Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
Üdv Proli007!Bocsi utána néztem és valóban van különbség a fázis és vonali feszültség között, részben azért nekem is igazam van, hiszen ha 3 fázisu rendszernél bármely fázis és a nulla közt 230v- ot lehet mérni.Elismerem két fázis között még nem mértem !Üdv Bojtor László
Sajnos nincs igazad. Határozottan azt állítottad, hogy a 3*400 V az csak 3*230 V. A háromfázisú hálózaton kétféle feszültség mérhető, a fázisfeszültség, ami a fázistekercsen mérhető 230 V, és a vonali feszültség, ami a 400 V, ami a fázis vezetők közt mérhető. Ezek szorosan összefüggnek egy háromfázisú rendszerben, és közöttük a négyzetgyök3 az összefüggés. Erre kért proli007, hogy nézz utána. Úgyhogy mindegy hogyan hivatkozol rá, tudni illik hogy ez így van.
Rendben ,elismerem tévedtem és köszönöm a felvilágosítást,úgy látszik hiányosak voltak az ismereteim.Mégegyszer bocsi
Napok óta keresgélek, de nem találom a választ, ezért felteszem itt a kérdést.
Egy 220/380-as régi, ipari varrógépet kellene átalakítani 230V-os 1 fázisúra. (Pfaff varrógép, kuplungos, Kobold KOKD 13 tipusú motorral - 0,55kW). Sokan emlegetik itt is a Steinmetz kapcsolást, de nálam a motorból nem 6, hanem 8 kivezetés van, így megakadtam. Tesztelgettem, mi is lehet benne (nem mertem szétszedni a mocit...). Kézzel tekergetve: A kuplung benyomásakor először kiold a fék, és a szíjtárcsát ide-oda forgatva érezhető, hogy egy kisebb tömegű forgórészt mozgatok. Tovább benyomva a kupplungot idővel "ráfog" egy nagyobb tömegű forgórészre. Olyan, mintha az egész egy két fokozatú motor lenne (bár nem értek hozzá). A vezetékekkel a következő a helyzet: A kapcsolótáblán 3 sorban találhatók a bekötések: - felső sor, jelölésük U/V/W: 3 vezeték, fém kapcsokkal összekötve - gondolom ez a 3 tekercs közösítése a csillagponthoz - középső sor, jelölésük Z/X/Y: 3 vezeték + a bejövő 3 fázis ezekhez bekötve (gondolom ez a 3 tekercs másik 3 végpontja) - harmadik sor, jelölésük 1/2: 2 vezeték bekötve - ez lehet a "kis forgórésznek" a tekercse??? Lekötöttem a vezetékeket a kapcsolótábláról, és méricskéltem: az 1 és 2-be bekötött vezetékek a motorban összeköttetésben van a Z-W tekerccsel (ohm-mérővel mérve). Maga a kapcsolótábla amúgy olyan elrendezésű, hogy az 1 és 2 kapcsok a Z/X/Y kapcsokhoz képest úgy vannak középre/oldalra eltolva, hogy a csillagponthoz használt fém kapcsokkal egyező távolságra vannak a három fázis bekötésétől: az 1-est lehetne összekötni a Z vagy X pontokkal, a 2-est az X vagy Y pontokkal. Viszont abban az állapotban, ahogy kaptam, nem volt bekötve egyik sem... (Lehet, hogy nem tudta, aki korábban bekötötte 3 fázisba, mi is ez, és így esetleg nem is ment az első fokozat?). Kérdésem: Mi lehet ez a felállás? Van egy 1-fázisú kis fokozat benne? Hogyan érdemes ezt az egészet bekötni 1 fázisra? Vagy hagyjam a fenébe a két vezetéket, és a hat vezetéket deltába kötve valósítsam meg kondenzátoros segédfázissal a Steinmetz-et? Köszi előre is a segítséget.
Szerintem, de a profik majd kijavítanak:
U/V/W - Z/X/Ymotor tekercsek kivezetése, jelen pillanatban csillag. 1-2 csati - fék v. kuplung. Ha a két kivezetést összekötöd, akkor aktív. Ha fázis-fázis közé van kötve, lehet 220-ról nem fog jól működni. Látatlanba, ilyennel találkoztam.
Régi varrógép motorok között akadt olyan, ahol nem trafóról, hanem a motor +tekercséről vették le a kisfeszültségű világításhoz szükséges 12 V-ot. A többi 6 simán deltába köthető és megy 230 V-ról.
A kuplung és a fék tiszta mechanikus működtetésű.
Na, jól túlkombináltam...
Rá van írva a motor adattáblájára, hogy Nählichtanschluss 12V 15W (varrógéplámpa csatlakozás). Eddig nem értettem... Köszi a megfejtést... A fék nélküli állapot meg a szabadonfutó tengely, gyanítom...
üdv mindenkinek. adott egy 220v-os 2.2kw-os 1500ford villanymotor....szeretném megtudni,hogy a 16ah kismegszakító elég e a működtetésére.előre is köszönöm....amúgy kúpos rönkhasítóhoz lenne.
Tehát,összedobom a gépet bedugom a hálózatba és már működik is?Ha,a meghajtott tengelyre nagyobb tárcsát rakok,PL250mm,akkor a fordulat csökken és a leadott erő is nagyobb lesz a tengelyen?Szerinted bírni fogok vele fát hasogatni?Előre is köszi.
Szia!
Nem fog megindulni, ha az valóban 1 fázisú 2,2 kW-os motor. Gondolom a 16ah helyett 16A-t akartál írni.
Mit tudok tenni?
Jujujj.....tényleg
Az adat tábláját jó lenne látni.
Miért ne indulna terheletlenül?
Próbáld ki. (nem 3 fázisú 2,2 kW-os motorról van szó)
Ez egy 1fázisú 220v 2.2kw 1500ford villanymotor.Amúgy köszi ma helyreigazítást.
Halihó.....Tőled még várom a válaszokat.
A neten több ilyen videó is található, érdemes megnézni, itt is találsz párat. Több helyen szerepel a teljesítmény, ill. az áttétel (vagy a tengelyfordulatszám).
Pár nap csúszással, de meglett az átalakítás, tökéletes lett.
40µF kondival lett megcsinálva, gond nélkül indul és működik. Köszi még egyszer.
Szerintem bírni fogja. Azt nem tudom, hogy a hasító kúpnak mi az optimális fordulata. Ahhoz kell méretezni az áttételt. Ha csökken a fordulat nagyobb lesz a nyomaték és fordítva is így van, ha növeled a fordulatot az áttétellel akkor csökken a nyomaték.
Üdv Az lenne a kérdésem, hogy most kinek higgyek,valaki azt modja csillagba kell kötni a 380/220-as motort ha 230v-ról akarjuk üzemelni, a másik azt, hogy deltába?Melyik a jó?Én probáltam egy 1,0kw-os motort csillagba könnyebben indult, de deltába erősebb.Köszi a választ
Ha ez segít neked: én deltába kötöttem.
Két kérdésem lenne:
Egy varrógépműszerész azt mondta nekem, hogy felesleges volt a 40µF kondi a 0,55kW-hoz, ő 20-asat szokott ilyenre tenni... Lassabban indulna (terheletlenül), de halkabb lenne. (Mondjuk most sem hangos). Vélemény? Másik kérdés: Mennyire szabad felmelegednie egy ilyen villanymotornak? A kábel egyáltalán nem melegszik, de a motor háza 20 perc üzem után már jó meleg: bár rajta tudom tartani a tenyeremet, de egy meleg fürdővíz hőmérsékletét már elérte ennyi idő alatt. - meddig lehet hagyni felmelegedni? (hány fokos lehet max?) - csillagba átkötve esetleg kevésbé fog melegedni? A teljesítményvesztés nem érdekes, bőven van tartaléka... - esetleg kisebb kondival próbálkozzak? (lásd első kérdés?)
20 µF kondi elfogadható. Általában 25-öt szoktunk rátenni. A 40 túl sok, amiatt melegszik. Ha hússzal nehezen indul, még mindig mellé lehet kötni indításra a 40-est nyomógombbal.
Ok, akkor ráteszek egy kisebbet.
Több helyen is azt olvastam, hogy a javasolt érték 60-80µF kW-onként, így került rá a 40-es. Ez inkább a kicsit nagyobb motoroknál lehet irányadó érték?
Indítókondenzátorra magasabb a javasolt érték, állandó üzeműre alacsonyabb. Sok függ a motor méretezésétől, gyártójától. A textimákra nagyobb kondi kellett, mint a nyugatiakra.
A 25 mellé a 40-est váltókapcsolóval kössem be, vagy mehet párhuzamosan a kettő, a 40-esbe beiktatott plusz kapcsolóval? (Azaz indítás 25+40 uF, üzem 25 uF)?
Nyomógombbal. !!!
Amit csak addig nyomsz, amíg felpörög. |
Bejelentkezés
Hirdetés |