség a generátor kivezetésein (legyen most e példában 5V). Ilyen esetben a generátor árama szabhat korlátot, az egymás után beépíthető LED-ek számának. Mert ugye párhuzamos kapcsolásnál az áram fog osztódni. Vegyük az első körben lévő LED-et. Kell hozzá egy előtét ellenállás. Mert ha nincs, akkor az ellenállás végtelen nagy áramot venne fel, tehát rövidzárlatként viselkedik, tehát az ellenállása közelít a nullához. Emiatt, mert "nincs" neki ellenállása, ezért kell, hogy mi adjunk neki egyet. Ezzel állítjuk be az áramát és a feszültségét? Vagy csak az áramát, vagy csak a feszültségét? És innentől kezdve, ha azt tudom, hogy egy hagyományos LED 30mA-es nyitófeszültséggel rendelkezik és tudom a feszültséget, aminek a LED-en és az ellenálláson kell esni (5V, vagyis a tápfeszültség), akkor ebből számolom ki az ellenállás értékét? Azaz 5V/0,03A? Itt jön egy kis kavar. Ha 30mA jön ki, mivel adott körön belül sorba van kapcsolva a LED és az R, akkor ez azt jelenti nekem, hogy a LED-en is meg az R-en is 30mA folyik? Szerintem itt vagyok eltévedve valamivel Mert ha igen, akkor kiszámolom R-en eső feszültséget, ami szintén 5V, szóval nincs értelme az egésznek innentől, baromság. Valami nem böki ki a szemem, aminek ki kellene. Segítenétek |
Bejelentkezés
Hirdetés |