Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Vagy valamelyik visszapillantó tükörben.
A hétvégén meg fogom nézni. Köszönöm az információkat.
Opel Kadett E 13NB motor, nem indul, nincs szikra. Úgytűnik, hogy a gyújtótrafó egyes lábán nincs semmi jel, végig akkufeszültség mérhető rajta indítózás közben. Szétszedtem az elosztófedél alatt levő részt, ugye ott van a gyújtásmodul, tippem szerint az lehet a bűnös. Kérdés, hogy lehetne megbizonyosodni róla? A hall tekercs két vége között indítózás folyamán kéziműszerrel kb. 0,5V feszültséget mutatott a műszer váltakozófeszültség állásban, ez érzésre jónak tűnik (aztán lehet, hogy közel sem jó). Hall tekercs ellenállása kb. 800ohm, ahogy most neten nézem, ez szintén jó érték.
Ha Delco Remy gyújtás van rajta nézd meg nem porlott-e szét a gyújtásmodulra menő csatlakozó. De leht hibás a rotor és az elosztófedél is. Gyatra műanyagból készülnek.
Delco Remynek néz ki, ha minden igaz. A gyújtásmodulon IG-D1961HV jelzést találtam.
A rotorra és az elosztófedélre azért nem gyanakszom, mert befogtam egy gyertyát a gyújtótrafóról jövő kábelbe közvetlenül, menetes részét odaérintettem a szelepfedélhez, és nem jött szikra ekkor sem. Másrészt a rotort úgysejtem, nem szokott egyik pillanatról a másikra meghalni, hanem először inkább kimarad 1-2 henger, ez viszont azt csinálta, hogy hugom megállt a bolt előtt, odáig jó volt, majd vásárlás után nem indult el többé, úgy húztuk haza. Gyújtásmodulra menő csatlakozó alatt az elosztófedél alatt levő sarukat érted? Nem tűnnek rossznak, lehúztam és visszadugtam mindegyiket a gyújtásmodulra, de nem segített, ugyanúgy semmi életjel. Végigmértem, a trafó egyes lábán megjelenő akkufeszültség eljut a gyujtásmodulhoz is. Kérdés, van ennek valami komputere, ami a szívócsővákuumot és az olajhőfokot figyeli, az hogyan avatkozik be a gyújtásba? Valami ilyesmi: Link Ha ezt lehúzom, akkor buta előgyújtással mennie kellene, vagy enélkül biztosan nem megy? Már csak azért, hogy szűkítsem a hibás alkatrészek körét.
Ha jól emlékszem ezen nincs olyan. Van kint a garázsban egy Kadettes könyvem még régről. Holnap megnézem. Bizonytalanok az emlékeim, már rég nem javítottam ilyen gépet.
Nem a komputer volt a kérdés, hanem hogy annak a hiánya esetén menne-e vagy sem Mert ezen van, az biztos.
Kösz, majd írj, ha találsz valamit.
Szerintem nem, mivel az a gyújtásvezérlő egység. Bár most a rajzot megnézve elvileg 5 vezeték megy az elosztón lévő modulba. Ebből 2 a trafóra, 3 a vezérlő modulba megy. Nem tudom hogy van megoldva a modulon belül a dolog. De esélyes, hogy az elosztóban lévő modul a hibás.
Igen, pontosan, öt vezeték megy kívülről az elosztó házába. Sajnos már besötétedett, így most nem birom megnézni, de belegondolva tényleg érdekes kérdés, hogy melyik drót hová is megy ott belül, mert az biztos, hogy magára a modulkára hat szál drót megy rá, amiből kettő a hall tekercs, tehát a kívülről jövő öt szál drótból valami úton-módon végül csak négy szál csatlakozik a modulra.
Ami az egységre megy az 4 vezeték. Egy gyújtás plusz és 3 magából az elosztóban lévő egységből. Csak az a kérdés, hogy mi ez a 3. Elvileg egy jön a jeladótól, alap jel, egy megy vissza, ami a trafóba megy, csak mi lehet a harmadik?
Ha jól gondolom, a tied nem a Hall-jeladós lesz, hanem az indukciós.
Van a trafó, az elosztó az indukciós tekerccsel meg az elektronikával, oszt annyi. Tekercs, trafó mérhető, tápellátás szintén, ha ez mind jó, marad az elektronika az elosztón belül. (Az szokott többnyire.)
Igazad lesz, indukciós, nem a hall jeladós. Lefényképeztem
Aha,erre gondoltam. Azok a kis saruk kétoldalt valamikor egy műanyagban voltak, gondolom, a helyüket feljegyezted.
Az utolsó alkatrésznek nem hiszem, hogy közvetlen szerepe lenne a szikraképzésben, én anélküli verzióra emlékszem.
Igen, megvan az a kis műanyag, bár csak alul volt ilyen, és fel is írtam, hogy mi hová volt kötve. Meg megnéztem, hogy ez az utolsó képen levő cucc hogy van bekötve, két madzag megy belőle a második képen levő modulkára, egy harmadik meg arra a csavarra megy, ami ott az első képen a vezetékek mögött látható, szóval testelés. Kérdés, hogy tudom biztosra megállapítani, hogy mi a hibás? Próbára venni bármit is nemnagyon szeretnék, az autó már ha minden igaz, csak pár hétig lesz nálam.
Ha az utolsó képen levő holminak nincs közvetlen szerepe, akkor mit kellene a bekötésen változtatni, hogy ki tudjam próbálni, hogy anélkül menne-e? Másik kérdés, hogy a tekercsnek szabad mozognia? Mert ez egy picit mozog, 2-3 foknyit el bir fordulni, de biztosan nem emiatt nem megy, ettől inkább csak picit mászkálhat erre-arra az előgyújtás - bár menet közben gondolom eléggé beáll forgásirányba
Találtam egy rajzot, hátha segít valamit.
Előtúrtam a könyvet. Az a külön elektronika az előgyújtás szabályozást végzi. Arra nem találtam semmit, hogy nélküle nem mehetne a gyújtás, ezért azt gondolom, ha nem csatlakozik szikrának akkor is kéne lenni, csak nincs előgyújtás szabályozás. A tekercs ellenállása megfelelő így azt gondolom vagy a modul rossz vagy a trafó. A trafó primer tekercse 0,4ohm kéne hogy legyen a szekunder pedig 4-7 kohm között. Ha az jó modul csere. A tekercsnek nem kéne mocorognia a helyén, de elősször menjen.
Kösz, még holnap lemérem a trafó szekunderét és ha nem stimmel, akkor kedden utánanézek a modulnak.
Vettem modult, de ugyanúgy nem indul, úgyhogy most vélhetően van egy felesleges modulom. Na majd valahogy ezt elpasszolom, viszont, meg kellene keresni a hibát, tekintve, hogy aki volt megnézni az autót, tegnap jelentkezett, hogy megveszi, erre ez nekem itt négy év problémamentesség után lerobbant...
Ebben nincs szonda, meg jobb lábnál sincs semmi cucc. Ami van, minden ott van a motortérben, látom is minden részét, csak épp nem tudok rájönni, hogy mitől nem megy... Most nézelődök a neten, hogy mit írnak erről a modulkáról, kell-e hozzá az előgyújtást szabályzó másik vezérlő, vagy anélkül is kellene mennie. Most találtam két ilyen doksit:
http://www.mobiletron.com.tw/images/Product/P_SubFile1/f_1255.pdf és http://www.mobiletron.com.tw/images/Product/P_SubFile3/f3_1255.pdf A rajz alapján ha jól értem, akkor ha a B láb magas (gondolom ez 12V-ot akar jelenteni), akkor az E lábon érkező jel alapján adja ki a modulka a trafónak a meghajtást. Ha a B láb alacsony, akkor pedig sajátmaga hajtja meg a trafót függetlenül attól, hogy mi jön az E lábon. Az R láb értelmezésem szerint az induktív szenzorból jövő jel referenciakimenete a másik vezérlő felé. Namost ebben az az érdekes, hogy nálam az E láb nem volt bekötve. Akkor mégis mit csinál a másik vezérlő? Megnézem, mi van a B lábon jelenleg, és megpróbálom nullára húzni, rosszabb már úgysem lesz.
Vaklárma, rosszul írtam fel a múltkor a madzagok helyét és véletlenül kettő meg volt cserélve. Az új gyújtásmodullal megy, visszatettem a régit, azzal nem, úgyhogy a modul volt a hibás. Jöhet érte a vevő
Na csak jó lett. Az esetek nagyon nagy részében ez a modul döglik be.
Szerencse, hogy megoldódott. A szétporladt gagyi műanyag csatlakozó hiánya miatt hibáztál. A Delco-Remi már csak ilyen. Ezekből csak a Bosch megbízható.
Üdvözlet Mindenkinek!
10 éves Opel Astra g-re tettem szert, aminek van néhány olyan hibája amit még nem sikerült megoldani,hátha tudtok nekem segíteni. Elnézést, ha értelmetlenül irom le a hibát, az annak tudható be hogy a szerelő (internettel nem rendelkező unokaöcsém) telefonon diktálta nekem. Tehát:az autó vészüzemmódban működteti egyszerre a klímaventillátort és a sima hűtővizventillátort is, nem a motor check kontroll lámpa világít, hanem a hűtőrendszer visszajelző (sárga) lámpa.Ventillátor vezérlő zárlat nincs. A másik probléma: a jobb oldali visszapillantó tükör sérült volt,kábele el volt tépve .Most a kábelek vissza lettek kötve gyári állapotba, a biztosíték jó, mégsem működik belülről.Esetleg a relé száma? Megköszönném ha tudna valaki segíteni.
A hűtők akkor mennek vészüzemben, ha a hőkapcsoló gomba a hűtőben hibás. Ilyenkor, mivel nincs jel onnan teljesen fordulaton működteti mindegyik ventilátort.
Ha a bal oldali tükör működik, akkor nincs biztosíték gond, mivel egy biztosítékról megy az egész. Reléje sincs, a kapcsoló kapcsolja a tükörben lévő motorokat. Biztos jó minden, az ajtóban is, tükörben is?
Üdv. Rá kéne nézni géppel. Ha vészüzem van, akkor hibakód is van. Tükör véletlenül nem utángyárott? Néha kínában a barna zöld, és így tovább.....
A két tükröt egy joystikkal lehet mozgatni, de egy kapcsolónak is kellene lennie, amivel ki lehet választani melyik tükröt mozgassa. Az a kapcsoló rendesen kacsol?
A jobbos tükörhöz kimegy a mozgatás árama? Ha kimegy, akkor a tükör motorjai lehetnek hibásak (vagy ahogy Cserman Attila is írta rossz a bekötés), ha nem, akkor vagy kapcsoló/joystick vagy kábel probléma.
Köszönöm a hasznos válaszokat, amint tudjuk megnézetjük ezeket a hibákat! Remélem ezek közül valamelyik Ha nem mind...
Üdv! Nem olvasom át mind a 129 oldalt a topikból, de lenne egy ötletem fojtószelep potméter kiváltására. Bosch mono-jetronik befecskendezési rendszernél szokott előfordulni a TPS, azaz fojtószelep pozíció szenzor hibája. A potméter szénfelületét egy idő után szétkaristolja a csúszka. A szénréteg elvékonyodik abban a sávban ahol érintkezik, meg is szakadhat és ezáltal fals pozíciót lát az ECU. Emiatt a motor elkezd bizonyos gázpedál állásoknál rángatni, akadozni, esetleg le is áll. Rendkívül kínos, főleg egy hosszú út közben, 38 fokban. Ennek elkerülésére arra gondoltam, rotary encoder megoldhatná a problémát. Akad viszont egy probléma. Mi van, ha leállítjuk a motort? Meg egyáltalán mi legyen a kezdőállás? Tehát forog a tárcsa és számolja a fordulatokat a proci, de a fojtószelep sosem esik vissza teljesen zárt állapotba. Emiatt a jeladó ismét hibás értékeket küld. Erre találtam ki egy olyan megoldást, hogy a jeladó sosem kapcsol ki és mindig a memóriájában tárolja az aktuális pozíciót, ahogy hagytuk. Így következő indításnál jó értéket fog adni. No de mi van, ha le kell húzni az áramforrást? Vagy hogyan állítsuk be a kezdeti szöget? Erre is van megoldásom és igen egyszerű. Ha kikapcsol a jeladó elveszik a tárolt pozíció, de lehetne egy kalibrációs eljárás. Benyomod tövig a gázpedált, ezzel a jeladó elszámol a maximum szögig és visszaengeded teljesen és így megkapod "milyen távolságra vagy a maximálisan nyitott szögtől". Másik megoldás amire gondoltam és nem kéne folyamatosan ébren tartani a jeladót, az alapjárati motor pozíció mérése. Mindig az fogja meg a fojtószelepet, mikor leáll a motor így annak pozíciójának leolvasásával meg lehet kapni a tps kezdeti értékét. Ezzel csak annyi a baj, hogy ezt mindenképpen potméterrel kéne mérni és akkor majdnem ugyanott vagyunk, ahonnan a probléma kezdődik. Mi a véleményetek?
Még van egy további megoldás is, az abszolút enkóder tárcsa, ahol tényleg pontos értétkeket lehet leolvasni. Itt egy példa 8bit, 360° http://www.parkermotion.com/dmxreadyv2/blogmanager/app_engine/asset...ge.jpg
|
Bejelentkezés
Hirdetés |