Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Orsós magnók
 
Témaindító: Rober_4, idő: Feb 6, 2010
Témakörök:
Lapozás: OK   34 / 114
(#) wadember válasza zolika60 hozzászólására (») Okt 5, 2012 /
 
Meglett a hiba oka. A jobboldali szalagvezető görgőt az előző tulaj befeszítette ergo nem forgott és ez megbolondította az egész motorrendszert, a csévélést is. Fene sem gondolta hogy ennyire ki vannak számolva a motor nyomatékok. A görgőket kicseréltem 2 db 626 2Z csapágyra, mint az álom olyan szépen megy. Ingadozás nyávogás teljesen megszűnt a csévélések is tökéletesek.
(#) wadember hozzászólása Okt 5, 2012 /
 
Újabb probléma. Magas hangokkal kissé hadilábon áll a masina. Fejeken kopás nem látszik. merőlegességet beállítottam de így is kevésnek tűnik az AKAI 4000DS mellett. Valakinek nincs magyar nyelvű szervízkönyve a géphez? Pontos típus: Revox B77 MKII. Előre is kössz.
(#) pjg válasza wadember hozzászólására (») Okt 5, 2012 /
 
Nem cseréled el egy AKAI GX4000D-re?
A hozzászólás módosítva: Okt 5, 2012
(#) zolika60 válasza wadember hozzászólására (») Okt 5, 2012 /
 
Azt gondolom, hogy a csapágyak tehetetlensége nagyobb mint a görgőké volt. Talán ez a magas hang hiány oka.
(#) wadember válasza pjg hozzászólására (») Okt 5, 2012 /
 
Háát porsche-t sem szokás wartburg-ra
(#) pjg válasza wadember hozzászólására (») Okt 5, 2012 /
 
Próbálkozni azt lehet.
(#) wadember válasza zolika60 hozzászólására (») Okt 5, 2012 /
 
Nem értem a logikádat mivel ez egy eléggé precíz 3 motoros gép. inkább arra tippelnék hogy át kellene kondizni a gépet mert ennyi év után gyanítom az elkók már elég sivatagosak lehetnek
(#) veroka válasza wadember hozzászólására (») Okt 10, 2012 /
 
Ugyan szervízkönyvem nincs, de elsőre én a bias beállításokra tippelnék. A kondik is jó irány lehet, bár szerintem a Revoxban tantál kondik lesznek.
(#) wadember válasza veroka hozzászólására (») Okt 10, 2012 /
 
Javarészt igen tantál kondik vannak, de azért akadnak szép számmal FRAKO elektrolitok is és amiket eddig mértem kapacitásra és ESR-re elég rossz állapotban voltak. Akadt köztük két full zárlatos is. Többek közt ezért volt alapból üzemképtelen a motorvezérlője.
(#) oriza hozzászólása Okt 16, 2012 /
 
Tisztelt Szakurak!
Vagy inkább Szakurájok!

Íme egy UHER SG 561 ROYAL orsós (VIGYÁZZ!) magnó, amiben a bolygó kerék gumija
igen keménnyé vált mára. A készüléket sajnos ki lehet úgy kapcsolni, hogy a mechanika lejátszás (Start) üzemmódban van! Ez előfordulhatott vele az idők folyamán. Ilyenkor a kerék gumija folyamatosan nyomódik a motorhoz ill. lendkerékhez. A választott sebességnek megfelelő ütemes hang hallható. Próbáltam finoman lecsiszolni, de valószínűleg mélységében is megkeményedett az anyag.
Hogyan lehetne (lehet e?) felújítani, újra "gumizni"? Foglakozik iparos ember ilyesmivel? Esetleg saját magam?

Minden ötlet érdekel!
Köszönöm!

A hozzászólás módosítva: Okt 16, 2012
(#) zolika60 válasza oriza hozzászólására (») Okt 16, 2012 /
 
Itt volt róla szó:Bővebben: Link
(#) Janó bácsi válasza oriza hozzászólására (») Okt 16, 2012 /
 
Van több lehetőség. Az egyik az, hogy az alumínium alsó részt befogod egy nagy fordulatú villanyfúróba, és durva csiszolópapírral lecsiszolsz belőle pár tizedet, vagyis amíg eltűnik a bemélyedés. Profibb dolog mindezt egy műszerész esztergán csinálni, nagy fordulaton, éles esztergakéssel. A gumit is ki lehet cserélni, venni kell a gumiboltba megfelelő vastagságú gumilapot, és fel kell ragasztani egy falapra, majd kiesztergálni a belső részt. Ezután rá kell ragasztani az alumínium-ra, majd a külsejét méretre esztergálni. Babra munka, lehet hogy nem is sikerül elsőre, de megoldható.Üdv.
(#) oriza válasza zolika60 hozzászólására (») Okt 16, 2012 /
 
Köszi!
Már nézem is!
(#) oriza válasza Janó bácsi hozzászólására (») Okt 16, 2012 /
 
Csiszoltam már, persze nem voltam elég bátor!
Elég keménynek érződik a belső része is.
Nagyon jókat mondtál!
Köszönöm!
(#) oregtamas0202 válasza oriza hozzászólására (») Okt 16, 2012 /
 
Üdv !
Ha méreteket közölnél , még túrhatnánk is.
Hátha valami hasonlóra akadnánk.
Öreg Tom
(#) oriza válasza oregtamas0202 hozzászólására (») Okt 17, 2012 /
 
Üdv Öreg Tom!

A tengely átmérője: 4 mm, kerék átmérője: 47 mm, a gumi rajta: 5 mm széles, a tárcsa vastagság: 3,5 mm, a tárcsa teljes vastagsága a csapágyházzal, középen 9,5 mm.
A kerék függőleges tengelyen van, a tárcsa tetején látható műanyag kúpra egy rugalmas lemezcsík támaszkodik, ez tartja a helyén.
A hozzászólás módosítva: Okt 17, 2012
(#) oriza válasza oriza hozzászólására (») Okt 17, 2012 /
 
És még kettő:
Még nem tettem vissza a rögzítő lemezcsík csavarját!
A hozzászólás módosítva: Okt 17, 2012
(#) oregtamas0202 válasza oriza hozzászólására (») Okt 17, 2012 /
 
Üdv !
Sajnos nincs.
Volt egy 90%-ba hasonló , a váz műanyag , a méretek megegyeznek , de a gumi új létére repedezett.
Az idő megette.
Öreg Tom
(#) oregtamas0202 válasza oriza hozzászólására (») Okt 17, 2012 /
 
Üdv !
90% hasonlót találtam.
A váz az műanyag , nem alu.
A gumi azon is repedezett.
A többi más méretű.
Sajnálom.
(#) Tomi94 válasza oriza hozzászólására (») Okt 17, 2012 /
 
Írtam még tegnap egy privát üzenetet ezzel kapcsolatban, megkaptad? Nem ismerem még ki magam ezen az új rendszeren...
(#) oriza válasza Tomi94 hozzászólására (») Okt 18, 2012 /
 
Szia!

Nem kaptam meg!
(#) oriza válasza oregtamas0202 hozzászólására (») Okt 18, 2012 /
 
Köszönöm a fáradozásod!

Úgy tűnik nincs más irányú kivezető út, mint újra "gumizni" valahogyan.
Vagy UHER München!
Ez meg pont fordítva reagált az idő múlására!
Még nem bakelit, de láthatóan fényes, megkeményedett keresztmetszetében is.

(#) zolika60 válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Okt 18, 2012 /
 
Nem vékony a gumi rajta? A képről nekem úgy tűnik.
(#) oriza válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Okt 18, 2012 /
 
Szia!

Milyen a "gumisága"?
Mert a következő a tényállás, először is: nyomják Krahácsot, majd a 3034a képen a kerék tengelyét tartó műanyag elem (ezen az oszlopon rögzítődik a támasztó lemezcsík, 3027a kép fentebb) és a kerék közötti távolság 4,5 mm, aztán van egy függőleges lemez ütköző, úgy 5 óra tájban a réz görgőtől (ami 4 mm-re ér a kerék alá, 3038a kép). Itt 2 mm a távolság. A 9,5-ről 19-re vagy visszaváltáskor mindig nekiütközik a közvetítő kerék, mielőtt a lendkerékhez ér, közel ugyan ezen a pályán kapcsolódik a lendkerék oldalához ebben a két tartományban. A többinél nem, mert akkor lentebb közlőkerekezik, más lépcsőkön!
Tehát vissza az elejére: szerinted le lehetne e olvasni igen udvarias és tapintatos módon az átmérőből legalább 5 mm-t? Az elv (korlát) ugyan az, nálam is tulajdon képen egy keretben van a közlőkerék. Amúgy az egész ákom-bákom nem olyan zsúfolt, mint ez a rész.
El tudtam mondani?
A hozzászólás módosítva: Okt 18, 2012
(#) wadember hozzászólása Okt 29, 2012 /
 
Sziasztok Úgy tűnik sikerült helyrepofozni a Revox-ot. Íme egy kis ízelítő a minőségéről. A felvétel nem tudom mikori lehet. AKAI LN150-7 szalagon találtam. A felvétel natúr kezeletlen tömörítetlen FLAC (Kmplayer lejátsza). Kicsit rövid a feltöltési korlát miatt.
(#) elektrorudi válasza wadember hozzászólására (») Okt 29, 2012 /
 
Szia,
Nem egy high-end készüléken hallgattam a felvételt, de nekem úgy tűnik, mintha kevés lenne az előmágnesezés. De várjuk meg, mit mondanak a többiek?
(#) wadember válasza elektrorudi hozzászólására (») Okt 29, 2012 /
 
Ok de hozzáteszem a felvételt nem ez a készülék rögzítette.
(#) elektrorudi válasza wadember hozzászólására (») Okt 30, 2012 /
 
Jó, de akkor milyen következtetést tudunk levonni? Hogy szól? OK, ahhoz gratula.
(#) wadember válasza elektrorudi hozzászólására (») Okt 30, 2012 /
 
Nem dehogy amiből kiindult a probléma hogy kevés volt a magas hangok mennyisége. Ezzel kínlódtam eddig, és arra volnék kíváncsi hogy ez így már normális e szerintetek.
(#) elektrorudi válasza wadember hozzászólására (») Nov 1, 2012 / 1
 
Úgy látszik, másnak nincs véleménye, így kénytelen leszel az enyémmel beérni:
- Én továbbra is rossznak hallom azt a felvételt, aminek alapján be akarod állítani a készüléket.
- A beállítást nem szerencsés "fülre" elvégezni. Ez nagyon becsapós lehet. Csakis műszeres beállítás jöhet szóba. Ráadásul a magnó pont egy olyan készülék, aminél abszolut korrektül lehet mindent mérni. De talán ezzel nem mondtam újat...
Következő: »»   34 / 114
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem