Fórum témák
» Több friss téma |
Ahogy időm engedi, készítek neked nyáktervet.
Köszi!Én is csináltam egyet csak még az értékeket nem írtam oda.Ezzel próbálkozok most csak ennek is ugyan az a baja mint a másiknak.Én rontanék el valamit vagy nem értem ezt.
Mint látom ez nem híd kapcsolás. Valóban jobb ilyennel kezdeni. Annyit tisztázzunk még, hogy egy akkumulátorból áll a tápod, vagy kettőből készítettél +/- feszültségűt?
1 akkumulátorból áll a tápom
Szia!
Nagyon rendes tőled! 2040-ét rajzoltad át? A mute-ét szerinted kondival késleltethetem? (mármint, a megszólalást, a bekapcs után...) "Junó" feszosztó a plusz tápra, elkóval az alsó tagon... Pityu U.i. Jó ötlet mi?
Ez mindent megmagyaráz. Amit építettél ahhoz kettő kellett volna. Rá is kérdeztem a 3. láb kap-e -12V-ot. A válaszodban azt hittem csak a mért feszültség előjele maradt le.
Íme a megoldás.
Szia! Ma elkészítettem hozzá egy szimmetrikus tápot, bekötöttem mindent ahogy kell, de nem szól semmit. :/ Mi lehet a gond?
Köszönöm szépen a megoldást reloop.Akkor hogyha a 3-as lábnak adok -12 voltot akkor talán működhet is?
Szia! Csatoltál ábrát, vagy csak nem találom? Bővebben: Link
Csak profin, mint ha gyári lenne!
Nézd meg, ez is ugyanaz...2040 gyári
Az R10, és a 100µF nem testre, hanem negatív tápra megy. "MUTE/STAND-BY FUNCTION (Ref. -VS)"
Látod nem kell itt megijedni. A "gyáriság" kedvéért rajzolj a kimenetekre 4,7 ohm és 0,1µF Zobel-t.
No!De most már ennyi!
Majd úgy készítem a nyákot, hogy a másikat is ki lehessen próbálni!
A 100µF elé berakhatnád a D3, R22-t az autós kapcsolás szerint. Ettől lassan éled bekapcsoláskor és gyorsan némít ha a táp megszűnik. Az "ötlet" linkben is ilyet alkalmaztam.
Szia! A legutóbbihoz nem csatoltam, de akkor csatolok.
Bemenő jel nélkül mérd meg. Az alábbi feszültségnek kell megjelenni testhez (GND) képest:
1-2 láb -> 0, +100mV között; 3 -> láb negatív tápfeszültség; 4 -> láb 0, +/-100mV között; 5 -> láb pozitív tápfeszültség.
A dióda jó lesz. A kondenzátorok rendben voltak?
Reloop én kezdő vagyok még (9.-es voltam).Nekem valami egyszerű de nagyszerű kapcsolás is jó lenne kb 70W-ig.Azt mondták hogy a tranzisztoros erősítőnek jobb a hangja mint az IC-s nek igaz lenne ez?Ha nem akkor is tudsz olyan kapcsolást aminek megvan a nyákterve is?Előre is köszönöm a válaszod.
A kondi mind ugyan az ami a rajzon van.
2 db tda2030A hány VA trafó kell? Mert csak350 VA trafóm van itthon és azzal nem müködik de 10VA meg kevés neki.
Nagyon szívesen ajánlok más kapcsolást is. Azért, hogy némi rutint szerezz hasznos volna, ha ezt a TDA-s áramkört működőképesre összehoznád. Elég egy csatornát elkészíts, táplálhatod akkumulátorról. Meglátod egy ilyen pár alkatrészes kapcsolás is mennyi kérdést fog még felvetni.
Ezek szerint a 10VA-es tápodból fogy ki az erő a mélyhangoknál?
50-60VA-es trafó lenne ideális, 2-3A szekunder terhelhetőséggel.
A TDA2050-el már 2-szer megcsináltam a kapcsolást csak most valami nem jó de rá fogok jönni.A TDA2030a-nál az ic-ből valami fekete váladék jött ki szóval lehet le kéne cserélni és kész!De a zúgást nem tudom eltüntetni egyikből sem még.Van egy TDA4220-as ki 5W-os erősítőm amit én építettem az elég jól bírja a gyűrődést.Gondolkodtam ezen is hogy mi lehet ezekkel a baj mert mindkettővel ugyan az a baj lehet.
Ez még mindig IC-s, de tudja a 70W-ot +/-30V táppal, és aránylag egyszerűen elkészíthető. A hangjról az utánépítők megelégedéssel nyilatkoznak, magamat is beleértve
TDA7294
Találtam egy viszonylag egyszerű kapcsolást itt.100-150w-osnak írták de csak az alkatrészek nekem összesen kb 1500Ft-ra jönne ki.Tip 41-es és 2A258-as tranzisztort sem tudom hogy honnan lehetne szerezni.Köszz a nyáktervet reloop.Itt lenne az a kapcsolási rajz amire gondoltam.Annak a TDA7294-nek megvan a nyákterve is?
Ha igen feltudod tenni?Ha nincs az sem olyan nagy baj majd megrajzolom kézzel. http://www.hobbielektronika.hu/forum/files/17/17f863755e8db6a5eb725...17.jpg
|
Bejelentkezés
Hirdetés |