Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Mosógép vezérlők és általános problémáik
Lapozás: OK   185 / 585
(#) VIM válasza frank tibor hozzászólására (») Nov 13, 2012 /
 
Szia! Akkor inkább 27ohmos, mert piros, lila, fekete az értéke. De mi az a biztosíték ellenállás?? A "fusible" (olvadó) kifejezés létezik de annak más színezetű a kerámia teste.
(#) JohnyBravo válasza zolika60 hozzászólására (») Nov 13, 2012 /
 
Talán mégsem az NTC lesz a hibás. Kimértem. Hidegen 14,5 K az ellenállása. Indítottam a gépet, a fűtőszál (nem szakadt)nem kap áramot.
Nyákot jobban megnézve egy részen füstös. D1 - D2 diódák jók. R4 ellenállás jó, kondik nem zárlatosak. VIPer20A lehet, hogy rossz. Környéken csere lesz minden. Talán összejön.
A hozzászólás módosítva: Nov 13, 2012
(#) frank tibor válasza VIM hozzászólására (») Nov 13, 2012 /
 
Az gyárilag piros volt, de 27ohm is jó ide. Ez az ellenállás nem ég szénné inkább adott hőmérséklet körül megszakad. Eredetileg NKP1 volt a panelban.
(#) Haszuboy válasza JohnyBravo hozzászólására (») Nov 13, 2012 /
 
Elkókat is cseréld, jó minőségű, 105°C-osakra. Fűtőszál vezérlő relé? Vagy az azt vezérlő triac/tranzisztor?
(#) VIM válasza frank tibor hozzászólására (») Nov 13, 2012 /
 
Hát köszi az infókat erről a titokzatos ellenállásról, mert a "csip"-nél nem ismerték még hírből sem. Holnap megyek a Nyugatiba és ott van a környéken egy bolt, majd megnézem kapható-e.
(#) frank tibor válasza JohnyBravo hozzászólására (») Nov 13, 2012 /
 
Szia.
A Viper az egész panel tápja. Meghibásodása esetén nincs semmi kijelzés. Termelhet zajt a panelra ezért érdemes átkondizni, ahogy "Huszaboy" írta. A fűtést általában relé kapcsolja, a motort a hűtőbordás triak.
(#) botesz hozzászólása Nov 13, 2012 /
 
Sziasztok!Ugyan mosógépeket javítok(hobbiszinten)de most egy kis segítségre szorulnék.Adott egy siemens siwamat XL 1450 tipusú gép.A gondja az volt hogy nem forgatta a dobot.Ezt orvosoltam már természetesen nem volt benne szénkefe. Egy centrit lehajtottam rajta amikor észrevettem hogy szikrázik a motor.1000 fordulat környékén még feketeség van de 1400 nál már egészen zöldes a színe.A kérdésem az hogy mindenképp csak a kommutátor felszabályozása lehet a megoldás?(finom csiszólópapírral elötte 1x finoman már át mentem rajta) Én arra gondoltam hogy a rugók nem nyomják rá eléggé a szénkefét a kommutátorra.Lehetséges hogy ez volna a gond?Előre is köszönöm a segítséget!!!
(#) buszos1 hozzászólása Nov 13, 2012 /
 
Sajna a probléma nem oldódott meg
Tudna valaki rajzot vagy helyet ahonnan letölteni vagy megnézni lehetne-e:ELMARC H8.' 1200-as vezérlő kapcsolást? Csak a szivattyúrész érdekelne...
(#) buszos1 hozzászólása Nov 13, 2012 /
 
H8.1 lemaradt az 1es
(#) JohnyBravo válasza Haszuboy hozzászólására (») Nov 13, 2012 /
 
A fűtőszál relét a TR4 (C556B W56) vezérli, amit nem tudok beazonosítani. Elég izzadt a teteje . HQ elektronikán néztem, de ott nincs ilyen alkatrész. Gondolom triak lehet. Körülötte Zo103 MA triakok vannak.

rele_vez.jpg
    
(#) kissi válasza JohnyBravo hozzászólására (») Nov 13, 2012 /
 
Szia!

2SC556ra kérdezz rá a "barátodnál" !

Steve
(#) JohnyBravo válasza kissi hozzászólására (») Nov 13, 2012 /
 
Kérdezem én de nem nagyon mondja . Lehet, túl késő van, de nem találok erről szinte semmit. Árulják ezt valahol?
(#) kissi válasza JohnyBravo hozzászólására (») Nov 14, 2012 /
 
Idézet:
„Kérdezem én de nem nagyon mondja”

pl. Bővebben: Link

Az adatok alapján válasz egy Mo-n is beszerezhető helyettesítőt !

pl. Bővebben: Link

BC517

Steve
A hozzászólás módosítva: Nov 14, 2012
(#) JohnyBravo válasza kissi hozzászólására (») Nov 14, 2012 /
 
Köszönöm!
(#) csajtifajt válasza zolika60 hozzászólására (») Nov 14, 2012 /
 
Szia! Tegnap leszedte a tachot a motorról és megmértem, hogy van-e szálszakadás benne, de nem volt. A tengelyvégen sincs meglazulva a mágnes. Összerakás után a kézimosás programot gond nélkül végigcsinálta. Következő mosást a szokásos programra állítva a centrifugálás előtt ismét megszakította E07-es kódon. Kérdésem az lenne, hogy még így is lehet tacho probléma? Mennyinek kell lenni a gyári ellenállásnak? Köszönöm!!!
(#) frank tibor válasza JohnyBravo hozzászólására (») Nov 14, 2012 /
 
A TR4 egy BC556B tranzisztor, csak a keleti gyártók még a betűn is takarékoskodnak.
(#) zolika60 válasza csajtifajt hozzászólására (») Nov 14, 2012 /
 
Ne ellenállást mérj, hanem forgó motornál feszültséget. Lehet ez csatlakozó, vagy vezeték hiba is. Persze a panel hiba sem kizárt.
(#) zolika60 válasza botesz hozzászólására (») Nov 14, 2012 /
 
Rendesen megtakarítottad a kommutátort? Csapágyak rendben? Ha minden oké lehet, hogy csak kicsit kopnia kell.
(#) botesz válasza zolika60 hozzászólására (») Nov 14, 2012 /
 
A csapágyakkal nincs gond.A kommutátor közöket még kitakarítom porszívóval. Esetleg egy varrótűvel finoman kihúzhatom a közöket?A gond az volt hogy az egyik oldalon már csak egy 3mm es szénkefe maradvány volt a másikon meg a réz drót lógott rá a kommutátorra ami szép kis vájatot hagyott a kommutátorban.Sajnos nem tudom mennyit mehetett így akkor kaptam meg amikor teljesen megállt.Meg azt vettem észre mintha a bal oldalról húzná jobban a zöld ívet és a jobb meg csak egy picit fénylik de ezt még megnézem.Ötlet?Előre is köszi!!!
(#) zolika60 válasza botesz hozzászólására (») Nov 14, 2012 /
 
Ki kapirgálhatod a közöket egy alkalmas hegyes szerszámmal. Ha van a közelben egy ügyes esztergályos egy szabályzás sem árthat.
(#) kovacsa.sm hozzászólása Nov 14, 2012 /
 
Jó napot kívánok!
Egy nagy segítséget szeretnék kérni,mert én már padlót fogtam.Whirlpool AWT 2284/1-800 típusú csodában ajtóreteszt cseréltem(csak azért,mert mechanikusan szorult,egyébként zárt rendesen)illetve csapágyaztam.Próba rendben,elmúlt a nagy hang,oldala fel,s itt kezdődtek a bajok.Innentől kezdve csak a szivattyút üzemelteti a megfelelő helyeken,esetleg még a mágnesszelepet,de a főmotor meg sem mozdul.Sem centriben,sem mosóüzemben.Cseréltem motorvezérlő panelt(lenn,hátul),semmi.Cseréltem programkapcsolót,semmi.Mivel kifogytam az ötletekből,már dugtam rá másik fűtőszálat,szivattyút,motort,mágnesszelepet,semmi.Egyébként minden alkatrész külön-külön jó,csak már ötletem sincs.3 vezetékes az ajtóretesze,azt sem lehet nagyon elrontani,szóval totál semmi ötletem,mi történt.
Még egy apróság:kezdettől fogva olyan,hogy amikor bekapcsolom főkapcsolóval,a gép azonnal indul,csak ezután zár be az ajtóretesz.Sőt,ha kiveszem belőle az ajtóreteszt,akkor is megy,illetve a szivattyú forog,esetleg vizet venne,de főmotor nulla.Találkozott már valaki hasonlóval?Illetve el lehet rontani a programkapcsolót helytelen ajtóretesz-bekötéssel?Mechanikus tárcsa,nem elektronika.
(#) Haszuboy válasza JohnyBravo hozzászólására (») Nov 14, 2012 /
 
Hát cseréld ki, hátha! Nekem hétvégén sikerült, a mágnesszelepet vezérlő triac adta meg magát, hátha a tiéddel is csak ennyi a gond!
(#) botesz válasza zolika60 hozzászólására (») Nov 14, 2012 /
 
Kösz a tanácsot!Azért még kikapirgálom a közöket meg megnézem azt a rugót a szénkefénél!Apával tegnap már felcsiszoltuk naggyából a kommutátort csiszolópapírral(ritkán kérem meg hogy segítsen de elcseszni meg nem akarom)
ha nem javul csak akkor viszem el szabályozásra.
(#) zolika60 válasza botesz hozzászólására (») Nov 14, 2012 /
 
Finom papírt, vagy vásznat használj. Az a jó felület amin nem látszanak karcok.
(#) VIM válasza frank tibor hozzászólására (») Nov 14, 2012 /
 
Szia! Voltam ebben az alkatrész boltban, de nem tudtak adni olyan értékű biztosíték ellenállást amilyet szerettem volna. Csak 1, 10, 50, 100ohmosak voltak. Induktivitásból is akkorát adtak, mint egy hordó, de 150Ft-ért nem szőröztem. Akkor a zöld ellenállás helyett, 1.5W-os 27Ohmos lesz beépítve és a turkálómban talált eredeti színezésű induktivitás, aztán majd meglátom mi lesz.
(#) JohnyBravo válasza Haszuboy hozzászólására (») Nov 14, 2012 /
 
Kicseréltem a TR4-et BC556B-re, meg az összes környéken lévő elko-t. Nem lett jó.
Holnap kicserélem az összes triacot (ZO103MA). Kimérni nem nagyon tudom. 5db van 100,-Ft körül van darabja, még mindig jobb mint egy új mosógép.
A hozzászólás módosítva: Nov 14, 2012
(#) buszos1 hozzászólása Nov 14, 2012 /
 
Sziasztok! Megpróbálnék kérdezni azzal kapcsolatban,hogy ha BTB24 triac-on 100 ohm alatt mérem az ellenállást akkor az kuka??? Lécci segítsen már valaki........nem részletezem de jónak tűnik de a mérés alapján sztem átvezet...Még mindíg a szivattyúval kinlódok mellesleg és eddíg semmi érdemlegeset nem tudtam kihámozni....
(#) botesz válasza zolika60 hozzászólására (») Nov 15, 2012 /
 
Kösz a segítséget! Nos szerintem nem szükséges a felszabályozás.Kimentem bekapcsoltam és megnéztem melyik oldalról húzza az ívet.A bal oldalról húzta.Fogtam kikaptam a motort és a bal oldali szénkefe rugót kicseréltem egy hosszabb rugóra.Egy indesit rugót találtam itthon hát kicseréltem arra.Meg kikapirgáltam a kummutátor közöket is bár nem volt benne semmi érdemleges dolog.Meg 1x naggyából átmentem rajta finom csiszolópapírral.Összeraktam és 1200 fordulatnál nincs semmi szikra és fény sincs.A jobb oldalon egy picit világít ugyan de nem húz ívet.Mégegyszer köszönöm a segítséget!!!!!
(#) botesz válasza kovacsa.sm hozzászólására (») Nov 15, 2012 /
 
Ha egyből indul akkor szerintem valami elkötés van nézd meg mégegyszer azt a bekötést!!!
A hozzászólás módosítva: Nov 15, 2012
(#) zolika60 válasza botesz hozzászólására (») Nov 15, 2012 /
 
Az meg majd bekopik és megszűnik kis idő után. Örülök, hogy megoldottad.
Következő: »»   185 / 585
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem