Fórum témák
» Több friss téma |
Szia! ....már csak a vízáramlás kapcsoló jöhet szóba, mert ha az nem kapcsol a szivattyú beindulását követően (nem érzékel vízáramlást), nem fog begyújtani a főégő. NE szedd szét a kazánt, előbb tájékozódj részletesen. )
Szia!
Az áramlásérzékelő megfelelően működik. Jelenleg a panel az asztalomon van összerakva, az érzékelők mind ki vannak váltva funkciójuk szerint ( rövidzár, kapcsolók potméterek).
...ha az asztalon van akkor adjál neki gázt. Olvasd végig a hibaelhárítást a pdf-ben. Ha már kivetted a panelt akkor a hátoldalt tüzetesen nézd át nagyítóval nem-e forrasztási hiba miatt "lóg" valamelyik láb. Ha furat galvanizált a panel akkor kevésbé van esély az ilyesmire.
Üdvöletem!
Az lenne a kérdésem, hogy valaki foglalkozik-e Westen Quasar 24F típusú kazán vezérlőpaneljének javításával? Kint volt nála egy szerelő, ő diagnosztizálta a betegséget, meg is mutatta a szétégett IC-t illetve panelt. Az új panel kb 40e Ft, ami kicsit húzós, így ha lehet, megjavítattanám. A válaszokat, előre is köszönöm
Üdv Mindenkinek !!!
Termomax k24 vezérlőpanelra lenne szükségem.mert kezdünk fázni a fürdésről nem is beszélve. Állítólag nem lehet megjavítani!
Sziasztok!
A következőkben kérnék segítséget: Adott egy Junkers Eurostar ZWE-24 kombi gázkazánom, amelyet egy TR 100-as termosztát vezérel. Utóbbit szeretném kicserélni, lehetőleg egy olyanra, amelyik digitális (és esetleg internetről működtethető, pl. Heatmiser PRT-TS). Van valami ajánlatotok? Sajnos mint kiderült ez nem egy szokványos megoldású kazán, így a Heatmiser PRT-TS, mivel kapcsoló rendszerű nem működtetné hatékonyan, mivel nincs visszacsatolása. Azt az információt kaptam, hogy magasabb fogyasztásra számolhatnék ha rákötném. Más ilyen termosztátot viszont nem találtam még, amelyik ugyanígy 2.5-21 V DC között vezérelné a kazánt. Köszönöm szépen előre is a segítséget!
Sziasztok!
A következőkben kérnék segítséget:Vaillant vk 41 -es allokazan es melle egy tarolo. A tarolon van ket kapcsolo egy a melegviznek egy a futesnek. Ha minkettot bekapcsolom, akkor elindul a futes szivattyu es kergeti a vizet a radiatorokban, fugetlenul attol, hogy a termosztat nem is kapcsolta be. Ha e melegvizem lehul akkor elkezdi gyartani a melegvizet es a szivattyut lekapcsolja, mindaddig amig be nem fejezi a melegviz gyartasat, utana rogton beindul a szivattyu a futesre es bekergeti a 90 fokos vizet a radiatorokba. Mindaddig kergeti a vizet, amig a melegvizet el kezdi gyartani. Ha a futest lekapcsolom,a melegviz gyartas tokeletes. Ha a melegvizet lekapcsolom a futesszivattyu allandoan porog. Volt itt egy szerelo, azt mondta panelt kellene cserelni 40000 -ert, de ne aggodjak,mert ha megse oldana meg ez a problemamat,akkor keresi tovabb a hibat es a panelt nem kell megvegyem ha nem az az oka a hibanak. Szerintetek mi lehet a problema, es higgyek ennek a szerelonek? Koszonettel varnam az eszreveteleket A hozzászólás módosítva: Okt 19, 2012
A tároló típusát is leírhatnád, mert ezt így a leírásból elég nehéz lesz megválaszolni!
sziasztok
abban kérnék segítséget, hogy egy nyári villámcsapás miatt meghibásodott a Saunier Duval Ecosy f 28 as kazánom elektronikája. a hibajelenség annyi, hogy mikor nincs fűtés kérelem a szivattyú akkor is dolgozik, csak manuálisan tudom lekapcsolni a kazánt. egyébként minden jól működik (HMV, külső hőszabályzóval vezérlés). fűtésszerelő szerint panel csere, de mivel igen borsos az ára (60-70 ezer) érdekelne, hogy esetleg javítható-e? előre is köszi a választ
Tarolo tipusa: VIH 200/5 ha jol ertelmezem,de rakok fel rola kepet.
Sziasztok!
Segítségetek szeretném kérni, van egy Ferroli Domina C24e tárolós kombi falikazánunk. Leggyakrabban a fűtés bekocsolásnál relé kattanásával egyidőben piros(tiltás) lámpa kigyullad. Majd reset gomb után újraindul. Általában akkor csinálja ezt amikor felfűtés után várakozik, majd újra indulna de egyből kigyullad a piros lámpa. Amiket cseréltem: - tisztítás, majd elektródák cseréje - a vezérlő panelen (HW-PMF02) kicseréltem mind a 3 (omron G2R-1 24V) relét, de a probléma továbbra is fennáll - a gyújtó panelen van még (HW-S4562BM) egy LZL-24H relé amit még nem cseréltem, de nem biztos, hogy megoldja a problémámat. Segítségeteket előre is köszönöm.
Sziasztok!
lenne egy FÉG c21 típusú gázkazán és hozzá egy MMG AM típusú szobai termosztát, érdeklődnék hogy hogy lehetne összehozni a 2-t? hogyan kössem be?
Egy korábbi hozzászólásban (link) van egy pdf állomány, abban minden infót megtalálsz, amire szükséged lesz.
Sziasztok!
Egy Buderus Logamax U104 kazánnal van problémám. A fűtési előremenő 50 fokra van állítva. Hideg a rendszer. A kazán indul, majd amikor eléri az 50-et leáll az égő és a szivattyú megy csak tovább. Az első ciklusban 10-15 percig is eltart, hogy folyamatosan adja az 50 fokos vizet (nem mértem, csak kézzel óvatosan fogható az előremenő) Ez eddig oké. Aztán jön a probléma. Amikor a víz kb 30! fokig (kézzel éppen meleg) lehűl, indul az égő, mint az állat dübörögve 10-12 másodpercig majd katt, kikapcsol. A kimenő csonkon forró, valószínű megvan az 50 fok vagy több és megint 5 perc szünet míg kihűl alig kézmelegre. Szóval kitol kb. 5 liter 50 fokos vizet 10 másodperc alatt majd vár 5-6 percig. Na ez nem fűtés. Egyébként amikor hideg rendszeren bekapcsolom, képes hosszú ideig égővel melegítve fenntartani a hőfokot, egyensúlyban az elvett teljesítménnyel. Ilyenkor annyira visszaveszi a teljesítményt, hogy semmit nem hallani, szinte csak az elején lévő lángot jelző led világításából tudható, hogy ég. A gond az első automata lekapcsolás után keletkezik. Utána 2-3 szor ki-be kapcsol pár másodpercre nagy gázzal és azután jön a hosszabb 5-6- perces szünet. Ezalatt az egész rendszer langyosra hűl. Miért olyan nagy lánggal indít az újabb bekapcsoláskor? Hideg rendszernél szép halkan indul és fokozatosan fűt fel. Ha azzal az alacsony teljesítménnyel indulna, amit tart az első ciklusban amikor már meleg, akkor nem szaladna meg a kimenet 5 másodperc alatt. Vagy lehet, hogy a keringési sebesség alacsony? Bár akkor elsőnek is kevés lenne. Lehet a vezérlőn állítani valamit a láng nagyságával kapcsolatban fűtési módban? Pl.: indulási teljesítmény, max. teljesítmény, vagy felfutási meredekség stb.? A meleg víznél nincs probléma, annál hibátlanul szabályoz. Szépen visszaveszi a dübörgőről a lángot és tartja a fogyasztásnak megfelelő teljesítményt. Előre is köszönöm a segítséget!!
Tisztelt fórumozók!
Sürgősen keresnék valakit aki Termomax ÖV35/E vagy ennek valamelyik testvérét használ. A jelenség a következő :elektronika szikráztat,gyújtóláng van de a gázszelep nem engedi át a főégő fúvókáira a gázt .Nem tudom mi a működési elve a gyújtásnak de folyamatosan szikráztat egy darabig aztán leáll és elzárja a gyújtólángot is. Volt kint szervizes de elnézést nem akarom megbántani rámért a gázszelep tekercsére azt mondta ohmikusan jó, valószínűleg az elektronika hibás.Erre vettem egy vadi új gázszelepet valamint vezérlőelektonikát.Be lett szerelve de ugyanazt csinálja mint eddig.Az ionizátor elektróda látszólag jó,megtisztítottam de semmi.Még olyan tippet is kaptam akitől az alkatrészeket vettem hogy esetleg a gázóra kevés gázt enged át ezért nem nyit a szelep. De mint mondtam gyújtóláng van tehát gáz is van,persze lehet hogy nem elég.De nekem már kezd elegem lenni(melegem az nem mert nincs fűtés)Ha valaki elmodaná hogyan működik nála ez a szerkezet nagyon megköszönném hátha ki lehetne szűrni a hiba okát bár túl sok lehetőség már nincs. üdv
Szia
Nekem nincs ilyen kazánom de az általad leírt hibajelenség arra utal hogy az elektronika nem látja a gyújtólángot, ezért addig szikráztat míg ki nem fut a gyújtásidőből. Először ellenőrizni kellene fázis és nulla vezető helyes bekötését és a védőföldelést is!! Utána leírás szerint a gyújtó és ionizációs elektróda helyes bekötését ellenőrizni. Gázszelep csere esetén szerintem ellenőriztetni kellene azt, esetleg beállíttatni a szelepet. A gyújtólángnak megfelelő hosszúnak kell lennie hogy az elektronika megfelelő lángáramot kapjon. A főégő csak a gyújtás leállása után indul ha van gyújtóláng és lángérzékelés na meg megfelelő nyomású gáz. Üdv. A hozzászólás módosítva: Okt 27, 2012
Köszönöm
Fordítva dugtam be a kazán villásdugóját az aljzatba és elindult. Megáll az eszem
Nem csodálkozni kell, hanem betartani a gyártói előírásokat!
Amelyik kazánt nem dugvillával gyárilag szerelten hoztak forgalomba, azt leválasztó kapcsolón keresztül, fixen kell a hálózatra csatlakoztatni. De a gépkönyv előírásait mindenki nagyívben lesz.........ja, aztán meg csodálkozik, mint a hülyegyerek. Mert a pókhálós, koszos pincében egyetlen dugalj van, aztán elosztó, hosszabbító hegyén-hátán, mindenki dug mindenkivel...................... Na, ez így nem működik. Hogy a "gázszerelő" kolléga ennyire képzetlen, hogy nincs tisztában az ionizációs lángőrzés mibenlétéről, az sajnálatos. De tevékenységük ellen sem a hatóság (ami nincs is), sem a hozzáértő szervizesek nem tudnak mit tenni. Ezeknek a pancsereknek a létezését az tartja fenn, hogy munkát adnak nekik............
Tisztelt Fórumozók!
Van egy Buderus logamax kombikazánunk. A probléma az hogy amikor megnyitom a melegvízet nem kapcsol be, melegvíz csak úgy van ha a termosztátot fűtésre kapcsoljuk be. Mi lehet a probléma? A válaszokat előre is köszönöm!
Kedves Fórumozók!
Segítséget szeretnék kérni Westen Energy 240i típusú kazánnal kapcsolatban. Egy pár napja a nyomás folyton leesik, a vizet folyton után kell tölteni ahhoz, hogy a fűtés indulni tudjon. Ezt kb. 4-5 alkalommal meg kell tenni egy nap. A radiátorokat már próbáltuk légteleníteni, de az is lehet, hogy nem jól csináltuk, mert nem igazán értünk hozzá. Tudna valaki segíteni, hogy mi lehet a hiba? Nagyon köszönöm a választ! Szép napot mindenkinek!
Miután sikeresen elindult a rendszer lenne egy hozzáértők számára biztos egyértelmű de nekem laikusnak érdekes kérdésem.
A kazán be van dugva egy aljzatba amit ugye a szobatermosztát vezérel. Az előző kazánom még őrlángos volt ez pedig ionizációs gyújtóelektonikás. Az nem árt neki hogy olyan mintha állandóan a kazán főkapcsolóját kapcsolgatnám ki-be?Tehát amikor indul és leáll.Vagy ez így természetes? köszönöm
Nem árt neki, ez így van tervezve. A pdf-be a bekötést is megtalálod.
Üdv.
Üdvözletem!
A jelenséget a fűtővíz szivárgása okozza! Végig kell nézni a csatlakozó pontokat, mert általában ott szivárog el a víz a tömítés vagy illesztés hibájából, ha lehet lehűlt radiátorok mellett, mert a forró radiátor és vezetékek, a szivárgó vizet el is párologtatják és akkor nehezebb megtalálni a hiba helyét. Mindenképpen javasolt a gyors javítás, mert fokozott vízkő lerakódás a jelenség velejárója. Esetleg valamelyik radiátor ki is lyukadhatott kis felületen - ott is elcsepereghet a víz. Sok esetben nagyon kis szivárgásról van szó, ezért figyelmesen kell végig menni minden lehetséges csatlakozó ponton (radiátorcsap, menetes csatlakozók..stb) Remélem segítettem, üdv:
Kedves Fórumozók!
Sajnos nálam is előjöttek a Termomax 24RK hibái.... Hosszú lenne felsorolni hogyan jutott el 2 gyári szerelő a kevertköri panel hibájához, de a lényeg hogy a kis motor ami a padlófűtést szabályozza időszakonként berreg...van hogy hetekig semmi aztán egyszer csak 3 napon át kisebb nagyobb megszakításokkal folyamatosan. A motor gariba egy párszor cserélve lett, egyébként teljesen fölöslegesen mert a gyárban megmondták 2 éve hogy a panel szart be de a szerelő nem így látta..... Na a lényeg hogy sehol nem tudok hozzájutni egy ilyen keverköri panelhez bár ígérgetik hetek óta. Van egy olyan tippem hogy nem egy műgyantába öntött FBI/CIA/NASA által szupertitkosnak minősített panelről lehet szó ezért akár a javításával próbálkoznék. Pontosabban valakit megbíznék ennek javításával mert félő hogy én nagyobb kárt teszek benne, hacsak nem valami egyszerű dologról van szó. A hibajelenség nem egyedi és sajnos nem is ritka úgyhogy viszonylag könnyű lehet egy hozzáértőnek ezt megszerelni (ha szerelhető) vagy halálra ítélni. Valakinek van ötlete hogy ki mer egy ilyen kütyübe belenyúlni??? Ui. volt már a készülékéén firmware frissítés 08-ra és nem oldott meg semmit.
Nagyon köszönöm a segítséget! Hosszas kutakodás után megtaláltuk a hibát, az egyik radiátornál lévő összeillesztés engedi a vizet. Legalább falat nem kell bontani...
Már csak egy szakembert kell kerítenem aki megjavítja... Még egyszer köszönöm!
Tisztelt Fórumozók!
Van egy EUROTHERM 23 kombikazánunk.A probléma , hogy néha a melegvízcsap megnyitásakor,vagy fűtési üzemben(amikor a keringetőszivattyu pedig állandóan megy),sokszor nem gyujt be-a szándék megvan-mert kigyullad az előlapon a piros jelzőlámpa ,ami gyujtásparancskor gyullad ki azt hiszem,de a gyujtás nem következik be,nincs szikraképzés sem.,és ez a piros jelzőlámpa égve marad,amig ki nem kapcsolom a főkapcsolót-ujra nem inditom,ilyenkor általában begyujt,és jó darabig rendben működik.Ha valaki tudna segíteni rajzzal,vagy javaslatokkal-megköszönném. Szép-meleg napokat kívánok mindenkinek és előre is köszönöm a segítséget!
Szia! ITT írtak róla egy keveset és Ő ért hozzá, mert látatlanban megoldotta Bővebben: Link
A hozzászólás módosítva: Okt 31, 2012
Szia!Sajnos a kazán-eurotherm 23 KE- ma már teljesen megállt mire hazaértem,a zöld üzemlámpa világít,de sem melegvízre sem fűtésre nem gyujt be sőt a keringetőszivattyu sem indul el fűtés módban a termosztátbemenet rövidzárásakor sem.A panelen a két biztosíték jó,a szivattyú felé nincs kimenőfeszültség semmi.A piros hibajelző lámpa sem gyullad ki.A kazán fix bekötésű a hálózatba.
Mi lehet a hiba? Két zárt relés modult látok még a panelon,gondolom az kapcsolja a szivattyút .A gépkönyvben sajnos nincs rajz a panelről komolyabb.Szereljem ki az egész panelt és mérjem végig alul a kivezetéseknél? Jól fűtés nélkül maradtunk a legjobbkor! Várom tanácsaitokat.
Üdv mindenkinek!
Sajnos nem ismerem ezt a típust, de abból amit leírtál - a legvalószínűbb hiba ok az alacsony fűtővízköri nyomás. Ellenőrizd a víz nyomását, (általában minden kazánon van nyomás mérő)és ha 1 bar alatti - biztos alacsony és akkor a kazán letilt. Ha utána töltesz 1,5-1,8 bar-t állíts be - ha elindul, ellenőrizd, nem nő-e meg 2,- 2,5 bar fölé. remélem segítettem:
Ha a kijelző sem világít az előlapon akkor bizonyára tápfeszültség baja lesz neki és azt a "fix" bekötési helyet kellene leellenőrizni ahonnan a feszültséget kapja. Kellene egy leválasztó kapcsolónak is lennie ami mindkét sarkot leválassza, ha kikapcsolásra kerül sor, vagy a dugvillás csatlakozás jöhetne még szóba. Fura, hogy direktre van kötve egy ilyen készülék. Ha nincs ilyen irányú képzettséged akkor szólni kell egy hozzáértőnek, hogy legalább ezt megtudja vizsgálni a készülékednél. A fázisceruza nem jó! Lámpázni kell!
|
Bejelentkezés
Hirdetés |