Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
"Ez így azért egy nagyon félreérthető kijelentés volt (most nagyon finoman fogalmaztam. Az állítás csak félig igaz."
Nem félig, teljesen. A PDF nem vektorgrafikus file-formátum. Hanem többféle formátum, lehet benne vektoros pixeles is és text... Ez azért fontos, hogy ha kapnak a "laikusok" egy PDF formátumot, az nem garancia arra, hogy nagyítva nem pixelesedik. Ha letölt netről egy nyákrajzot, amiről nem tudja, hogy pixeles formátumu, és az ráadásul nem túl jó felbontású (pl 72DPI), akkor hiába nagyítgat, szenved vele (mert ugye azt mondták neki a PDF vektoros és lehet nagyítgatni), nem lesz jó eredménye. Másik a mérethelyesség. Az hogy PDF a formátum, nem garncia a nyomtatáskori méretpontosságra. Mivel a nyomtatók DPI felbontásban is eltérhetnek, ezért kell a nyomtató felbontását (saját driver) az eredeti rajz kíván méretével szinkronizálni. Persze senki nem garantálja, hogy a letöltött, mástól kapott PDF mérethelyesen van beállítva. (Több ilyet olvasni a fórumban) És ha nem, akkor is kis ügyességgel meg lehet "gyógyítani" Sőt, ha a nyomtató hossz és kereszt méretei nyomtatás után nem arányosak (1x1) akkor azon is lehet változtatni. (évekig dolgoztam PDF encode/decode szoftvereken, recognitázó rendszereken) Ha a kérdés az, hogy miben küldjük az EAGLE pcb rajzokat, akkor azt mondanám EAGLE de ha nem akar valaki forrást kiadni, akkor jó a PDF és a TIFF is. PDF-et nem magyarázom, TIFF pedig veszteségmentes méretarányos formátum. 600 vagy 1200 DPI TIFF rajz is tökéletes formátum, pedig raszteres. A hozzászólás módosítva: Nov 16, 2012
Úgy tűnik, hogy elbeszéltünk egy kicsit egymás mellett. Azzal egyetértek, hogy egy PDF fájl még nem garancia semmire. Viszont, ha csak vektor-grafikus elemeket tartalmaz, akkor nagyon megbízható. Én sem arra gondoltam, amikor egy PDF fájlt "tele szemetelnek" és szerencsétlen felhasználó meg szív. Amiről beszéltem, az a korrekt módon előállított PDF vagy Postscipt.
Üdv, Pluto Idézet: „de ha nem akar valaki forrást kiadni, akkor jó a PDF és a TIFF is.” Nem akarnék senkinek a lelkében törést okozni, de sem a PDF, sem a TIFF nem a helyes formátum erre a célra. Létezik ugyanis egy meglehetősen szabványosnak tekinthető formátum, ami több szempontból is előnyösebb az említett formátumokkal szemben: a Gerber. Az sem véletlen, hogy gyakorlatilag az összes profi NYÁK-gyártó ezt a formátumot használja elsődlegesen, és az összes valamirevaló NYÁK tervező programnak van ilyen kimenete. Személy szerint hasznosnak tartanám, hogy ha valaki közzéteszi a NYÁK-tervét utánépítésre, akkor nem csak TIFF, meg JPG, meg PDF formában adná közre, hanem az erre a célra legjobb formátumban.
Nem okozol lelki törést Szerintem a "nem a helyes" megfogalmazás nem a helyes megfogalmazás
Főleg, hogy itt házi készítésű nyákokról volt szó. Vasalható/laminálható/fotózható megoldásoknak tökéletes a PDF / TIFF ... Amikhez elsősorban lézernyomtató készíti a mintát. Mindenki meg tudja nézni, TIFF-be bele tud javítani és könnyen ki tudja nyomtatni. Nem kell külön gerber program hozzá. Amik vagy nagyon gagyik, vagy fizetősek. Én irtam egy saját gerber megjelenítőt, mert nem találtam megfelelőt. Nem profi program, de nyákleadás előtt néha átnézem vele a beküldendőt. GERBER Aki pedig "profi NYÁK-gyártó"-hoz megy, (ugye az már komoly költség és drabszám lehet) az tanuljon meg NYÁKot tervezni. Nem nehéz. És akkor nincs szüksége más által készített PDF/TIFF/GERBER anyagra. A saját tervezésnek a legfontosabb előnye, hogy saját beszerezhető alkatrészekkel dolgozik az ember.
Köszönöm a tippet, végül ez vezetett a legjobb megoldáshoz.
Így a fóliával is tudok takarékoskodni, mert ráillesztek többet a képből. Idézet: „Nem kell külön gerber program hozzá. Amik vagy nagyon gagyik, vagy fizetősek.” Akkor Neked most valami újat mutatok: gerbv
Hú, elhúzódott az éjszaka kicsit.
Na de fél méter próbálkozás után sikeresen kész az első dry-os nyákom. Sajnos azért bakiztam el 2szer mert túl meleg volt a víz, nagyon rátapadt és kosz ment alá (de hogy honnan ) Visszaszedtem, de annyi is lett a fóliának, már nem ragadt. Tényleg, ti hogyan csináljátok, hogy az a nyamvadt felpöndörített fólia az első védőréteg lehúzása után ne tapadjon össze? Nekem cirkuszi mutatványokkal sikerült
A "pöndörítés" irányára merőlegesen, húzd le a védőfóliát, akkor egy kicsit megtörik a polimer (nem szakad, vagy tapad össze) és így nem tekeri össze saját magát.
A hozzászólás módosítva: Nov 17, 2012
Igen, ezzel próbálkoztam, de ha nem vagy óvatos a sarkai így is beugorhatnak.
Néhány kép a hajnali buliról:
Ez így van, mondjuk én laminálok, így felragasztom a szélét és beleküldöm a laminálóba hidegen 2-3x és utána bemelegítem és megint 2-3x átküldöm, már kicsit hólyagosodik a polimer, de még lehet használni.
Én is laminálok és kezdetben úgy csináltam ahogy Te. Nálam most úgy működik, hogy a fólia felhelyezése előtt átküldöm a nyákot, hogy meleg legyen. Nem forró, mert akkor kezelhetetlen, legalábbis nekem. A henger hőmérsékletét úgy állítottam be, hogy pont ne legyen "narancsbőrös". Az én mérőmmel 120-125°C között már narancsbőrös. Ezért 115-118°C-ra fűtöm fel és csak egyszer küldöm át. Ha a nyák megfelelően lett zsírtalanítva, akkor tökéletes. Ha kétoldalas a nyák, akkor hagyom kihűlni és utána jön a második oldal. Nekem ez jött be. Hajdanában nálam is előfordult a hólyagosodás, ami aztán esetenként hibát is okozott. Amióta így csinálom hibátlan a művelet és legfőképp, mindig ugyanaz a végeredmény.
Üdv, Pluto
De érted már miért PDF és TIFF-ről írtunk.
Köszi a linket, bár én sajátot használok, de biztos hasznos lesz azoknak, akik gyártóknak adják majd le a terveket.
Én úgy gondolom ezen morfondírozást végig olvasva , ha megfelelő a forrás amiből készül a rajz , aztán PDF, TIFF, JPG , PNG formátumokba mentve , és még lehetne sorolni. A későbbi feldolgozás során nem vehető észre minőség romlás , akkor elfogadhatóak ezek az alternatívák, bármilyen fájl formátumból is legyen nyomtatva .Ha ez nem sikerül természetesen a legjobb eredmény miatt a legmegfelelőbbet kell választani.Én 10000 Dpi alatt nem is csinálok ilyen formátumokba való mentést.Persze ennek örül a nyomda is , ha minél jobb a leadott minőség , ha meg otthon lenne kinyomtatva , akkor észrevehető a különbség szintén ami , ha otthoni körülmények között van készítve a nyák, szintén messze jobb minőségű lesz a végeredmény.
A JPG-t nem javaslom. Veszteségesen tömörít.
Visszanézve maszatos Ha 100%-os minőséggel tárolod, akkor meg nagy mérete lesz, nagyobb mint egy monokróm TIFF, ami veszteségmentes. A PNG meg nem tárol méretarányt.
Ne mond már, hogy egy NYÁK gyártásához 10000dpi felbontás szükséges. Ha nem elég a 600 dpi az már nem is NYÁK. Az már IC. Túlzásnak tartom. Régen szitázással csinálták a NYÁKot. Az is tökéletes minőségű volt.
Nem is mondom , de én így szoktam , és hát azért van különbség főleg a végeredménynél látszott sokszor meg . Azóta nem megyek ennél lejjebb pedig nyomdába sem járok.
Pici: A képformátumokat csak, azért soroltam fel , mert kinek , hogy , és valamikor , csak ilyesmi valamilyen formátumba lehet megszerezni egy talán fontosnak ítélt nyák rajzot. És ha már ezeket nézzük , csak beállítás kérdése a méret helyesség , persze a tömörítést nem nézve most jelen pillanatban.Volt rá precedens , hogy egy JPG formátumú rajzolatból kellett varázsolni elfogadható minőséget meg még lehet , hogy lesz is ki tudja.
Igy van, a 10000dpi egy felesleges vacakolás pont úgy mint egy rozoga képet addig monyázni míg valami lesz belőle de mégsem.
Ha rossz minőségű képről kell nyákot csinálni, akkor behúzom a Sprintbe háttérnek és pikk-pakk megrajzolom. Ezután olyan alkatrészt illesztek bele amilyen van. Nem kell keresgélni a tervező által beleálmodott beszerezhetetlen kuriózumot.
Hűdenagyon igaz! Így kell ezt csinálni, és akkor nincs mit szöszölni konvertálással meg egyebekkel!
Szinte minden nyákomat így csináltam, és soha nem volt gond! Csak nem kell lustának lenni sajátot kreálni.
Ez nem lustaság, ez a legegyszerűbb, leggyorsabb, legjobb megoldás.
De ez már pár lappal ezelőtt kiderült. Itt is A hozzászólás módosítva: Nov 17, 2012
Igen, elsősorban a gyakorlati forraszthatóság és veszélyes távolságok(közelségek) helyrehozatala, illetve a sokak által hajszálvékonyra rajzolt vezetősávok korrigálása az egyik legfontosabb szempont az újrarajzoláskor. És ez a SPL-ban tényleg secperc alatt megoldható.
Igen, és utána a gerberbőr meg pdf-et gyártok, mert a nyomda nem tud mit kezdeni a gerberrel! A nyákgyáraknak saját levilágítójuk van, drága is a flim, mint a fene!
Vizont tényleg gerber az első lépés és abból pdf, mert ott nincs ilyen olyan virtuális nyomtató driver, és a gerbert lehet invertálni, és utána menteni pdf-be.
Eleve hidegen laminálok, nincs hő amit el kéne vezetni.
Most mondjuk levettem a nyomóerőt az mintha segített volna, bár a mostani nyákokat már nem fúrtam át 3-assal, csak 1mm mélyen.
Ha vizesen laminálod, akkor lehet hogy jó a merőleges lehúzás, de laminálásnál csak párhuzamosan a pöndörödéssel szabad lehúzni.
Most csináltam 50 nyákot VicSys-nek meg még 4-et Alkotónak, most hogy fellazítottam a szorítást sokkal jobb lett az eredmény. (Úgy látszik a hideg valamit csinált a hengerekkel, talán megkeményedtek)
Szerintem, csak ahol a lyuk van ott a nyomás miatt ellapult(a nyomás hőt termel), és ezért ott kinyúlt a fólia, plussz valamennyire a henger is "kilágyul" ugyanettől a hőtől, ahol kis lyuk van vagy tisztán réz ott nem veszed észre viszont a nagyobb lyukba "belemászik" a henger. ( 5-10 fokra kell gondolni, ami mire kijön a laminálóból nem is érzed.) És innentől a fólia kicsit megtekeredik, ettől pedig felgyűrődik.
A hozzászólás módosítva: Nov 18, 2012
Én még nem próbáltam de mi lenne ha először laminálnád és azután fúrnád ? A fúró felszaggatná a polimert ?
Nemhiszem, viszont a fény tuti beleszólna...
Egy normál izzó mellet lehet vele dolgozni !
Én nyugodtan dolgozgatok a fénymásolóból kitermelt 180w os halogéncső mellett a DRY al A hozzászólás módosítva: Nov 18, 2012
Sose próbáltam, inkább félhomályba dolgozok vele. De majd kipróbálom a napokban, úgyis kell pár panelt csinálnom.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |