Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
Meg kell mérni egy multiméterrel, mi jön ki azon a töltő szálon. Ha váltóáram, ami a fordulatszám függvényében erősen változik, akkor tényleg csak egy tekercs, az messze áll a generátortól.
A segédmotorkerékpárok (pl. Simson) töltőrendszere hasonló, annak a szabályzójával valószínűleg meg lehetne oldani. Tudni kell, 6 vagy 12 voltos a rendszer, Simsonból mindkét féle volt.
Igen váltóáram jön ki,mivel,ha gázt adok neki akkor többet,ha alapon megy kevesebbet mér. Ám igen 12v-os a rendszer.Akkor hogyan kössem össze szerinted? Vagy mit hova kössek?
Szia!
Bocs, hogy beleszólok, de ez nem olyan idekötök-oda kötök dolog. Inkább próbálj meg az gyári szabályzót beépíteni, az a biztos. Bővebben: Link
Nekem jó lenne a gyári is,meg vennék is rá,csak az a baj,hogy nem tudom,mit hova kössek!Esetleg egy rajzot nem tudnál feltölteni? Nem az egész kell,csak a motor töltése érdekelne?!
Valakitől kaptam ezt a rajzot,szeretném,ha valaki véleményt adna hozzá,bár igaz én annyira nem értek hozzá,de igy laikus szemmel,sem nézem jónak! Esetleg,ha valaki egy normálisat tudna küldeni azt nagyon megköszönném! És csak aki ért hozzá! Briggs motor tőltési rajz./kellene.
A gyári szabályzó papírján ott lesz a bekötési rajz.
Sziasztok!
Suzuki Swiftben 14.60V a töltés, a 14.4V határfeszt így túllépi 0.2V-al ami eredményezheti, hogy 2 évente akkut kell benne cserélni? Köszönöm.
Ha gondozásmentes felitatott savas rekombinációs akku van benne akkor semmi gond nem lesz vele, azok 15V-ig is bírják.
Üdv!
14.6V nem okozhat problémát, szerintem inkább az akkuk rossz minőségűek. Ezt a feszültséget rákapcsolt világítással mérted? mert világítással esni szokott 0.1-2V-ot
Világítással is tartja a 14.6V-ot kis gáz adással, de feljebb nem megy.
Én úgy tanultam, hogy a 14.4V a határfesz és az felett károsodik az akku, azért is kérdeztem rá. Igen, gondozásmentes van benne.
Szia!
Mérd meg egy másik műszerrel is. Lehet, hogy a multiméter csal.
Üdv!
Lehet hogy valamennyit befolyásol az élettartamán de szerintem minimális. A kocsinkba 14.7V a töltőfeszültség, világítással is 14.6V, mindennapi van használva és ígyis 3-4 évet bir ki benne egy akkumulátor. Elméletileg a feszültséggenerátoros töltést sem szeretik az akkuk, és nagyon ritka az a kocsi ahol áramgenerátorosan töltik az akkut.
Köszönöm! Bár 50-50%-ban kaptam választ.
A hozzászólás módosítva: Szept 16, 2012
Annyira nem para a feszültséggenerátoros töltés sem, mert ha nincs az akku rendszeresen lemerítve, akkor nem lesz nagy a töltőáram sosem.
3-4 év az nem valami acélos, lehet, hogy csak negyedévente pótolni kellene az elbontott desztillált vizet belőle, és meghosszabbodna az élettartama 1-2-3 évvel.
Nézegesd a savszintet és pótold a hiányt desztillált vízzel. Két év nagyon kevés. Egy hibás akkut kifoghat az ember, de ha különféle gyártók akkuiról van szó akkor valami nincs rendben az autóban.
Üdv!
Láttam van itt Isuzu gond, nekem is az lenne. 94-es Corsa B 1.5 TD Hitachi generátor: Gyújtásra adom, a töltés lámpa nem világít, indítás után sem - nincs töltés. (mértük) Útközben néha megjön a töltés, ezt a fordulatszám-mérőn látom. Van, hogy sokáig jó, de el is megy utána. Sokszor a fordulatszám-mérő ugrál le-föl. Ha 2-3 napig folyamatosan nincs töltésem, akkor már érzem, hogy nem teker úgy indításnál, tehát töltés nélkül is bírja 2-3 napig. Tegnap pl. 200 km-t mentem le úgy hogy kb. 25-30 km-en töltött. Holnap viszem szerelőhöz. Mire számítsak? Azt monda 1-2 ismerősöm, hogy valószínűleg csak szénkeféknél lesz gond. köszi
Ezekben a Hitachikban egy pár szénkefe túl szokott élni 3-4 diódahidat.
De szétszerelés előtt nem igazán lehet erre válaszolni.
Üdv!
Annak idején, mikor még volt időm, építettem egy autót, szórakozásra. Az alap egy 1973-s Wartburg volt. Nemes egyszerűséggel minden kábelt, amit vissza kellett építeni az autóba, két színnel vittem végig. Én épületes nagy marha..... Aztán megváltoztak a dolgok, elkerültem otthonról, eltelt majdnem 9 év. Az autót toltuk ide-oda, szereltük/ték itt-ott, ezt-azt kivettek a Trabantunkba.... Most újra elő kellett venni az autót, munkára fogjuk. Illetve fogtuk volna, mert a dinamója nem tölt. Azelőtt működött rendesen, volt töltés, de most semmi. Kihullott a töltést visszajelző izzó a műszerfalból, remélhetőleg ez az oka. Gondolatom szerint ezen keresztül kapott gerjesztést a dinamó, ami most nincs. Viszont leszakadoztak a vezetékek is hátulról, 9 év után már nincs viszonyítási alapom, hogyan is kössem be újra, hogy minden a régi legyen. Most ott tartok, hogy a feszszabályzó-dinamó kombó együtt le van szedve, vissza kellene raknom. Szeretném megkérdezni, hogy hogyan építsem ki újra a töltési rendszert? A feszszabályzón lévő jelölések a következők: D, DP, MP, 61, 30 Ezekből a D, DP, Mp-ket nem bántottam, ezek összeköttetésben vannak a dinamóval. Biztosan a 61, és a 30-as csatlakozó rejti az igazságot, de nem tudok zöld ágra vergődni vele. Az újrakreálást az autó kialakítása engedi, kasztni nincs, csak csőváz szerkezet.. Köszönöm a segítséget! T. A hozzászólás módosítva: Nov 13, 2012
Egy kis segítség. Bővebben: Link
Nem dinamó, generátor.
D+ (vagy 30) - az megy a generátor legvastagabb vezetéke mellé a sarura, piros DF - ez a gerjesztés, a kefére. zöld. D- (vagy 31) test, a kefére, a vastag vezetékhez közelebbi, barna, nem összekeverendő a zölddel! MP - csillagpont, fehér, ez a maradék. 61 a visszajelző, enélkül is töltenie kell, ez a fajta nem a visszajelzőn át gerjed.
Üdv!
Köszönöm mindkettőtök segítségét, Zolika60 csatolmánya hasznos olvasnivaló. Itt van az ölemben a cucc, leírom a jelenlegi felállást, ami a gyári, bontatlan autón is így volt. (Ezt nem szedtem darabjaira) 1., Generátoron "30"-as jelzésű csatlakozó: Innen egy vezeték(vastag piros) az akkura, még egy vezeték (vékonyabb piros) egy kis kondin keresztül a feszszabályó 30-as pontjára. 2., D- vastag barna vezetékkel a feszszab. d- pontjára. (ez tiszta) 3., DF Vékony zöld vezetékkel a feszszab. DF pontjára. (ez is tiszta) 4., Mp vékony fehérrel a feszszab. MP pontjára. Tehát ha jól értem Ákos fejtegetését: Nincs ebben komolyabb összeesküvés. A 61-es pontot vagy használom, vagy nem. A gerjesztést( az akkut a gyújtáskapcsolón keresztül) a 30-as pontra kell kötni. Indítás előtt csak gyújtáson tulajdonképpen a generátor felé folyik az áram, de amint beindul a motor, visszafelé folyik az áram, és így tölt. Helyes ez így? T. A hozzászólás módosítva: Nov 13, 2012
Abszolút helytelen. Ez a régebbi tipusú Waresz generátor egy különös állatfaj. Az MP kivezetésről (kb. 7V váltóáram) gerjed, ez emiatt megy a szabályzóba.
Így aztán sok más tipussal ellentétben a szabályzó se helyettesíthető mással. Ha az MP-t és A DF-t lehúzod a szabályzóról és összeérinted, akkor szabályzás nélkül töltenie kell. Így kiszűrhető, hogy generátor vagy szabályzó hiba van-é. A kis kondi a generátor 30. mellett szintén nem létfontosságú, rádiózavarszűrés a szerepe.
Szia!
Tehát azt mondod, ha tegyük fel mindkettő működik, és jó, akkor ami most most be van kötve, az elvileg jó, egyszerűen kössem vissza a 30-as pontot a gyújtáskapcsolón keresztül az akkura, és ennyi? Még mindíg nem világos, hogy hogyan termel feszültséget, áramot a generátor... Ahhoz a 7V kialakulásához csak kell valami.... Letesztelni most úgy tudnám, hogy befogom satuba a generátor, akkuval összeheftelem, aztán megpörgetem fúrógéppel. Sajnos a kocsi jó messze van most tőlem.. Multiméterrel mérek, és ha nem elég, vagy nincs töltés, elvégzem a Te tesztedet, amit leírtál.. Így okés? T. A hozzászólás módosítva: Nov 13, 2012
A 30-as nem a gyújtáskapcsolóra megy, hanem direktben az aksira.
A fúrógép nem biztos, hogy elég erős a próbához. Sőt, biztosan nem. Ha biztosra akarsz menni, szedd szét, és mérd ki az alkatrészeit.
Oké Mester, szétszedem...
Köszi nagyon a segítséget! T.
Üdv! 206-os Francia csoda Peugeot. Ember száguldozna, de 3500-as fordulatnál elkezd pislogni a világítás, 4000-es fordulatnál le esnek a mutatók, világítás elmegy. Vasárnap érkezik, első dolgom lesz levenni az ék szíjat és úgy menni egy kört. Addig is gondolkodás, generátor csinálhatja? Köszi!
Bocsi, ha valaki már megemlítette volna jóval előbb, amikről itt most írok, de nem olvastam végig töviről hegyire az eddigi hozzászólásokat, csupán "belemazsoláztam" a közepébe.
Amit minderről mondani szeretnék - Egy 12 voltos gépjárműgenerátor feszültségszabályzó által vezérelt kimenő töltőfeszültsége a szabvány szerint 14,3-14,4 V. Ennyinek kell kijönnie belőle - ha esik, ha fúj ... akár tetszik, akár nem! Ha nem jön ki, ott a szabályzó igencsak hibás, avagy kontakthibás a generátor és/vagy vezetékezése. Valamikor régen elég sokat kisérleteztem autók elektronikus szabályzóival. Az akkori szakkönyvek mind arról értekeztek, ennyi az ólomakkumulátor max. töltőfeszültsége. Tehát az autó motorjának - az akár álló helyzetében van, akát teljes terheléssel és fordulatszámon megy - a generátor kimenetén ezt kell tudnunk mérni. Egy fogyasztás-mentes (tehát kocsin kívüli) ólomakksin a műszer általában 11,8-12 voltot kell mutasson, mely elfogadható érték télen-nyáron. Viszont ha le van merülve, kapocsfeszültségét 10,8 V alá semmiképp sem tanácsos engedni (mélykisülés), ezért külső áramforrásról mihamarabb tölteni kell. Ha egy akksi a motort képes beindítani, nem kell vele túlzottan foglalkozni. Legyen meg benne az elektrolitszint, a feszültség - és kész. Ha meg zselés lenne, az még jobb. Nálam a 8 éves zselésnek nincsen semmi baja, szépen "ég" benne a zöld fény. Ha májd átvált a sárgára, állítólag - nos - akkortól kuka ... ((illetve a megfelelő környezetvédelmileg előírt tárolási mód) Az elektronikus szabályzókat többnyire mérőpadon lehet jól beszabályozni. A mai járművek 12 voltosnak mondott generátora általában 16-18 V-ot képes leadni ((fordulatszámtól függően) A jó szabályzó azonban minden állapotában a beállított 14,4 V értéket kell biztosítsa. Értem én ezalatt - akár van rajta akksi, akár nincs, akár terhelten van, akár nem. Ha minderre valahogy nem igazán lenne képes, akkor jön a csere vagy a javítás. A legegyszerűbb de régebbi szabályzók 3-4 tranzisztorral és néhány diódával ügyködtek, a modernebbek azonban már gyárilag bele vannak építve a generátor házába s többnyire integráltak, SMD alkatrészesek, stb. Ezek sajnos házilag elég nehezen, vagy egyáltalán nem javíthatóak. Ilyenkor kell újat venni bele vagy szerelővel beletetetni. Ám ha olcsóra hajtunk - akkor bontó ... ugyanis ezek a néhány száz forintból kihozható elektromos cuccok több ezer, esetleg 10 ezrekbe vannak az autós boltokban vagy szervizekben. A hozzászólás módosítva: Nov 24, 2012
A régebbi autóknál fordulatfüggő volt a feszültség, 13,8V és 14,4V között jónak mondható, az akkugyártók is ennyit írnak elő. Régebbi és kisebb motorral és generátorral szerelt autóknál több már az országúti fény és fűtőventillátor maximumon járatásával sem tud (fordulattal sem) többet 13,8-14,0V-nál. Ezek még elegendőek lehetnek. 10 autóból ha 3-4 tudja tartani a 14,3V-14,4V-ot ezekkel a terhelésekkel... Sok esetben 3-5 tized V esik a generátor és az akku közötti vezetéken, tehát a hiba viszonylag könnyen orvosolható.
A magyar autópark elég öreg és leharcolt. Amin tudnak spórolnak az emberek, és nem pl. a fékkel kezdik (hálistennek), hanem a hanyagolható dolgokkal, esztétika, töltés, akku...stb. A sírás persze megy, hogy rossz az akku cseréljük ki... Idézet: „Egy fogyasztás-mentes (tehát kocsin kívüli) ólomakksin a műszer általában 11,8-12 voltot kell mutasson, mely elfogadható érték télen-nyáron.” Az már régen rossz. Az akkun terhelés és töltés nélküli állapotban 12,6-12,7V-ot kell mérni, ekkor van teljesen feltöltött állapotban. 12,4V alatt indul a káros szulfátosodás...a 11,8V teljesen lemerült akku. Így tárolni rossz ómen. A zselés akku nagyon ritka madár autóban, sokak gondolják, hogy nekik az van, pedig csak egy varázsszemes lezárt Ca-Ca ólomakku. Üdv Inhouse A hozzászólás módosítva: Nov 24, 2012
Kedves Kollegák ujra segitséget szeretnék kérni , van 1-2 szovjet generátorszabályzóm , amik az MTZ traktorokon voltak , RR 362 B és némi testvérei más toldalék betüvel. szinte mindeniknek más a nyákrajzolata , és vannak kapcsolásbeli eltérések is . ezekhez szeretnék kapcsolási rajzot szerezni . bármelyikhez .Ha valaki tudna segiteni nagy köszönettel venném . Probálkoztam orosz oldalakon , de virusveszély miatt letiltott a örzö program . Tisztelettel Feri
|
Bejelentkezés
Hirdetés |