Fórum témák
» Több friss téma |
Hello!
Nem az automatikus huzalozás a lényeg, hanem a DRC vagy is, hogy a kapcsolási rajz alapján tudja ellenőrizni a nyák kötéseit. (Ami tudja az automatikus tervezést és elfogadható minőségben, az nem amatőröknek való árfekvésű.) De ehhez először teljesen szabályosan meg kell rajzolni a kapcsolási rajzot. ezt a funkciót a CIRCAD is tudja, amit én használok, de az EAGLE is. (Bár én azt nem használom.) üdv! proli007
Hali! Annak ellenére, hogy a korábban ismertetett led kijelzős kapcsolást szellemesnek találom, mégis inkább a digitális megoldást választanám. Egyrészt alkatrész szükséglete kisebb, másrészt pedig egyéb adatok is kijelezhetőek vele, adatok tárolhatóak... stb. Nagyon egyszerű bármelyik kontrollerrel mérni az injektor nyitásának az időtartamát. Sok típusban van eleve CCP modul, még a PIC16C(F)84-es utódjában, a 627/628-asban is van (de ennek hiányában szoftveresen könnyen szimulálható). Ezzel roppant egyszerű mérni a befecskendezőre jutó feszültség idejét. A kijelzés történhet egy olcsó 2*16-os karakteres kijelzővel (chipcadnél olcsóbb a 4*16-os, netto 1800 ), akár analóg kijelzés szimulálásával is, de akár külön led sorral (esetleg mátrixba kötve sok leddel) vagy led sort meghajtó IC-vel is, melynek a bemenetére PWM jelet lehet előállítani.Szerintem sokkal több lehetőség van a kontrolleres megoldással.
Azért is építem procival...sok sok hülyeséget és okosságot lehet számoltatni tárolni és kijeleztetni vele...
Ha van rá mód és kapacításod, hogy magát a programot megírd, én szívesen megépítem azt a kapcsolást, sőt jónak is tartom, de mivel ezekben a progranyelvekben nem vagyok otthon, ez számomra nem járható út volt. Valóban több lehetőség rejlik a mikrokontrolleres történetben.
Nagyon szívesen segítenék, de eléggé el vagyok foglalva, így csak hitegetnélek, ha megígérném. Csak van itt kolléga, aki tud PIC-et programozni rajtam kívül Ha mégsem találnál, akkor kb. 1 hónap múlva tudnék vele foglalkozni.
Sziasztok!
Szeretnék építeni egy pillanatnyi fogyasztásmérőt. Kezdetben oda szeretnék eljutni, hogy megmérem a bejövő ágat, majd ezzel egyidőben a kimenőt is és a kettő különbségét írnám ki egy 2*16 karakteres lcd-re. 2db trabant átfolyásmérőt használnék és egy alkalmas piccet. A kérdésem az lenne, hogy milyen piccet használjak erre? Itthon jelenleg 16f628a van. A másik kérdésem pedig, hogy hogyan mérjem? Számoljam meg, hogy 1mp alatt hány megszakítás érkezik? Vagy pedig, hogy két megszakítás között mennyi idő telik el? Mind két megoldás utánajárást kíván, így az alapján kellene dönteni, hogy melyik az ideálisabb. Programozni c-ben tudok és pickit2-m van. Nem kérem, hogy helyettem írjátok meg, hanem csak segítséget, iránymutatást várok. Köszönettel, Ádám.
Szia, a hozzászólásokban már volt szó átfolyásmérőkről, ha jól emlékszem a trabantét nem nevezték túl pontosnak. Szerintem használj inkább olyat, amivel a kolléga is probélkozik most (olvass vissza néhány hozzászólást. Vagy az injektor nyitási idővel is szerintem elég jó adatokat lehet elérni. Az pedig sokkal egyszerűbben beépíthető bármelyik kocsiba.
A pontosságtól az egyszerűség kedvéért tekintsünk el. És mivel karburátoros autóra készülne, így az injektor sem játszik.
A hszeket azonnal olvasgatom.
Benzinmennyiség helyett használható a szívócső vákuum is. A benzinmotorok mennyiségi szabályozásúak, tehát azonos minőségű keverékből különböző mennyiséget engedünk be a különböző teljesítmények/üzemállapotok eléréséhez. A bevitt tüzelőanyag mennyisége a beáramló levegőével arányos, a sebességet pedig a szívócsőbe helyezett közönséges vákuum-mérővel lehet mérni.
Ilyen műszer boltban beszerezhető, nekem is van beszerelve az autóban.
Viszont én az elhasznált benzinmennyiségét szeretném megmérni. Egyelőre annyit kellene eldöntenem, hogy melyik mikrocsip felelne meg a legjobban erre, illetve milyen eljárás lenne a legoptimálisabb. Ebben kérném a segítségeteket.
A keverési arány álllandó, tehát a vákuum mértéke egyben az áramlási sebességgel, így a motorba jutó tüzelőanyag tömegével arányos.
Ez nem lenne rossz megoldás, de a keverési arány nem állandó. Gondolok itt például a szívatóra. Továbbá az üzemanyagot oda dúsítom, vagy szegényítem ahova akarom, legfeljebb nem fog menni. Tehát nem lenne univerzális megoldás. Sőt a porlasztóm sem túl precíz szerkezet.
Maradnék az eredeti ötletemnél, elvégre, ha pontos alkatrészekből építem meg, akkor a legpontosabb adatokat ezzel kapnám. Ha jól gondolom, akkor kell egy olyan pic, ami egyszerre két timert is tud működtetni. És akkor megvizsgálnám, hogy egységnyi idő alatt mennyi megszakítás érkezett egyik és másik timeren, majd a különbségüket kiírom, alakítgatások után. Ha jól tudom, akkor a 16f628a-ban van két timer, viszont majd később szeretném kibővíteni azzal, hogy figyelje a sebességem és a megtett utat. Erre is elég lenne a fent említett pic?
Nem különbségüket...
Ha a pillanatnyi fogyasztás kell, akkor a számlált benzinimpulzus időre eső része kell, relatív mérésnél pedig a fogyasztás és a megtett út hányadosát kell kijelezni.
De ha mérem a bejövő és kimenő ágat, majd kivonom az utóbbit az előbbiből, akkor egy pozitív számot kell kapjak és ebből lehet számolni, a pillanatnyi elégetett üzemanyagot.
Nem igazán értem, hogy milyen bejövő és kimenő ág van egy trabantban...
Trabantban valóban nincsen visszafolyó(kimenő ág) de nem is írtam, hogy trabantba kellene.
Ezért kell két darab átfolyásmérő, mert megmérem a porlasztóba bemenő üzemanyagot, ezzel egyidőben megmérem a porlasztóból távozó üzemanyagot és a kettő szám különbsége adja meg az elfogyasztott üzemanyagot. Valószínűleg az zavart meg, hogy írtam az elején, hogy van két trabi átfolyásmérőm.
Szerintem is olvass vissza, én is átfolyásmérővel építettem, keresd az irományaim...
Én úgy csináltam: Számolom az 1 másodperc alatt beérkező impulzust az átfolyásmérőről.. ennek az a baja hogy a pillanatnyi érték folyamatosan ugrál 2 érték között még alapjáraton is, mivel mert pl 2 másodperc alat 7 imzus jönne akor azt ugy dolgozza fel hogy 3-4impulzus ezért ugrált.. A másik megoldás az lenne ha pl 10 impulzus idejét mérnéd és úgy számolnál.. de mivel te 2 átfolyásmérőt akarsz berakni igy ott ennél a megoldásnál is ingadozni fog a számitott érték.. milyen kocsi ez?
Visszaolvastam a teljes topicot, viszont nem kaptam választ a kérdéseimre, illetve ilyen megoldásról nem írt senki (vagy csak bamba voltam )
Az autó típusa lényegtelen, nem szeretném típus specifikusan megépíteni, hanem szeretném, ha univerzálisan bármelyik karburátoros autóra felszerelhetném, ahol van visszatérőcső. Sejtem, hogy ugrálna a kijelzett érték, de ezen lehet finomítani, de még nem tartok ott. Egyelőre szeretném összeszedni hozzá az alkatrészeket, majd aztán állok neki kódolni csak. Tehát az eddigiek alapján melyik mikrocsip lenne a legmegfelelőbb a számomra?
Annyira nem ismerem melyik tipus mit tud.. de a két átfolyásmérőhöz kéne 2 megszakitás+sebesség jelhez még 1.. szóval szerintem 3 megszakítást tudjon időzitő meg van benne min2 és az elég is..
Viszont a sebességmérő része lehetne egy külön modul, mert azt úgy is csak akkor kezdem el, ha készen van az alapötlet. Na meg azért 3 megszakítást kezelni már eléggé komplex lehet. Jelenleg egy megszakítást meg tudok írni. A másodikhoz már után kell járjak.
Tehát akkor a minimum hardverkövetelmény a legalább 2 megszakítás kezelése és a két független timer. Ha jól dereng erre megfelel a 16f628a, ami van itthon is. Átnyálazom a doksiját. És milyen megoldással mérjek? Számoljam meg, hogy adott idő alatt mennyi felfutó vagy lefutó él érkezik, vagy pedig mérjem meg, hogy két él között mennyi idő telik el?
elég 1 időzítő is...én számolom 1s alatt menyi megszakítás jön be.. sztem az az egyszerűbb..
Tehát akkor egy időzítővel is megtudom számolni az éleket ugyan abban az időben? Mert akkor tényleg elég egy. Én is az 1s alatt mennyiélre voksolok.
időzítő csak arra kell, hogy legyen másodpercenként egy megszakítás amikor eltárolja a 2 átfolyásmérő által létrejött megszakítást, kiértékelje valamitn lenullázza a változókat.. de ezt igy leirni nem lehet.. lényege annyi mint ha egy frekvencia mérő lenne.. 1s alatt ami jön megszakitás azt irja ki.. nem tudom jobban leírni.. időmérés nem kell
Rendben van, köszi. Kezdem akkor azzal, hogy megszámolok egyet, aztán jöhet a másik is, majd a számolgatás. Még jövök erre úgy is.
Köszi mindenkinek.
Hát, hogy apránként készítem el. Elsőnek elkészítem a kapcsolást ésmegmérem csak a bejövőt. Ha minden rendben, akkor megmérem a kimenőt is. Ha ez is okés, akkor elkezdek a két számmal számolgatni. Tehát kis lépésekben haladok majd, mivel eléggé kezdő vagyok még.
értem..nem egy nagy szám megcsinálni egy ilyen kütyüt..én már csak azzal szivtam hétvégén, hogy elég legyen a memória..
Fel kell szerelni egy favorit buborékleválasztót, és a karbi visszatérőt akkor le lehet dugózni. Onnantól kezdve csak bemenő üzemanyag van... Egyébként a nyolcvanas években csináltak ilyen kütyüt "econometer" néven, nekem van is egy valahol, megkeresem.
A wartburgh féle membrános kiegészítőre gondolsz? Csak mert az egyik átfolyásmérőm olyan. De nem vagyok biztos benne, hogy ledugóznám a kimenőt. Na meg akkor újfent nem lenne univerzális.
Az econometernek utánanézek, köszi. (#1244399) atox Sejtem, hogy nem bonyolult. Pc-re fél óra lenne megírnom az egészet, de picket nem sokat programozok, eddig csak ledeket villogtattam, meg egy fél fordulatszámmérőt írtam meg(ezt veszem alapul majd).
Nem, ez skoda favoriton van, alul bemegy a benzin, középen megy a karbira, a tetején meg vissza a tankba. Így lehet mérni a csak karbiba menő mennyiséget.
Econometer |
Bejelentkezés
Hirdetés |