Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » DCF77 óra Nixie-csövekkel
Nem kellett volna földhöz.... Csak elemet kellett volna cserélni, mert a saját feszültségéhez viszonyítja a mért értékeket. Ha merül az elem akkor ilyenek előfordulhatnak.
Sziasztok
Próbálom beállítani a Mulev2 órát, de sajnos napi 5sec-ot siet! Valami konkrét ötletet tudnátok adni, hol kezdjem az ellenőrzést, mert nem akarom szétb..ni. Köszönöm Üdv: Csupasz A hozzászólás módosítva: Okt 6, 2012
Szia!
Meg kellene tudni, hogy az RTC ideje vagy a PIC ideje mászik el. Újraolvastatod az időt néhány óránként? - RTC ideje siet: A 32.768kHz kristály melletti trimmer állításával lehet korrigálni. Sajnos nem lehet már kapni 20 - 40 pF kerámia trimmert, több darabból kell összerakni igény szerint. - PIC ideje siet: A 20MHz kristály melletti 10 .. 22pF értékeket kell változtatni, esetleg egy trimmerrel helyettesíteni. A néhány óránkenti RTC újraolvasás is segíthet. A legpontosabb a DCF77 szinkron lenne... A napi 5 mp eltérés 57.87 ppm -nek felel meg, a boltok kínálatában szereplő quartz -ok kb. 30, 50 (esetleg 100) ppm tűrésűek.
Szia
A Pic ideje mászik el, abba 5-30pF kerámia trimmert tettem, és az beállítható.Ha az RTC-t újraolvastatom, akkor bepontosít. A folyamatos DCF szinkront nem tudom megoldani, csak este van megfelelő jelerősség. A 20Mhz melletti kondikat hogy kezdjem cserélni? Mindkettőt egyszerre, pl.10pF-tól felfelé, vagy csak egyiket, de melyik oldalon? Köszönöm Üdv: Csupasz
Szia!
A legjobb az lenne, ha tudnád a quartz -od adatait... A propeller óra cikkben a CLKIN lábhoz menő oldalra tettek trimmert.
A varázsszó: 32768. Tegyél a kvarcra egy párhuzamos 1-10 pF trimmer kondit, és kell mellé egy hiteles frekvenciamérő. Műszer nélkül összehasonlítod egy jó órával, de ez sokkal tovább tart. Hely hiányában kísérletezéssel fix értékű kondenzátorral kivitelezhető. Vagy zománchuzalból tekert kukac kondi.
Bocs, ha az általad gyártott óra frekije nem annyi, de a módszer ugyanaz. A hozzászólás módosítva: Okt 6, 2012
Szia
Úgy emlékszem, hogy 20pp-s.Sajnos ahol lakom, nem tudok alkatrészt venni, egy trimmert megrendelni meg drága.... Vannak kondijaim, azzal esetleg tudok kísérletezni. De hol kezdjem? Frekimérőm sajnos nincs csak a multiméteren, de azt nem tudom, mennyire hiteles.
Szia!
A trimmer helyére tehetsz kis értékű fix kondenzátor(ok)at. Most tudod, hogy egy nap (86400 sec) helyett 86405 másodpercet lép az óra. Tegyél be egy kondenzátort, nézd meg merre változik a helyzet és mennyivel. Ha tovább nő a sietés, akkor csökkenteni kellene a bent lévő kapacitást, ha csökken a sietés, akkor növeld a hozzáadott kapacitást. Sajnos a mérés ideje egy nap és minden nap pontosan ugyan abban az időben kellene leolvasni az órát. A frekvenciamérő csak akkor lenne jó, ha az etalonja 1 .. 5 ppm -es lenne. .. Mi lenne, ha egy-két óránként olvastatnád ki az RTC -t? Ha egy nap alatt hatszor kiolvastatod, a hiba már 1 mp alá menne (feltéve, hogy az RTC pontosan jár). A hozzászólás módosítva: Okt 6, 2012
Köszönöm, megpróbálom. Aztán ha elfogy a türelmem,jöhet a PCF kiolvasása.
Sziasztok.
Rég óta olvasom a fórumot és az elhatározás sem mai, hogy építsek magamnak egy nixie-s órát. Nemrég sikerült szereznem 4 db B-5440 csövet. Volt hozzá meghajtó IC is, de valami speciális darabok, így nincs róla információ sehol. A rajz amit kinéztem magamnak az alábbi, plusz az alávilágítás panelja. Fontos számomra, hogy ne legyen PIC benne. (Egyrészt mert nincs mivel felprogramozni, másrészt jobban kedvelem a hagyományos alkatrészeket.) Néhány kérdésem lenne a rajzzal kapcsolatban: 1: Lehet-e a rajz szerinti kapcsolás működőképes. 2: elvileg 4 felé kellene szednem a kapcsolást, amelyből 3 az óra 1 az effektfény vezérlése. Hol érdemes bontani. 3: Próbáltam Eagle-ben megszerkeszteni, de valamilyen okból kifolyólag a mentés után törli a projektet. (Akár demo akár tört(sicc!) verzió). Tud valaki megoldást, esetleg érez hozzá kedvet megtervezni? (Ez most olyan "másra tolom a munkát" nak tűnik de minden segítséget szívesen veszek. ) Köszönöm előre is.
Szia
Valószínüleg butaságot csináltam, de a 22pF kondira párhuzamosan rátettem egy 3,3pF-ot, hogy lássam mi változik, és mennyit. Változott, mert eltűnt a teljes kijelzés.Miért? Mindkét kondit cseréljem pl.10pF-re, és akkor látom a változást, vagy elég az egyiket. Köszönöm válaszod Üdv: Csupasz
Szia!
Biztos, hogy 3.3pF volt? Ekkora kapacitás változástól még mennie kellene. Vedd ki a 22 pF és próbálj a helyére tenni 15, 18, 27, 33pF-t. A CLKIN lábon próbáld előbb.
Szia!
Ne haragudj, de nem egészen értem a dolgot. Én mint tök kezdő építettem után az Emule órát. Van itt a cikkek között 4 csöves óra több is, inkább azok közt kellene nézelődni. Ha csak a PIC a gond, azt tudok adni felprogramozva. De a kérdésedre válaszolva: 1. elméletileg biztos működőképes, de ez csak akkor lesz tuti ha valaki megépíti. Másrészt elég alkatrész temető, hatalmas lesz a panel hacsak nem használsz smd alkatrészeket, a dobozolás nehézkes lesz ami egy szép óránál elég gáz. 2. Lehet én vagyok nagyon kezdő, mert nem értem mit miért akarsz bontani. 3. Az itteni fórumozók többsége Sprint Layout-ot használ, de aligha fogsz olyan embert találni aki megcsinálja helyetted. Ha magad csinálod és elkadasz inkább számíthatsz segítségre.
szia!
Nem haragszom (miért tenném ) Rengeteg szép órát láttam, "böngésztem" itt. Köszönöm a felajánlást PIC ügyben, még gondolkodom rajta. Ami miatt a ttl-es változatot szeretném megépíteni: 1: Ehhez a sémához az összes alkatrészem meg van, tartalékokkal. Egytől egyig. (gombhoz a kabát? ) A panel nagysága nem releváns, mert nem önáló órának készül, így "hatalmas területem" van. (igazából egy 1920 ban készült rádió kiegészítője lesz ha elkészül) Nem tudom, hogy a pic és az általad említett Mule mennyire szereti az RF sugárzást. 2: Lehet hogy félreérthetően fogalmaztam: Bontani (ha a rajz alapján működőképes) úgy szeretném, hogy a különböző funkciók külön panelon legyenek, de minél kevesebb csatlakozással egymáshoz. 3: Próbáltam a sprintet, szép és aranyos. Viszont az eagle-t ismerem (jaj ez túlzás) Ismergetem jobban. A hozzászólásom után kedves kaqkk kollegától, innen a fórumról kaptam egy megfelelően működő verziót így a tervezésnek nincs akadálya. Természetesen nem gondoltam, hogy valaki megcsinálja hellyettem és tálcán nyújtja át a kész tervet, csak egy két alkatrészbe vannak bizonytalansági tényezőim. (Pl a cső méretéhez képest 16 lába van és úgy kell elhelyeznem a vezetősávokat hogy az még az általam "sufni" módszerrel is elkészíthető legyen.) De mint említettem, minden segítséget szívesen fogadok. A tiédet is. Köszönöm. További szép napot .
Szia!
Idézet: „Pl a cső méretéhez képest 16 lába van és úgy kell elhelyeznem a vezetősávokat, hogy az még az általam "sufni" módszerrel is elkészíthető legyen.” Érdemes a csövek alatt egy nagyobb furatot elhelyezni, amibe az alávilágító led is elfér. A furat palástján hornyokat kialakítani a cső lábainak. Egy kicsit bővebben, hogy be lehessen állítani őket egy sorba, egy magasságba. A hornyok külső felőletén kialakítami a fémezést. A lényeg, hogy így a lábakat könnyebb forrasztani, a csövet könnyebb cserélni.
Szia!
A csövein b-5440 es típusúak. Elég ritkák. Van hozzájuk egy-egy sk-182 foglalat. A csövek lábai kb 3 mm hosszúak, a kör átmérője 13 mm. A foglalat lábainak a körátmérője 16mm. Rendkívül kicsi helyem van. Az alávilágítást én úgy tervezem, hogy a foglalat alatt van 5mm-em, oda egy led foglalatba csíptetem a ledet és hosszú vezetéken átviszem egy másik panelra. Sajnos a cső lábai között egy behúzott hasú hangya sem fér már el.
Szia! Ehhez hasonló kialakításra gondoltam. A lábak között nem kell vezetéknek mennie, de még a forrpont is csak kívül van, ahol már nagyobb a hely.
A hozzászólás módosítva: Okt 9, 2012
Szia!
A kép jó. De ha jól látom, ott jó sok hely van . Viszonyításképp készítettem pár képet az enyémről. A mellette levő ceruza elem az etalon A hozzászólás módosítva: Okt 9, 2012
Kérdés: (lehet hogy láma) Ha minden csőnek külön panelt készítek, mennyire célszerű az anódvezetéket ugyanazon szalagkábelen ugyanarra a katódos tüskesorra vinni?
Szia!
Ugyan olyan lábnyoma van, mint a Z573 -nak. A mellékelt kép szerint elég vastag huzallal (2mm) is be lehet kötni. A forrpont 2.6 mm-es, a furat 1.7 mm. A fehér 14.5 mm átmérőjű kör jelképezné a kivágást, bőven belefér az 5mm LED. Ha így nyomtatod még a foglalat kicserélésére is lesz lehetőséged, hiszen egyesével ki tudod forrasztani a lábait.
Tök ugyanolyan mint bármelyik cső. Ha megnézed a cikkekben szereplő nyák terveket világossá válik, hogy miként vannak kialakítva. Én vasalom a nyákot, simán meg lehet csinálni ezzel a módszerrel. A foglalatod középső lyukán át tudod dugni az alávilágító ledet.
Egyébként ezt én is meg akartam venni a vaterán. Legalább 3× volt fent és senki nem licitált rá, aztán gondoltam nyomok rá egyet, de aztán a jelek szerint jöttél te! A hozzászólás módosítva: Okt 9, 2012
Csak a méreteitől rettentem meg....Szegénykék olyan kis törékenyek és kicsik (Én is régóta szemeztem vele, aztán egyszercsak megnyertem Viszont a foglalata érdekes. A csőnek 16 lába van, a toknak 14. Persze adatlap szerint is csak 14 használatos. Így a lábnyoma nem egészen kör, hanem csak 276 fokos körív. Időközben készítettem egy nyákot az első csőhöz. Itt nincs nagy gond, 3 láb és egy anód van. A következő nehezebb lesz, ott 10+1 láb van.
ÍGY lehet megoldani
Mivel 4 különálló csőpanelre van szükségem, az alábbiak szerint gondolkodom. Ha valami nem jó, csak nyugodtan, ne fogjátok magatokat vissza
Egész jó ez a sprint.....Eddíg miért nem ezt használtam? A hozzászólás módosítva: Okt 9, 2012
Én a múltkor próbáltam "volna" úgy megoldani a Z573-at, hogy cserélhetőek legyenek benne a csövek. Vettem DIP hüvelysort (ebbe pont szorosan bele megy a a cső lába), és kinyomtam a tüskéket a műanyagból. Viszont ha az eredeti csőpanelbe tettem a tüskéket, az egymás mellett lévő tüskék felső "karimája" összeért. Ezért ezt elvetettem. Meg lehetne oldani a nyák módosításával, nagyobb körívre tenni a láb furatait, viszont így már minden lábat enyhén kifelé kellene hajlítani. Szerintem ez lenne a legjobb megoldás a csövek cseréjére, persze ha lenne több hely a tüskéknek.
Szia,
az 573-ashoz hasonló drótlábú ITT csővel tervezek egy olyan merényletet, hogy 14 lábú IC tokba dugdosom bele a legalább fele hosszúságúra szabva, majd néhány lábát finoman forrasztással megpöttyintve rögzítem. Ha muszály vékony egyeres ethernet kábelt megblankolok és a látványosan színes szigetelését ráhúzgálom a nixie lábaira szigetelésnek. üdv.
Két dolog:
1: miért is kell minden külön panelra? 2: az anódellenállás ezen terv szerint csak állítva fog elférni. Ha fektetve akarod akkor dupla ekkora hely fog kelleni neki.
Szia!
Két válasz 1: Mert nem önálló óraként üzemel majd, hanem egy 1920 ban készült Philips rádióban. Bizonyos pozícionálási dolgok miatt így a célszerűbb. 2 Tudom, csak nem találtam álló szimbólumot . Nem ismerem a sprintet, most próbálgatom De ha jól értelmezem, akkor szerkezetileg jó lesz?
Egyébként jónak tűnik. Azért nem űrtechnológia ez..... Ha tudod melyik láb melyik, nem lehet gond. Szerintem alapból nincs is a Sprintben, de csinálhatsz magadnak olyat amilyet akarsz. Ha tudod, hogy milyen alkatrészt, hogyan akarsz majd beültetni akkor tulajdonképpen mindegy milyen jelet használsz. ITT egy jó leírás a sprinthez.
A hozzászólás módosítva: Okt 10, 2012
|
Bejelentkezés
Hirdetés |