Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » TDA1557Q
 
Témaindító: zoly15, idő: Máj 6, 2007
Lapozás: OK   4 / 8
(#) Jax válasza reloop hozzászólására (») Jún 7, 2012 /
 
Na igen!
(#) koncsik03 hozzászólása Jún 7, 2012 /
 
Helló!
Bővebben: Link
Véleményeket kérhetnék?
Köszi
(#) reloop válasza koncsik03 hozzászólására (») Jún 7, 2012 /
 
Szia! Bemeneti csatoló elkó polaritása hibás, legjobb lenne fólia kondit berakni. A NYÁK táp, kimenet vezetősávjai méltatlanul vékonyak. A táp megérdemel 100uF, 100nF helyi szűrést. Egy biztosítékot is tennék a panelra. A hangjáról majd ír Jax kolléga
(#) Jax válasza reloop hozzászólására (») Jún 7, 2012 /
 
Hehe..
Na igen...
A bemenetre minimum 1µF-os kondit tegyél, ezt én is ajánlom, azzal szépen előjön a basszus. (Bár én 10µF-ot használok elko-t mert nincs a végfok elé kötve semmi, így nem kell játszani a polaritással)
Tápra én 4700µF-ot tettem. (szépen megszűri)
A hangja? Nem semmi, ma raktam össze véglegesen a dobozt, és be kell ismernem, ilyen basszust, ekkora hangerőt, és magas hangot, nem akármilyen HIFI tud teljesíteni! De persze hangfal vagy hangszóró is kell oda..
Én egy pár 3 utas, 13centis 4 ohm/80W-os autóhangszórót kötöttem rá, azokkal párhuzamosan egy-egy (névlegesen rá írt) 4ohm/200W-os csipogóval.
Műanyag doboz, a potméter intenzíven rezonál, a 3mm-es lyukon süvít a levegő, egy irodai íróasztalt megremegtetett, pedig nem egy nagy ketyeréről van szó.
Szépen szól, ajánlom!

Nálam még van egy zavar tényező, mivel nagyon melegszik a borda (pedig Intel core P4 2,4GHz-es processzor hűtése) rákötöttem a ventilátort is, de az bele hallatszódott úgy, ezért párhuzamosan kötöttem vele egy 220µF-os Elko-t, és a pozitív tápra, egy 33 ohm/1W-os ellenállást, ez levette a búgást. (Ha esetleg te is gondolkozol komolyabb hűtésben)
Nekem szükségem volt rá, mert műanyag a doboz, és a végfok felett van az egyik hangszóró, nem tett volna jót egyiknek sem a nagy hő, így viszont jeges a borda, ha órákig csúcsrajáratom is.
(#) koncsik03 válasza reloop hozzászólására (») Jún 8, 2012 /
 
Köszönök mindent!
reloop: bemenetre mindenképp fóliakondit akartam tenni csak azt szeretném tudni,hogy hány nf-os legyen?
A táp külön lesz.Én kettő erősítőt akarok építeni és a tápban lesz két darab 4700uf-es kondi és 100nf (esetleg 220) hidegítés.
(#) reloop válasza koncsik03 hozzászólására (») Jún 8, 2012 /
 
(#) Jax válasza koncsik03 hozzászólására (») Jún 8, 2012 /
 
Én is 1µF-osat ajánlok!
Az már előhozza a basszust.
Ha megengeded, hogy én is ide szóljak, szerintem a 2×4700uF, felesleges, nekem is csak egy van, egy 100nF-os kondival párhuzamosan kötve, és ez a két kis állatka, bőven megszűri a tápot.
Csak a trafód legyen toroid magos.. Ha EI vasmagos, akkor azt ajánlott egy vasdobozba dugni, mert nagy a mágneses tere, és be brummol a végfok.

Üdv.: Jax
(#) koncsik03 válasza Jax hozzászólására (») Jún 9, 2012 /
 
Először is a trafóm az toroid és vasdobozban lesz.
Azért mondtam a 2x4700uf-ot mert két erősítőt csinálok szóval 4x valahány watt lesz.
Egy problémám van:voltam ma bevásárolni de nem volt 1uf-es fóliakondi ezért inkább csak 680nf-est használok.
És még egy előerősítőben gondolkozok.Tudnátok valamit ajánlani hozzá?
Köszi
(#) koncsik03 válasza koncsik03 hozzászólására (») Jún 9, 2012 /
 
Esetleg előerősítés nélkül a bemeneti kondi lehetne elko?
És ha igen akkor a bemenet felé legyen a - lábba a kondinak?
(#) Jax válasza koncsik03 hozzászólására (») Jún 9, 2012 /
 
Szerintem felesleges neki előerősítő, sima telefonról úgy tolja nálam is, hogy remegnek az ablakok. Ha nem használsz előerősítőt, akkor jó az elko is.
Ha elkot használsz, akkor az IC lába felől legyen a (+).

Ha ezt követed, biztos jó lesz!
Én is ezt építettem meg, és a dobozom oldala kiakar szakadni. a potméterem úgy leng, mintha egy vadállat akarna kiszabadulni a dobozból.
Ha esetleg mégis előerősítőt használsz, akkor én TL082-t ajánlok!

Üdv.: Jax
(#) Jax hozzászólása Jún 9, 2012 /
 
Ja és még annyi, hogy bár 50k-s sztereó potit ajánlanak, én 100K-sat használok, és szerintem sokkal jobban viselkedik, mint 50k-val.
mielőtt beforrasztod a potit, mérd meg a lábakat, hogy ne legyen nagy különbség köztük! Én legalábbis ezt ajánlom, mert én is majdnem befaragtam vele..
vettem egy sztereó potit, 100k-sat, és egyik csatornán 80K, a másikon 120K-volt... Mivel forrasztás előtt mértem le, még vissza cserélték, de ha megforrasztom, akkor 850 Huf-ot kivágtam az ablakon.. :\

Üdv.: Jax
(#) koncsik03 válasza Jax hozzászólására (») Jún 9, 2012 /
 
Köszönök mindent!
Ma egyébként pont 100k Ohm-os potit vettünk a barátommal!
Előerősítőnek NE5532-akartam volna
(#) Jax válasza koncsik03 hozzászólására (») Jún 9, 2012 /
 
Végülis az is jó, nekem mind kettőből van itthon, bár nem használom.
Nekem NE5532-t fázisfordítónak ajánlották, hogy a TDA2030-as végfokomat hídba köthessem.
Nincs mit, én is most tanultam ezeket a többiektől!
(#) fecooo8778 hozzászólása Jún 11, 2012 /
 
Sziasztok!
Építettem egy erősítőt egy TDA1557-el de nem szól. Az adatlapján szereplő kapcsolás alapján csináltam de a mute és a ref.fesz. lábát nem kötöttem sehova és szerintem ez a gond. Kérdésem hogy hova kössem ezeket?
(#) Jax válasza fecooo8778 hozzászólására (») Jún 11, 2012 /
 
Szia!
A mute/stand by lábat, csak kösd a tápra, egy ellenállással (4,7K), és egy kondival a földre (10uF).
A ref. fesz. láb (gondolom a 12-es láb) szintén csak egy 10µF-os kondival a földre.
(Szerintem ezeknek nem kellene közre játszani.)
Ha így sem szól, ellenőrizd a bemeneti csatoló kondikat, hogy jók-e.

Üdv.: Jax
(#) fecooo8778 válasza Jax hozzászólására (») Jún 11, 2012 /
 
Rendben köszi holnap majd megnézem!
(#) Jax válasza fecooo8778 hozzászólására (») Jún 11, 2012 /
 
Ja.. majd elfelejtettem!
Ezt kövesd, és 100% hogy jó lesz
(#) Rainbow15 hozzászólása Júl 15, 2012 /
 
Sziasztok
Ezt szeretném megépíteni, feljebb linkeltétek. Számítógép táp 12V csatijáról szeretném táplálni, ez mennyire biztonságos a táp szempontjából? Adatokat sajnos nem tudok, csak ennyit: FPS gyártó, 350W

A másik kérdés: hangerő potira kötelező sztereo poti? Nem lehet 1 darab potival megoldani, mert az olcsóbb?
(#) Jax válasza Rainbow15 hozzászólására (») Júl 15, 2012 /
 
Szia!
Első kérdésedre sajnos választ nem tudok adni, sose próbálkoztam PC táppal, de elvileg jónek kell lennie. Én mindig egy egyszerű tápegységet használtam, ha kicsi volt a trafó, rátekertem pár menetet, és egy dióda négyes után le stabilizáltam. Kész

Amúgy igen, fontos a sztereó potméter, egy monoval, csak az egyik oldalt tudod szabályozni. Ha mind két csatornát rákötnéd, zárlatot csinálnál.

Üdv.: Jax
(#) Rainbow15 válasza Jax hozzászólására (») Júl 15, 2012 /
 
Köszi a választ, holnap szerzem be az alkatrészeket, ha drága a sztereo poti, akkor fix ellenállásokkal kísérletezem, vagy szoftveresen állítom a hangerőt, egyelőre csak kísérletezek az erősítővel, ez lesz az első
(#) Jax hozzászólása Júl 15, 2012 /
 
Sziasztok!

Az előttem szóló linkjén található áramkört építettem meg én is és nagyon szép hangot ad, semmi gondom vele, egy apróságot leszámítva.
Van nekem egy LED-es villogóm, ami végül is egy egyszerű közös emitteres alapkapcsolásból származik, fel is töltöttem a kapcsi rajzát.

A gond hogy ha egyik oldalra bekötöm, akkor az erősítő rettenetesen be torzít, de úgy, hogy csak akkor, hallatszik nagyon, ha a hangerő, teljesen a minimumon van. Ahogy emelem a hangerőt, úgy az elnyomja a torzítást, de akinek éles a füle, az könnyen meghallja, hogy valami nincs rendjén.
Kipróbáltam egy régebben megépített villogó áramkörrel is, amivel ez előző TDA1557Q működött, és semmi baja nem volt vele, de most azzal is ugyan ezt produkálta. Így kilőhetem, hogy a villogóban lenne a gond.
Sokáig gondolkoztam ezen, és két dolog villant be, ami talán más, mint az előző erősítőm.
1: Én egy 100Kohm-os sztereó potmétert használok, de a link, és a gyár is, 22K - 50Kohm-os potikat ajánl. (Ez lehet baj?)
2: Amit valószínűbbnek tartok, hogy más a nyák. Előzőt egy egyszerű próbapanelen vezetékeztem össze, és minden test, a táp kondi testén futott össze.
Ezzel szemben a mostani végfokot, egy filccel rajzolt, és vas-kloriddal maratott nyákra építettem, ahol már nem a kondin találkoznak a testek, hanem itt-ott, ahol a legkönnyebb. (Lehetséges, hogy az IC GND csillagpontra való érzékenysége okozhatja?!)

A válaszokat előre is köszönöm!
Üdv.: Jax

LED zene.JPG
    
(#) Jax válasza Rainbow15 hozzászólására (») Júl 15, 2012 /
 
Nincs mit!
Sok sikert hozzá
Egyébként meg lehet építeni poti nélkül is.
Annyi csak, hogy vigyázni kell arra, hogy ne full hangerőt adj neki, mert könnyen kiütheted a hangszóród. Illetve arra számítani kell, hogy mivel a zavar jeleket nem csillapítja a poti, a sistergés nagyon idegelő tud lenni.

Ha drága a sztereó poti, próbáld meg Digitálissal.
Íme!

Annyi csak, hogy kettőt kell építeni belőle. Sajnos nem tudom mennyibe kerül maga az IC, de ha ügyes vagy, csak azért kell fizetni, nyomógombot meg bárhonnan szerelhetsz ki donor alkatrészként.
Egy sztereó poti, nálunk 890 Huf... Elég drága, de ha olyat veszel, jobb ott helyben lemérni.. Nem egyszer úgy jártam, hogy hatalmas differenciál különbség volt a két csatornája között.. Volt hogy egy 100K-s sztereó poti egyik csatornája 130K, a másik meg 82K volt... Képesek ilyet legyártani és egy kisebb vagyonért eladni, ez egy kicsit azért felháborító. Szerencse, hogy lemértem forrasztás előtt, így becserélték. Tehát erre jó oda figyelni!

Üdv.: Jax
(#) Rainbow15 válasza Jax hozzászólására (») Júl 16, 2012 /
 
Köszi
Sajnos ma nem vettem meg az IC-t, mert 1100 Ft-ért kínálták, én meg 6-700 Ft-ra számítottam, ahogy neten néztem. Nem tudom, hol tudnék olcsóbban ilyet beszerezni Győrben, vagy neten, olcsó postával.. Tipp?
(#) Jax válasza Rainbow15 hozzászólására (») Júl 16, 2012 /
 
Szia!
Hát.. jótól kérded..
Én mindent itt veszek meg helyben, de nekem is 950 pénz a 1557..
Amúgy meg akkor jársz jól, ha többet rendelsz 5-600 Ft-ért darabját + a postaköltség..
Ha csak egy kell, akkor ne rendelj, többe kerülne.

Üdv.: Jax
(#) Rainbow15 hozzászólása Júl 18, 2012 /
 
Na megvettem, jó drágán, remélem menni fog 1450 Ft.

Egy kezdő nagyon alap kérdés: Ezt építem. Ahol föld van, az a tápnak a földje, vagy a bemenet földje (jack)?
(#) Jax válasza Rainbow15 hozzászólására (») Júl 18, 2012 /
 
Mind kettő. Amit a rajz "föld"-nek mutat, az a bemenet, és a tápföld!
Egy tanács! Úgy építsd meg, hogy minden lábnak a földje, és a bemenet földje a táp kondi negatívjára csatlakozzon!
Erre azért van szükség, mert az IC érzékeny a GND csillagpontra. Nagy valószínűséggel nekem is ez a gondom.
Ha rákötöm a bemenetre a LED-es villogóm, akkor iszonyatosan elkezd torzítani, vagyis valahonnan zavart szed össze. Gondolom azért, mert én a nyákot nem így terveztem. Majd ha lesz időm a munka mellett, kijavítom.. (Vezetősávokat szétvágom, és vezetékkel bekötöm a táp kondira.)

Üdv.: Jax
(#) Rainbow15 válasza Jax hozzászólására (») Júl 18, 2012 /
 
Köszi!
Na megépítettem, félsiker. Folyamatosan búg, pedig az összes föld a táp-nál találkozik. Nyák nélkül csináltam, sok a vezeték. Ez lehet a gond? A másik pedig, hogy 1 másodpercenként van egy kisebb csattanás (hangfalból), és után egy pár millisecundumra csend van. Zene egyébként van a sok zavaróhatás mellett. Ez utóbbit valami kondi okozhatja? Kimértem mindet, működnek, viszont a 10µF-es kondikból sajnos csak 50 ill. 100V-os volt itthon. Mi nem jó?
(#) Rainbow15 válasza Rainbow15 hozzászólására (») Júl 18, 2012 /
 
Illetve sz.gép tápjáról megy, más nincsen itthon
(#) Rainbow15 válasza Rainbow15 hozzászólására (») Júl 18, 2012 /
 
Bocs a sok üzenet miatt
Most rákötöttem mindkét bementet és kimenetet (eddig csak 1-ről próbáltam), sistergés megszűnt. Már csak a 1 másodpercenkénti csattogás elnémulást kellene megszüntetni. Mély hang nem sok van, még akkor sem, ha megfordítom a polaritást a hangfalon. 10µF-es kondik.
(#) Jax válasza Rainbow15 hozzászólására (») Júl 18, 2012 /
 
Hát a vezetékezés sokat számít. Valahonnan onnan szedheti a zavart. Az, hogy most 16V, 25V, 50V, 100V-os kondikat teszel be nem számít, annyi a jelentősége, hogy nagyobb legyen, mint az erősítőd tápja. Ha mondjuk 14V-ról hajtod, elég a 25V-os is.
Donor alkatrészt használsz? Szerintem ne sajnáld érte a pénzt, 17 Huf egy új... Nem éri meg kockáztatni.. Első erősítőmet pont egy donorként kiszerelt kondi pack ölte meg, mert vezetőbe ment, és nyekk...

Ha mást nem, vegyél egy próba nyák panelt, és huzalozd össze azon, az biztosabb mint a légszerelés!
Üdv.: Jax
Következő: »»   4 / 8
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem