Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
A hengerek olyan tégla-narancs színűek, mint leírtad. Körülbelül mekkora maximális hőt viselnek el? Hőfokvezérlőt már megterveztem hozzá, de a motorvezérlésből nem lesz semmi, mivel 220-as motor van benne és így is elég alacsony fordulatszámú. A műanyagot valószínűleg ki kell reszelni, de mindkét henger össze van kapcsolva fogaskerekekkel.
Sajnos a fénymásolóban csak az egyik henger fűtött, de a műnyomó papír valóban annyira megnyúlna? Nem ragad rá stabilan egyből a papír? Milyen fűtőszál van ezekben a laminátorokban és mennyi lehet az élettartamuk? Át lehetne alakítani úgy, hogy az üvegcsöves legyen benne?
Üdv,
vasalásos technikával próbálkozok, de még nem sikerült a 10. próbálkozásra sem. Több videót, leírást áttanulmányoztam. Ha vasalás előtt alaposan megtisztogatom a nyákot (P180 csiszoló, hideg zsíroldó), majd leöblítem, -hogy hozzá se érek a rézfelülethez- s megszárítom (csak úgy a levegőn, vagy hajszárítóval, esetleg radiátoron), a vízfelület körvonala rászárad a rézre, ami nagyon csúnya. Más is tapasztal ilyet? Attól még jónak kellene lennie, vagy még alaposabban tisztítsam? Köszönöm.
Miért nem sikerül a vasalás? Elvonakodva a víznyomtól.. Nem olvad rá a festék? Szétlapul? Vagy mi nem jön össze? Ha jó a hőfok akkor még akár az oxidált, koszos nyákra is rátapad a festék, csak nem olyan biztosan mint a tiszta felületre. Miért nem valami hígítóval mosod le? Én úgy szoktam hogy a vasalás előtt megtisztítom fémgyapottal a nyákot majd felhevítem a vasalóval aztán szintetikus hígítóval áttörlöm, amíg körbevágom a nyákrajzot elpárolog a hígító és már vasalom is rá.
Sok minden részletet nem írtál le ,így nehezebb segíteni is.
A tisztítás is nagyon fontos , de a többi művelet legalább annyira amiről nem tudunk semmit .Valamelyik szakaszban biztos hiba van , ha nem sikerül , de ahhoz többet kell tudnunk , hogy kiderítsük hol a hiba.
Szerintem nem lehet átalakítani. Csillámlemezes fűtőszál van bennük. Igen, nyúlik a műnyomó és minden más papír is, ahogy kijön belőle a nedvesség. Emelyik jobban van melegítve, elmszik kicsit.
A hengerek 150C kibírnak szerintem. Én a gumit is felnyomtam 180C-ra. Csak akkor durrant el, amikor egy hiba miatt megállt.
Én három "laminálót" építettem fénymásoló hengerből , az egyikkel 2 évig készítetettem nyákokat . Viszont kettő kínai lamináló "robbant" fel nálam nyákgyártás alkalmával .
A hozzászólás módosítva: Nov 6, 2012
Sziasztok!
Zöldfülű vagyok még nyák ügyben, a kérdésem az lenne honnan tudnék legolcsóbban beszerezni nyák lapot alapanyagnak viszonylag nagyobb mennyiségben ami már méretre van vágva akkorára ami nekem kell, hogy ne én fűrészelgessem egy nagyobból. Az ideális valamilyen egyoldalú lenne, 10cmx17cm vagy 11cmx17cm és kellene vagy 40db de olcsón, mert ahogy nézem most elsőre árlistában pl. 160 × 100 × 1,5 mm az 560Ft, elszörnyedtem, mi kerül egy 10x16cm-es kis lapban annyiba? Lehet én vagyok túl naív és tényleg ez az ára, nem csak pár tíz forint? Nem áramkörhöz kell hanem erős, ráforrasztható "hátlapnak" napelemcellákhoz, jó lenne valami filléres merevítés... Létezik ezekből olcsóbb kivitel vagy mennyiségi kedvezmény valahol?
Keresd meg Attila86 nevű fórumtársunkat. Ő tudott nagyobb mennyiségben is beszerezni, tényleg olcsón. Talán a közös beszerzés, alacsony ár topikban meg is találod a hirdetését(Azt nem garantálom, hogy tudja a neked szükséges méretet is biztosítani).
Sziasztok!
Elkészült a levilágítóm Draws segítségével (képek) és életem első 3db nyákja (képek), amit egyedül a saját levilágítómban készítettem el. Az üveglap ötletét köszönöm eemzolee-nak! A levilágítási időt nem nagyon tesztelgettem, 10perc bevált ideálisnak. A két második nyákkal kicsit megszívtam. Túl gyenge volt az előhívó, néhány perc alatt jött elő a kép és maratáskor derült ki, hogy a nagyobb felületeket nem marja a sósav+hidrogén/oxid. Mindenféle arányba kevergettem már a löttyöt, mikor gyanús lett a dolog. Visszadobtam erősebb előhívóba aztán új löttyel maratás és itt az eredmény Lemosni mivel lehet az elkészültekor a panelről a maradék lakkot? Sajna nitrohígítóm nincs.
Szervusz!
Ha P20 vagy gyári lakkos nyák, akkor még világítsd meg még egy kis UV-vel és az előhívó is szépen leoldja!
Aceton, körömlakklemosó
Szépek lettek.
Ha nincs nitro hígító akkor vagy lecsiszolod, vagy egy sokkal töményebb előhívó folyadékba áztatva a nyákot le jön.
Mivel az előhívót saját magam keverem be hideg zsíroldó vízzel higítva, ezért a maradék eltávolítását tömény zsíroldóval végzem. Csak ráspriccelek 1 kicsit és papírtörlővel letörlöm. Utána mosás.
A mai nap folyamán végignéztem ezt a hosszúra sikeredett fórumot
Láttam pár érdekes, okos megoldást Időközben eszembe jutott pár kérdés: -házilag milyen megoldásokkal lehet maszkot csinálni(védőréteg) -és melyik programban terveztek NYÁK-ot, amiben ilyen szép alkatrész minták vannak(én sprintlayout-ot használom)-beültetési rajzot én is akartam már csinálni a NYÁK-okra -Hol lehet most olcsó laminálót venni, láttam sokan "Value" terméket vettetek, még mindig akciós? Most már én is lecserélem a vasalót, inkább arra használom amire való
Szépek lettek, gratula és egy kérdés mire nyomtattad (pausz, vagy fólia és milyen tipus) és milyen nyomtatóval (pontos típus, töltött vagy gyári toner, esetleg tintasugaras)?
Én A P20-at denaturált szesszel mosom le. Egy kis szesz egy papírzsepire és letörlöm.
Hiba - annyi, mint a tenger...
Időközben rájöttem, hogy a vasalással volt a gond, nem tologattam rajta eléggé a vasalót, szinte csak egy helyben állt. Azóta már le is marattam sikeresen. Köszönöm a hozzászólásokat.
Köszönöm, írtam neki.
Közben rájöttem, hogy nekem nem is fontos, hogy vadiúj nyák lemez legyen és talán a 16x10cm-es is még elég, az is jó ha valami rontott, mert csak a hoszabbik oldalára forrasztanék 2 vezetéket és hátlapnak használnám. Még azon is gondolkodtam ha lehetne beszerezni kidobásra váró nyákokat ilyen méretben, pl. akár még valami bontott pc bővítőkártya halom is jól jöhet, ha van a szélén forrasztható rész miután lesmirgliztem a lakkozást és leolvasztom a chipeket, bár ez elég valószinűtlen... Közben felmerült bennem a kérdés, ezek a mezei rézzel bevonat nyák lapok érzékenyek-e a fényre/hőre stb.? Ugyanis nekem soksok napfényen lenne kapna rendesen UV-t meg infrát meg hőt is... nehogy attól eltűnjön... A hozzászólás módosítva: Nov 7, 2012
Nemrég sikerült vízzel maratnom (klór, egyenáram), csak az volt a baj, hogy az olcsó alkoholos filcet megette, de a festéket már nem tudta. Nemsokára teszek fel képet róla...
Szia!
Rövidre fogom, mert elgurult gyógyszerem hatására a billentyűzetem már nem engem szolgál és most maradt a képernyőbill. Xerox premium transparencies, Epson sx125 és nem gyári patron. 3 nyomat. üdv A hozzászólás módosítva: Nov 7, 2012
Jó lesz ez az alkatrész teszter én már megépítettem smd változatban-
DE hát ez a vasalt nyák, hát kérem nagyon jó lett. A nyák terv gondolom saját , mert ilyennel még nem láttam megépítve.Szép nyugodt munka , és látszik , hogy nem remegett a kezed.
Szép lett! Az AVR ugye csak elírás...? Nem neked lesz?
Igen reméltem , hogy a terv is Zoli _Bácsié , mert ez így egyedi , és bárki aki megépíti, ezt a verziót az Zoli:Bácsi nevéhez fűződik majd.Egyébként két led egyszerre való tesztelése elég látványos .Részemről kicsit átírtam a szoftverét , de a lényeg ugyan az amire ki lett találva , azt tudja is.
Ez a terv Zoli_Bácsinál , de van ebből sokféle keress rá kugliban, és válogathatsz .Mondjuk AVR Componens tester .
Ejha! Ezt nagyon szépen levasaltad!
Köszönöm.
Üdv! Bízom benne, hogy hozzászólásommal segíthetek... Most készültem el egy két oldalas nyákkal. Először az egyik oldalát készítettem el "komplettre". P20-as lakk, levilágítás, előhívás(TN140), kémiai ónozás, előfúrás 0,5mm fúróval, és a lényeg: lakkozás Plastik70-el. Ezek után már nyugodtan bíbelődhetem a másik oldallal, sem az előhívó, sem a vas-klorid nem bántja a már elkészült oldalt, igaz kissé nehezebb az alkatrészek felforrasztása, de szerintem ennyit megér. Arra érdemes ügyelni, hogy ne túl vastagon, de azért egyenletesen legyen fújva a Plastik70. Sietős meló volt ezért hátoldalon kissé elcsúsztak a furatok, mert nem állványon fúrtam, de azért össze lehetett hozni a dolgot
|
Bejelentkezés
Hirdetés |