Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kenwood erősítő javítása
Amit még nézz meg ,a test nem szakadt sehol ? Ha minden csatorna áthallásos lehet az a baja.
Először én is erre gondoltam, de végigmértem a testet, és mindenhol rendben van. A táppal sincs szakadás, egymással sincs szakadás... Lassan kezdem feladni...
Tegnap már kínomban elkezdtem végigmérni a tranzisztorokat, de mindegyik jónak tűnik... Még azt kipróbálom, hogy nem rakok sehova hangszórót, hanem oszcilloszkópon nézem a kimenetet, hogy akkor is van -e áthallás. Meg még azon gondolkodtam, hogy okozhatja-e esetleg a másik végfok hibája, ugyanis azt nem cseréltem ki, csak a 3 csatornásat. De van otthon egy bontott STK-442-m ha végképp nem tudok mást, akkor kicserélem, hátha...
Tegnap megmértem oszcilloszkóppal a kimeneteket.
A frontok és a center van az stk-443-on és a surround-ok az stk-442-n. Hangszórók nem voltak a kimeneten. Teszthang esetében az stk-443-as esetében bármelyik(FL-C-FR) bemenetre adtam jelet, az megjelent az összes hozzá tartozó kimeneten, de a surroundokon nem. A surroundokra adott jel pedig megjelenik mind a két hátsón, de a frontokon és a centeren nem. Szal egyre érdekesebb az egész...
Fenntartom a tippemet ,a handszórók testjének nem sok köze van a valódi testhez.Ha csak egy hangszórót kötsz a kimenetre,és csak arra amelyiknek szólnia kell,akkor az szól rendesen ? A többi kimeneten mit mutat az oszcilloszkóp?
Ma megmérem és beteszem ide a méréseket is.
Úgy emlékszem, hogy amikor csak 1 hangszóró volt rajta, az se szólt rendesen. Halkabb volt és ha elkezdtem feltekerni a hangot, egyre jobban torzított. Hozzáteszem, a bemeneti oldal tökéletes. Csak a végfok után van baj.
Helló, még csak most volt erre szükségem, de nem tudom sem kicsomagolni, sem megnyitni, még total commanderrel sem. Tudnál segíteni?
Szia!
Itt meg van a doksi. A "processing..." helyén megjelenő "Get Manual"-ra kattintva le is töltheted.
Csináltam képeket a mérésről. Sajnos a photoshop licence -em most járt le így nem tudtam szépen egymás mellé berakni őket, de elneveztem a fájlokat úgy, hogy egyértelműek legyenek.
Mérések itt
Nem tudom mit neveztél bemenetnek,de roppant gyanús hogy a hangszóró rátétele ledarabolja a szinusz egyik felét már a bemeneten .A tápokat nézd körbe.Ha az STK bemenetén történik mindez ,akkor esélyes a másik modul csere is.
Lehet, hogy akkor nem volt egyértelmű a képek elnevezése.
A képek mind a hangszóró kimenetnél mért jelek, kivéve a Vegfokba meno jel-L.jpg és a Vegfokba meno jel-R.jpg, azok az STK bemenetén mért jelek. A fájlneveket az alábbi alapján neveztem el: (rákapcsolt hangszoróval/nélkül) - (melyik oldalra adtam jelet az erősítő bemenetén) - (a kimenet melyik oldalát ábrázolja a kép).
Tulajdonképpen amit látni lehet a képek alapján, hogy ha hangszórót kapcsolok a kimenetre, akkor a sinus jel erősen torzul.
Meg ami még furcsa, hogy ha a bemeneten mindkét oldalra adok jelet (L + R), akkor a hangszóró kimeneten kb kétszer akkora lesz a jel erőssége, mintha csak az egyik oldalra adnék. Na meg persze az sem egészséges, hogy ha csak az egyik oldalra adok jelet (pl R), akkor az L oldalon is pont uolyan jel jelenik meg, ahelyett, hogy csendben lenne.
Tedd a szkópot egyenfeszültség állásba.Ezután a testhez képest mérj a kimeneten (egy kimenet egy hangszóró) .Látni fogod ,hogy amit te torzulásnak látsz ,az az egyik félhullám szinte teljes hiánya.Ez vagy az erősítő modul ,vagy a táp(ok) hibája.Azért érdemes leellenőrizni a bemenetet is,leválasztott végfokkal.
Ok, akkor végignézem a tápokat.
A kimeneteket a táp 0 kimenetéhez képest mértem. A hangszórók teste a táp 0 kimenetéről jön. A bemeneti oldalon minden rendben van, ott szép a jel, csak a képen nem látszik annyira, mivel a szkóp nem volt olyan érzékenyésgre állítva. Ha fülhallgatóval hallgatom, aminek nagyobb az ellenállása sokkal, és gondolom nem is terheli annyira a végfokot, mint a hangszórók, akkor jó a hang. Uez van akkor is, ha a hangszórókat nagyon halkra veszem, mert akkor se torzul, viszont ahogy növelem a hangerőt, úgy romlik (csak a kimeneti oldalon). Fülhallgatónál azon a hangerőn, amin hangszóróval már torzít, ott, fülessel még jó. Mondjuk a táp erre logikus magyarázat lenne... Na ma jól megnézem. Köszi!
Nem a tápokkal volt a gond, és nem is a testtel.
Végül elkezdtem végigmérni az STK összes lábát, és egyszer csak megtaláltam a zaj forrását... A PRE+ és PRE- láb össze van kötve mind a két stk-val és egy tranzisztoros kapcsolásról jön. Egyelőre nem nagyon értem mit csinál a kapcsolás, de az biztos, hogy azon keresztül jön a zaj (a kapcsolási rajzon a 12 és 13 lábra megy) Elsőre nem láttam, honnan szedi össze, ezért kicseréltem az STK442-t, de a bontottam valószínűleg rossz, mert azzal letilt az erősítő. Szal kivettem, most nincs benne, csak az STK443. A jelenség azonban továbbra is fennáll. Igazság szerint hagynám a francba az egészet, mert az új stk442-nek csillagászati ára van, de már érdekel, hogy mi okozza a hibát...
Sziasztok!
(eredeti hiba : KRF-V4550 távirányító nem megy egy idő után) Igaz, azóta már eltelt vagy 3 év, de időközben rájöttem a problémára, hátha másnál is előfordul. Szóval az a helyzet, hogy a gép addig veszi a jelet, amíg a DVD-m távirányítóját nem használom. Ez egy JVC DVD játékos. Amint használom, onnantól a kenwood erősítő nem veszi a jelet, szerintem hurokba kerül a procija a JVC táviránytótól. A kenwood, soft reset után újra jó. Azóta már szétültettem őket külön szobába, most már nem makacskodik.
Sziasztok!
Egy barátomnak az erősítője halt be félig.Típusa:Kenwood KRF-V5030D Energiamegtakarítás céljából kikapcsolta a főkapcsolóval,majd miután újra használni szerette volna,a készülékről nem lehetett bekapcsolni.Csak a távjáról lehet bekapcsolni!További hibajelenség,hogy csak a volume,és input selector működik a készüléken.Semmi más gomb.Sem a hangszórok,ki-be,sem a mute,semmi több. A távról viszont megy.Valami tápfesz veszhetett el,vagy nem tudom.Ha valakinek tippje lenne,azt megköszönném! Üdv: Attila
Még annyival tudom segíteni az ötletadókat,hogy a stby panelre rámegy egy 8 érből álló vezetékköteg,a 2-es lábán készenlétben 4.8V van,amit a 4-es lábán gombnyomáskor küld tovább.Ez a fesz visszajön közvetlen a kijelzőpanelra,ott sokáig végigtudom követni.IC1-es prociba is belemegy,meg persze másfelé is.
Ha a távval bakapcsolom,a panelon lévő stby gombra akkor sem reagál,és a kijelzőpanelon lévő nyomógombokra sem csinál semmit. Üdv: Attila
Sziasztok!
Egy kenwood KA-54 került hozzám, olyan problémával, hogy a hálózati trafó primer tekercse rossz. Ha mérem DMM-mel a két kivezetést, szakadást mutat és Ohm mérő állásban is 0. Viszont nem értem, miért olvadt ki az üvegbiztosíték mikor először bekapcsoltam. Szekunder kör kivezetései lógtak a levegőben. Semmi egyebet nem tudok, ez van a trafóra írva: L01-3987-15 JK09L SMD Esetleg cserélve lenne ha rábólint a tulajdonos, de nem találom ez alapján a paramétereit. Tudnátok segíteni, hogy milyen trafó? Köszönöm!
Tiszteletem uraim!
Van egy Kenwod KRF-V5070 tip. erősítő, tökéletesen szól, mind a 5.1 csatorna, a tuner része is kiváló, a hangzások is teszik a dolgukat, DE, ha bemenetet váltok (pl. video1-ről, Tape, CD/DVD,vagy tunerről kapcsolok el,) van hogy nem hallom a kattanást, és elnémul, de van hogy kattan és akkor is. A spanom jobban ért hozzá mint én, és szétszedte, elég sok forrasztást megerősített, mert úgy találta, azok nem a legjobbak, méricskélt is, a végfok rendben, nem melegszik, és a többinél sem talált hibát (egyenlőre) és úgy vélte, hogy a "Koppanásgátlók" lehetnek hibásak, ezért mind a három relét "áthidalta" (Rövidre zárta egy kis vezetékkel), mivel már késő volt, összerakta, láss csodát tökéletesen üzemelt, úgy ahogy azt a gyárba tervezték, örültem is neki. Másnap reggel bekapcsolom, tökéletes, megint bemenetet váltok, és ismét nagy csönd, akkor a régi módszer, többször bemenet váltás, ill. tuner tekergetése, ki-be kapcsolás, megint megszólal, ismét hangzás váltás, (aréna, disco, hall) megint nem szól. van hogy órákig szól utána csönd. Kaptam már tanácsot, hogy, idézem: "a bemenetválasztás teljesen elektronikus, valószínűleg az ezért felelős IC forrasztásait kell ellenőrizni, vagy azt kell cserélni.", de, hogy ha szól, és nem kapcsolom sehova, kikapcsolás után is az a helyzet, vagy megszólal, vagy nem, és kapcsolgathatom, de akkor sem biztos hogy megtudom szólaltatni, volt hogy egy jó időn keresztül kapcsolgattam, és nem szólalt meg, ott hagytam, kihúztam a hálózatból, és másnap meg rendben volt. Ezt megcsinálja mindegy melyik bemenet, és még annyi, ha optikain van össze kötve, és dts, vagy 5.1 hangforrást kap, szól 1-2 mp-ig, rendesen digitálba, azután magától átvált sztereóra, valami 96khz is meg jelenik, és bárhova átváltok a 96khz ott marad, aztán spontán eltünik. Tehát önök szerint mit lenne érdemes megmérni, és merre, ha lennének ötletek, nagyon megköszönném. én ugyan nem értek hozzá egy cseppet sem, de a spanomnak mondva, talán rájönne a hiba valódi helyére, és okára. köszönettel, és tisztelettel.
Üdv mindenkinek.Lenne egy kérdésem.Van egy Kenwood KRF-V6010 tipusú házimozi erősítőm.Bekapcsolás után 1-2 másodperc múlva kikapcsol és villog a STAND BY led.2db STK végfokos az erősítő.Összesen 7 kimenet van,de ebből csak 3 kimeneten tudtam ellenállást mérni.Mi lehet a gond?
Ha a 2 surround és "büfögő" kimeneten mértél ellenállást,(a földpont(GND) felé?, mert azt nem írtad!) akkor jó(a preamp kimenetek osztóit tudod a kimenet felől megmérni) a sw-nél ha jól látom 47k van a föld felé a másik 2-nél meg 1k van a föld felé bekötve, de ez "kivitel" függő. A kimeneti relék nem húztak be. Vagy DC van valamelyik erősítőmodul kimeneten, vagy valami egyéb anomália, amit figyel az elektronika. Eléggé bonyolultra van csinálva ez a része, úgyhogy nem sokat tudok rajtad segíteni, mert nekem se adják ingyen a kenyeret
Ha tudsz vele boldogulni, akkor a service manual megvan hozzá pdf-ben, onnan vettem az ellenállás értékeket is. (De nagyon tréfás tud lenni az ilyen hiba. A múltkor egy hasonló kategóriájú Sonyban az egyik kimeneti túláramot figyelő tranzisztor "viszáramossá" válása hülyítette meg a védelmet teljesen. kb. 1 hetet legeltem rajta, mire meglett a nyavalyás. Tipikusan minden jó és mégse jó volt a hibajelenség. (Minden kimenet jó volt a védelem mégse tért észhez) Úgyhogy, ha nem lesz meg gyorsan a hiba, akkor jó kis "legelésnek" nézel elébe.) Sok sikert! A publikus mailedre megy a doksi!
A STK IC csere lesz, szerintem a nyák jobb oldalán lévő ment tönkre. Ha kiforrasztod az IC kivezetéseit és bekapcsolva nem tilt le, akkor biztos lehetsz az IC hibában.
Idézet: „"én ugyan nem értek hozzá egy cseppet sem, de a spanomnak mondva, talán rájönne a hiba valódi helyére, és okára."” Ez a probléma kérem szépen! Többszörös áttételen keresztül átmegy a dolog vak-vezet-világtalanba. Majdnem semmi értelme találgatni, de lehet hibás a bemenet választó rész, az IIC hálózat, a bemenetválasztó bitadója, ha tekerős, a központi proci,... stb. kontakt hiba is lehet, ami mint tudjuk a legrosszabb hiba. ui: a 96kHz a száloptikás bemeneten jövő jel sampling frekije(24-bites SPdif jel) a CD lemez 44,1 kHz jellel van mintázva. Ez kb. a dts jel miatt szükséges jelsebesség, hogy mind a 6(8) csatorna jele át tudjon jönni digitálisan.
Üdv.A 2 sorrund és a center kimeneten tudtam mérni kb. 24k-s ellenállást,a front kimeneteken semmi.Viszont ha DC-t mérek az mindegyiken van valamennyi.Az biztos hogy egyenfesz nemjut a kimenetre.A 4 darab relé nemhúz.A tápon levő relé kapcsolgat ki.olvastam énis hogy ezeknek az átka leginkább az STK ic mivel nekem is volt vele bajom,semmilyen védelem nincs benne.Hiába vannak a relék az csak a hangfalakat választja le.De ettől függetlenül lehet stabilizátor ic vagy tranzisztor hiba is.Amit még olvastam az az hogy sokszor hiába van kiforrasztva az STK,utána is ezt csinálja,és mikor belevan már rakva az új akkor lesz jó.Volt akinek így volt.
Bocs, de ennyi erővel a szerintem a "baloldali" lesz a rossz. Vakon találgatás helyett a korrekt hibabehatárolásban kéne segíteni több ezer forintos alkatrészek véletlenszerű cserélgetése helyett. Vagy "A kibicnek semmi se drága?"
Nem akarok háborút, de a beírásod kb. olyan, hogy szerintem cseréld ki az erősítő házát, biztos az a rossz. Vagy meg tudod alapozni, hogy miért pont az lenne a hibás, mert akkor nem szóltam semmit. A példában említett Sony-nál is cseréltek STK-t aztán feladták a márkaszervizben! és rövidre zárták a védelem relét(ez is megérne egy misét a "szak"szervizről), csak az a baj, hogy bekapcsoláskor nyírta az erősítő magát is, meg a 80000ft-os hangsugárzókat is. Bár, az is hozzá tartozik, hogy 20 év rutin, meg elektronikai ismeret kellett a hiba megtalálásához. Na, meg nem kevés idő.
Ma hozták amúgy hozzám ezt az erősítőt hogy nézzek rá de mondták hogy sürgősen kell úgyhogy nemis nagyon szedtem szét.Holnap megmajd jönnek érte.Ennél nem olyan egyszerű méregetni mint a Sony erősítőmnél hogy az alja is leszedhető.Itt minden elvan takarva.
Ha jól látom a doksiban 11 csavar és két "repülő vezeték" a földelés fenntartásához és máris mérhető az egész cucc. A hátlapja felől ki lehet fordítani az egész belét. Ott van a doksi a mélfiókodban!
Köszi szépen.Megtaláltam.
Persze, hiszen ha az STK-t kiszeded, akkor az összes erősítő kimenet "lóg a levegőben", ami véletlenszerű feszültségeket eredményez, ami meg meghülyíti a védelmet. A rajzot elnézegetve, meg kéne nézni, hogy a Q42 marad-e nyitva első körben(keres rá a pdf-ben meg fogja mutatni a rajzban), ha nyitva van a Q42(a kollektora max néhány tized volttal van a föld felett), akkor a hűtőborda termisztora kattant meg(TH1), ha nem, akkor... a Q26 tranyó kollektorán kéne mérni. Ott normálisan 0V van üzem közben, ha nem, akkor szigorúan hangszórók nélkül! zárd rövidre a D24-es diódát(pl. csipesszel)(ott van a közelben, egy ellenállás van köztük FIGYELEM! az ellenállás rövidre zárása lazán kinyírja a up-t!!!), ekkor max. néhány mp után a reléknek kattanni kéne, ugyanis a D24 katódja a uP protection bemenetén van, ha ez földre kerül, akkora proci úgy érzi rendben van minden és meghúzza a reléket, ha ez megtörtént, akkor a proci már biztos jó! miután a relék behúztak gyorsan szüntesd meg a rövidzárat!
Ha így meghúznak a relék, akkor meg kell nézni, hogy a Q24-Q25, vagy a Q33-Q34 kollektorán ment-e el a feszültség az előírt -0,6V-hoz képest. Ha 33-34nél ment el(R408 kiforrasztása kiiktatja ezt az áramköri részt, ha nem maguk a tranzisztorok a rosszak), akkor a tápegységben borult fel valami(elment valamilyen hiba miatt a virtuális "0"-ák valamelyike(R315-6 figyeli a +-15V-ot, az R305-6 figyeli a +-34V-ot és az R304-5 a +-64V-ot) Ha 24-5 páros kollektorán van baj, akkor a kimeneti DC nullfesz figyeléssel van gond(teszt: R285 kiforrasztása, ua. mint az R408-nál), első körben, a C269-es kondin mérnék feszültséget, ha nincs rajta DC szint, csak "ugrál" a műszer, akkor cseréld ki a kondit, mert kiszikkadt és megbolondítja a védelmet(nem vagyok képes megérteni, ilyen helyre miért nem tesznek a gyártók unipoláris kondit, hiszen itt "fordított tápfesz" is fellép a kondi szempontjából, ami megszázadolja az élettartamát) Ha az R285-ön valamilyen DC fesz van a földhöz képest, akkor az R271-6 lévő ellenállások valamelyikén keresztül jön be a hibás erősítőből a DC fesz. Ha itt minden rendben lenne mégis, akkor már csak az áramhatárolókkal lehet baj, amik a Q15-19 tranzisztorok köré vannak felépítve. Remélem segít ez a regény a hibakeresésben. Üdv: T. |
Bejelentkezés
Hirdetés |