Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
Nem hinném, hogy egy 2,2L-es dízel autóba gyárilag 44Ah-s akkut raktak volna...minimum 64Ah-st inkább. Erre a 44-esre még erősítőt is tenni..hát az már nem semmi.
Adott egy céges autó, egy dízel kis Opel Kombó. Pénteken megjött vele a sofőr, leállította. Mikor indult volna el, nagyon hamar már az önindító nyögése is elhalt. Megmértük, 11,4V volt az akkuban, pedig előtte 20percel még simán indította. Volt már baj a töltéssel régebben is, az akkori autóvillamosságis nem állt a helyzet magaslatán, úgy újította fel a generátort (tisztítás, kefék, diódahíd, fesszabályzó, persze ez 3 egymást követő alkalommal, amikor nem volt jó, újra visszaadva), hogy amikor utoljára visszahozta olyan 10-20 fokos szögben meg volt dőlve a generátor a szíjhoz képest, visított is szegény... A menetek tönkrementek, de nem szólt szerinte jó volt az úgy, persze a töltés nagyon gyenge volt, 13,6V jött ki belőle emelt fordulaton, terhelés nélkül. Aztán egy autószerelő megcsinálta mechanikailag, és jó lett. 13,9-14V alapjáraton is és terhelve sem ment 13,7-13,8V alá. Ezután a kálvária után vagyunk kb. 2-3hónappal... Tehát 11,4V, bebikáztuk, indult rögtön. Feszmérés, 10,6V... gázadásra sem jobb... Na az, hogy lehet? Nézegettük, 2p alapjárat után, rámérek, 6,5V! Gyorsan állítsuk le... A generátornál néztük a vezetékeket, amikor a töltés vezetéke a kezemben maradt, nem kellett húzni, alig tartotta valami. Próbáltuk még a generátorról lehúzni a 2 vezetékes sarut is, hogy ha nincs is töltés, de a zárlat ne merítse le az akkut, amíg elmegy a szerelőhöz. Az nem jött ki, nem lehetett kioldani a biztosító pöckét (mint később kiderült el volt törve). Viszont ki volt sorjásodva a vezeték a saruknál... De nem volt meleg, gyanús, hogy ott lett volna ekkora zárlat... Felraktuk töltőre, hagytuk egy fél órát és felhívtunk egy helyi másik szakit (az előzőhöz már semmit), megkapta hétvégére. Ma hozta vissza és megkértek, hogy mérjem meg. Közben kiderült, hogy ugyan megkértük a szerelőt, hogy amíg szereli rakja már fel töltőre az akkut, de azt elfelejtette. Beindítás után 12,6V, nem túl jó kezdet, gázra 13,2V, de akkor már üvölt. Terhelés (fényszóró, ventilátor) esetén alapjáraton 12,1V, de forgatva sem megy 13V-ig fel. Ez nem túl jó. Felraktuk töltőre, közben felhívták a szerelőt, kb. 15-20percig volt egy automata 10A-es töltőn, 13,1V-ig jutott. Fél óra múlva már engem keresett telefonon a szerelő, hogy mi a baj? Elmondtam neki, hogy miket mértem. Ne mondjam már, neki itt alapjáraton ketyeg, és 14,1V... Mondtam, hogy annak én is örülnék, de akkor valami vándorló hiba van, mert itt nem volt jó. Milyen műszerem van? Szeretné látni, mert neki jót mutat az övé. Eljött, beindítottuk, 12,6V, stb... gyakorlatilag ugyanazt mértem, mint előtte. Nézek rá, ő meg rám, hogy azért ilyen mert le van merülve az akku...ő megmérte....de mi újság a 14V-al? Ööö, akkor 20p-et járt az autó, akkor mérte....használjuk, jó lesz az. Nekem ez már annyira pofátlanságnak tűnt, hogy elhúztam a szám és ott akartam hagyni őket, engem aztán nem érdekel tovább, ha kifizették és elhiszik neki, akkor legyen! Észrevehette, mert mondta tovább, hogy ő megmérte és 30A-t tud a generátor...elég kevés szerintem, mivel dízel autóba 50A-esnél szokott kezdődni, és nemrég lett felújítva. De azért nem tud most többet szerinte, mert le van merülve és majd jó lesz. Mikor megemlítettem neki, hogy 15-20p alatt egy 10A-es töltő 13,1V-ig töltötte, akkor 30A-el csak feljebb kellene szaladnia 13,2V-nál...hát ő leveheti, és megnézheti, és sértődve visszavitte... Itt tartunk most. Üdv Inhouse
Szép...
Van az a mondás, hogy amit nem magad csinálsz, az a legritkább esetben lesz normálisan megcsinálva... Ez a generátor-akku együttes a járműveken meg úgytűnik a viszonylagos egyszerűsége ellenére is feladja a leckét a legtöbb szerelőnek...
De még mintha meg is sértődött volna (szépen beszéltem vele, csak a tényeket vázoltam), és el akarta sózni a cuccot úgy, hogy jó ez...nem derült ki, mi csinálta, hogy leszopta az akkut, visszaforrasztott 1 vezetéket, és javított a kihúzhatatlan csatlakozón...6eFt. Annyi a gond, hogy a töltés nem jó...de őt ez nem zavarta...az agyam eldurran....
Üdv Inhouse
Egy gondos szerelő kibelezi a generátort , az összes diódát levizsgálja , feszszabályzót megvizsgálja egy szabályozható táppal, egy kis műterhelésen , csapágy , kefe stb , biztos kiderülne valami disznóság . egykét szakadt dióda is kavar ilyen problémát. akármilyen hihetetlen , egy laza ékszíj is ugyanígy szopat , vagy a kikopott ékszíjtárcsa
na üdv Feri
Valamit csinált vele, nem tökéletes, de előtte sem lehetett sokkal jobb...
Alapjárat, terhelés nélkül: 13,9-14V fordulaton, terhelés nélkül: 13,9-14V alapjárat terheléssel: 13,4V fordulaton terheléssel (tompított és ventilátor): 13,5-13,6V Üdv Inhouse
Ezek akkun vagy generátoron mérve? Akkun mérve akár a nem épp túlméretezett vezetékezés is okozhatja ezt. A generátoron mérve viszont nincs rendben, ennyit nem eshet terhelés hatására.
Szerintem a szabályzója gyengélkedik , ki kellene egy másikkal próbálni, 14v kell legalább terhelés nélkül , de terhelve (fényszórók , erősitő, fűtőmotór)sem szabad lemennie nagyobb fordulaton, beteg az a szabályzó.
Még annyit ,hogy biztos jó az aksi???. azt is ki kellene cserélni próbára, bocsi hogy okoskodok , de engem is érdekel a vége
Az akkun mérve.
Az akku jó, meg lett mérve. DHC BT301-el. Az lehet, hogy nem gyári a vezetékezés, de a töltéshez elég vastag, inkább az önindítózáshoz lenne kevés, kb. 10mm2 kétszer a test, ez rémlik... Annyi bajunk volt már vele, kompletten volt a generátorban minden cserélve (elvileg), így ez az eredmény már megüti a mércét... Jár hozzánk egy fuvarozó, VW LT nagyon öreg. Volt akku garanciás baja, a töltése gyengécske, hasonló volt ehhez, de a 13,8V is alig volt meg terheletlenül. Sokszor győzködtük, hogy nem jó ez így. Vett egy másik generátort (használtat), berakták. Nem bele való volt, másik oldali, de volt hely, belebarkácsolták...rosszabb lett... Bemérette, azt mondták neki, ez ennyit tud (másik hely!). Üdv Inhouse
Az hogy bemérték a használt generátort , embere válogatja , mai generátorokban a szabályzó müködéséhez és a gerjesztéshez szükséges áramot külön kis segéd diódákról nyerik , nem az aksiról.(ezek is a generátorban vannak 3db)ha ezek közül valamelyikbeteg akkor kevés a gerlyesztő áram , netán zárlatos ,akkor váltófeszkó is kerül a szabályzóba .ilyenkór is lejjebb pusztúl a töltőfeszültség és áram, tehát van mit megvizsgálni ha gondos valaki. Figyelem a témát továbbra is Üdv Feri
Igen, a Bosch-rendszerű öngerjesztéses megoldás
Ha a segéddiódák is a diódahídban vannak, akkor az is cserélve volt nem sokkal előtte.
Viszont még azóta sem derült ki megnyugtatóan, hogy mi is okozta az akku pár perc alatti lemerülését... A generátortól egy 4-6mm2 körüli vezeték megy a radiátorig, ott van egy nagy csúszósarus toldás (nem is láttam még ekkora csúszósarut), onnan már vastagabb megy úgy nézem, közvetlenül az akku +-ra. Megmérem majd a csúszósarunál és a generátor kivezetésénél is majd, ha visszajön az autó. Emberünk elkért még 8eFt-ot a második menetért... Üdv Inhouse
Ha az akkuban volt nafta és percek alatt lemerült , akkor az nagy melegedést okozott valahol ,és szaga is szokott lenni , vagy a kábelokban , vagy a generátorban , azt kellett volna megtapogatni , az nagy segitség. vagy az aksiban alig volt nafta. Fontos hogy tiszta legyen minden kábelsaru , aksisaru , frissen kell pucolni a aksi saru érintkező belsejét, mindig egy szigetelő oxidréteg alakul ki a felületén.és a szulfátos só eleszi , aksi csonkját drotkefélni, na figyelem a fejleményeket . Feri
A generátor és a nagy sarus toldás között esik 0,1V tompított/ventilátor terhelésre, valamint további 0,4-0,5V a sarus toldástól az akkuig. Gyanús volt az akkunál a szemes saru, csak préselve volt és le volt oxidálódva. Raktunk új sarut, de nem az a baj, mert így is esik pár tized. Nagy valószínűséggel van egy toldás közben, holnap lehet, hogy megkeressük.
A toldásnál mérve 13,8V mindig meg van, terheléssel is. Sőt most már alapjáraton 14,5V van. Üdv Inhouse
Ha ez az Isuzu motoros, Hitachi generátoros verzió, abban nem biztos, hogy vannak segéddiódák, kívülről gerjed.
A diódahíd elég gyenge pontjuk, ez megmagyarázná a gyors akkulemerülést is állóhelyben, de ha jól értettem, az nemrég volt cserélve.
Igen az előző szerelő cserélte, ha cserélte, én már nem hiszek ezeknek el semmit...
Reggel nekiálltunk, megkerestük a sarus toldás után merre megy a vezeték. Nem közvetlenül az akkura, hanem bemegy a tűzfalon, ott egy ugyanolyan kábel visszajön az akkura, és ennél a préselt toldásnál még egy kevésbé vastag (én 4mm2-esnek nézem) piros is rá van kötve. Gyári préselésnek látszik. A piros bemegy egy reléfoglalatba, amiben az izzítórelé van, valamint visszamegy a motortérbe... Valamint egy lila (ami ugyanolyan vastag mint a piros) is visszamegy természetesen, az megy az izzítógyertyákra. Nekem ez eléggé értelmetlen huzalozás, de gyárinak tűnik. Nem látszott oxidálódottnak a préselés, de megpróbáltam leforrasztani, valamennyire sikerült belefolyatni az ónt. A mostani helyzet akkun mérve, 14,4V alapjáraton. Terhelve 13,8V, fordulattal 14,2V, tehát 0,1-0,2V esik a generátor és az akku között, ezzel már kibékülök, megfelel. Most vagy ennyit jelentett, hogy le lett forrasztva, vagy nem értem még mi lehet...meg egyre kevésbé, hogy a szerelő miért kért pénzt... Üdv Inhouse
szerintem a 13,8 V már jónak mondható , azzal már tele tartja az akkut , Ha fölkapcsolod a fényszórókat és ugy inditozól , jó aksinál csak egy kicsit halványodnak el az égők, beindulás után ujra a régi dicsőségükben fénylenek,Egy gyengén töltött vagy rossz aksinál nagyon lehalványodnak az égők inditózás közben.De ha szar az öninditó , képes 2-3-szor annyi áramot fölvenni ,mint jó korában , az is ilyen aksi lemerülést okoz , de az ilyen lassabban is teker ,ugy látszik mintha az aksi volna a rossz , de csalóka,szoval lehet agyalni sokféleképpen
Szia!
Nem ismerjük egymást...nem vagyok autóvillamosságis, csak műszerész. Tudok önindító áramot mérni, töltést, akku indítóáramot, meg ilyesmi, tulajdonképpen csak érdekességképp írtam a történetet. Egy autóalkatrész nagykerben dolgozom és nekem kell a problémás akkukat és az ehhez tartozó autókat mérni. Nem mondom, hogy szaki vagyok, de azért elboldogulok az alapokkal. Generátort, önindítót nem szerelek... Köszönöm az infókat! Üdv Inhouse
Amikor megvettem a Kadettemet, akkor én azzal kezdtem, miután hasonló feszültségesésekre lettem figyelmes a generátor és az akku között, hogy behúztam párhuzamosan 2x4mm2vezetéket mind a pozitív, mind a negatív ágba közvetlenül a generátor és az akkusaruk közé (tehát összesen négy szál drótot). Onnan kezdve ami a generátoron volt, az volt az akkun is, nemis volt sosem probléma az akku töltöttségével.
Friss tapasztalat, most vitték el az autót :
Opel Corsa/Isuzu dízel, Hitachi generátor. (kb. ugyanaz lehet) Töltés nem volt, akku lemerült. Egy dióda zárlatos volt, kicseréltem a diódahidat, beindítom, tölt is 13,5 körül, eszembe jut, hogy ezek hidegen folyamatosan izzítanak .(Nálad is lehetett emiatt kevesebb a töltés pár percig! Illetve nem kevesebb, ugye, csak megették a gyertyák ) Várok, hogy kikapcsoljon, már jár tíz perce, 80 fokos a víz, még mindig izzít. Mondom, ez így nem lesz jó. Keresem, hol lehet a hőgombája az izzításnak, találok is kettőt egymás mellett, egyiken húszcentis vezeték lóg. A másik vége meg bent valahol a gégecsőben. Összekötöttem, izzítás elmúlt, töltés 14 V alapjáraton-fordulaton. Szóval ezzel csak azt akartam mondani, hogy ezeknél az izzítás is meg tud tréfálni, mert hidegen pár percig még izzít, és akkor töltésmérésnél fals értéket kapsz.
Jófelé kapizsgálsz!
A kezdeti hibánál nem tudom, hogy volt, de utoljára még annyit csinált a szerelő, hogy hibásnak mondta az izzítás vezérlőjét (48eFt), és az ehhez kapcsolódó hőgombát megnézve rájött, hogy az rossz lehet és azért nincs bekötve és emiatt izzított, kattogott folyamatosan. A sofőr nem szólt ilyenről és amikor néztem én sem hallottam ilyet. Lekötötte a gomba vezetékét testre. Az biztos, hogy most rövid ideig izzít. Rendeltek hozzá gombát, de nem olyan van benne, mint amit a rajz hoz hozzá. A benne levő 1 vezetékes, a rajzon meg 2 vezetékes van. Üdv Inhouse
Sziasztok!Lenne egy kis problémám.Van egy IGNIS generátorom.Az utóbbi időbe elkezdett szórakozni a töltési szint.Hidegen 14,2,bemelegedve terhelve13,8.40 A-es terhelésnél már csak 13.4V.Elvittem szakműhelybe,ahol kicserélték a szénkefét,csapágyat.Utánna használtam 1-2 napot és visszajött az eredeti hiba.Kicseréltem a fesz szabályzót de ez sem oldotta meg a problémát.Én dioda problémára gyanakszom.Lehet,hogy felmelegedés után valamelyik gerjesztő dioda nem müködik rendesen.Ha valakinek van valami ötlete légyszi szoljon.Köszi elöre is
Generátoron vagy az akkun méred a feszültséget?
Szia!Az akkunál mérem.De az a prőblémán,hogy magy a változás.A WV-nál is mértem és ott alig változik.
Szia!
Mérd a generátornál, mert az a mérés deríti ki, hogy a generátor miatt csökken a feszültség vagy útközben fogy el. A műszer a generátorról vegye a testet a mérés alatt.
Szia!Holnap megprobálom megmérni.A testelést már végigmértem feszültségesés szempontjábol,de ott nem találtam semmi kiugrot.A plusznál közvetlen szál jön ki a biztihez.A saru tiszta mert nemrég raktam vissza a generátort.Holnap mérek és majd meglátjuk.Addig is köszi a tippet.
Jött ma a főnök, hogy majdnem kigyulladt a Combo...
Mondja a sofőr srác, hogy füstölt, aztán nem bírta leállítani és a kuplung is elromlott... Felnyitottuk a motorteret és a pozitív saroknál a motorháztető megolvadt, a testkábel szintén...afrancba... Nagyon elbaltázott konstrukció (az egyik szerelő azt mondta, hogy ja, Corsa betegség), eleve az összes esővíz, hólé végigfolyik az akkun, az akku félig a szélvédő alatt, és magasan is van, a saruk szinte érik a motorháztetőt, amin pont ott kell egy kiugrásnak lennie... Le volt szigetelve a saru, ami hozzáért, rá volt hajtva a műanyag kupak, de csak kisutulta és zárlat lett. A motorháztető belső lemeze kilukadt, a teskábel megszűnt létezni, megolvadt és alul a sarunál megszakadt. Leállítani a testkábel hiánya miatt nem lehetett. Testkábel pótlás után mérések, töltés alapjáraton, terhelés nélkül 14,8-ig felmegy! Kis terheléssel, park, vagy venti 1-esen, 14,3V. Minden terheléssel 13,8V. Na, ezzel meg mi lett, megint elromlott a fesszabályzó? A kuplungbovden vagy pont most kopott el, vagy a megszűnt testelés miatt rajta folyt némi áram, ezért melegedett és megolvadt a vezetője és szorul... Áthelyeztük a sarukat, teljesen takarja a műanyag kupak, és kapott egy plusz gumilapot is... Mindig figyeljetek oda mindenre, a fene se gondolta volna, alapos embernek tartom magam... Üdv Inhouse
Ja, az kimaradt, hogy a kollégám megnézte a biztosítéktáblát, nem ment-e ki valami. Mutatott egy 15A-es késest, ami nem szakadt meg, ellenben a műanyag része egy gumóba olvadt össze... Aztán talált még egy 15A, és egy 10A-est, amik sodrott vezetékkel meg voltak patkolva...természetesen cserélve lettek.
A motortérben van egy 80A-es biztosíték az izzításnak, de előtte bemegy a már említett vastag vezeték a pluszról a tűzfalon keresztül az utastérbe, relé, onnan vissza, biztosíték és izzítógyertyák... Üdv Inhouse
Sziasztok! Segitséget szeretnék kérni,hogy jó-e kötöttem,be egy fűnyirótraktor töltését? Ha nem jó kérek olyan személyt aki spéci ilyenben lásson el tanáccsal.Én rajz alapján kötöttem be,de félek,hogy nem lessz jó! Szóval,sajna csak egy mtz feszültségszabájzóm volt idehaza/pp-362/ ezen két kivezetés van! Egy 5-ös csavaros,és egy 6-os csavaros. akumlátor pozitivját,rákötöttem a 6-os csavarosra,onnan megy egy nyomógombra,ami az öninditót szolgálja.A nyomógomb másik fele meg megy az öninditóra.Az öninditón egy kivezetés van! Az 5-ös csavaros meg megy a motor töltésszáljára /Briggs 12le-motor/ Dobok fel képet,ha igy nem oké,akkor segitsetek benne. Ám a feszültségszabájzó tetején van egy kapcsoló,amit nem tudom melyik irányba kell kapcsolni. Lessz-e igy töltésem vagy sem?
Egy biztos, ez így nem működhet. A generátorok feszszabályzója nem a töltőáramot, hanem a gerjesztőáramot szabályozza.
A megoldás megtalálásához tudni kellene, mi jön ki a motor töltővezetékén. (Hány volt, egyen vagy váltóáram, esetleg már feszültségszabályzással vagy anélkül. ) Az indításhoz nem ártana egy relét beiktatni, vagy valami bazi erős nyomógombot használni. |
Bejelentkezés
Hirdetés |