Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elektromos kerékpár, robogó házilag
Lapozás: OK   104 / 228
(#) frici.hu válasza zolika60 hozzászólására (») Szept 12, 2012 /
 
Nos így már érthetőbb.... Bocsi, valóban rosszat linkeltem.
A hozzászólás módosítva: Szept 12, 2012
(#) zolika60 válasza frici.hu hozzászólására (») Szept 12, 2012 /
 
Egy meglévő segédmotor már rendelkezik a hatósági jellel. Mivel újra vizsgáztatni egyenlőre nem kell szerintem az átalakítása nem tilos. Legalább is ebben a szövegben sem írnak ilyesmiről.
(#) frici.hu válasza zolika60 hozzászólására (») Szept 12, 2012 /
 
Így van, de mivel a CM vizsga továbbra is rajta marad, ezért forgalomba helyezés előtt újra kell vizsgáztatni. Vagy rosszul tudom? Szóval tetszik-nem teszik, engedélyeztetn kell átalakítás után. Ha pl egy elektromos kerékpárba 300W-nál nagyobb motort teszel az már nem kerékpárnak minősül, hanem segédmotoros kerékpárnak, tehát azt is vizsgáztatni kell és kell rá hajtási engedély. részemről téma lezárva.
(#) Biro F. válasza nagy hoho hozzászólására (») Szept 12, 2012 / 1
 
Üdv.
Csatolok egy kapcsolási rajzot.
(#) nagy hoho válasza Biro F. hozzászólására (») Szept 12, 2012 /
 
Nagyon szépen köszönöm! Valószínűleg ez a kapcsolás, csak holnap után tudom meg nézni.
(#) etm hozzászólása Szept 14, 2012 /
 
Üdv mindenkinek! Van egy LIBAHUANG elektromos kerékpár,és fogaskerekes a motorja.Tönkrement a motor forgórésze(állandó mágnesből van),és tud-e valaki ilyen motort hol lehet beszerezni,vagy esetleg van neki régi ami jó,és használható,és eladná? Köszi!
(#) zolika60 válasza etm hozzászólására (») Szept 14, 2012 /
 
Például itt. Bővebben: Link Vagy Vakera.
(#) etm válasza zolika60 hozzászólására (») Szept 14, 2012 /
 
Köszönöm az infót,holnap írok nekik,hogy van-e olyan ami nekem kell,itt a képen nem találtam olyant.Az enyémen nem lánckerék(fogaskerék)van,hanem inkább fogazott keréknek mondanám,amiből több is van és egymást hajtják,és az a fogazott kerék viszi át a nyomatékot a kerékpár agyra.Tulajdonképpen szerintem reduktornak is mondhatnám.A komplett motor pedig fogaskerekestől mindenestől bele van helyezve a kerék agyba.Ilyen kellene nekem.Azért írtam most le mégeggyszer mert lehet,hogy nem voltam az előzőben elég érthető.
(#) etm hozzászólása Szept 20, 2012 /
 
Hello! Hát, fogaskerekes motort még nem sikerült találnom. Most lenne egy másik kérdésem: Hány voltnál kell hogy kikapcsoljon a zselés akku töltő? Tehát,ha van 3 akku,akkor hány voltig tölti őket,hogy ne púposodjonak fel? A régiek mind felpúposodtak,most kicseréltem,és nem szeretném az ujjakat elrontani.Ha ez a töltő miatt történt,akkor mit kell cserélni benne,amivel be lehet állítani a határértéket?Remélem nem kérdezek hülyeséget! Előre is köszönöm!
(#) zolika60 válasza etm hozzászólására (») Szept 20, 2012 /
 
14,4V 12V-os akku esetén. Cellánként 2,4V. Púposodást a túlzott áramkivétel is okozhat.
A hozzászólás módosítva: Szept 20, 2012
(#) zolee21 hozzászólása Szept 20, 2012 /
 
tornado trd 018 kerékpárunk van.
Segitséget szeretnék kerni a kovetkezo hiba megállapitasához:

a Kulcs elforditása utan a kürt halkan szól folyamatosan, allandóan, esőben néha hangosabban. A kürt gomb, valamint az irányjelzés gomb megnyomásakor teljes hangerővel szólal meg. Mi lehet a hiba oka?

2, Van valakinek tornado trd 018 kerékpár kapcsolási rajza?
(#) etm válasza zolika60 hozzászólására (») Szept 20, 2012 /
 
Köszi!
(#) frici.hu válasza zolika60 hozzászólására (») Szept 20, 2012 /
 
Azért ez nem ilyen egyszerű! Folyamatos töltési feszültség 13,5V-13,8V, ciklikus töltési feszültség 14,4V-15,0V-ig alkalmazandó! Mivel elektromos kerékpárról beszélünk, ezért ez ciklikus üzem, tehát e-szerint illik tölteni is, mivel az akku is ciklikus üzemre lett kifejlesztve és aa töltője is ciklikus üzemű akkuhoz lett kifejlesztve, ezért én azt mondom 14,7V-14,8V-ra jön ki kb a töltési feszültség akkunként és ez a jó! NEm sima akkuról beszélünk, hanem felitatott savas (AGM) illetőleg zselés akkuról, melyek gázrekombinációs képességgel bírnak.
Üdv:Frici
(#) zolika60 válasza frici.hu hozzászólására (») Szept 20, 2012 /
 
Arról nem vagyok meggyőződve, hogy az az élettartamának jót tesz. Persze nem az én akkum.
(#) jaklac válasza etm hozzászólására (») Szept 20, 2012 /
 
Üdv.Mindenkinek.
Nekem van egy Dekang komolyabb töltőm,annak a kijelzőjén 44.2 volt van amikor átáll csepptöltésre.Én a 7 Ah-s akkupakkomat 800 mA-el töltöm,de a 12-14-eseket se lenne szabad 1 ampernél többel.
Fogaskerekes motort milyet keresel?Mert nekem van Bafang 300 W körüli bolygóműves,ami biciklibe való csak nincs befűzve,és hall jeladó nélküli kivitel.

Én meg arralennék kíváncsi,hogy egy direkt hajtású 36 V-os motor 48-as vezérlővel gyorsabb lesz-e,és bírja-e?Vagy a korlátozások a frekvenciában vannak?
(#) frici.hu válasza zolika60 hozzászólására (») Szept 20, 2012 / 1
 
Akkor jó olvasást kívánok neked!
Bővebben: Link
Meg pár akkut, hogy mi van az oldalára írva.
A hozzászólás módosítva: Szept 20, 2012
(#) etm válasza jaklac hozzászólására (») Szept 20, 2012 /
 
A fogaskerekes motor állórészben HALL jeladók vannak,a forgórésze pedig állandó mágnes. A kerékpár vázon azt írja hogy LIBAHUANG a tipusa. Inkább egyszerű kerékpárra hasonlít,mint elektromosra.A kerékagyban valami reduktor féleség van(fogaskerekek itt helyezkednek el)+a motor.Ilyent keresek,állítólag régi típus.A 36 voltos 3 fázisú motort fel lehet gyorsítani 48 voltos vezérlővel,de mégegy akku kell hozzá. A motor kibírja.Csak vigyázni kell mert az égőket kiégeti a 48 volt.
(#) zolika60 válasza frici.hu hozzászólására (») Szept 20, 2012 /
 
Idézet:
„Az első lépcső a teljes töltés (bulk charging), ahol az akkumulátor a kapacitásának kb. 80%-át visszanyeri a töltő maximális áramú és feszültségű töltése mellett. Amikor az akkumulátor feszültsége eléri a 14,4V-ot, elkezdődik a második lépcső, a kímélő töltés (absorption charge). Ilyenkor a töltőfeszültség állandó 14,4V-os értéken marad és a töltőáram folyamatosan csökken egészen addig, amíg az akkumulátor töltöttsége el nem éri a 98% körüli értéket. Itt elkezdődik a harmadik lépcső, a csepptöltés (float charging), amely kb. 13,4V-os töltőfeszültséggel és alacsony (többnyire 1 amper körüli) töltőárammal kímélve tölti az akkumulátort. Ezzel az utolsó lépcsővel az akkumulátor töltöttsége eléri vagy megközelíti a 100%-os értéket. A csepptöltés ideje alatt az akkumulátor nem melegszik”
Ez van az általad linkelt irományban. Én elolvastam.
(#) frici.hu válasza zolika60 hozzászólására (») Szept 20, 2012 /
 
IGen, mert mindenki egy kalap alá veszi a normál savas és a felitatott savas akkukat. Az akkumulátor helyes töltése C/20 lenne, de az elektromos kerékpár töltők nem így töltenek, hanem általában C/10-el, ez egy kompromisszum a ciklikus üzemű használat érdekében, viszont általában C/6-7-el töltenek. Ahhoz, hogy az akku feltöltődjön valóban C/10 miatt 10 óra alatt ami a felhasználónak kellemes, mivel ólomakkunál van töltési veszteség is. Ez az egyik oka a töltőfeszültség és áram emelésének. S hogy ezt az akku kibírja-e, igen, 3 évet bírnak általában mire a kapacitásuk a felére esik, érdekes nem? Másrészt elkerülte a figyelmed, hogy ez az akku típus zárt rendszerű és gázrekombinációs képességű, tehát 14,7V-nál még kényelmesen vissza tudja alakítani a kialakult gázt vízzé, ezért nincs vízveszteség, sőt a gyártó 15V-ig írja ezt a rekombinációs lépességet, most nem jut eszembe milyen anyaggal oldják ezt meg, de tény, ez a gyártási technológia, mitöbb a használati is. Bármelyik töltőt megnézed ami elektromos kerékpárhoz készült 14,7-14,8V körül tölt. Miért, mert ez egy kompromisszum, nem mellesleg be is vált. Ha az akkuk mégis tönkremennének az a felhasználó hibájából ered általában, túlzott melegben vagy hidegben való töltés, túl nagy áramok kivétele és nem a töltőrendszer hibája vagy pedig abból a tényből adódik, hogy soros kapcsolásban töltik őket (ami nem épp a legjobb) és a gyengébb akku túltöltődik, s itt már nem 14,8V-ról beszélünk, hanem akár 17-18V-ról! Télen az akkuk töltőfeszültségét illik a hőmérséklethez illeszteni, azaz emelni, nagy melegben pedig (25 fok felett) nem lenne szabad 14,4V fölé menni.
Szóval, a téma megoldása csupán ennyi, ez így a jó!
Üdv: Frici
(#) zolika60 válasza frici.hu hozzászólására (») Szept 20, 2012 /
 
Az hogy egy ilyen akku viszonylag sokáig elviseli a 14,7-14,8V-os töltést nem jelenti azt, hogy az élettartama szempontjából ez optimális volna neki. Ezt írtam az elején is és ezt gondolom erről most is. Persze a kínai bringatöltők nem élettartamra vannak optimalizálva és mint látjuk fel is púposodott a kolléga akkuja.
(#) jaklac válasza etm hozzászólására (») Szept 20, 2012 /
 
Az szerintem nem reduktor,hanem egy szabadonfuto,ami a kerek forgatasakor nem tekeri a motort?Nem ilyen?
Amilyen motor nekem van az uj tipus: motor
Frici.hu:amit említettem töltő ez:töltő
Elvileg megfelel mindenféle igénynek,és vna benne egy deszulfátozó funkció,de nem értem pontosan hogy működik.
(#) etm válasza jaklac hozzászólására (») Szept 20, 2012 /
 
A PDF fájlt nem tudtam megnézni,valamiért nem nyissa meg,de a rajzról itélve azt hiszem ez az.Az igaz,hogy szabadonfutó,mert vannak benne rolnik,amik egyik irányban szalajtanak.Leválasztják a motort a kerékről. Különben elkezdtem tölteni az új akksikat,kb.1 órával ezelőtt,és mikor rákapcsoltam a töltőt,akkor mutatott 52.6 voltot a műszer. 1 óra múlva,vagyis az imént mértem újból,és 59 voltot mutatott a 4 darab akksin. Ez rendben van?Félek,hogy nincs,ha utána számolok!Miután beszereltem az új akksikat, meghajtottam vele a mocit,és le vannak merülve,báris a moci úgy mutatta.Most gyorsan felszaladt a feszültség,de a töltő megy(piros jelzést mutat).
(#) frici.hu válasza zolika60 hozzászólására (») Szept 20, 2012 /
 
A ciklikus elektromos kerékpárba tervezett felitatott savas akkumulátorok élettartama 30 töltési-kisütési ciklus a kapacitás felére való csökkenéséig, tehát lehet számolgatni, ha 3 évig használja (átlag) heti töltögetéssel az majd töltés-kisütési ciklus, az 156 töltés-kisütési ciklus, de tuti nem hetente töltik, szóval a töltőben vagy a kínai akkuban van elásva a kutya? A válasz, az akku, ugyanis a töltő szabvány, mindegyik kerékpárnál ugyanaz a töltés menete. Tehát ne a töltőt hibáztassuk, ha lehet! Akkor jót tesz-e neki a töltő? : ha jót nem is, de rosszat biztos nem, s ez tapasztalat. Nemrég volt nálam egy 3 éves akkupakk 12A/h-s akkukkal, a kapacitásukat lemértem és a leggyengébb 9,02A/h volt! A töltő szabványos feszültségű 44,2V-os. A púposodás oka inkább a rossz használat és az elöregedés okán jöhetett létre.
Maradjunk annyiban, hogy a töltők szabványa, feszültsége, töltési karakterisztikája nem árt az akkuknak, sőt ezek szerint úgy néz ki optimális is!
Üdv: Frici
(#) zolika60 válasza frici.hu hozzászólására (») Szept 20, 2012 /
 
Szerintem az ólom akkumulátorok kémiája nem változott az elmúlt ötven évben. Kíváncsi lennék arra a szakirodalomra ami alátámasztja az általad állítottakat. Mert linkelned ilyet nem sikerült, csak olyat ami az én érveimet támasztja alá. Ettől függetlenül mindenki azt tesz a saját akkujával amit akar.
(#) frici.hu válasza zolika60 hozzászólására (») Szept 20, 2012 /
 
Szerintem változott.
Bővebben: Link
Az utolsó oldal ciklikus üzemű AGM jobb oldalon. Had ne keljen még egyszer hangsúlyoznom, hogy a felitatott savas akkuk gázrekombinációs képességgel rendelkeznek, ezért a gázképződés már magában a keletkező gáz már az akkuban visszaalakul vízzé, ezért léphető túl a 14,39V-os hagyományos akkuhoz ajánlott töltési feszültség.
Ne ragadjunk le a majd 100 éves múltjánál, mert bár a kémiai elv ugyanaz, mégis jelentős fejlesztéseken mentek keresztül az akkuk!
(#) frici.hu válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Szept 22, 2012 /
 
Bővebben: Link

Bővebben: Link

Idézet:
„AGM (Absorbed Glass Matt) felitatott üvegszálas konstrukció az akkumulátorlemezek között egy bór-szilikát párnát jelent, amely egyéb hasznos tulajdonsága mellett megakadályozza a lemezek közötti vagy alatti cellazárlatot is. Az AGM konstrukciók további előnye, hogy akkor sem szivárog ki belőlük eletrolit, ha az akkumulátor háza megsérül, széttörik. A legtöbb AGM akkumulátor rendelkezik az un. gázrekombinációs képességgel, amely röviden azt jelenti, hogy a töltési/kisütési folyamat alatti elektrolízissel járó folyadékveszteség minimalizálódik. A hagyományos akkukhoz képest ugyancsak növekszik kisütés és az újratöltés hatásfoka, a valóságban az AGM akkumulátor a VRLA akkuk (Valve Regulated Lead Acid - zárt biztonsági szelepes ólomakkumulátor) egyik variánsa. Felhasználása a nagyteljesítményű indító akkumulátoroknál, ciklikus alkalmazásoknál (szünetmentes tápellátás) és napelemes rendszereknél jelentős.”

Tehát?
1; Én nem azt mondtam, hogy ez az ideális (14,9V) töltőfeszültség, hanem, hogy az összes elektromos kerékpártöltő 14,=V körül tölt, hogy az azt használó igényeinek is megfeleljen.
2; Természetesen az ideális töltőáram 0,05C lenne 20 órás töltési idővel cellánkénti 2,37V-os azaz 12V-os akkunál 14,22V, de ez hőmérséklet függő is egyben ami fokonként 24mV-ot jelent, tehát fokonként 0,144V-al kellene csökkenteni a hő emelkedésekor és csökkenteni a hő csökkenésekor a töltőfeszültséget, 25C fokról 10 fokra történő csökkenéskor ez 14,22+ 2,16=16,38V. Novekedéskor pedig 40 foknál 14,22-2,16=12,06V lenne. Az akkuk ajánlott használati hőmérséklete 25C-fok.
3;Ne felejtsük el azt a tényt hogy ezt az elektromos kerékpár felhasználók közül szinte senki nem veszi figyelemben ezért nyugodtan töltögeti hidegben melegben, ezért télen túltölti, nyáron pedig alul tölti az akkut, s mind a két lehetőség rontja az akkuk élettartamát.
4;Elektromos kerékpárba tervezett ciklikus akkumulátorok lemezei vékonyabbakk azért, hogy a nagyobb felvett áramokat le tudják adni, mivel így a lamellák száma nől és a belső ellenállásuk csökken, de ettől függetlenül a sokszor kivett 15A-ek sem tesznek jót az akkuknak.
Ezeket a tényeket összevetve gondolkozzunk el, a gyártó vagy a felhasználó hibákya a korai akkumulátor kapacitásának csökkenése!
Ahogyan írtam a mai rohanó világban senkinek nem lenne jó, ha 20 óránként vehetné elő az elektromos bringáját, mert ez az ideális töltési idő.
S végül de nem utolsó sorban vegyük már végre számba a gázrekombinációs képességet az akkukban a bór-szilikátnak köszönhetően, igenis kibírják a 14,73333V-ot töltés közben és nem gázosodnak ezek az akkuk.
Aki nem hiszi el kapcsoljon rá 15V-ot és halgassa meg nyugodtan akár 8 óra múlva, hogy sziszeg-e az akku, mert legfeljebb csak melegedni fog és a hőtágulás hatásai vehetők csak észre..
Részemről téma lezárva.
A hozzászólás módosítva: Szept 22, 2012
(#) frici.hu válasza frici.hu hozzászólására (») Szept 22, 2012 /
 
Még valami lemaradt, bocsánat.
Hihetetlen mennyiségű töltő sima trafós feszültséggenerátoros üzemben működik és évtizedek óta használják őket, rajta hagyva éjszakára, mikor télen nem szeret indulni az autó, nos azok sem épp 14,4V-al töltenek, mégis az így töltött akkuk is megélik a 6-7-8-9 évet. Pro és kontra, akinek nem tetszik a világ által szabványosított töltési eljárá két-három válfaja építsen magának egy hőkompenzált precíz töltőt vagy perelje be a világot, mert szennyezik a környezetet a nekünk nem tetsző kíméletlen töltési eljárás miatt!
Üdv: Frici
(#) zolika60 válasza frici.hu hozzászólására (») Szept 22, 2012 /
 
Ezt írtam tegnapelőtt:
Idézet:
„Ettől függetlenül mindenki azt tesz a saját akkujával amit akar”
(#) frici.hu hozzászólása Szept 22, 2012 /
 
Ne haragudj, de egy átlag felhasználó nem, mert csak két választása van, vagy tölti a hozzáadott töltővel vagy vesz egy jobbat.
(#) zolika60 válasza frici.hu hozzászólására (») Szept 22, 2012 /
 
Ezt is írtam.
Idézet:
„Persze a kínai bringatöltők nem élettartamra vannak optimalizálva és mint látjuk fel is púposodott a kolléga akkuja.”
Következő: »»   104 / 228
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem