Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Skoda Octavia elektromos probléma
Ha ráadod a reflektort akkor megy a tompított is? Az biztosan test hiba a lámpánál.
Sziasztok!!Mostmár itt vannak a hidegek Skoda Octavia 1.9tdi-m van és még 0 fok körül sem izzit csak nagy minuszban és kellene neki mert kicsit tekertetni kell de ha lehúzom az eggyik csatlakozót ami a höfokjelző orához megy akkor semmi probléma pöcc röff de ezzel két gond van nem megy a höfokmérö óra és mikor meleg a motor ad neki inditáskor 1 gázfröccsöt valahogy ezt kéne megoldani hogy minden müködjön és induljon is könnyen 1999es octávia (90lovas)!!
Cseréld ki a hófokjelzőt, aminek lehúztad a csatlakozóját.
Idézet: „Skoda Octavia 2001-es évjárat 2.0 bezines (APK motorkód). A hiba sokat fogyaszt alapjárati fogyasztás 2.7 l/h. Ez normál esetben 1.0-1-2 l/h. Ha a computer-ről a csatlakozót lehúzzák és visszadugják jó lesz, de csak átmenetileg,” Még valami! Ugyanaz az eredmény ha az akksiról leveszem a vezetéket és áramtalanítom a rendszert. Motorvezérlő újraindul és jó az autó. Van más megoldás mint az ECU cseréje? Érdemes az ECU-t szétszedni és javítani?
Szia! A Te kocsidban Bosch Motronik M5.9.2 vezérlő van. Nem a vezérlővel lesz a gond, hanem valamelyik perifériával ami hibás értéket továbbít a vezérlőnek. A csatlakozó széthúzásával átmenetileg törlődnek ezek az értékek és ilyenkor a gyárilag megadott értékeket veszi alapul a vezérlő. Mivel kissé öntanuló a rendszer, megtanulja a téves értékhez igazítani a többit is és úgy üzemelteti a motort. A kocsi hat hengeres így kettő kopogás érzékelőt szoktak alkalmazni. A lambda szondából is kettő van (kipufogó előtt és után egy-egy). A légtömeg mérője magában foglalja a léghőmérőt is és ott van még az alapjárati motor, a motorhőfok gomba stb. ... Szóval elég sok infónak kell utána néznie a motorvezérlőnek. Egy jó diagnosztikai vizsgálat többet segítene, mint így találgatni, hogy mit kellene megnézni.
A múltkoriban volt egy kis afférom az autónk elektromos zárjával, gondoltam megosztom mindenkivel a történteket. A gond ott kezdődött, hogy a jobb első ajtót nem zárta be a riasztó működtetése, vagy csak néha nem. A végén egyáltalán nem zárta be, így maradt a riasztó utáni mechanikus (kulcscsal való) bezárás. Gondoltam, tönkrement az ajtó mikrokapcsolója. Mikor megláttam az árát . Úgy döntöttem keresek egyet a lomjaim között és beépítettem azt. (A bennlévő eléggé kopottnak tűnt de kapcsolni kapcsolt.) A döbbenet akkor jött amikor kiderült, hogy a zár így sem működik. Akkor tovább kell kutakodni a zárban és találtam egy oldalt a zárhibákról és az ajtó szétszedéséről (ablakemelő javítás is benne van) így miszlikre szedtem a zárszerkezetet. Találtam forrasztási hibát amit kijavítottam és kezdtem örülni, hogy a probléma megoldódik. A motort persze nem próbáltam ki hiszen Mabuchi és egy japán motort nem kérdőjelez meg az ember. Pedig kellett volna. Már harmadjára szedtem szét az ajtót, a zárat másodjára, legközelebb humott szemmel mindent. Döbbenet! a motor szénkeféi voltak elkopva. Hiába tudtam működésre bírni a motort (csipesszel hajlítva a rugókon) nem akartam visszaépíteni a kocsiba (12éves és kopott). Másik zár után keresgéltem és ezen az oldalon találtam egy nagyon kedvező áron kapható darabot. Olyan olcsó volt, mint egy mikrokapcsoló!: crazy: Gyanús. Mi lehet benne, ha amúgy csak a mikrokapcsoló kerül annyiba? A következő találat ez a zár volt amit meg is vettem. A referencia : 100-ból csak 3-t hoztak neki vissza azt is kicserélte az eladó. Bátorság, gondoltam, ha fele annyit kibír mint ami be volt építve, már akkor is nyertem. Utángyártott darab és ami nem kínai az hamisítvány! Mint kiderült a gyártó az. Mégis jobb lett volna a nyolcezres darab-ot megvennem, az legalább pedigrés, spanyol darab (lehet, hogy oda is a kis kínai szállít). A képeket megpróbálom sorjában felrakni. Feliratoztam őket, hogy külön magyarázatra ne legyen szükség. Ha mégis volna kérdés ezzel kapcsolatban, tessék nyugodtan megkeresni.
....a többi kép.
A Mabuchi motor és a hibája + a szerszám ami nélkül hozzá sem lehet fogni az egészhez.
Szia!
Köszi, ez adott esetben nagyon hasznos lehet! Steve
Sziasztok!
Lenne valakinek ötlete egy fűtési problémára? 2006-os 1.6 fsi octavia. Normál fűtése van, nem digitális. Csak langyos levegőt hajlandó befújni, de azt is csak néhány percig, aztán csak hideget. Ha a fűtés kapcsolót áttekerem hidegre és aztán újra melegre, akkor megint fúj néhány percig langyos levegőt. A víz normálisan felmelegszik, úgy hogy gondolom, hogy nem a termosztát lesz. Ha lenne valakinek valami jó ötlete, azt nagyon megköszönném! Előre is köszi! Gábor
Szia! Nem írtál motorkódot, pedig fontos volna. Csak egy pozíció fűt? próbáld ki minden fokozatban. Nekem már volt vele dolgom, ITT írtam róla bővebben és még a következő oldalon is van kép a "szétbombázott" fűtőmotor előtét ellenállásról. De ha a képeket szeretnéd megtalálni, jobbra fenn a sarokban, a topik címétől jobbra (Új hozzászólás) mellett (kis nyíl, pipa), legalsó "Csak képek keresése" és már jönnek is a képek.
Szia! Köszönöm az ötletet, biztosan megpróbálom és referálok az eredményről. A motor kódja:BLF. De ez gondolom a többi 2-es octaviával megegyező lehet. Vagy nem?
Köszönöm a választ!
Amikor kezdődött a probléma a légtömegmérőt kicserélték mert a hibakód szerint az volt a rossz. Azóta más hibát nem ír ki a gép, csak hogy szegény a keverék. Ez mond neked valamit? Ja és Co2 az egekben.
Ha a CO az egekben akkor volna mit megnézni. A felsorolás a fontossági sorrendet mutatja. A test pontok nem lettek megbontva valahol az autónál és később nem lett visszakötve (sebváltó, kipufogó)?
Az a baj hogy márciusban vettem az autót és nem tudom mi volt előtte. Nálam nem lett megbontva.
Szia VIM! Mégegyszer köszönöm az ötletet, de úgy néz ki, hogy magától oldódik meg a probléma. Most rendesen elkezdett működni a fűtés. Szerinted egy akku cserétől lehet, hogy valami összezavarodott és most lassan helyre áll? Vagy ez hülyeség? Az elektromos ablak automata része is kb. fél óra alatt állt helyre.
Sziasztok
olyan kérdésem lenne hogy 2007 es 1.9 PDTDI octavia valaki találkozott olyan problémával hogy a müszerfalon semmi lámpa,müszer nem müködik gyujtásra,az auto be indul egy másodpercre és rögtön le is áll,mi lehet a probléma??? ha valaki tudja légyszi irja meg, Elöre is köszi
Tippre mondjuk nem kap áramot az óraegység, és abban van az indításgátló is.
Szia! ITT már volt hasonló problémáról szó de állítólag az újabb típusoknál ezt már megoldották. A másik dolog, hogy a leállást azt az immobilizer okozza ebben az esetben. Vagy a transponder tekercs, vagy a kulcs a problémás. Ha a pótkulcsal sem működik, akkor a tekercsnél lesz a gond.
Sziasztok!
Skoda Octaviam van 2002-es 1.6 benzin. Tudna-e nekem valki segíteni, mi lehet az, hogy hidegindításkor az indítómotor fura sercegő hangot ad. Aztán napközben folyamatos használatkor a hang megszünik, de ha hosszabb ideig áll a kocsi újra ugyanazt a hangot adja indításkor. Köszi előre is!
Szia VIM! Kösz a tippeket, nekem sem tetszik ez a vezérlő csere. Most azt vettem észre az autón, hogy a vízhőfok kijelző mutatója 90 fokról hirtelen leesik 0-ra, majd visszaáll 90-re. Valamikor sokáig nullán marad. Megmozgattam a vízhőfok jeladó csatlakozóját akkor egyből visszaállt 90-re. Okozhatja a korábban leírt problémámat, a vízhőfok jeladó meghibásodása? A vízhőfok jeladó összeköttetésben áll a motorvezérlővel?
Sziasztok!
Tudom kicsit off, mert Fábia, nem Octavia, de hátha... Szóval a gond az volna, hogy aksicsere után a rádió (az hiszem Harmony) azt mondja, hogy Safe módban van. A manual szerint, ha ráadom a gyújtást és úgy kapcsolom be, akkor fel kéne ismernie az autót és nem kell neki kód. Hiába szedem le, teszem vissza az aksit ugyan ez marad. Ötlet valakinek?
SZIASZTOK!
2005 gift octavia 2 a jobb oldali első ajtó lámpája automatizálta magát menet közben világít gondol egyet elalszik. A műszerfalon is a nyitva az ajtó ikon világít pedig csukva van az ajtó mi lehet a probléma tud valaki segíteni? Előre is köszi!!
Szia! Akartam mondani, hogy az előző oldalon ITT részletes leírást és linkeket találsz erről a problémáról. Ha az eltérő típusú mikrókapcsoló beépítése volna gond, (mert azt 5 500.- és 7 500.- Ft-t adják javítókészletben) akkor majd készítek egy rajzot a karos mikrókapcsoló beépítési megoldására. A kapcsolóban lévő furatok nem fognak megegyezni a zárszerkezeten lévő furatokkal, melyek speciális öntvényfülekkel rendelkező eredeti kapcsolón ki voltak képezve és ezekbe illeszkedtek. semmi gond, mert a beszerelésre alkalmas kapcsolót kettő darab lemezcsíkkal (ami az illesztőfurat átmérőjének a szélessége, hossza pedig a beillesztés után méretre vágandó) a megfelelő pozícióba lehet állítani a biztos kapcsolás érdekében. Ez a része kb. 10percet vesz igénybe a javításnak, a többi az az ajtó szétszedésén és a zárszerkezet kiszerelésének az időigénye, ami kb. 45perc (csak a szétszedés!). Bárhol elakadnál a szerelésben, csak szólj nyugodtan, segíteni fogok.
Köszi szépen! Popszegeccsel van felfogatva a burkolat mögötte vele egyben van az ablak mechanika vagy tőle független?
Semmit nem kell furkálni! Amire Te gondolsz az az ablakemelő mechanika felfogató szegecsei. Hmm, ne kelljen leírnom az ajtó szétszedését, mert nem ott lesz majd a gond, hanem a zár (2db 8mm-s "nap torx"-os ) csavarjait kiszedni a megfelelő csavarkulcsal. Tessék megnyitni az "ITT" található linkeket és átolvasni átnézni az ott leírtakat és utána kérdezni.
Kavigo-nak Octavia 2-je van, ami nem a Golf/Bora 4-essel, hanem a Golf/Jetta 5-össel "egyívású". Az utóbbiaknál más a zárszerkezet rendelési kódja (nem 3B..., hanem 3D...), és máshogy is kell kibontani az ajtóból, mégpedig a belső kárpit helyett a külső ajtópanelt kell hozzá leszedni (és semmiféle popszegecshez nem kell hozzányúlni).
Kell hozzá egy vékony, hosszú T20-as Torx csavarhúzó (egy kb. 8mm-es lukon kell kb. 8-10 centire benyúlni vele), egy M8-as 12-szögű (multipoint) bitfej, és T30-as Torx bitfej. Bővebben: Link Bővebben: Link A hozzászólás módosítva: Nov 10, 2012
Azt ugye nem írta "vl", hogy milyen motorkódhoz tartozik ez a kiadás, de az ajtóbontás az amúgy is típusonként változó. A főbb mozzanatok viszont nem változnak a zár hozzáféréséhez. Az általad linkelt oldalak is hasznosak lesznek az újabb típus tulajdonosok számára, nem írígylem őket, mert ezekben két motoros a mechanika. A rendelési számot én is meg tudom nézni, ha van motorkód megadva (de most nem otthonról írogatok).
|
Bejelentkezés
Hirdetés |