Fórum témák
» Több friss téma |
Hát úgy, hogy a zenerek dinamikus ellenállása nem zérus! Ha kikapcsoláskor elég nagy energiájú túlfeszek jelentkeznek, akkor a Miller kapacon keresztül akkora áram folyik a gate felé, bele a zenerekbe, hogy simán megemelkedik a zenerfesz akkora értékre, hogy átveri a gate-source elektródákat.
Erre mi a megoldás?
A kondik hiányának van köze a G-ekhez? Arra gondoltam, hogy a meghajtókat tartalmazó panelt beforrasztom kábelezés nélkül ezzel azt az 5cm kábelt is kilövöm. A tápkábelekre húzok ferritgyűrűt az segíthet?
A kábelezés nélkül az valamit segít.
Ferritgyűrűt ne húzz rá, mert a hatása pont ellentétes, garantáltan rosszabb lesz. Tegyél pufferkondikat, a lehető legközelebb és olvasd végig azt a topicot, amit Cimo javasolt. ( különben csak tüzijátékot fogsz látni... te azt hiszed, ez egy olyan egyszerű dolog... nem az és ebben a konstrukcióban nem is fog menni. ) Milyenek a visszáramdiódák? Gyanúsan kevés... Oda kb. annyi áramú dióda kell, mint a FET-ek. Vagyis 2 db-ból aligha jön ki...
A két darab egyenként 150A-es.
Hello!
Nézegettem kondikat! Lomexbe ezt találtam, elég jó áron: 6000µF 350V 76.9x143.2 B43455A4608M3 (EPC) RoHS SCREW TERMINALS. LONG USEFUL LIFE-85°C. RC Csatolom az adatlapot. Ebből 2-3 db elég lenne? A vezérlő elé néhány cm vezetővel be tudnám kötni.
Én inkább 10-20 vagy még inkább 30db-al kezdemém, és minél közelebb a fetekhez.
Ha visszaolvasol a Cimo által javasolt topicba, akkor megtalálod, hogy milyen kritériumok alapján kell kondenzátort választani. A leírásaidból nekem még az sem derült ki, hogy hány voltos a motor...
( Csak azt tudom mondani, hogy egyszer már ezek a dolgok az említett topicban elég mélyrehatóan ki lettek tárgyalva. Ne várd, hogy mégegyszer írjam le. )
350V felesleges.
470 vagy 1000u körüliből kellene mondjuk 100db természetesen low ESR típus.
Hello!
Jelenleg, a vezérlő megoldódni látszik. Viszont a következő probléma a töltés. Kezdetnek, egy soros töltőre gondoltam, aztán ez később fejleszthető. Szóval, ehhez kezesek, valami rajzot. Talán Ecopityu videóján láttam egy 60V-os soros töltőt(de ez nem biztos, annyi videót láttam már).
Szia.
Ezen a fórumon készitettem Proli nagymester közbenjárásával egy 48V-os töltőt ami tökélletesen múkodik.Ezt nemgond 60V-osra megcsinálni csak kell egy hozzávaló trafó,amit én áttekeréssel oldottam meg. De ezzel a töltéssel megint egy feneketlen kútba nyúltál.Sorosan túltölthet,párhuzamosan nembiztos hogy mindet rendesen feltölti,stb...Kompromisszummentes tökélletes megoldás nincsen.Viszont érdemes átgondolni mert utólagos átépités gondot okozhat.
Gondolom erre a kapcsolásra gondolsz:
Bővebben: Link Ezekkel a módosításokkal: - R-shunt értékét kell 25mohm-ra csökkenteni - R12 200kohm és R14 120kohm-ra cserélni Kérdés, a trafó secunder feszültsége mennyire kritikus? Van egy hegesztő trafóm, 60V illetve 48V-os megcsapolással. Ezek a valóságban 80V illetve 60V-ok. Áttekerni nem szeretném. A Th1 Th2 tirisztornak bármilyen típus megfelel? Dp1 Dp2 diódánk is jó minden ami bírja a töltőáramot? Illetve mi az a trafó ott? Oda 18V Ac segéd fesz kell?
Igen erre.Én megépitettem és tökélletes a feladatra.
Az alkatrészek méretezésébe nem mennék bele de a szerző biztosan segit ebben.Thirisztorra,diódára nem érzékeny.Nekem régi orosz tipusok vannak benne. Viszont ez igy még hiányos a soros töltésre.Idővel kelleni fog valami ami egyformán tartya töltés közben a kapocsfeszültségeket.Mert használt akksiknál nagyon el tudnak mászni és méggyorsabban tönkremennek.Tapasztalatbol tudom hogy az AGM rendszerű munkaaksik nagyon érzékenyek a túltöltésre. Amit Köbzoli ajánlott erősen megfontolandó.Kicsit már bánom hogy én annakidején nem ilyet épitettem.Lehet elsőre bonyolultnak tűnhet minden akksinak külön töltőt csinálni és annyi szekundert tekerni ahány töltő de ha ballanszirozni akarsz akkor az egy nagy töltőelektronika mellé ugyan úgy annyi elektronika ahány akksi.
Viszont akkor is jó, ez az elektronika. Csak egy olyan trafó kell aminek ennyi kivezetése van.
De most akkor is megcsinálom sorosan a töltést legfeljebb néhány naponta feltöltöm külön külön. Trafó feszültség kérdés továbbra is nyitva van.
Szóval 14*5=70V De ha több, akkor csak a veszteség több valamivel?
Mert akkor a 80V-os leágazásom jó lenne. Gondolom úgyis esik terhelés alatt.
Trafótekergetést nehéz megúsznod.De nem kell tőle annyira félni.Én szétkaptam mint hülyegyerek a mesekönyvet,kértem motortekercselőktöl szigetelőpapirt,megtekertem a kellő menetszámra és a szétszedésnél picit precizebben összakalapáltam a lemezeket.
Echopityu töltője egyszerűbb de itt sem úszod meg a trafótekergetést.Bővebben: Link Nekem a 48V-os töltőhöz 60-65V-os szekunder kellett
A 75-80V-os szekunder megfelel egy 60V-os töltőnek.
De ha minden akksira külön töltőt teszel akkor kell 5db galvanikusan egymástol elválasztott 14V-os szekunder. El kell dönteni melyik utat választod. De ha egy db 60V-os töltőt csinálsz akkor már most törheted a fejed a ballanszirozáson.Nem kötelező mert ebringákban sincs de tuti hogy megnöveli az akksik élettertamát.
Egyenlőre soros töltőt csinálok. A 80V meg azért jó, mert így a hegesztőtrafóval hegeszteni is lehet, ha szükséges.
Lomexbe találtam ezeket a tirisztorokat:
25A 600V Igt:40mA 2N6508G (ONS) RoHS (TO-220) Ez megfelelő lehet?
Szia!
Nekem a 72V-os pakkot kellett töltenem, de mivel triakos, fázishasítós szabályzás került bele, ezért 24V, 48V, és 72V-os töltés is megoldható volt vele... A benne lévő trafó 70V-ot tudott, egy olyan 15A-el, egy "bazinagy" 1000VA-es trafót használtam hozzá! Amúgy én is néha külön töltögettem a "laposabb" pakkokat (cellákat), de a soros töltés közben is ellenőrizheted, hogy melyik milyen cellafeszültséggel dolgozik, és amelyik gyengébb, arra rásegíthetsz, akár egy kisebb külső töltővel is... Én nem hagytam soha felügyelet nélkül a töltést, így mindig ellenőrizhettem, hogy minden rendben van-e! Pityu
Sziasztok!
Végig olvastam a topikot és találtam benne egy két jó ötletet és nekem is támadt egy elsőre komplikáltnak látszó ötletem ami a következő: mi lenne ha csak egy szerűen fognánk egy régi autó motort például egy Trabantét meg egy villanymotort és a kettőt gyúrjuk össze mondom hogy: Ugye bár az autógyárak többsége most már környezetvédelmi szempontból sűrített levegővel teszteli a motorjait ez többek közt a hatásfok miatt is szükséges ebből az az ötletem született hogy csak egy levegő sűrítő és nyomásfenetartó rendszernek kéne működnie elektromosan ezt meg lehet oldani egy közepes teljesítményű villanymotorral is aminek elég 12V és ezt tudja pótolni egy autóban lévő generátor töltés is megoldva. Kérdéseim a következők: 1, Mennyire lenne működőképes ez a koncepció? 2, Mennyire megoldható? 3, és a minden jó megvalósítjuk e közösen ?
A felesleges energia átalakítások miatt nagyon rossz hatásfoka lenne.
Egyetértek Zolika hozzászólásával. Rossz a hatásfok és feleslegesen bonyolult. Ha pl kell egy autó mozgatásához 10kW akkor az akkor sűrített levegőből is kell a teljesítmény.
Hello!
Ujra én vagyok... A vezérlő úgy néz ki megoldódott. A töltő is nagyjából. Arra gondoltam, hogy egyszerűbb legyen használni, a kocsit az áramtalanítást úgy oldanám meg, hogy a gyári gyújtáskapcsolóval egy mágneskapcsolót kapcsolnék, ami az áramtalanító kapcsolót váltja ki. Kérdés, hogy mekkora relé kell. Ecopityu megoldásában láttam a lepárhuzamosított érintkezőket. A legtöbb mágneskapcsoló nem DC-re van tervezve. Az is igaz, hogy elvileg üzemi áramot nem is kell neki megszakítani, azt megteszi a vezérlő. Létezik 60V-os behúzó tekercsel mágneskapcsoló? köszi:Matyko
Inkább valami mechanikus megoldást választanék. Mondjuk a kézifékre kötve.
Szabály szerint vészleállításra kizárólag mechanikus kapcsolót építhetsz be, ami csakis a te kézi erődtől függ, semmilyen mágneskapcsolótól.
Szia !
Létezik 200-400 Amperre, de áramtalanításra nem használják. Mi van ha összeégnek az érintkezők ? Vészki áramtalanító gombokat használnak és csak mechanikus működtetéssel.
Nem fogyaszt áramot a működése. Mindig biztosan kapcsol, olcsó. Azért a kézifékre kötve, mert amikor az be van húzva úgysem árt áramtalanítani a rendszert.
Nem tudom mennyit fogyaszt egy mágneskapcsoló. De a használatot egyszerűsítené a relé. Illetve az elhelyezése is egyszerűbb.
Gondoltam önindító behúzótekercsre is... |
Bejelentkezés
Hirdetés |