Fórum témák
» Több friss téma |
Szia! Kicsit belemélyedtem a problémába . Szóval van egy poti ami a HMV hőmérsékletét lehet állítani ez minimumra van tekerve külső poti . ( A panelján a fűtő víznek van egy poti pluszba a minimum hőmérsékletnek és van egy a maximumnak , a HMV nek nincs ilyen poti ) Ha fölfelé a tekerem a HMV külső potiját láthatóan növeli a gázégőn a láng nagyságát ezért úgy tűnik működik a rendszer . A vízmennyiség elégnek tűnik. Lehet ,hogy a bejövő víz magasabb hőmérsékletű és ezért a magasabb a legkisebb hőmérséklet is ? A prosija 37-60c fokot ír . Nekem kb 40-42 fokos lehet. Ez csak egy becslés - de erős meleg. Nem akarok abba belebonyolódni , hogy kijön a szerelő és rávágja , hogy ez a készülék ezt tudja ! ( kiszállás + ÁFA 8-10.000). Köszönöm válaszod László.
A HMV-nél és a fűtésnél is kell, hogy moduláljon (változtatja a gáznyomást 2-10 mbar között).
Megoldódott a problémám, az egyik relé égett el. Kicserélve újra működik. Így lehet a 130e Ft-os javítást ingyen megúszni.
Ok, ügyes vagy.
Sajna ezek a relék elég miniatűrök és mivel nem átlátszó a burkolatuk nem látszik, hogy mozog-e az érintkező.
Sziasztok!
Van egy Junkers ZW24-2 DH AE 23 típusú kazánunk, ami kb 3 hete elkezdte, hogy néha ad meleg vizet, néha nem. Akkor sem teljesen hideg a víz, csak olyan langyos, ha teljesen meg van nyitva a forró felé a csap. Amikor ezt csinálja, akkor a szám nagyon gyorsan villog a kijelzőn, de egyéb hibaüzenet nincs. Ma voltak itt a szerelők, nem nagyon tudták mi van vele. Azt mondják, lehet panelhiba, de az akkor 65 ezer+15 ezer szerelési díj. Szerintetek mi van vele? Köszi: Csaba
Szia!
Szerintem vagy a hőcserélőd van eldugulva, lerakódva, vagy az NTC érzékelő el nem a valós értéket jelzi a panelnak. PDF 10. oldal. Áramláskapcsoló/ vízmennyiség érzékelő stabilan kapcsol? Víznyomás, vízhozam rendben?- szűrőt ellenőrizni, stb. A gáz lángja milyen? Először nagy, majd lemodulál, és kialszik? Váltószelep rendesen kinyit, nem melegszik közben a radiátor?
Sziasztok!
Volna nekem egy Renova Star típusú kombi cirkóm. Az lenne vele a gond, hogy fürdés, mosogatás közben le tilt. (de nem mindig) Tavaly ősszel egy ismerősöm segített azzal, hogy a radiátorból engedett le vizet és így a nyomást 1.5 re állította be. Egészen idáig működött is, de sajnos most megint elő jött a hiba. Most azt tanácsolta, hogy rakjuk feljebb úgy 2 bárra a nyomást. Sajnos ez nem vált be, sőt a nyomás felkúszott 2.5-3 közé. Miután kikapcsoltam, a nyomás vissza esett úgy 2.2-re. Teljesen tanácstalan vagyok. Örülnék, ha így szóban jönne a segítség, de megbízható (nem lehúzós) szerelő száma is érdekelne. * Segítségeteket előre is köszönöm. Üdv. *Emailcím kivéve.
Szia!
Egy idő után kezd elegem lenni- gondolom másnak is- a "nem lehúzós szerelő" szöveggel. Minek írsz akkor ide, nekem nagyon rossz érzésem van az ilyet olvasva. Tény, vannak lehúzós emberek, de nem illik egyből így kezdeni. Ha csajjal ismerkedsz, elsőre azt mondod neki, nem szereted a lehúzós csajokat? Ha segítséget vársz, légy udvarias először, és ha adnak rá okot, akkor lehetsz udvariatlan. A problémádra a válasz: Ha nagyon ingadozik a fűtési rendszeredben a víznyomás, akkor a kazánod levegő tágulási tartályában nincs megfelelő levegő nyomás. Már sokszor írtunk itt ennek ellenőrzéséről, rápumpálásáról. Olvass utána. Ha a nyomás kis mértékben ingadozik, az normális, mivel hideg, és meleg állapotban a víz térfogata nem ugyan az. Rendesen jön a HMV csapból ki a víz- nyomás, vízhozam megfelelő? Mennyire megy fel a nyomás? Csöpög a biztonsági szelepen?
Mi a pontos jelenség? Minden egyes csapnyitásnál beindul a kazán, gyújt, teljes lánggal fűt, lemodulál, zúg, kattog stb? Szűrő van betéve a hideg víz oldalába? Milyen a kazán gyári vízszűrője? Nincs eldugulva? Mit csinál, ha a fűtesz vele- tudom meleg van , nem jó még a radiátorral is fűteni- de próbáld ki. Kapcsol az HMV áramláskapcsolója? Hány fokra fűti fel a HMV vizet?Nem forrósodik fel a víz, miközben langyosra van állítva a kívánt vízhőmérséklet?
Szerelő száma is érdekelne? Melyik környékről? Miskolc, Sopron, Kecskemét?
Kéményes, turbós?
Csak a rendellenesség jelző villog, vagy a nyomásjelző is? 10. Hibaelemzés Olvasd el.
Szia!
Köszi a segítséget. Nem mertem blenyúlni, mert azért annyira nem értek hozzá. Kihívtam egy szerelőt aki végülis kicserélte az NTC érzékelőt, amire Te is tippeltél remélem az volt a baja. Az előző társaság a vezérlő panelt cserélte volna egyből. Minden esetre megerősítettél a gyanumban, hogy nem a panel volt a rossz. Nagyon jó lenne egy értelmes társasággal kapcsolatba kerülni, aki nem arra játszik, hogy átvágják a fejedet. Köszönöm mégegyszer a segítséget. Üdv Csaba
Örülök, hogy megoldódni látszik a problémád. Szerintem jó alkatrészt cserélt ki- de te is megmérheted ha otthagyta az alkatrészt ohm mérővel, milyen értéket is mutat. Olcsóbb mint panelt cserélni, az biztos, és nincs is rajta annyi haszon.
Nagyon vegyes ez a kazánszerelői társadalom is, sok a balf.... mint az élet ezer területén, aki nem sokat ért a szakmájához- megjegyzem én sem vagyok a top-on, de legalább nem vagyok vállalkozó, és nagy arc. Tisztelet a kivételeknek, és főleg a HE-n segíteni próbálóknak!!!
Sziasztok!
Saunier Duval Semia C/F 23E típusú kazán HMV használata esetén szikrázik, de nem gyújt be. Kis idő elteltével a hibajelző led pirosan villog. Korábban segített a reset, jelenleg már nem. Eleddig két szerelőt hívtunk. Az első szerelő megütögette a gázszelepet, miután a készülék néhány percig működött, majd ugyanazt a hibát produkálta. Jelezte, hogy szerencsére nem kell cserélni a komplett gázszelepet (Honeywell), mert kapható hozzá a hibát okozó alkatrész, majd hosszasan, komplett fűtőköri átmosást javasolt nem kevés összegért. A második szerelő esetében is a megütögetés segített időlegesen, de ő azt mondta, hogy csak a komplett gázszelep cserélhető ~40e körüli összegben, de jobb lenne ha lecserélnénk a készüléket valami "frudicel anamera" típusra, mert ilyen alkatrész ár mellett, valamint a garancia miatt már meggondolandó a saunier duval további üzemeltetése. A gázszelep kocogtatás, majd időleges megjavulás, majd ismételten a hiba előállta, egyértelműen a gázszelep hibájára utal? Valóban kapható alkatrész a gázszelephez (Honeywell CE-0063BQ1829, VK8515MR4009) vagy csak egyben cserélhető? Üdv, Lado
Szia!
Ez szerintem kontakt hibára, vagy beragadásra, szorulásra utal. Ellenőrizni kell a csatlakozók érintkezését, és az ütögetés biztosan a gázszelepnél indít el valami változást. nézd meg, kap-e áramot a gázszelep, panel, kivezetés, stb. Gondolom a tekercsel- rudazattal lehet baj. Ha néha gyújt, akkor szerintem nincs szakadás ( végleges ) lehet pl forrasztással tökéletes kontaktot lehet létrehozni- igaz egyszerűbb alkatrészt cserélni. Egy másik normális kazánt azért nem lehet 50E-ért venni szerintem. Minden jónak meg van az ára, az olcsó húsnak meg......- ez a véleményem.
Szia!
Köszönöm válaszod! Javaslatodra először átmozgattam a kontaktokat, a változás jelentős, az alábbiakat tapasztalom: Kisebb nyomású HMV csap nyitásakor rendben működik. Nagyobb nyomású zuhany esetében ~30 másodpercig jön meleg víz, majd kialtatja a lángot, leáll, piros villogás. Táp kihúz-bedug vagy reset után a szivattyú nem áll le, folyamatosan keringet, valamint kikapcsolt fűtés mellett is melegszik a közeli radiátor. 2-3 reset után áll csak helyre. A panel felől halk percegés hallatszik, 3-4 másodpercenként rövid, halk, ciripelő hang. Ez normális jelenség? Most úgy tűnik a panel vacakol... Kiszedem, átnézem. (Nem 50e lenne az új kazán, hanem szerelve 160e.)
Bocs, hogy elterelem a "szót"!
Szerintem koszos a kazánköri hőcserélőd és az STB (biztonsági termosztát) kapcsol le.
Ladoz!
Azért ne dőlj be a "kollégának", aki kazánt akar cseréltetni. Gondolom a kazánod 3 éves. Nem olyan rossz kazán a Saunier Duval, csak egy kicsit bonyolultabban készítették el. Mint a Citroent.
Szia!
Nehogy félre kezeljük a kazánt, amputálunk, miközben csak kötözni kellene!!! Elképzelhető, nem is ott van a baj, ahol a kollégák keresték. Te tudod, most a gázszeleppel lehet baj- első írásod- vagy valami mással- második írásod- mivel csak te vagy közelben, az üveggömbömet most nem találom. "toro" lehet jó irányba tereli el a hibakeresést. Víznyomás, vízhozam a HMV csapból megfelelő? Ha igen, nézd meg ( tapintással, infra, stb hőmérőve ) mikor HMV-t készítesz, a hócserélődre menő csövek ( 4 db ) melyik milyen hőmérsékletű. A kazán hőcserélőjétől az elmenőnek melegnek, oda visszatérőnek hidegebbnek, a bemenő hálózati víznek hidegnek, elmenőnek( ez megy a csaphoz ) melegnek kell lennie. Ha ez nem így lenne ( kb 20-35°C eltérés szerintem) akkor a hőcserélőd koszos lehet, ahogy "toro" írja. Mérd meg a primer köröd NTC érzékelőjét, milyen értéket mutat pl szobahőmérsékleten. Kérdés: kicsit nyitva a csap, akkor tökéletesen működik, akár 10 percig is? Csak nagy nyomásnál áll le? Mikor lett beszerelve a kazán, mióta van ez a probléma? A használati utasításban van írva egy un. áramláskorlátozó műanyag kütyü. Azt biztosan beépítették, és ha igen, akkor a helyes beszerelési irányba? Amikor leáll pirosra, akkor gyorsan vedd le a hőcserélőd biztonsági termosztát vezetékét, mérjél rá mit mutat zárt , vagy nyitott állapot, esetleg valamilyen ohmos értéket. A radiátorod azért melegszik, mert a már elzárt HMV csapnál a kazánban maradt vizet ki kell neki keringtetni, és így kinyitja a fűtési kört, oda nyomja a felesleges meleget- hogy a kazán ne melegedjen túl.
Üdv.
Ha gyújtásnál szórakozik akkor ion elektróda.HMV közben kidolgozik a fűtésbe (váltószelep rudazat).Ha a gázszelepet nem nyitja vagy zárási hibája van azt a modulációs motor csinálja mert beragad és megszorul a mágnes a tekercsnek a hüvelyébe (10-ből 9X).Igen már csak egyben kapható a gázszelep,nincs külön step motor.
Kedves toro és briki!
Köszönöm válaszaitokat! Elnézést, de a témában laikus lévén, a méréseket elvégezni nem tudom, csak tapasztalás révén megszerezhető válaszokat tudok adni. Tudom, így nehéz segíteni, távolról hibát detektálni, de az eddigi észrevételek, javaslatok is sokat segítettek és talán kevésbé állunk majd bambán, kiszolgáltatottan a mestereket hallgatva. Ezért köszönet. A víznyomás/vízhozam a HMV csapból megfelelő. A HMV csap lassú folyatása mellett is leáll egy idő múlva a kazán (piros villogás). Ez ~40-80 sec körüli idő. A hőcserélőből kilépő használati melegvíz kimenet nagyon forrónak tűnik, a csövet alig lehet megérinteni. ECO-ra van állítva a kazán elején a hőmérsékletet szabályozó potméter. Igen, a kazánköri hőcserélő lehet koszos, üledékkel telt, mert a fűtési szezon előtt cseréltünk 6 lapradiátort (Korad) és a rendszer nem lett átmosatva. Első szerelő javasolta a géppel történő átmosatást, erre 40e körüli összeget mondott. Az adalékok drágák - mondta. Második szerelő esetében rákérdeztem, ő egy Fernox nevű anyag fűtőkörbe juttatását javasolta, majd 30 percen át tartó intenzív fűtést, hogy átmossa a rendszert. Az adalék árát 7-8e Ft-ra mondta. Feltételezem hatékonyabb és tartósabb a géppel történő mosatás. A 40k összeg reális? Van olyan egyszerűbb módszer amellyel magam is el tudom végezni az átmosást vagy csak magának a hőcserélőnek a kimosását? Átmosatás után, a végső feltöltő vízbe kell tenni a vízkeménységét okozó ionokat kicserélő adalékot? Kapható ilyen? Elnézést, ha csapongok.
Szia!
Javasolnám, kapcsold be a fűtést a radiátorra. Mivel nem vagy benne a szerelésbe, így könnyen kiderülhet a hiba. Ha így teljes lángon, és alacsony lángon is stabilan üzemel a kazán, akkor a HMV körnél lehet a hiba.
Akkor a HMV hőcserélőd lehet koszos.
Azért tényleg nem árthat megtisztítani az ionáram érzékelőt, ha már úgy is szétszeditek- csak hasznára válik.
Üdv Mindenkinek !
Ismét laikusként szeretnék segítséget kérni. Az Ariston Uno cirkó leállt, remélem csak biztosítékot kell cserélni megint. Egy a gondom, hogy a burkolat leszedése után hogyan kell kinyitni a vezérlő ajtaját, aminek a hátoldalán van - gondolom - a biztosíték. Nem akarom feszegetni, valami trükkje lehet. Ismerős már cserélte, van tartalékban, most nekem kéne megoldani, illetve kicserélni. Áramtalanítottam, van külön fali biztosíték ilyen esetekre. SOS kéne a segítség, nem világított egy lámpa sem, melegvíz meg kéne nagyon. (remélem nem a kezelőpanel nyiffant ki, már volt olyan, közel 50 ezerbe jött).
Üdvözöllek, és köszönöm a 1265723 alatti válaszodat, melyet sajnos nem értem. A Ferroli Domina C24-es kazánomban a HMV teljesen különálló kör ( bitermikus ? ), átváltó szelepet nem tartalmaz. Arra gondoltam, hogy a hidegvizes bemenő csatlakozóra egy külső szivattyún keresztül nyomatom a 10, esetleg 20 százalékos citromsavat, a melegvíz csatlakozóról pedig visszavezetem szivattyúhoz. Erre egy nylonharisnyát helyezek szűrőként, hogy az áramlásérzékelő felé szennyező anyag ne mehessen. Kérlek, szíveskedj véleményezni a tervemet, mielőtt bele mernék vágni .
Szia Karcsi!
Bocs, igazad van - bitermikus! Az "olcsó" kazán, mármint megvenni! Jó az ötleted, csak a hideg oldalról nyomasd be a savat és így keringesd egy 10 percig. Nem kell rá szűrő, mivel a vízkövet teljesen feloldja. Ha meg tudod oldani, érdemes a fűtőköri ágat is átmosni. Itt rakódik le a radiátorokban "keletkező" vasiszap. Mivel savval fogsz dolgozni, körültekintéssel dolgozz! |
Bejelentkezés
Hirdetés |