Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
1 fázisú. 4 drót jön ki a motorból, kettő fázis és a 0. a másik kettő meg megy egy fekete dobozba. Valamikor mintha azt mondták volna hogy valami indító tekercs... A lényeg hogy eddig működött. Most kezdte azt hogy csak ha meg lököm...
Szia!
Talán fel kellene bontani azt a fekete dobozt.
hát akkor az indítótekercs lehet menetzárlatos lett, így nem tekercsként működik, hanem sima vezetékként, és így hiába...
Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne, hogy az alábbi 1 fázisú motorokhoz milyen fajta motorinditó kondi szükséges? Egyik motor: Feszültség: 220V Teljesítmény: 1.1kW Fordulatszám: 1400RPM Másik motor: Feszültség: 320V Teljesítmény: 1.1kW Fordulatszám: 1400RPM Egyik ismerősömnek kellene a kondit kicserélni, mert az eredeti "elhasználódott", csak elfelejtettem megkérdezni hogy hány voltos (vagy 220V, vagy 320V).
Szia!
A második nem 230V akart lenni?
Szia!
Uhh, elírtam, szóval nem 320V, hanem 380V! De nem értek nagyon a ilyen motorokhoz, szóval előre is elnézést kérek ha valamit rosszul írok. :hide:
A 380V-os motor nem hiszem, hogy eleve egy fázisú lenne. Mi van az adattáblán? 230V-os egy fázisú motornál, 1,1-1,5 kilowatthoz 40 µF-os üzemi kondi és 100 µF-os indítókondenzátor jár.
Holnap megkérdezem, mert csak ennyi adatot tudok róla, de akkor inkább 230V-os, mert tuti 1 fázisú.
Szóval majd holnap érdeklődök. Köszi a választ!
Varrógép motorjának a fordulatszámát kellene szabályozni. Volt egy eddigi használt kapcsolás amit nem én csináltam de mind a kettő hibás lett, alacsony fordulaton rángat, akadozik, mind a két kapcsolás ezt csinálja kondit kicseréltem, meg a potit többi alkatrészt mértem, teszteltem és működött. (rajzot csatoltam) Érdemes utánépíteni teljesen új alkatrészekből? Vagy inkább tudnátok egy másik kapcsolást adni ami atomstabilan tartja a feszültséget? Az volt az érdekes, hogy izzóval tökéletesen müködött csak motorral nem.
Milyen a varrógép motor? Kefés, aszinkron, ...?
Kefés. Asszinkron? Nem tudom az mit takar? Nem nagyon értek a motorokhoz. Most nézem rossz helyre is írtam.
Persze, hogy rángat, mert az indukció hatására visszagyujt a tirisztor vagy triak. köss a motorral párhuzamosan egy 60 w-os izzót próbaképpen akkor nem fog rángatni. De korrektebb megoldás egy jól méretezett soros R-C tagot a motor kapcsaira kötni.
Viszont az az érdekes, hogy eddig meg nem rángatott. Milyen kellene lennie ennek a az R-C tagnak?
Szia!
A triak kapcsaira köss egy 100 ohm-100 nF-os soros tagot: Bővebben: Link
Ennyi? Nahát. Majd kipróbálom! Köszönöm a segítséget. Ellenállást hány W-os kell? Kondi gondolom valami 400V körüli.
Hello Urak!
Egy kérdésem lenne. Egy 380-as villanymotort alakitottam át 220asra, inditó kondi és üzemi kondi segitségével. A motor 2,2kW-os. Inditó kondinak 150µF-os kondit tettem, üzeminek meg 68-80µF-osat. Inditott a motor ment is szépen, viszont kb 10 perc elteltével az üzemi kondi elposszant. :@ A kérdésem erre vonatkozik, tul picit tettem fel neki vagy tul nagyot? Tudna valaki segiteni? Köszönöm előre is!
Szia!
Esetleg nem indító-típusút használtál állandó üzemre? Mert az indítókondik nem viselik el a tartós feszültséget, mivel azok elektrolitkondenzátorok.
Ezt nem tudom.. Miből tudom ezt megállapitani?
Mi van ráírva? Típusjelzés van rajta?
Megnézed az árát. Ha 500 forint alatt volt, akkor az elektrolit.
Megnéztem, 1600HUF.
Az akár jó is lehetne. Fénykép?
Mi van ráírva? Ne az árát nézd, mert az indító is kerül ennyibe.
Remélem olvasható a felirat!
Ez egy indító lesz, ezért nem csoda, ha kidurrant.
Akkor kaphatnék segitséget hogyan is tudom megállapitani melyik inditó meg melyik állandó?
Üdv!
Ahogy feljebb is írták, a feszültsége a lényeg. Az üzemi kondi legalább 400V-os (váltó!!), de inkább 450V! Üdv! Tomi Idézet: „a feszültsége a lényeg. Az üzemi kondi legalább 400V-os (váltó!!), de inkább 450V!” Az indító kondi is lehet ekkora feszültségű. Állandó üzemre készült, nem elko, hanem MP, MCP, stb. kondi azonos kapacitással legalább 3-4-szer akkora. Ami gyakrabban kapható, az 25-32 µF/db. ~80 µF-hoz 3-4 db-ot kell párhuzamosan kötni. pl. 2*25+32. Mint a korábbi linken látható, nagyobbakat is lehet rendelni, nem is olyan borzasztó áron.
Köszönöm a segítséged, így már működik.Indul ahogy kell, csak valamiért melegszik rendesen! Lehet azért mert egy 33ľF kondit tettem csak rá? Amúgy ez egy ugyan ilyen teljesítményű motoron volt!Vagy csak teljesen koszos a belül mert, ahogy nézem Körfűrészt hajtott, kicsit a csapágyaknak is van hangja! De terheletlenül próbáltam és kb 5per után rendesen melegedett a teteje a kapcsoló táblánál!Pedig jó öreg 20kg-os öntvény talpas EVIG motor.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |