Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elektronikus szulfátoldó (Akku aktivátor)
Lapozás: OK   33 / 84
(#) gammabuta hozzászólása Szept 1, 2012 /
 
Sziasztok!

Úgy döntöttem helyrehozom a haldokló laptop aksimat pár régebbi laptopakku pakk segítségével, ugyanis 18650-es cellák vannak ezekbe.

Egy régen használ akkupakkból most kiszedtem 4db ilyen cellát, de mivel az akkupakkban voltak évekig a védőelektronika teljesen kimerítette őket és most a remélt 3.7volt helyett csak 0.2voltot mérek rajtuk.

Úgy hallottam, hogy 3volt alatti aksit nem szabad litium cellatöltőbe tenni, mert vagy hirtelen sok lesz a különbség ami akár robbanáshoz vagy károsodáshoz is vezethet, vagy egyszerűen nem érzékeli a töltő a cellát és nem kezdi el tölteni.

Arra gondoltam, hogy elsőnek néhány lépésben emelem a feszültséget 1,2,3 voltra és neme gyből 4.2voltos töltőbe teszem, úgy pl., hogy párhuzamosan kötök vele ceruzaaksit és az majd ad neki egy kezdő feszültséget ami után majd a 18650-re tervezett töltőbe is tehetem.

Rossz ötlet-e pár percre 1-2-3 voltos áramforrásra tenni, hogy visszanyerjék a feszültségüket? Okozhat-e ez károsodást?

Ha elértem a 3 volt körüli azt tervezem, hoyg ráteszem egy 500mA-es 3.3voltos stabkockára pár percre, esetleg az is jó ötlet vagy csak ártanék vele?

Aztán tenném az igazi töltőbe, ami 4.2volton tölt.

Egyik cellával kipróbáltam hogy 10 másodpercre párhuzamosan kötöttem ehy ceruzaaksival, fel is ment a feszültsége 1.3Voltra, de szép lassan kezdett el lefele csorgadozni, lehet a 10 másodperc kevés volt neki.
(#) gammabuta hozzászólása Szept 2, 2012 /
 
Bár még nem érkezett válasz, megírom eddigi tapasztalataimat, hisz ki tudja felrobbanok-e és tudom-e folytatni

A neten utánaolvasva eddigi forrásaim szerint az emberek 90%-a veszélyesnek tartja a 0-ra csökkent cellák újraélesztését és használatát (1.5-2voltot tartják a minimumnak), bár csak 10%-uk tett ilyet és abból is 0% akinél bármi tűzeset stb. történt, mégis az elméleti veszélyekkel jönnek a legtöbben és óva intenek.

Nem adtam fel a cella felélesztés tervét, viszont óvatosabbra vettem a kezdeti lépéseket.

Most itt tartok:
1) Első lépésben fel kell emelnem a feszültséget 3volt fölé.
Ezt most úgy oldottam meg, hogy vettem egy 3.3Voltos stabkockát (LD33V), a kimenetére sorba egy erősebb Schottky diódát tettem, a bemenetre egy kis gagyi kínai kézi tekerős dinamós áramforrást 3 méternyi kábellel, hogy messze legyek ami csúcson tekerve kb. 50mA áramot generál.
Így igen kicsi tekerésekkel csak eleinte kis feszültséggel és árammal tudom kondicionálni a cellát. Még ha beüt is a neten annyira emlegetett cella rövidzárlat nem lenne elég töltet a robbanáshoz, a tekerést pedig abbahagyom bármi gyanús jelre, illetve érzem a tekerés nehézségéből, ha növekszik az ellenállás.
Eltekergettem úgy max 3voltig a cellákat, persze a feszültség szép lassan csorgadozott visszafele, hisz csak 1-2percet kapott néhány milliampert mindegyik cella a tekerés során.
(A kinai dinamos cucc tönkre is ment bele, nem tervezték azt igazi használatra, csak kuriózumnak.)

2) Második lépésben már bátrabban tekerős dinamó helyett kis (felirata szerint 100mA 4.5 volt, amúgy terheletlenül 9volt és max 300mA méréseim szerint) dugasztáppal hajtottam meg a stabkockát. Mértem az áramfelvételt, kezdeti 300mA pár másodperc alatt csökkent 10mA-re, ahog nyerte vissza feszkót a cella.
kb 5 percig hagytam egy celát így, max 3volton majd hagytam őket pihenni ma reggelig.

3) Ma reggelre mindegyik cella 2.55Voltot mutatott, azaz nem "csorogtak" vissza nagyon 0volt felé. Vátoztattam tehát a stabkockán, a bemeneti föld lábán a feszültséget egy Si diódával ejtettem, így most már 4voltra stabilizál, nem 3.3Voltra.
A max. feszültséget a kimeneten 3.9-4Volt között mértem.
Nekiálltam most és egyesével elkezdtem 3.9 voltra húznia cellákat.
Pár perc alatt elkezdett felkúszni 3.9-volt irányába.

Most mindegyiket 3.92Voltig hagyom, hogy felhúzza (ez kb. 10perc cellánként) aztán szerintem már jöhet egy normális 16850-es aksitöltő.
Eddig semmi melegedést vagy bármi gyanúsat nem tapasztaltam a cellákon.
Igaz csak igen kicsi töltetet kaptak még.
(#) Zotya75 hozzászólása Szept 15, 2012 1 /
 
Végig olvastam a fórumot!
És az a kérdés merült fel bennem,hogy.
-Ha ezek az impulzusok mechanikailag bontják a szulfátot a lemezekről.
-Akkor ezt egy gumi kalapácsal is meg tehetném.
-De a töltéskor fellépő elektrolit buborékolás is le bontaná mechanikusan,a lemezekről a szulfátott.
(#) Inhouse válasza Zotya75 hozzászólására (») Szept 16, 2012 / 1
 
Idézet:
„Akkor ezt egy gumi kalapácsal is meg tehetném”


Nem fér be a kalapács a kupakokon...

Üdv
Inhouse
(#) frici.hu válasza Inhouse hozzászólására (») Szept 16, 2012 /
 
Vagy ahogy régen csinálták, hegesztőtrafóval megbikázták, vagy robbant-vagy nem! De ez nagyon OFF-os már nem?
(#) proli007 válasza Inhouse hozzászólására (») Szept 16, 2012 /
 
Hello!
Miért? Ha valakinek szálka megy a seggébe, csak bele kell rúgni. Fizika szerint működik a tehetetlenségi erő, így ennek megfelelően, csak jó nagyot kell rúgni.
üdv! proli007
A hozzászólás módosítva: Szept 16, 2012
(#) Inhouse hozzászólása Szept 22, 2012 /
 
Adott egy lecserélt, eldobott Zap 45Ah-s akku, 90A- mutatott a teszter. Többszöri regeneráláson esik át, mit veszíthetünk teszt lesz...első kisütés és regeneráló töltés után 158A, 2. = 218A, hétfőn kiderül mi lesz (marad) a 3. után...

Üdv
Inhouse
(#) frici.hu válasza Inhouse hozzászólására (») Szept 22, 2012 /
 
Ez milyen teszt? Indítóáram?
(#) Inhouse válasza frici.hu hozzászólására (») Szept 24, 2012 /
 
BT301 gyorsteszter, indítóáramot kalkulál egy rövid terhelésből.
A 3. kisütés/regeneráló töltés után 272A. Az eredeti névleges érték 370, tehát 73% körül vagyunk, már ez is egész jó. A töltés péntek este befejeződött, és ma reggel 12,91V volt benne, tehát tartja is a feszültséget.
Kap még egy esélyt, a 4. után 300A feletti eredményt várok, jó lesz csereakkunak. Egyébként 2009-es gyártmány.

Üdv
Inhouse
A hozzászólás módosítva: Szept 24, 2012
(#) Inhouse válasza Inhouse hozzászólására (») Szept 28, 2012 /
 
Közben a lakásátalakítás miatt pár napig szabin voltam, a kollégám csinálta a regenerálás végét, jelentem a 4. után 367A! Vadonat új állapotba került műszeresen mérve. Terhelővillával is tartja a feszültségét. Ez az első ilyen, voltak már ezzel a Ctek MXS10-el eredmények, de ekkora változás még nem volt eddig...

Üdv
Inhouse
(#) frici.hu válasza Inhouse hozzászólására (») Szept 28, 2012 /
 
Ez bizony nagyon jól hangzik!
(#) norca hozzászólása Szept 28, 2012 /
 
Vettem ma egy akku aktivátort 3e ft -ért. Be is szereltem az autómba.
Normális az hogy enyhén meleg - inkább langyos - tőle az akksi?
(Nincs cascom, úgyhogy nem lenne jó ha reggel csak egy kiégett kasztnit találnék!)
(#) frici.hu válasza norca hozzászólására (») Szept 29, 2012 /
 
Mérni kellene közben egy akkufeszt, lehet átment drótba a ketyere!?
(#) ferenczy válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Szept 29, 2012 /
 
(gyanúsan olcsó) ugyan ugyan..ennyi az ára.http://nrg-eco-store.hu/termekek.html?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=52&category_id=6
A hozzászólás módosítva: Szept 29, 2012
(#) kawabiker válasza Inhouse hozzászólására (») Okt 6, 2012 /
 
Melyik rajzzal?
(#) frici.hu hozzászólása Okt 6, 2012 /
 
Én is végeztem regenerálási tesztet. Az eredmények: 10A/h-s akkun;
1: 1,225A6h regeneráló töltés
2: 2,34A/h regeneráló töltés
3: 1,56A/h normál töltés
4: 2,578A/h regeneráló töltés
5: 2,81A6h regeneráló töltés
6: 2,47A6h normál töltés
7: 1,57A/h normál töltés
7: 1,23A/h normál töltés.
Szóval pár normál töltés után az eredmény ugyanaz.
A normál töltést egy teljesen automata töltővel végeztem a csepptöltési időt is megadtam neki.
Ennyit a regeneráló szulfátoldó töltőről.

Üdv: Frici
(#) watt válasza frici.hu hozzászólására (») Okt 7, 2012 /
 
Szerinten nem egy "agyhalott" akkun kéne ezt kipróbálni és levonni a végzetes következtetést.
A hozzászólás módosítva: Okt 7, 2012
(#) frici.hu válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Okt 7, 2012 /
 
Mindig van mibe belekötni, de a tényeken nem változtat! Nem a szulfátoldás a lényeg? Akkor ebben volt szulfát és mit tett neki, semmit. Szerintem meg el kellene fogadni a tényeket, kifogások keresése helyett.
(#) frici.hu válasza watt hozzászólására (») Okt 7, 2012 /
 
Kedves barátom, ülj neki 7 napig és válaszd ki a 35 akkumból, hogy mi az ideális a teszthez!
A szulfát az szulfát egy régi akkuban is és egy újban is, mivel ez a működésének az alapja, a kémiája.
(#) Inhouse válasza kawabiker hozzászólására (») Okt 8, 2012 /
 
Nincs rajza, ez egy gyári cucc, írtam, hogy CTEK MXS 10

Üdv
Inhouse
(#) norca válasza norca hozzászólására (») Okt 8, 2012 /
 
A korábban írt akku melegedés storno. Estére lehűlt az akksi. Nem az aktivátor, hanem talán csak a motor hője melegítette fel. Bocsi.

Viszont egy hét parkolás után a varázsszem elfeketedett. (Közben rajta volt az aktivátor.)
A baj az hogy feltöltöttem, de most is fekete maradt.
Az aktivátor rontotta el? Vagy egyáltalán mennyire megbízható a varázsszem? Az automata töltő szerint fel lett töltve.
(#) dcsabi hozzászólása Okt 8, 2012 /
 
Próbált-e valaki, (vagy készített-e) nagyobb akkuhoz "szóban forgó cuccot".(?) Gondok én itt targonca akkura. 720-800 Ah. Én józan paraszti ésszel azt a változatot támogatnám, amelyik egy kondit süt rá egy fet-tel, p(plusz tekercsek) Gondolom, itt azért elég nagy impulzusok kellenek. Kondi pakk, FET pakk, vezeték keresztmetszet, stb...megfelelően méretezve.
(#) zolika60 válasza norca hozzászólására (») Okt 8, 2012 /
 
Nézd meg elég elektrolit van-e benne. Gondolom gondozás mentesnek hívott akkumulátor lematricázott betöltő nyílásokkal.
(#) kokozo hozzászólása Nov 2, 2012 /
 
Sziasztok! Kaptam SBS30 , LEAD ACID, 12V, 26AH aksiból 20db-ot gyári bontatlan csomagolásban, a probléma az velük hogy 3 évesek és még sose voltak töltve. Rámérve mind kb 4 volt körül van. Lehet ezekkel még valamit kezdeni?
(#) pucuka válasza kokozo hozzászólására (») Nov 2, 2012 /
 
Meg lehet próbálni, annyit megér. Szerintem egy elektronikus akkuregenerálóval kellene kezdeni.
(#) kokozo válasza pucuka hozzászólására (») Nov 2, 2012 /
 
Köszönöm szépen! Ez jó lehet hozzá?
(#) kokozo hozzászólása Nov 2, 2012 /
 
Köszi mind a kettőtöknek, holnap össze is dobom!
(#) zoltannovak hozzászólása Nov 11, 2012 /
 
helosztok! tervezek venni egy ilyet http://www.panelectron.hu/akku_aktivator.html

Hogyan kell beszerelni? értem, hogy rárakom az akkura, de ha ez valóban impulzust generál akkor nem fogja a kocsimban az elektronikát szétvágni? vagy ki kell szedni a kocsiból az akkut és úgy használni? illetve ki is kell utána sütni az akkut?. Próbáltam vissza olvasni de nem igazán találtam választ. Zöldfülű vagyok a témában.. Üdv
(#) pucuka válasza zoltannovak hozzászólására (») Nov 11, 2012 / 1
 
Mindenképpen csak kiszerelt akkura kösd rá. Még a töltőt is, de legalább a pozitív sarut vedd le.
(#) Inhouse válasza zoltannovak hozzászólására (») Nov 11, 2012 / 1
 
Ez bizony arra van, hogy az autóban dolgozzon.
Elvileg nem okozhat gondot, az akku elnyeli az impulzusokat, nem fog nagy tüske jutni az elektronikákba...

Üdv
Inhouse
Következő: »»   33 / 84
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem