Fórum témák
» Több friss téma |
Ez egy elég egyszerű áramkör.... 40V-os feszültségnél az ellenálláson 4mA folyik, tehát oda elég egy 1/4W-os is. a műszer végkitérését pedig soros potival be tudod állítani. Menni fog hidd el! Még valami, ha nem tudsz beszerezni 36V-os zénert akkor 3 12V-osat sorba köthetsz!
A hozzászólás módosítva: Szept 7, 2012
Sziasztok! segítségeteket szeretném kérni. Olyan problémám lenne hogy a bicikli töltő nem tölt. 36v 12Ah most vettem új aksikat a kerékpárhoz de lehet hogy elba....tam mert 12Ah voltak és most nagyobbat vettem 14Ah és rá kötöttem a töltőt és gondolom be is döglött nem adta le az áramot most oda volt javítani anyit csinált vele hogy le adja a 40v de viszont amikor rá kötöm az aksikra akkor nem adja le az áramot és nem is tölt. Furcsán viselkedik mert eddig úgy csinált, 2 led van rajta egy zöld és egy piros, amikor nem volt feltöltve a piros világított ha feltöltött akkor váltott át zöldre, de most világít a zöld és a piros meg villog egyszer gyorsan és lassabban.
- lenne kérdésem hogy átlehet e alakítani a töltőt 14Ah ra vagy inkább ne foglalkozzak vele és vegyek másikat. és ha át lehet mien módon és hogy. töltő re van írva a külsejére 220~0.37A 50/60 Hz bemenet : 80VA kimenet : 36v 1.7A
Ezesetben sajnos a töltőd megadta magát, viszont a töltő tönkremenetelének az ég világon semmi köze nincsen ahhoz, hogy 12 helyett 14 Ah-s akkuk vannak a végén...
Igazából ha nagyon szorosan vesszük az ideális töltés definícióját, akkor az 1,7 A-es töltőáram még a 14 Ah-s akkunak is kicsit sok. Bár ez nyilván csak a maximum áram, valószínűleg nem tölti ennyivel végig az elektronika. Kérdésedre válaszolva egyébként nem kell átalakítani semmit a töltőn, tökéletes úgy, ahogyan van (attól eltekintve, hogy nem működik). A hozzászólás módosítva: Szept 7, 2012
köszönöm a választ. tudok vele mit csinálni? esetleg javítani? mi mehetett tönkre benne?
van eszközöm hozzá amivel javítanám van mérő műszerem is csak nem tudom mi hogy megy nem tanultam ennyire mélyen az elektronikát sajnos de gyorsan tanulok
Jó lenne tudni, hogy a "mester" aki javította mit cserélt ki benne, azt lehet látni a forasztáson. Kiindulási alapnak pedig itt egy töltőrajz, naagyjából ilyennek kell legyen. A leírtak alapján a töltő referenciafeszltsége ugrál valamiért és ezért kapcsolgat ki és be. Amit javaslok megnézni az a kimenetnél lévő ohmikus ellenállás, a kimeneti szűrőkondi, Ha az ohmikus ellenállás szakadt akkor a zöld álandóan világít, met azt hiszi a töltő, hogy az akku töltött, a ki-be lapcsolgatás pedig utalhat szekunder köri zárlatra is. Tehát nézd meg mit cserélt benne! Ha az általam küldött rajzzal stimmel a töltőd kapcsolása akkor könnyű dolgod lesz.
Üdv: Frici
Üdv
A 0.15 Ohmos 3W-os ellenállás valószínű szakadt R 34. Üdv A hozzászólás módosítva: Szept 8, 2012
Igen, de csak olyan értékűvel helyettesítse különben a töltőáram és a töltőfeszültség is megváltozik! Kérdés mit kooperált még benne az "előző" szaki?!
Mi történik olyankor, ha a három fázisú BLCD motort átkötjük csillag kapcsolásból deltába? Nyomaték hogyan változik? Fordulatszámra kihatással van? Hogyan alakulnak az áramviszonyok?
Azt hiszem félreértettük egymást vagy csak én kérdeztem rosszul. Az eredeti mérőműszer is csak feszültséget Voltot mért, nem pedig ampert. A méjkisülés elkerülése miatt akartam ezt helyettesíteni valahogy. A másik fórumon azt mondták ehhez nem kell söntöt beépíteni. az csak az amper méréshez kell. Ma volt az első próbautam . Hát valószínű hogy új aksikat kell vennem . Mivel teljesen feltöltött állapot után kb 15 km tudtam csak vele megtenni. Hét km után már nem ment teljes gázon (30 kmh )rángatni kezdett ( ez normális ?) majd ezután félgázon még 7-8 km-t tudott a gép. Ezután megmértem 34.5 V-ot mutatott a multiméterem
Üdv! Nem adom fel könnyen,ma nincs időm vele foglalkozni,de hétfőn megcsinálom a tesztet. Különben már szinte biztos hogy a mágnesek rosszul állnak,más sorrendben kell rakni őket,csak le bírjam szedni.Azt esetleg tudod-e hogy hány hőfokig szabad melegíteni hogy ne veszítse el a mágnesességét? Köszi
NEm értettük félre egymást, de te viszont nem érted a rajzot amit küldtem! A zéner és az ellenállás valóban lehet sönt, de itt nem az. Az ellenálláson keresztül folyó 36V feletti feszültséget méri a műszer, mivel a zéner 36V alatt nem vezet. Tehát, ha 36V van az akkudban akkor az ellenálláson 0V van, ha pedig 40V van az akkuban akkor az ellenálláson 4V esik és ezt mutatja a voltmérő! Röviden 36V-nál 0V merült állapot 40V-nál pedig teli töltött állapot. A mérőmüszer fesszültségérzékenységét kell csak egy potival (sorosan beállítani).
Ha Amper-t mérnénk akkor az akkuval párhuzamosan lenne egy terhelés és azon a terhelésen párhuzamosan lenne a mérőműszer. SZerintem ne vacilálj ennyit, hanem rakd össze és próbáld ki. A 4mA fogyasztást arra írtam amikor 40V van az akkuban, de ez nem Amper mérés, csak tájékoztató jellegű adat, hogy ez a mérő ennyit fog nagyjából fogyasztani. Tanulmányozd át a küldött rajzot, meg fogod érteni miről írtam, s hogy hogyan mérnek az elektromos bringák feszültségmérői. A rángatózás amit éreztél menet közben nem volt más, mint a vezérlő panasza az akkufeszültség lecsökkenésére, ugyanis a vezérlő az akkukisütés védelme érdekében el van látva egy védelemmel ami 31,5V-nál letiltja a vezérlőt! Mivel, te visszavetted utána a sebességet a feszültség viszzaemelkedett és ezért nem tiltogatott a vezérlő. Üdv: Frici
Az eredeti feszültségmérőm szerintem az "egyszerű feszültségmérés "kategóriájába esik, mivel
be van skálázva 1- 40 v-ig, és piros sárga zöld szín jelzi a kritikus értéket. A rajz amit küldtél érthető számomra, de nem akarom túlbonyolítani a dolgokat. Azt hiszem készítek egy olyat amit az előző rajzodon jelöltél . Üdv András
Érdekes kis műszer lehet, ha 1-40V-ig volt skálázva... akkor az rendesen Made in China.. Jó munkát neked.
Üdv: Frici
Természetesen gagyi kínai , ezért nem akarok sokat fölöslegesen rákölteni. Kösz a segítséget
Üdv András
Köszi szépen a segítséget!Holnap nekifutok,majd leszedni őket. Jó hétvégi pihenést!
Azt lehet elfelejtettem írni, hogy a zéner feszültsége nem 36V, hanem 3x10,5V (36V-os akkupakknál) vagyis 31,5V körül kellene legyen, mert az a merült állapota az akkunak.
Sziasztok kéne egy kis segítség!!!
Az elektromos robogómmal egy adót sebességet nem tudok tartani mert 10 másod perc után letilt le áll a motor. De ha 5-6 másodpercenként visszaengedem a gázt és újra húzom ( húzgálom) akkor megy. Mi lehet a probléma?????? Én a gázkarra tippelek de nem vagyok benne biztos..
Hello!Szerintem nem a gázkar.Inkább az akku feszültség esés,vagy a fékkaroknál lévő kis kapcsolók közül valamelyik kötözködik(ki kell tisztítani),vagy a vezérlő hibás.
hello szereténk egy simson s51 es váz ba dc motort teni hogy elektromos motor legyen
belöle szerintetek egy 51 es vázba mijen eröségü motor kellene hogy elérje az 50 km es sebességet? A hozzászólás módosítva: Szept 11, 2012
Jaja, meg KPM-es engedélyeztetési procedúra.
Van olyan oldal ahol a e-kerékpár vezérlések kapcs. rajza meg található?
Konkrétan a DDK 36A vezérlő érdekelne. Egy LM339 ic és egy mosfet van benne.
minek a kpm es engedéjeztetés? ja ésaz sok ba kerül?
+ mijen aksikelene bele amikb 100 km kibir méjk a leg job ?
ezeközül a motorok közül méjk kelene?
http://www.argep.hu/trend/DCMO/Dc-Motor.html
Egyik sem. Valami ilyesmire van szükséged:Bővebben: Link
Szerintem segédmotoron nincs engedélyeztetés. találsz a linken akkukat is az előző hozzászólásomban. 100km-re elég sok akku kell, de nem tudom pontosan mennyi. Majd a tapasztaltabbak megírják. Erősen terhelés és terepviszony függő a dolog.
Bővebben: Link
Szóval, olvass és gondolkozz el, át-e akarod alakítani! Idézet: Amit linkeltél az a rendszámmal rendelkező vizsgaköteles járművekre vonatkozik egyébként. A segéd motorkerékpár más tészta. „Nem kell előzetes hatósági (összeépítési) engedély a közúton személy- vagy teherszállítást nem végző, pótkocsit nem vontató lassú járműnek és a kerti traktornak minősített lassú járműnek, valamint a lassú jármű teherszállítást nem végző pótkocsijának az összeépítéséhez.” |
Bejelentkezés
Hirdetés |