Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Stirling motor építése házilag
Lapozás: OK   3 / 5
(#) INOX 4 EVER válasza gulyi88 hozzászólására (») Jún 6, 2012 /
 
Azért ez az osztrák muki nem egyszerű....
Napenergiás stirling téren lenne mit tanulni tőle,de már vannak cégek akik pellet kazán - stirling kombinációból élnek.
Érdekesség
(#) ikarusbusz hozzászólása Júl 7, 2012 /
 
Üdvözlet! Stirling szempontjából kezdő vagyok, így gondoltam, elsőnek csinálok egy egyszerű konzervdobozos "motort". A kiszorító is konzervdoboz lenne, láttam rá jól működő példát.

Na, itt mindjárt bajba kerül az ember, mert nálunk úgy tűnik, szabványosítva van a konzervdoboz méret, nem nagy a választék. Van egy francia cég konzerve, ez belül kb. 83mm átm., és van egy híres magyar cég készétel konzerve, ez kívül 73mm átm. Gondolom, ez már túl nagy hézag a dugattyú és a henger között. Van ennek a hézagnak valami optimuma? Egész pontosan milyen paramétere változik a motornak ettől a hézagtól? Az említett ötletadó példában a különbség csak 3mm átmérőben (hasonló méretnél).

Valaki hungarocellből csinálja a kiszorítót. Ebben az esetben hogy lehet alulról gyertyával melegíteni a hengert? Fölső vízhűtés esetén a motor belsejében nem megy föl a hőmérséklet a hungarocell megolvadásáig? A fémszivacsos megoldás nálam nem játszik, nemigen találtam a környezetemben ilyet. Milyen anyagból lehetne még? Keménykarton?

Egyáltalán a konzervdoboz külső nem arculcsapása a hatásfoknak? Úgy értem, itt a meleg és hideg pont között nem csak a gáz szállítja a hőt, hanem maga a doboz, ami közönséges ónozott vas.

Remélem nem agyament dolgokat kérdeztem.
(#) BladeAttila válasza INOX 4 EVER hozzászólására (») Aug 3, 2012 /
 
Szia INOX!
Az egyetlen baj a fazonnal, hogy * drágán adta és leállt a gyártással!
Az én egyik álmom a videó közepe táján lévő hajlított üveges napra tett LTD, amiben csak billeg a kiszorító!
(#) mokuli válasza INOX 4 EVER hozzászólására (») Okt 29, 2012 /
 
Sziasztok

Mokuli vagyok kb. két éve gondolkodtam egy alfa stirling építésén akkor vettem egy motor hibás briggs vanguard v motort.Most jutottam oda hogy meg kéne építeni 50kw-os báláskazán kéményébe szánom,keringető szivattyú kiváltására és valamennyi áram termelésre.
Ezért lennék kíváncsi jutottál-e valamire a kompresszorral?
Válaszod előre is köszönöm és várom mások javaslatait is természetesen.
(#) BladeAttila válasza mokuli hozzászólására (») Nov 20, 2012 /
 
Szervusz!
Keresd meg a youtube-on pallarpad felhasználót.
Nézd meg a videóit.
Ő valószínűleg tud neked segíteni! Van e-mail elérhetősége is, de azt a videóban is mutatja, vagy le van írva az elérhetősége a videóknál.
Árpibá jelenleg az egyetlen a saját fórumunkon, aki kimondottan motoralkatrészekből tudott működő Stirlinget készíteni, de azt hiszem ő nem kompresszort használt alapnak... Ami biztos, hogy versenymotorok építésében is jártas az öreg és biztosan tud neked segíteni, ha szépen megkéred!
Minden jót!
Penge
(#) zolika60 válasza BladeAttila hozzászólására (») Nov 21, 2012 /
 
Elég sok videót találni.Bővebben: Link
(#) janikukac hozzászólása Nov 21, 2012 /
 
Sziasztok!
Kéne csinálnom egy sterling motort. A lényeg, hogy a legegyszerűbb legyen, csak bemutatásra kéne. Valaki tudna egy pontos leírást, elkészítési ábrákat, stb-t adni? Sokáig tart?
(#) t0bi válasza janikukac hozzászólására (») Nov 21, 2012 /
 
Szia!
Egy másik fórumon Gábor, a Stirling-művész alkotta ezt is és még sok egyéb szépséget.
Érdemes megcsinálni, nagyon könnyű, még nekem is sikerült.
(#) t0bi válasza t0bi hozzászólására (») Nov 21, 2012 /
 
Van még folytatása is....

Aztán lehet csinálni hozzá elektronikus vezérlést is - egy már elkészült
(#) janikukac válasza t0bi hozzászólására (») Nov 21, 2012 /
 
Isteni vagy, köszönöm ! Ez szerintem nekem is menni fog. Azért biztos lesz kérdésem. Legkésőbb pénteken délután, estefelé neki fogok kezdeni. Nekem egy ötöst fog érni...
(#) janikukac válasza janikukac hozzászólására (») Nov 23, 2012 /
 
Korai volt az öröm, ugyanis a tanár úr csak arra ad ötöst, ami alá gyújtani kell, s nem vizet forralni. Ilyet lehet itthon egyszerűen építeni? Ha igen, hogyan?
(#) Bakman válasza janikukac hozzászólására (») Nov 23, 2012 /
 
Építs hozzá egy tartót, ami kb. 15-20 cm magasan tartja a szerkezetet, majd alá egy gyertyát.

Illetve, a magasságot ki tudod kísérletezni az építés előtt a gyertya felett tartással.

Egyébként nem értem ezt a tanári hülyeséget. A Stirling motornak az a lényege, hogy kűlső forrásból kapja a hőt. Nem tökmindegy, hogy az tűz vagy csak forró gőz? Tanárnak egy kokit a fejére.
(#) mokuli válasza BladeAttila hozzászólására (») Nov 23, 2012 /
 
Köszönöm a tippet már értekeztünk,a motorom már szerkezetkész lesz a hétvégén a meleg henger hiányzik még.
Amugy nem kompresszor egy vanguard motor az alap bár lassan már a szülőanya sem ismerne rá.
Akartam képet küldení de mind 2 MB felett van.
Ha sikerül megpörgetni akkor úgy is jelentkezem.
Köszi a segítséget.
(#) t0bi válasza janikukac hozzászólására (») Nov 23, 2012 /
 
Sokan csak a konzervdobozos Stirling motort ismerik, ami alá tüzet lehet gyújtani. Ezek nagyobb hőmérséklet-különbséggel tudnak működni (HTD motorok = High Temperature Difference). Ilyet is egyszerű építeni, ha kell, tudok segíteni:
Bővebben: Link
Az igazi művészet az LTD motor elkészítése (Low Temperature Difference), hogy a kis hőmérséklet-különbségből adódó nagyon kis energiát is a motor mozgatására lehessen felhasználni. Ha csak tüzes motort fogad el a tanár úr, akkor ahogy Bakman írta, építs egy tartót vastag fémlemezből, ami alá mécsest lehet rakni. A vastag lemez elosztja a hőt, de így is nagyon kell vigyázni, hogy el ne égjen a motor (nagy része papírból van):
Bővebben: Link
(#) gazdag-andras hozzászólása Júl 20, 2013 /
 
http://stirlingengine-hungary.blogspot.hu/

Nézzétek
(#) pityka888 hozzászólása Júl 21, 2013 /
 
A Stirling motor gáz hőtágulásával működik, igaz? Ez a gáz normál levegő szokott lenni. De ebben a levegőben 78% nitrogén van ami viszont nem igazán tágul-húzódik hőre. Vagyis a motor csak a 21%-nyi oxigén miatt működhet.

Mi lenne ha 100% oxigénnel töltenénk ?
5x jobb lenne a hatásfok ?
A hozzászólás módosítva: Júl 21, 2013
(#) foxi63 válasza pityka888 hozzászólására (») Júl 21, 2013 /
 
A melegoldal hamar eloxidálódna....
Egyébként hélium kellene bele és túlnyomás.
üdv.
(#) pityka888 válasza foxi63 hozzászólására (») Júl 21, 2013 /
 
A túlnyomásra én is gondoltam, de az a hatásfokon nem javítana csak a teljesítményen. Tehát több gázhoz, több hő kellene. Ezért lenne fontos egy "rugalmas" gázt találni.
Szóval a hélium lenne a megfelelő? Ez vajon mennyit javíthat a hatásfokon?
(#) gazdag-andras hozzászólása Nov 6, 2013 /
 
(#) swad hozzászólása Nov 29, 2013 /
 
Sziasztok!
Ez évben jómagam is elkészítettem egy kis LTD modellt, amely tervdokumentációja az infrared oldaláról származott. Egy kis mécses hajtotta meg, effektív teljesítménye szinte 0 volt, ahogy az várható volt, bár 4 db 5 Ft-os volt a lendkeréken, s így is olyan 2-400 1/perc fordulattal ketyegett...
Ez idáig a történelem.
A jövőben ha van valaki, aki konkrét, működő tervdoksival rendelkezik minimálisan 1kw-os teljesítményű motorról, azzal kooperálva vállalom a prototípus megépítését.
(#) swad válasza pityka888 hozzászólására (») Nov 29, 2013 /
 
Idézet:
„de az a hatásfokon nem javítana csak a teljesítményen.”

most akkor ez hogy is van?
ha jól emlékszem ahhor a hatásfok az a (Pki/Pbe)*100 ugye, ha viszont a Pki nől, a Pbe pedig állandó akkor miért ne nőne a hatásfok? pont ezért alkalmaznak nagynyomásos rendszereket pl nem ritka az 50-60 bar de találkoztam már 200 bar-on működő motorral is...
(#) coyote83 hozzászólása Dec 7, 2013 /
 
Sziasztok, valaki tudna nekem küldeni vagy linkelni egy egyszerű stirling motor épitési leirást? Nem muszáj hogy komoly szerkezet legyen elég egy konzervdobozos tákolmány is
A hozzászólás módosítva: Dec 7, 2013
(#) coyote83 válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Dec 7, 2013 /
 
Néztem de a linkek zöme halott a másik része meg nekem magas.
(#) BarnaPili válasza coyote83 hozzászólására (») Dec 7, 2013 / 1
 
Ezen oldal közepe táján van egy leírás.Az könnyen elkészíthető szerkezet.Ajánlom neked.
(#) pityka888 válasza swad hozzászólására (») Ápr 5, 2014 /
 
A több gáztól nem lesz erősebb, ugyan azzal a hőforrással, mert ugyanaz a hőforrás, a sokkal több gázt nem fogja annyira felmelegíteni. Ergo a több gázhoz nagyobb külső hőforrás kell, vagyis a Pbe-t is növelni kell, nem lesz állandó, ezért ugyan ott leszel, mint alacsony nyomáson, érted?
A töltőgáz a legfontosabb. Azóta már utána néztem egy pár helyen és abban igaza volt foxi63-nak, hogy a Hélium a legjobb. Ez ugyan azzal a hőforrással, normál légköri nyomáson, sokkal jobban kitágul, mint a levegő. Ennek a legjobb a hőkapacitása és a legjobb hővezető. Ezek miatt használják hűtőrendszerekben is. De az ammónia is jó lenne csak az meg baromi mérgező.
(#) Sanyesz5 hozzászólása Ápr 27, 2015 /
 
Sziasztok!
Az alábbi videót találtam, elég ígéretes, kinek mi a véleménye róla?
Stirling
(#) Zsac hozzászólása Máj 7, 2015 /
 
Sziasztok!

A kérdésem, hogy mi kellene egy 1kwos stirling motorhoz?

Érdekességképpen a napenergiás hajtáshoz ez adhatná az energiát:

https://www.youtube.com/watch?v=XFw7U7V1Hok
(#) swad válasza pityka888 hozzászólására (») Júl 24, 2015 / 1
 
Idézet:
„A több gáztól nem lesz erősebb, ugyan azzal a hőforrással, mert ugyanaz a hőforrás, a sokkal több gázt nem fogja annyira felmelegíteni.”

...érdekes, nekem a termodinamika törvényei mást mondanak...
... de nem szoktam vitázni, mindenki úgy csinálja, ahogy akarja ...
(#) swad válasza Zsac hozzászólására (») Júl 24, 2015 /
 
Ha sziget üzemű energiatárolás céljára szánod, akkor 3-5 MFt-ból megúszod a dolgot.
Ha a visszatáplálósdit szeretnéd megvalósítani, akkor az előbbi összeg csak a hálózati inverter ára kb.
Ha saját magad akarod összebarkácsolni, akkor sok türelem, kitartás, utána járás.
Speciel valahol van 1 kontaktom, aki készített egy 1 kW-os gammát, de elmondása alapján sok nyűg volt vele.
Következő: »»   3 / 5
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem