Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Motorgyújtás
Ezen a rajzon melyik vezetéket hova kel kötni?
A sárga vezeték és a test közt 15 ohm van. a fehér vezetéken van feszültség. Nekem még van egy zöld vezetékem is. A hozzászólás módosítva: Nov 3, 2012
Ugye a robik gyújtása ugyna az mint a babettáké ha jól tudom. Ha gyáriak a színek akkor a G a piros a sárga a jeladó I a test az 1 és a 15 a trafó 15 pontja.
Itt a hiba. A G pont nem a tets. Amit fehérrel jelöltél a trafóü 1es pontja és az elektronika 1es pontja (ez ugye összevan kötve) ez megy a testre. A G-re az elektronikán a piros drót megy ami az alaplapon levő tekercstől jön.
piros dróton van egy kapcsoló ezzel tudom a testre húzni.
Igen az a leállítás. amikor tetsten van akkor nincs szikra. A pirosat rá kell kötni a elketronika G pontjára és az 1es pontot l kell testelni. Nomeg a piroson levő kapcsoló jó állásban legyen És úgy működnie kell.
Akkor a fehér drót és a test közt sípolnia kel a multinak dióda állásban
Így van. Bár ezt úgy mérd hogy le van kötve a trafóról mivel a trafó tekercsén át fals nfót küldhet. de nagyon egyzserű a dolog. a fehéret ami az elektro 1es pontja és a trafó 1es pontja egy dróttal odakötöd a testhez és kész
Először maradjon ami most van. Bár nekem kicsit soknak tűnik a 3,3µF de működhet vele. Én 1µF-et szoktam rakni a CDI-imbe.
Most szétszedtem hogy lássam melyik drót hova megy és ami a piros drót van az a tekercs halottnak tűnik nem mérek rajta semmit. Lehet hogy ezért nincs szikra?
Milyen méréshatárban mértél? Jó esetben az a tekercs kivezetése és a test között 220 ohmnak kell lennie.
Vagyis 2Kohm-ban. Pedig annak 220 körül kellene abban a méréshatárban mutatnia... És végtelent mutat?(1)
igen nem reagált még dióda vizsgálatba sem
Akkor ott szakadás van. Mondanám hogy meglehet próbálni megjavítani, de nem tudom mennyire vagy képben az eféle javításokkal.
A lényege annyi hogy a tekercsen van a szigetelés. Azt le lehet szedni róla viszonylag könnyen. Alatta van keresztben egy réz lap amire rá van forrastva a tekercs drót és arra forrasztod a piros drótot is. Véleményem szerint ott lehet a drót letörve a rézlapról. Jó esetben van annyi drót hogy újraforrasztható legyen. Ha rövid meg lehet próbálni egy menetet letekerni. Nekem annó a menet letekerés nem sikerült és beleszakadt a drót. de ezer párszáz forint egy olyan tekercs.
Az jó megoldás lehet. 0,15ös drót körülit használj soronként lakkoz (akár körömlakk nekem többször is bevállt) És annyi drótot amennyi ráfér.
A tets kivezetését ajánlott úgy megodlani hogy fogsz egy vékon y sodort réz kábelt ahhoz hozzáforrasztod a tekercselő huzalt. A vékony sodort rézzel tekercs egy két menetet majd utána folytatod a 0,15el. A vékony sodort rezet meg kivezeted és azt testeled.
Nem lett számolva csak meg jelöltem meddig volt tekerve és a felé tekertem
Ja értem. Ellenállásban mennyi lett? Én nem szoktam nézegetni mennyi volt ami ráfér annyit tekerek.
107 ohm lett de most egy jó erős tekerésre 215v ad le AC ba
Benéztem a számokat a multin 40v AC annyi jön le.
Most még egyszer rá próbáltam.
40V nem a legtöbb de nem reménytelen. Kikell próbálni. A menetirányra ugye figyeltél?
ara figyeltem próbáltam minél pontosabbra tekerni úgy tekertem ahogy a régi volt.
Lehet le jön majd több is de ezt csak berántó kar után derül ki. |
Bejelentkezés
Hirdetés |