Fórum témák
» Több friss téma |
Hali mindenkinek!
Olyan kérdéssel fordulnék hozzátok h feltettem a simsonomra egy babetta gyújtás. Áttekert gerjesztő, mex féle elektronikával. 2 hónapig kifogástalanul működött, azonban most alig van szikra. Az is csak épp h kéken pislákol és csak magasabb fordulaton. Az elektronika teljesen új! Ha valaki tudna tanácsot adni azt megköszönöm!
Rá kell mérni a gerjesztőtekercsre, mekkora feszültséget ad. Valószínűleg menetzárlatos...
legegyszerűbb, ha a jeladó csatlakozást bontod, egyet rárúgsz, eközben pedig az elektronikában levő gyújtókondi két kivezetésén feszültséget mérsz digitális multival, legalább 200V-os állásban. 100V-nál illene többet jeleznie.
Nos megmértem ahogy írtat. Közvetlen a főtengelyt forgatva 200 méréshatárba a műszer kiakad. Ha lasabban forgaton egyenletes 140-180V-ot mutat. Azomban ha 600 méréshatárba kapcsolok össze vissza mutat a müszer hol 200 hol meg 500V (lehet h a müszer gagyi). Egyébkén kondinap nekem 2 db 600v/0,63µF-os van. De ezzel a kombinációval ment 2 hónapig.
A feszültségérték jó.
Gyújtótrafód esetleg nincs cseredarab? Át kell nézni, a nagyfeszültségű kábelt és a trafó környékét, mert lehet, hogy csak egyszerűen valahol átvezet a leromlott szigetelés miatt, és ott szökik el az energia egy része. Ugyanez vonatkozik az elektronikát hordozó panelra is!
Próbáltam másik trafót is. A gyertyakebel tavaly lett cserélve de azért azt is próbáltam másikat, úgyszintén a gyertyapipát és a gyertyát. Helyzet ugyan az.
Milyen kivitelű a két kondenzátor? Ha filmkondi, (az oldalán található a kivezetés, rápréselve a fémezésre), akkor ajánlatos cserélni, mert megnövekszik idővel az átmeneti ellenállása, és az impulzusszerű áramok útjába nagy ellenállást jelent. Célszerű WIMA MKP típust tenni helyette.
A tirisztor BT151/hány voltos?
A tirisztor 800V-os. A kondik pedig téglalap alakúak és alul van a két kivezetése és teljesen újak!
Forraszd ki a trafóval párhuzamos diódát és próbáld úgy. A típusa milyen?
Kiforrasztottam a diódát. A szikra ugyanolyan gyenge. A dióda típusa BY299
Ismételd meg az előzőleg elvégzett műszeres próbát, vagyis a jeladó nélkül rúgjál rá a mocira, de a műszert ne csatlakoztasd. Helyette egy alkalmas vezetékdarabbal egy pillanatra zárd rövidre a tirisztor katód, és anódkivezetését, és figyeld a szikra minőségét. Tulajdonképp a jeladót helyettesíted. Az egész célja, hogy megállapítsd kifogástalan-e a tirisztor.
Meg csináltam amit írtál. A szikra minősége változatlan. A thirisztor pedig új! Most van 2 elektronikám a régi amivel ment 2 hónapot és egy teljesen új de mindkettővel ugyan olyan a szikra.
Akkor kizárásos alapon marad a trafó, mert gondolom a kondenzátorokon ugyanakkora feszültség mérhető mindkét elektronikánál lekötött jeladónál. Az Általad írt 140-180V "lassú forgatásnál" elég kell, hogy legyen. Mindez akkor igaz, ha a műszered is pontos. Ha viszont mégsem a valós értéket mutatja, akkor egy szkópos mérés kideríthetné.
A trafónak is jónak kell lennie mert a rotációs kapa ment vele. Megpróbál átnézni még egyszer az összes vezetéket nem-e testel valahol. Amúgy a tekercs is szinte új. 2 hónapja csináltattam egy szakemberrel a menetek műgyantával vannak kiöntve. Sajnos a mocim idén többet van szétszedve mint amannyit mentem vele.
Esetleg ha kiiktatnám a tekercset és valami külső feszültség forrást kapcsolnák rá, akkor milyen rtafót használjak? és hány voltot engedhetek rá?
Hali
Megmértem csak simán a tekercs feszültségét elektronika nélkül. Ismét fúróval forgatva max 63v-ot tudok kipréselni belőle. Lehet h az lesz a kevés?
Elektronika nélkül becsapós a dolog. Kell egy dióda, meg ugyanolyan értékű kondenzátor, mint a gyújtásban használsz, és próbáld azt feltölteni. Kösd a tekercsre a diódát, a katódja a kondi lábára csatlakozzon. A kondi másik lába testre kerüljön, és a feszültségmérőt a kondi két kivezetésére csatlakoztasd. Ne fúrógéppel forgasd, hanem egyet rúgjál rá. Az ekkor mérhető feszültség áll legközelebb a valóságoshoz.
Nos megismételtem a mérést dioda és kondi közbeiktatásával. Rárugásnál azonban 60-70v-nál nem megy feljebb.
Ez baj. Így már bizonyos a tekercshiba, ez a feszültség nem elég egy intenzív kisüléshez.
Ismerősömnek most csináltattam egy ugyanilyen tekercset de még nem szerelte be a motrába. Majd este áthozza és megpróbálom azzal. Remélem ez lesz a hiba oka.
Lehet tudni a tekercs adatait? Gondolok itt vasmagméretre, huzalvastagságra, menetszámra.
A vasmag kisvilágítótekercsé, 0.17mm-es huzal, amennyi ráfért (2400 menet kötül) Menetek műgyantával lettek kiöntve. Szakember csinálta tehát nem házilag lett össze ekecsülve.
Elvileg ez is rendben van...
Kíváncsian várom a cseretekercs utáni próbát.
Megtörtént a tekercs csere. De sajnos a helyzet nem változott. A szikra ugyan olyan gyenge. De az az érdekes ha a gyertyát eltávolítom a testől a szikra 2-3 mm-rő is átugrik, meg ha leveszem a gyertyapipát kb 1cm távolságról is átugrik a kék szikra.
Cserélj gyertyapipát. Szétégett benne az ellenállás.
Hali
A probléma sikeresen megoldódott. Sajnos 3 gyertyámból mind a 3 rossz volt. Utólag elég ciki h egy ilyen egyszerű hiba miatt beleltem szét az egészet. Köszi szépen segítséget!
Helló!
Egy kis segítség kellene, egy barátom simsonját bütyköljük, új 12 v-os töltő tekercs van benne az aksi még nincs bent (biztonsági okokból) és valószínű a feszültségszabályozó elszállt, mert nem egyenirányít és valótlanul alacsony feszültség jön ki rajta (még mindíg akku nélkül) , annyit tudok a fesz szabrol h még eredeti és nem az indexrelés, hanem a hagyományos, van itthon nekem egy vadonatúj elba 8871.10- es szabályzóm, jó lesz az bele? Hogyan tudnám bekötni azt? (Kicsit kétejeim vannak afelől, hogy tudom-e hogy, hogyan működik a fesz szabályzó, a gerjesztés szabályzósat értem, de ez ugye nem gerjesztős) Köszönöm, és bocsánat, hogyha kicsit bugyuta volt a kérdés. Bocs hogy ide írom, de a másik topic-ba egy hét alatt semmi válasz nem jött
Sajnálom, de a gyertyacserét ís írtad, így aztán nem tételeztem fel, hogy nem újat raktál be ..
Mindenesetre ez is tanulság.
Szia!
A régi szabályzó egy diódából és a vele sorba kötött tekercsből áll. Eléggé egyszerű megoldás, aminek egyszerű hibái lehetnek.
Sziasztok!
Csináltam két tirisztoros gyujtást a simsonhoz.Az egyik kifogástalanul müködik a másik viszont nem. Tegnap még jól ment ma már nem veszi a turát. Alapjáratban jó de a turát nem veszi bárhová tekergetem a potikat.Tudja valaki mi lehet a baja? |
Bejelentkezés
Hirdetés |