Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kapcsolóüzemű tápegység
Témaindító: Rendszer, idő: Feb 18, 2006
Témakörök:
Köszönöm a választ, így már nekem is ennek tűnik. Illetve a munka is lezártnak tűnik, mert egy ilyen alkatrész árából kapok egy másik DVD-t (főleg a polcomról egy másikat).
Hello. Nemtudom találkozott e már Valaki ezel a táppal : Philips PE1938-70 ?Elvileg egy marógép tápegysége, barátom hozta el hogy nézzek rá, mert a gép elkezdett ujraindulni, bezavarodni mire ök látták hogy szutykos a táp, kimosták alkohollal majd nemsokára bekapcs és elfüstölt a bemenetnél az egyenirányitó rész és némi vezeték plussz nyák.Ezeket kipótoltam, hibás alkatrészeket kicseréltem és beindult, de továbbra is instabilan müködik, az 5V os részen megjelenik 5.2V majd leesik 4.3V ra ilyenkor ciripelö hang jön ki belöle, majd megint beáll az 5.2V és igy ugrál össze-vissza.Elkókat (kisebbeket) kicseréltem, (kimeneti kondikat) leellenöriztem LCM3 as al és kapacitás rendben,ESR rendben, bennehagytam.Sajna kapcsolási rajzom nincs hozzá és mivel elég ösrégi darab+ipari, eléggé kuszának tünik.Merre keressem a hibát, még mielött mindent kiszednék belöle? Pc tápokat már javitottam de ez egész más,azonkivül hogy kapcsolóüzemü ez is
Szia! 13.5mA-t saccolok, de a kapcsolást nem értem.
Na üdv mindenkinek! Adott egy szivargyújtós notebook töltő, amit egy 12V 45Ah akkuról használok. Több feszültségi szint beállítható vele. Ha ugyanarra a fesz. szintre állítom mint a notebook tápja, akkor 11,8V-os akku töltöttségi szintnél elkezd villogni a notebookon a töltést jelző LED. Nem tudom, hogy ez így evidens-e? Úgy gondolom a 11,8V nem vészesen alacsony, vagy tévedek? Tettem a kimenetére egy 10 000µF-os kondit, de az sem segített. Kíváncsi volnék, hogyan oldható meg, hogy alacsonyabb feszültségszintről működjön a konverter? MI lehet a baj? Segítsetek!
Hello!
Csak nem írtad, hogy az "ugyan annyi" az mennyi. Nyilvánvalóan a töltőben, valamilyen kapcsolóüzemű konverter van beépítve. Ha a kimenő feszültség az aksinál kisebb, akkor ez egy StepDpwn konverter, annak maradék feszültsége lehet "magas", mert a tekercs ellenállása és az áramkorlátozó ellenállás eleve meghatározza a minimális ki-bemeneti feszültség különbséget. Akkor a hiba, valahol itt keresendő. Ha a töltő SetUp konverteres, mert mondjuk a táp amit elő kel állítani 19..20V, akkor is lehet hiba, mert ahogy csökken a táp a felvett áramerősség egyre magasabb. A konverternél is van egy minimális alacsony feszültség határ, amiből a megfelelő kimenőfeszültség és teljesítmény még előállítható. üdv! proli007
Az akkunak a 11,8V vagy kevesebb tartósan már nem egészséges, lehet hogy a konverterben van egy védelem pont e miatt, de rajz nélkül nehéz bármit mondani.
Hi! Még nem merültem bele teljesen a kapcsolóüzemű tápok lelkivilágába. Annyit tudok, ha pl a meglévőnél kisebb DC feszre van szükségem, akkor step-down dc-dc konvertert érdemes használni, fordított esetben step-up dc-dc konvertert. A helyzet az, hogy van 24VDC, 3A, ami egy gyári step-down konverterre megy. A konverter kimenetén 12,71V jelenik meg üresjáratban, ez megy egy 12V 45Ah akkura. Innen az akkuról megy az alábbi step-up dc-dc konverter:
Bővebben: Link Bővebben: Link (kapcs. rajz hiányában csak ezt a két képet tudtam mellékelni) A fenti képen látható, hogy 11-14V kell a konverter bemenetére. Felmerülhet a kérdés, hogy nem kevés a 12,71V hogy feltöltsön az akku? ÜDV!
Sziasztok hoztak hozzám egy VIZART VZ313 típusú dvd-t de sajna tápegysége nem indul elkokat ki szórtam belőle de nem indul ciripel én a CQ1565rt-re gyanakszom félvezetőket át mértem üdv lali
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni. Van egy 17PW20-as Orion Tv táp. (Talán sokan ismerik) A Q814 és a Q813 FET-ek zárlatosak lettek amit ki is cseréltem. Led világit, távirányítóra átkapcsol a Led. Viszont nincs fénye. Tápot az asztalon külön mérve a pufferen 290-300V mérhető. A C877 és a C878 kondik cserélve. Puffer kondi cserélve. A FAN7529 IC cseréltem. 1-es láb ellenállásait kicseréltem R817,R818,R819 (330Kohm helyett nekem 619Kohm van benne) a mellékelt szöveget követve 1,5M ohm ellenállásokra amit párhuzamosítottam. R813, R931- ből (6,8K ohm, 100K ohm ) csak a R813 van bekötve ami nálam 12K ohm erre rátettem 220kohm ellenállást. Berakva a helyére a TV-be bekapcsolva oldalt a pufferen a feszültség felugrok 460V-ra pár másod perc múlva majd vissza esik 300V-ra. Sajnos továbbra sincs fény. Optokat cseréltem. Vissza raktam az R817,R818,R819 619K ohm ellenállásokat ilyenkor bekapcsolva a feszültség 370V-ra felugrik majd vissza esik 296V -ra. 400V lenne a cél. Köszönöm előre is a segítségeteket!
Szia!
Nagyon valószínű, hogy a PFC kontroller kikapcsol a bekapcsolási procedúra során. Ha nem indul a készülék, akkor nincs szükség a 400V-os feszültségre. Pufferkondikat kellene cserélni a tápegységben, a szekunder oldalon is.
Rendben köszönöm. Hétvégén neki állok cserélgetni.
Sziasztok!
Elkezdtem építeni egy step down tápot, de már az elején elakadtam. Lábtól lábig huzalozással kezdtem el. A fet egy irf540, a dióda 1n5822, az induktivitás 220uH és a kondi 1000µF (nem low-ESR). Szabályozni szerintem majd ráérek később, így ahogy most van függvénygenerátorról hajtottam meg 25kHz-zes PWM jellel, a végén pedig egy mezei ellenállást tettem be terhelésnek ~30Ohm. Tápfesz 12V, gatefesz ugyan ennyi. A kapcsolás szépen muzsikál amíg csak multiméterrel mérem. Szkópon nézve az áramán azt vettem észre hogy 5-6szoros áramok jelennek meg a kapcsolásoknál mindkét irányban (van negatív kimenő áram is, ha nem csak 50-100mA-t ad le...). Ezek kb 40Mhz körül lehetnek, ezeket szeretném valahogy "simítani". Ha nem lennének ezek a tüskék, akkor teljesen jól lehetne használni, vezérelhető, normális tartományba esik a kitöltési tényezője, már-már elfogadható a hullámossága is. Próbálkozásaim: 1, másik induktivitás: a hiba ugyan ez, független a vasanyagtól és az L-től 2, plusz LC szűrő: változatlan Ekkor mérési hibára gyanakodtam, és kipróbáltam egy boltban kapható 700mA-es buckot, ugyan ebben a mérési felállásban. Működik szépen, van neki 10% hullámossága, ezenfelül még egy néhány % kapcsolásnál. Örülnék ha ilyet sikerülne alkotnom. Körbekérdezvén ismerősöknél. Volt aki szerint felharmónikus, de nem teljesen értettük egymást, mert ha 25kHz-es a vezérlése (négyszögjel, tudom hogy elvileg végtelen frek), akkor hanyadik felharmónikusának kéne lennie a 40MHz-es hibának? Arra sajnos nem emlékszem hogy a szkópnak mi volt a határfrekije. Van esetleg valami ötletetek, javaslatotok amit érdemes lenne megnéznem? Tegyek esetleg valami aluláteresztő szűrőt a gate elé? De akkor meg lassan megy át a lineáris tartományon... Egyszerűen már nem értem hogy mi lehet a probléma. Előre is köszönöm: Tamás
Sziasztok! Hozzájutottam egy rakat ilyen kicsi trafóhoz, mint ami a csatolt képeken van...(mindegyikből korlátlan mennyiség áll rendelkezésre). próbáltam keresni adatlapokat de nem találtam... Az lenne a kérdésem, hogy adatlap nélkül, honnan tudhatom meg, hogy mekkora feszültségekkel lehet hajtani, mennyit ad le, frekvencia számít-e-stb... Lehet egyáltalán ezekkel kezdeni valamit? Üdv!
Sziasztok!
Egy SEGA Saturn tápegységét, hozták hozzám, hogy nézzem meg, mert füstölt benne valami. Kiszedtem belőle egy gyanús alkatrészt, ami alatt egy kis fekete folt is volt a nyákon. Egy TOP202YAI feliratú OFF-LINE POWER SW-nek azonosítottam be. Próbáltam dióda mérővel vizsgálni és azt vettem észre, hogy a DRAIN és SOURCE lábak zárlatban vannak. Jó ez így vagy tényleg zárlatos és rossz?
Az sose jó... Miután (vagy előtt) beszerezted az új IC-t, mindenképp mérd ki a primer és szekunder alkatrészeket, mert az IC elpukkanása általában okozat szokott lenni. Elsősorban az elkók száradnak ki, de a félvezetőket (schottky, nagyáramú diódák) is érdemes kimérni. Éleszteni pedig szigorúan áramkorláttal (izzó).
Sziasztok, ilyen kapcsolóüzemű táp IC-t szeretnék használni, hogy 12V ról állítsak elő 30V-ot, milyen értékűnek kellene lenni az R1 és R2 ellenállásnek ehhez, az 1,23V(1+R1/R2) vel lehet ezt kiszámolni? Ha igen, akkor ilyen egyenlet kellene?
1,23V(1+R1/R2)=30V igaz? Köszi!
Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni hogy ha egy kapcsolóüzemű tápban (200w 12v) párhuzamosan kötök 2 tök egyforma trafót hogy megnöveljem a teljesítményt 300-350W -ra, elfüstöl vagy lehetséges a működése ha igen milyen változtatásokkal, a kijövetelen a diódák 40A bírnak azzal nincs gond, a kondít a vezérlő áramköréből is ki tudom cserélni nagyobbra 220 micro 400V van benne, egy 11n90c nFET vezérli ha kell azt is cserélem nagyobbra. Előre is köszönöm!
Sziasztok!
Van egy tápom ami nem indul el csak kattogó hangot ad ki. Hol keresem a hibát? Előre is köszönöm a segítséget.
A táp próbál elindulni, de valamilyen védelem(túláram?!) letiltja, majd újra próbál elindulni. Ez adhatja a kattogó hangot. Általában ilyenkor valamelyik kimeneti dióüda megy zárlatba, és terheli túl a tápot, amit lekapcsol a primer áramkorlát. A kiemeneti diódák mellett nézd át a kondikat is, az sosem árt!
Ha elszállt, az előkörben az összes alkatrészt cseréld ki!
Nem is kell mérni, valamelyik tuti hogy rossz. Én egyszer javítottam egy asztali DVD lejátszó tápját. A tulaj azt mondta, csak pukkant egy jó nagyot, kis füstjelzéssel kombinálva, büdös is volt rendesen ... aztán ágyőőő! Gyorsan kihúzták a konnektorból, és sajnálkoztak. Utána meg elhozták nekem ... merthogy én mindent ... meg szoktam ... Nos szétszedtem, belenéztem. Az egyik kondi tényleg el volt pukkadva, gondolom az lehetett a durranás. A nyák barnulásai megmutatták, mi volt az, ami csak simán melegedett és mi vitte nagyon túlzásba. A kapcsolásban volt egy fojtótekercs, ami szinte csontig égett, és néhány vonalkódos ellenállás barnába váltott a környékén ([i]amivel együtt naná hogy egyből olvashatatlanba is). A másik nagy elkó is duzzadt volt egy kissé, de az IC kinézetű nyolclábúnál nem látszódott semmi. Rámértem sorban a cuccra - és minő csoda. A bemenő hálózati részen két dióda simán drót volt. a másik kettő pedig szétégett rom. Minden aprólékot kiszedtem a nyákból (egészen az IC-ig) és kimértem. Aztán jött a cserepróba. Kidobott, rossz energiatakarékos izzóból pótoltam vissza a tekercset, és a 4 diódát. A kondikat már a készletemből, az ellenállást meg csak úgy kábére. Aztán bedugtam. Nem füstölt, nem durrant, csak kicsit visított. Ez nála - gondolom azt jelentette - "válámi ván". Kimértem a kimeneteken a tápfeszeket, többnyire mindegyik kijött (és mert rá is voltak az értékek szitázva a nyákra) majd végül összekapcsoltam a lejátszóval - s lááám - működött! Tehát hurrá![/i]
Kimeneti oldal zárlat ,vagy bemeneti oldal kondi .Esetleg a szerkezetbe amit táplál.
Sziasztok!
Adott egy kapcsolóüzemű ATX tápegyég. Halkd kattogást hallat magából- Relé nincs benne, venti leszerelve. Azonnal kattog, ahogy betápot kap. A táp ettől eltekintve tökéletes. Hol kezdjem a keresést? Köszönöm!
Osszeraktam, egy ilyen Sp6656 -os kapcsolouzemu feszultseg szabalyzot, de nem jol mukodik.
Terheles nelkul oke, terhelve nem tartja a beallitott feszultseget, 2-3 tized voltot esik a feszultseg. Mi lehet a baja egy ilyen egyszeru aramkornek ? Esetleg az induktivitas, vagy kondenzatorok nem stimelhetnek ? Kiprobaltam tobbfele induktivitassal, kondenzatorral, (kisebbel nagyobbal) de nem lett jobb, inkabb meg rosszabb lett. Vegulis megoldottam a dolgot, csinaltam helyette mas hasonlo aramkort, ami jol mukodik, de bosszant, hogy egy ilyen egyszeru aramkor nem mukodik, csak ugy siman. A dokumentacioban, megadjak par gyarto alkatreszeit, de letezik olyan, hogy egy ilyen aramkor, annyira erzekeny lenne, hogy csak bizonyos alkatreszekkel mukodne jol ? Mig a masik hasonlo aramkor, korubelulre kivalasztot alkatreszekkel is teljesen jol mukodik. Idézet: „de letezik olyan, hogy egy ilyen aramkor, annyira erzekeny lenne, hogy csak bizonyos alkatreszekkel mukodne jol ?” Létezik. Pl. ha a kimenetre X7R vagy X5R SMD kondi helyett mondjuk egy elkót raksz, akkor semmin nem kell meglepődni. Sőt, még a panelen az alkatrészek elhelyezése is nagyban befolyásolja az áramkör működését. Ezek a kapcsolóüzemű dolgok már csak ilyenek. Az adatlap általában tartalmaz az elhelyezésre vonatkozóan hasznos gondolatokat. Idézet: „X7R vagy X5R SMD kondi helyett mondjuk egy elkót raksz, akkor semmin nem kell meglepődni.” Aze elkot nem rakok ilyen helyre, tudom hogy azok nagyfrekvencian nem tul jol mukodnek. Atlagos kerami, meg tantal smd kondikkal probaltam ki.
Esetleg low ERS elko?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |