Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Feszültségszabályzó motorba
Lapozás: OK   2 / 58
(#) zsilaci hozzászólása Dec 2, 2006 /
 
Szia!

Simsonnal én is voltam hasonló helyzetbe, végül nagyobb teljesítményű izzót raktam bele, azóta nem szállt el. Próbáld ki 50-60W-os izzóval, így jobban leesik a feszültség, valószínűleg gyárilag is ilyen volt benne.

Ha ez nem segítene:
12V-os 8A terhelhetőségű tápegység

Üdv
(#) mex hozzászólása Dec 2, 2006 /
 
A probléma ott van,hogy a világitás váltóáramról megy,teljesen külön van választva az akksitöltéstől. Ha a robogó gyári állapotú,akkor található benne egy "régler" ami egy aluminium, hűtőbordaként is funkcionáló tokban elhelyezkedő elektronika. Ezt kellene első körben szemrevételezni,kimérni. Esetleges vezetékszakadás felderitése stb. Maga a szabályzó tirisztoros felépitésű,javitani nem lehet.mert nem diszkrét tokozású alkatrészekből épül fel. Én nem tennék nagyobb teljesitményű izzókat mert a tekercselés előbb-utóbb leég.
(#) Bali125 hozzászólása Dec 3, 2006 / 1
 
Helló! Segítségeteket kérném! Gilera runner tipusu olasz robogómban elromlott a feszszabályzó! Nem tudnátok valamilyen kapcsolási rajzot egy szabályzóról? Ebben a motorban 6csatis van... Na de mi lehet az a 6? kettő a ki +/- de akkor is bemenetnek marad 4 sárga színű vezeték. Gondoltam először hozzátok fordulok segítségért mert a boltban 16ezer ft egy ilyen újjonnan...
(#) SPARCO hozzászólása Dec 26, 2006 /
 
Hello!

Egy ledeslámpa építésében szeretnék segítséget kérni.
Ez egy simson hársólámpa lenne és ehhez kéne feszültségszabályozó kapcsolás. az ingadozás AC 6-12v kb 0.45A de 1 nél nemtöbb. 5-5 led lenne 5 a lámpa 5 a féklámpa, magasfényű ledel (150ft volt azt hogy milyen nemmondták csak az árát de az bisztos hogy a nyitófesz valamivel nagyobb mint a sima ledé.
Nekem elég ha a led működési tartományábann tartja a feszültséget egy kis ingadozás nemszámít (a fordulatszám változás miatt) Várom az ötleteket!
Boldog karácsonyt mindenkinek!!!
(#) Hagens hozzászólása Szept 17, 2007 /
 
Sziasztok!
Nekem olyan gondom lenne hogy egy Honda CBR600-ba kiment a fesz szabályzó.Ezt szeretném ki váltani.3 fázisú generátor van benne, és 5 kivezetéses a gyárija.
Segítsetek egy vagy több kapcsolási rajzzal.Köszi a segítséget!!!
(#) gijo válasza Hagens hozzászólására (») Szept 24, 2007 /
 
Szia!én is ilyen gongokkal küzdök!nekem egy GS 550 suzim van.Tönkre ment a feszszabályzóm és agyonverte a gyújtáselektronikámat.Kaptam egy elég hiányos "gyári"rajzot,szétszedtem a rossz fesz szabályzómat,nagy kínok közepett.Megeggyezik a rajz a suziéval,holnap ha gondolod lerajzolom pontossan,alkatrész értékel együtt,de most sajna indulnom kell dolgozni.A kissé hiányos rajzot felteszem,holnap a többit.ja persze ha még kell!Üdv,:gijo
(#) gege_01 válasza gijo hozzászólására (») Szept 24, 2007 /
 
Én mindenképp örülnék ha fel tudnád tenni a komplett rajzot
(#) gijo válasza gege_01 hozzászólására (») Szept 25, 2007 /
 
Szia!van egy kis gond,lerajzoltam az én szétmókult feszszabályzómat.De úgy veszem észre hogy pont ellentétes a gyári rajzal.Itt az enyémnél pozitivra viszi le az egyik fázist a tirirsztor.A gyári rajznál pedig negativra.Kezdek belekeveredni ezekbe a feszabályzókba,kellene valaki segitsége aki javitott,foglalkozott már ilyenekkel.Lehetséges hogy már cserélgették a motoromon és ez okozta a problémát nálam is.Ha esetleg valaki tudna segiteni az nagyon jó lenne. A diódák és a tirisztor tipus nem látszik sajna ez is kivolt öntvel műgyantával de ezt legalább szét tudtam egyben szedni,nem ugy mint a gyújtáselektronikámat.A generátor a gyári adatok szerint 200w-os igy szerintem min 16ampert birnjuk kell az alkatrészeknek.Na bocs ha esetleg hülyeségeket irtam egyenlöre ennyi.üdv.ja bocs az egyszerü rajzért.

img011.jpg
    
(#) gege_01 válasza gijo hozzászólására (») Szept 25, 2007 /
 
Csövi!

Köszi a rajzot!

Amúgy milyen színű vezeték volt a + illetve - kivezetés mielőtt szétszetted? arra gondolok nem rosszul volt-e bekötve.
(#) mex válasza gijo hozzászólására (») Szept 25, 2007 /
 
Szevasz. Elnézted,a tirisztor ilyen bekötés mellett nem csinál semmit,mert a vele párhuzamos dióda söntöli,na meg egyébként is értelmetlen,mert a cél az akku túltöltésének megakadályozása. Maradj a gyári rajznál,bár szerintem az is csak az elvet szemlélteti. Suzukinál emlékeim szerint a három fázis tekercseinek menetszáma nem egyforma,nem mindegy,hogy a tirisztoros ág melyikre kerül.
(#) gege_01 válasza mex hozzászólására (») Szept 25, 2007 /
 
Amit a #125867 hozzászólásában linkelt gyári rajzot az elvileg jónak tűnik?
(#) mex válasza gege_01 hozzászólására (») Szept 25, 2007 /
 
Egy próbát megér. A biztonság kedvéért külön akkut töltenék vele nem a motor sajátjáét a próba alatt. Nehogy a gyújtáselektronika is meghibásodjon.
(#) gijo válasza mex hozzászólására (») Szept 25, 2007 /
 
Szevasz.könnyen elöfordul hogy forditval rajzoltam a tirisztort ezt a rajzot a szétszedett szabályzórol csináltam.A generátorba a tekercsek száma egyforma volt.én szedtem le az elégett tekercsket.meg is tekertem,de viszont a tölést nem mértem meg rendessen elszúrtam keményen Kérdés,ha a tirisztor áttforditjuk elvileg müködöképes a kapcsolás nem?köszi a hozzásolást és a segitséget előre is
(#) gijo válasza gege_01 hozzászólására (») Szept 25, 2007 /
 
Szeva.Nem volt forditval bekötve.A pozitiv piros volt,a negativ fekete csavaros testelve,a három fázis sárga.szeva.
(#) mex válasza gijo hozzászólására (») Szept 25, 2007 /
 
Az eredeti rajz elvileg működőképes,bár én mind a három fázist szabályoznám.... Na meg ez nagyon alap....
(#) Hagens válasza mex hozzászólására (») Okt 1, 2007 /
 
Sziasztok!Bocsi hogy eddig nem voltam,de levert az influenza.Szóval én is találtam egy rajzot, ami szerintem elég közel ál a valósághoz.Ugyanis én is szét bombáztam a cbr fesz szabályzólyát, és elég nagy a hasonlóság.Küldök képeket.

Regulator.jpg
    
(#) Hagens válasza mex hozzászólására (») Okt 1, 2007 /
 
Még egy kép, az én szétszedett szabályzómról.

DSC02645.JPG
    
(#) mex válasza Hagens hozzászólására (») Okt 2, 2007 /
 
Na végre! Vetted a bátorságot,nem úgy mint a többiek és sikerült épségben feltárni a belsejét. Innen már könnyű a vezérlőpanel visszarajzolása. Azok a 220 ohmok a tirisztorokat vezérlik,a kék csikos dióda zener lesz,de még keress tranyót is.
(#) Hagens válasza mex hozzászólására (») Okt 2, 2007 /
 
Szia! Onnan tudod hogy mi van benne, mert te szedtél szét ilyet és már rajzoltál is vissza?Mert ha igen meg oszthatnád velem a rajzot, és a tapasztalataidat.Én is át küldöm ha visszarajzoltam a panelt.
(#) titilla válasza mex hozzászólására (») Máj 17, 2008 /
 
Hali!

Ha van erről a típusú fesz-szabályzóról rajzod, azt szívesen venném én is. Nekem egy '92-es XT600-ba kellene...
(#) titilla válasza Hagens hozzászólására (») Máj 17, 2008 /
 
Találtam valamit!
(#) Hagens válasza titilla hozzászólására (») Máj 18, 2008 /
 
Köszönöm!Azt hiszem használható a kapcsolás.
(#) titilla válasza Hagens hozzászólására (») Máj 19, 2008 /
 
Ha kell megcsináltam a nyákot is eagle-ben...
(#) Hagens válasza titilla hozzászólására (») Máj 19, 2008 /
 
Szia!
Köszi!Nem utasitom vissza az ajánlatod.
De én mivel tudom azt megnyitni?
Üdv
Csaba
(#) titilla válasza Hagens hozzászólására (») Máj 19, 2008 /
 
Eagle layout editor 4.11
(#) Hagens hozzászólása Máj 21, 2008 /
 
Köszönöm szépen a nyák tervet!! Szerinted milyen típusú egyenirányítót, és tirisztort lenne érdemes használni?
(#) titilla válasza Hagens hozzászólására (») Máj 21, 2008 1 /
 
Hát én mindkettőből 20A-est tettem bele, azért így terveztem a nyákot. végül így sem nagyobb mint a gyári...

Tirisztor: BT152 (ebbőlvalamelyik gyártó készít 20A-est)
Dióda: 20ETS08
(#) godzil válasza titilla hozzászólására (») Máj 22, 2008 /
 
hali! pdf-ben nem tudnád feltenni a nyáktervet? Nincs feltelepitve nekem az Eagle, és egyébként érdekelne. Köszi!
(#) Hagens válasza godzil hozzászólására (») Máj 22, 2008 /
 
Szia!Itt lesz a kért file.
(#) tihi hozzászólása Máj 23, 2008 /
 
Sziasztok Nekem kéne valami fesz szabályozó ami 12V rol 1.5 voltra szábályoz le. Én valamilyen stabil ic megoldásra gondoltam és arra volnák kiváncsi lehetséges e ez? Nemigazán állok a helyzet magaslatán ezért kérem a segitségeteket.
Következő: »»   2 / 58
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem