Fórum témák
» Több friss téma |
Kétlem, hogy hangszóró mágnesekkel ki lehetne emelni egy szivattyút.
Sziasztok!
Szerintetek mi lehet a baja egy vadi új membrános "ruszki" szivattyúnak?nincs víz nyomás abszolút....Mikor kiveszem az 5 méteres mélységből és bele teszem egy diszperzites vödörbe,ami tele van vízzel,hogy kipróbáljam.De így sincs nyomás.... Mi lehet a gond? Előre is köszönöm a válaszokat!
Sziasztok!
En most huztam fel 2 ev utan a tesco-s made in china ,,ruszki" buvart a kutbol, mert lerugdalja a kismegszakajtot. Szetszedtem, nem volt beazva. Összeraktam, leengedtem, es sajna semmi valtozas. Nem egyböl rugja le, kb 5-8 mp utan. Van valakinek ötlete? Meg egy kerdes: lattam a neten mar ket-harom labszeleppel ellatott szivattyukat is. Ezek mar több folyadekot tudnak szallitani? Koszonom
100 % hogy zárlatos a tekercse ,ne kísérletezz vele,addig míg nem ér áram ütés. Egyébként szétszedett állapotban is ki tudod próbálni, ha áram alá helyezed a motort,leold a kismegszakítót, akkor egyértelmű a zárlat.
A Kínai szivattyúk egy részének a kereskedelmi forgalomba való árusítását megtiltották. A kettő lábszelepes szivattyúk közöl csak az orosz BIP jelzéses szivattyút javaslom ,hogy megvedd az a legjobb minőségű. Az Osztrák Strauss néven kapható két lábszelepes szivattyút is Kínába gyártják,nagyon gyenge minőségű. Idézet: „Egyébként szétszedett állapotban is ki tudod próbálni, ha áram alá helyezed a motort,leold a kismegszakítót, akkor egyértelmű a zárlat.” Ha odafigyelnél, mágneses membránszivattyúról van szó. Összeszereletlenül, víz nélkül ki sem szabad próbálni, ha pedig, ahogy írod, szétszedve bedugja valaki, törvényszerű, hogy levágja az automatát, mert nincs zárva (részlegesen sem) a mágneses köre. A hiba oka időszakos menetzárlat. A huzalokról már lekopott a szigetelés de csak kis melegedés után vagy a rezgéstől érnek össze. Emiatt nem azonnal vágja le az automatát, csak rövid használat után.
köszönöm a hozzaszolasokat. Nem kiserletezem vele, nem eri meg. De most akkor a ket labszelepes szivattyu többet szallit, vagy nem?
Üdv!
Nem csupán az 1, 2 vagy 3 lábszelep számít. A belső kialakítás és a teljesítmény is. Eleve azért tesznek bele több lábszelepet, hogy több vizet tudjon 1-1 ütemre beszívni (16 szelepes autó...). Ennek a nagyobb vízmennyiségnek a mozgatásához nagyobb teljesítmény is kell. Sokféle változat létezik ezekből a membránszivattyúkból. Már a ruszki tisztek (tőlük lehetett elsősorban beszerezni) idején létezett buckósabb változat, ami sokkal nagyobb vízmennyiséget tudott megmozgatni de csupán 20 m emelőmagasságra. A vékonyabbak között már olyan is van, ami 70 m-re nyom. Mindig a feladathoz kell szivattyút választani. Ha valaki ciszternából, talajvízkútból akar locsolni, vegyen motoros merülőszivattyút. Az 6-8-10 m-re tud csak nyomni, de akár 10000 l-t is óránként.
Nem mellékesen majdnem teljesen zajtalan.
köszönöm a valaszod. Most vettem egy orosz, tanusitvannyal ellatott, 350W-os 2 labszelepest.
bizom benne, hogy jobb lesz, mint a tesco-s testver...
Sziasztok!
Ez a búvár szivattyú mit tud? 1,5m Q 0,1 X10 M?/T H.max 18M 24/15MNH . Sajnos nem látok mindent jól!
Elég hiányosak az adatok. Egy kép nem ártana. Amit pontosan meg lehet mondani, hogy ez nem búvár, hanem egy komolyabb merülőszivattyú. A búvárok emelőmagasságának kevés a 18 m, a legtöbb merülősziv. 6-8-10 m-t tud.
Ezek a régi kisebb fajta orosz szivattyúk, ehhez hasonló mint ami a képen van!
Valóban volt ehhez hasonló vékonyabb ruszki búvár is. Ha jól emlékszek, olyan 130 W körüli teljesítménnyel. Csodálom, hogy ennyi adat közé nem fért oda a teljesítmény. A lényeges paraméterek viszont ott vannak.
Max. 18 m emelőmagasság 1,5 m3/óra közvetlen kiömlésnél (0,1 m emelőmagasság vagy éppen annyi cső, hogy kiköpje a hordóból). Az emelőmagasság függvényében rohamosan csökken a szállított vízmennyiség. Ugyanígy, ha gazdaságos (12,7 mm átm.) tömlőt raksz rá úgy 50 m-t, a végén csak csurran-cseppen. A teljesítmény alapján a többiekkel összehasonlítva 18 m-nél nyomhat kb. 200 l-t óránként. (220W, 40 m, 370 l/h). Nagyon sokat számít a jó beállítás. Finomhangolás. Akár meg is lehet duplázni a gyári adat szerinti szállított vízmennyiséget.
Felajánlom a jövő havi jövedelmemet, ha valaki megmutatja nekem,hogy "akár meg lehet duplázni a gyári adat szerinti szállított vízmennyiséget".
1994-óta foglalkozom búvár szivattyú javítással,tapasztalatom hogy még a gyári értékeket is nehezen érik el az új szivattyúk,de általában még ideális körülmények között a próbapadon sem lehet gyári értékre beállítani akárhányszor szétszeded, hézagolsz. Ami elszomorító, hogy garanciába visszaküldött szivattyút a szerviz sem tudta beállítani a gyári érték 80 %-nál jobban.
Sajnos, csak saját tapasztalatomat tudom ismertetni.
59,5 m mély kutat fúrtunk. Volt benne 6 m víz. A korábban beírt 220 W-os eredeti orosz búvárt addig hangolgatta a társam (ő buszsofőr volt én meg vill. szer.), míg a kútból 54,5 m-es vízszintről óránként 1 m3-t felhozott. 6 óra hosszat járattuk, közben nem csökkent a vízszint és alaposan kitisztult a víz. Az eredeti gyári adat 40 m emelőmagasság, 370 l/h. Ez még 1990 előtt történt, lehet, hogy te már nem ilyen ócska ruszki búvárokhoz jutottál hozzá. Volt eset, hogy saját kútjában 3 napig folyamatosan járatta a ruszki búvárt, mert homokos, sárga vizet hozott. Sajnos, soha nem tisztult meg. Az újratekercselésnél vigyázni kell, mert több tekercselő a gyorsabb és egyszerűbb munka miatt 0,6-os huzallal tekerte meg. Nem csoda, hogy nem tudja a gyárit. Amíg ezzel (is) foglalkoztam, saját tekercstestet készítettem méretre 1-es üvegszálas lemezből. Arra rá tudtam tekerni 0,7-es huzalból a 440 menetet. Na, azok bírták!
Sziasztok!
Ennyi volt az új orosz búvár. Egyszercsak elment az áram. Akkor már tudtam, hogy csak a szivattyú lehet. Nem volt hosszú életű, kb 1 m3 vizet nyomattam fel vele. Próbálok most rájönni az okára, hogy miért éghetett le: Felső szivású, felső nyomású, tehát a vizet nem szivhatta le magáról. Homok nincs a kinyomatot vizben, tehat nem is szorulhatott meg. De amikor felhúztam, nem volt nagyon meleg az alja, illetve nem volt amper szaga. Ki mire tippel? Jó lenne, ha kiderülne, hogy miért égett le, mert addig nem merek másik ugyan ilyet rendelni.
Szia!
Csavarozd szét és meglátod, hogy az elektromágneshez került-e víz.
Szia kadarist!
Szétszereltem és megvan a hiba. Az elektromágnes teteje megégett, kormos. Az ellenpárja(a membránt mozgató rész) szintén fekete és még jól el is van deformálódva . Az én véleményem az az, hogy a mozgó(rezgő) rész elérte az elektromágnest, és így annyi lett neki. Lehetséges?
Szép jó estét!
Léci segítsen aki tud, hogy miért ázik be a búvárszivattyú? A fúrt kút 40 m mély,s a csoda szivattyúnk-280 W-s Power Force garden- ha hordó vízben kipróbálom működik,ha leengedem nem. Mikor kihúzom be van ázva. Választ köszönöm!!
Szia!
A nagy víznyomás miatt ázhat be.
A szivattyúnál csak az amortizátor körül (ahogy nevezitek a membránt mozgató rész) illetve a vezeték körül tud beszivárogni a víz. Amit javasolnék a szivattyút a napon jól szárogasd ki, de előtte az elektromágnest nézd meg, nincs -e a vasmag mellet a műgyantában repedés. Ha van esetleg műgyantával, vagy epo-rapiddal ki tudod önteni házilag a "V-" re kikotort hézagot. Én a vezetékre szoktam húzni összeszerelés előtt egy 8mmx1mm vastag alátétet, amit csípőfogóval egy helyen elvágok és így rá tudok húzni a vezetékre.
Tapasztalatom szerint ha egyszer már beázott a tekercs, az már 90% -ban zárlatos is, annak jele ha büdös ,fekete hamar felmelegszik, és már fel is van púposodva, akkor annak vége.
Szia!
Sajna az en szivattyum nem volt beazva. Egy csepp nedvesseg se volt benne, mikor szetszedtem. De az amortizatoron lehetett lätni, hogy elerte a vasmagot, es valszeg odaragadt, majd leegett(szerintem). A vasmag körül most mar körberepedt a mügyanta. A kerdesem meg mindig az, hogy lehetseges-e, hogy az amortizator elerte a vasmagot? Vagy annak alapbol ugy kell müködnie, hogy ,,meghuzaskor" felfekszik rajta?
Köszönöm,próbálkozom,már többször kiszárítottam,a vezetéket is szigeteltem.Újra kezdem!
Sziasztok!
Olvassál vissza 2 oldalt a fórumba,pontosan leírtam a beállításokat, ami jellemző majdnem minden vibrációs búvár szivattyúra.
4+0.5 mm hézag kell ahhoz, hogy optimálisan működjön. A beállítási rajzot is megtalálod az első-vagy a második oldalon.
Szia!
Megtalaltam, köszönöm szepen. Üdv!
Sziasztok.
Van egy buvár szivattyúm egy orosz fajta ami kiégett és ujra szeretném tekercselni, szét szedtem, kivettem belőle a vasmagot. Na most ez a vacakság aluminium dróttal van megtekerve. A kérdésem az lenne hogy milyen vastagságu réz vezetékkel kellene megtekerni és hány menet kellene rá és azért hogy egy kicsit tovább is tartson mert ezt ma vettem és egész 20 percig működött és meghalt. Gondolom a vasmag mérete után kell a menetet tekerni, de nem tudom hogy kell számolni. Ha valaki tudna ebben segíteni azt megköszönném. Üdv. Laci! A hozzászólás módosítva: Szept 2, 2012
Szia!
Kösz a rajzot amit feltettél, nagyon jó! Egy dolgot hiányolok csak róla: az "A"-val jelölt hézag értékét. Amúgy egy érdekesség: a héten legóztam össze 3db ilyen membrános szivattyúnkból 2db működőt. (mindnek más baja volt: tengelytörés, leégés, öntvény kikopás lábszelep furatánál) Ezek közül a legfiatalabb is 7-8éves. A legalsó membrán (beeresztő szelep) alatt ezekben nincs távtartó, simán felfekszenek a lyukak felett belülről. A két javítottból az egyiket lepróbáltam, kb. 10l/min 8m mélyről, 3/4-es tömlővel, szabad kifolyással. A másik még vissza van, de azt leméregetem az itt megadott méretek szerint. Amúgy azt nem értem, hogy a gyári tekercselésébe miért nem tesznek bimetálos hővédelmet? Az egyik újra van tekertetve, ebbe már tettek a magyar tekercseléskor. (mondjuk pont ennek törött el most a tengelye...) |
Bejelentkezés
Hirdetés |