Fórum témák
» Több friss téma |
Szóval nem egy kazánra akarom rákötni, hanem az elektrotermikus állítóművel akarom nyitni/zárni a szelepet! (lakásban lakunk és házközponti fűtés van)
Köszi!
Szia proli007,
Hát ez az! Már találkoztam ezzel: Bővebben: Link Elmondásod alapján a szelep 1-2-be kötése tuti nem OK?ű Köszi Olyan nehéz használni a LINK gombot...? A hozzászólás módosítva: Okt 31, 2012
Sziasztok!
Van nekem egy Vaillant VRT 220 tip. szobatermosztátom, ami telefonos vezérlésre is képes! Nem is ez lenne a lényeg nekem, hanem a bekötése!!! Ha valaki tudna nekem ebben segíteni, hálás lennék érte! Csak simán sorba kötve a keringető szivattyúval 230V - ra, vagy van valami más is amit tudni kellene még? Előre is köszönöm!
Hello!
Badarságot írnak a leírásban. Helyen úgy lenne, hogy "ide nem jó". De nem is kazánról van szó, hanem egy fűtőpanelról (nálad szelepről de az ugyan az). A kazánnál általában ki van alakítva a termosztát helye, és annak bekötési pontja ideiglenesen át van hidalva. Azt kell megbontani, és helyére bekötni a szabályzó kontaktusát. Nálad (meg a panelnél) meg 230V-ot kell biztosítani a működéshez. Persze hogy más a bekötés. (Hogy az 1-2 fel van cserélve, az tök mindegy, az a relék záró érintkezőjének két pontja.) De ha lehet, ne kérdezz vissza, mert annak nincs értelme. Én meg nem szeretem, mert szerinted mit válaszoljak rá? Ellenkezőjét, mint eddig állítottam? üdv! proli007
Szia! Nem, nem jól gondolod. A dolog kicsit bonyolultabb. A VTR 220 típusú termosztátot lehet aktiválni telefonnal működébe hozott kapcsolószerkezettel, aminek van egy záró kontaktusa és azt kell kötni a "TEL" és 5. pontokra. Lehet ilyen áramkört építeni ami vagy a telefon hangjára vagy a képernyőjének fényére (amikor felhívod a készüléket) hozza működésbe a kapcsolószerkezetet.
Hello!
Bocs, hogy csak most jelzek vissza, de tesztelésen volt a vevőegység és mivel ezt a pár napot átvészelte (nem szált el a kondi, nem engedett el a relé), így okés a működése. Egyébként igazad volt, a sárga kondi állítja elő a tápfeszt. Egy 330nF-os kondival a hálózati fesz függvényében 34-38V mérhető a "kimenetén". Az egyenirányító után egy tranyó tokos LM317 állítja elő a szükséges 24V-ot. Tehát kondicsere és a probléma megoldva. Köszi a segítséget! üdv: Jeges1
Hello!
Örülök, hogy így látatlanban sikerült.. A 34..38V kissé necces a z LM317 számára. 40V a maximuma ha jól emlékszem. (Persze ki és bemenete között.) Én egy ZY33-at rátennék a bemenetére. Jobb a békesség. Egyébként nem tudom mi a fenének egy relének egy 317 egy zéner sokkal ésszerűbb megoldás az ilyen kapcsolásban. A villanyt, úgy is valakinek le kell nyelni.. üdv! proli007 A hozzászólás módosítva: Nov 1, 2012
Ez akkor rendben is lenne, nem igazán értem! Viszont azt, hogy a bekötése a fűtési rendszerbe, hogyan történik, még mindíg kérdéses nálam!
Ne gondolj nagy dologra, mármint, hogy mit csinál? Ez csak azt tudja, hogy az általad beállított paramétereket engedélyezi a termosztátodnak, hogy bekapcsolja a szabályzásba. Ehhez a termosztátodon lévő két pontot használja fel mint kapcsolási pontot amit így távvezérelhetsz egy telefonnal. Ezen az oldalon az IT 1T elnevezésű termosztát tud ilyen kapcsolatot létesíteni (8. pont a leírásban), csak kérdéses, hogy megéri-e ilyen "kütyüt" venni. Az olcsóbb megoldás az egy után építhető termosztát nélküli hangra, vagy fényre kapcsoló elektronika, amit telefonnal lehet élesíteni, amit ha hazaérsz ki kell majd kapcsolni.
Sziasztok!
A következőbe kérném a segítségeteket. Q7 nem rf-es termosztátot szeretnék bekötni a régi MMG helyére. A kazán ÉT 25-ös az áramot a vezérelt fali konnektorból kapja.Az MMG-ben működés közben multiméterrel a kapcsok között a következőket mértem. Működés közben 4-2 között 0 feszültséget, 4-1 között 230v, 2-1 között 230v, a 3 kapocs nincs bekötve. Üzemen kívül 4-2 között 230v, 4-1 között 230v, 1-2 között 0v. Q7 termosztátban a következő bekötési pontok vannak NO,COM,NC. Kérdésem a régi MMG kapocsból melyikből melyikre kössem a vezetékeket. Előre is köszönöm 57pisti
Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni! Van egy unior mini super 18as gázkazánom és azt szeretném vezérelni egy Computherm Q3-as szobatermosztáttal. Az a gondom, hogy a kazánból nem jön ki semmilyen vezeték, csak a 220Vos dugó ami a konnektorba megy. Ha be van dugva a konnektorba akkor be is kapcsol. Az a kérdésem, hogy ehhez a kazánhoz kellene külön kivezetésnek lenni a szobatermosztáthoz is? Vagy elég ha például a konnektor áramellátását vezérlem a szobatermosztáttal? És még egy kérdés, hogy a keringető szivattyút hogyan tudom vezérelni a kazánnal összhangban? Köszönöm a válaszokat előre is!
Sziasztok, Computherm Q7 RF radios termosztatom szobaban levo resze 2 AA ceruza elemmel mukodik. A konnktortol kb 30 cm re van felszerelve. Tudnam-e ezt valahogy adapterrel mukodtetni mert az elemek folyamatosan lemerulnek. Ertheto, a radios kommunilaciohoz kell energia. A hatuljara 2xLR6 aa 1.5v 868MHz van irva. Rakothetek en erre valami regi adaptert ami a gyereknek a regi jatekahoz volt es 3V on uzemel? Vagy ha szerzek univerzalis adaptert amit 3 V ra allitok? Ha az elemek - es + pontjahoz bekotom, nem teszek benne kart? Mukodik ugy, vagy nem csak a 3V szamit hAnem az amper is? Koszonettel
Hello!
Működik, feltéve, hogy az adapter stabilizált, és tényleg 3V-os. Az esetek többségében az egyszerű lelkületű adapterek kimenő feszültsége össze-vissza változik a terhelésre. A régi univerzálisak, pont "bajnokok " ebben. Általában csak a névleges terhelésen van meg közelítően a feszültség, amire kapcsolod. De ekkor a rádiós termosztát teljesen elveszti az értelmét. Hiszen pont azért rádiós, hogy ne legyenek drótok. Szerintem ott valami gond lehet. Én két használt elemet tettem bele, amitől egyből jelezte,hogy nincs meg a fesz. Azóta eltelt fél év, és vidáman működik. Hiszen csak a vevő működik állandóan. Az adó, csak akkor ha a termosztát kapcsol. Az meg egy pillanatig tart, míg elküldi a kódot és naponta ez nincs sokszor. De akinek ilyen van, talán elárulja, hogy meddig tart egy elem. Gépkönyv szerint legalább egy évig. Vagy is azt javasolja, ne nyomkodjad a világítást benne, és évenként cseréld az elemet. Gondolom, hogy azért, hogy nehogy -20fokban szaladgálj elem után.. üdv! proli007
Jó elemmel napi 20 kapcsolással kb. egy szezon.
Sima 100 Ft-ossal kb.egy hónap. Az adapternek nincs akadálya, mondjuk egy kapcsoló üzemű 0.3 amperes már jó lehet, a Probléma akkor van ha áramszünet lenne. Akkor ugyanis az órát elfelejti, és az gond lehet. Aztán van még itt az is ha nem egy áramkörön van a fűtés és a termosztát és csak a termosztát huny ki, akkor a kazán úgy marad ahogy volt. Vagy áll, vagy fűt a világba... Szóval én kiegészíteném valami aksi kondival is. Például ezzel
Koszonom az epito jellegu hozzaszolasokat, mi van akkor ha toltheto elemeket
Rakok bele es azokhoz erintem az adapter plusz es minusz vezeteket? Igy elvileg ha elmegy az aram az elemek par napig meg birjak talan.
Az igaz, hogy azert van kitalalva, hogy nw legyenek drotok. A kazanhazamtol a haloszobaig nagyon jo, hogy nem kell kiepitenem a kabelcsatornat, de a haloszobaban nem zavarna ha be lenne dugva a konektorba. Valami regi adapterrel kiprobalom. Szoval a lenyeg a 3V. Csak nem teszem tonkre
Én a tölthető elemet akkumulátor néven ismerem. Szerintem tehetsz oda sima elemet is ha diódával leválasztod.
annyira nem vagyok profi. Hirtelen azt sem tudom mi az a dioda.
Egy fűtésszerelő barátom hozott egy Computherm Q3 vezetéknélküli termosztátot, hogy megállt, nem kapcsol. Mondtam neki, hogy gyanús, hogy a trafó nélküli táppal lesz a gond, vagy szakadt soros ellenállás, vagy a soros kondi veszített túl sokat a kapacitásából. Gyorsan szétkaptam, soros 330nF 250V AC X2 kondi, 80nF. Csere egy használt, de sokkal jobbra (290nF) és működik. Egyszer már cserélték neki a vevőt, de már nem garanciás...
80nF-al a '24V'-os rész 13V, az RF modul 2,3V. Csere után a fő táp 32V (behúzott relével 13,4V), az RF 3,6V stabil, IC-vel. Üdv Inhouse
Hello! Nem az első eset, hitványak ezek a mai kondik.. üdv! proli007
Szia!
Ariston kazán Computherm vezetéknélküli termosztáttal párosítva. Mindkettőt megbéníthatja egy olcsó kondenzátor. A legtöbbször panel csere a kazánnál, és termosztát csere a megoldás jó sok pénzért...holott... Üdv Inhouse
Sziasztok. Olvastam sok hozzászólást, és látom van bőven kérdés az MMG AM szabályzókkal. Nekünk is ilyan van ami egy Radiant falikazánt működtet, de úgy vettem észre kezd elhalálozási fázisba kerülni. Kapcsoláskor sercegően kapcsol, mintha kontakt hibás kezdene lenni. Lényeg, hogy lecserélném. Kinéztem a legegyszerűbb termosztátot, kérdésem, hogy ezt be tudom majd szerelni helyére?
http://www.kazanwebshop.hu/sites/default/files/RAA20%20N3002hu.pdf (Siemens RAA20). Bekötés menni fog remélem ha az itteni infókon újra átrágom, olvastam hogy az eddigi három vezetékből csak kettőre lesz szükségem. Már csak azt kell majd tisztáznom hogy hova melyiket
Hello!
Várhatóan a régi 2-es 3-as kapcsára menő vezetéket kell az újba bekötni. Ott meg mivel csak két kapcsa van, mindegy melyik pontjára. De ki is próbálhatod. Ha a réginél kikötsz egy vezetéket, és még is működik a szabályzó (tekergeted) akkor már meg is van, melyik vezeték felesleges. Ha nem, egy másikkal próbálod.) De vagy szigeteld el, vagy kösd ki a kazánnál azt az eret, mert a másikakhoz képest hálózati feszültség van benne. üdv! proli007
Hello! Akkor a termosztát amit kinéztem ezek szerint megfelel a célra. Ez tényleg okos megoldás, hogy egy vezetéket kikötve tesztelem a mostanit Így hamar kibukik melyik a felesleges. Köszönöm! További szép napot kívánok, jó fórumozás!
Sziasztok!
A régi C18-s kazánomat szeretném összehangolni az új Szmv-2-s vez.panellel és a szintén új Auraton 2005-s dig.szobatermosztáttal. Ugyanis volt egy szivattyúcsere is,Grundfos UPS 25-50 helyett 25-30-s van feltéve. A régi MV 47-s panel is rosszalkodott, a fekete kondi lába folyton elengedett a forrasztásnál,illetve nem is volt utókeringetés,leverte a biztit..stb. Kimérték műszerrel sok volt a két kondi értéke is benne. A kazánt is kisavaztattam.Tehát most arra vár,hogy normálisan üzemeljen. Pillanatnyilag csak a kazántermosztát szerint működik,2-3 percenként be-kikapcsol. Utókeringetés most sincs. Ehhez kérném a szakértelmeteket,lépésről-lépésre. Mit hova kössek be,melyik jelölés a pozitív,melyik a negatív a panelon,és a sz. termosztáton. A segítséget előre is köszönöm!
Anyánál most cseréltem egy RAA10-est. Újkora óta vacakolt, 5-6fokot is csalt és nem akart sokszor magától kapcsolni.
Én is jónak hittem a Siemens márkát ebben is, de mástól is hallottam, hogy voltak velük gondok. Üdv Inhouse
Sziasztok,
Bár régi a téma, de nekem ez segített a Vaillant VRT 40 -> Computherm Q7 cserében. Megerősítésképpen leírom a teendőket: 1. Áramtalanítani a rendszert! 2. Kazán burkolata lebont (szerelési utasítás szerint), 7 8 9 kábelek párosítása (pl. színes szigetelőszalaggal) a kazán és a vezérlő oldalán is. 3. 7 8 9-es kábelek kikötése, egyik leszigetelése mindkét oldalon. 4. Kazán oldalon a 3-4 es közötti rövid zár kivétele, helyette a két szabad kábel bekötése. 5. A két kábel másik oldalának bekötése a Computherm Q7 1 és 2 pontjára. (Tapasztalatom alapján mindegy, hogy melyik hova.) 6. Új rendszer tesztelése (áram vissza), vezérlő programozása a leírás alapján. Üdv, Gergő
Bocs, de a szóhasználat zavaró. Kábelekről beszélsz de valójában a kábel erekről, azaz vezetékekről van szó. Sajnos sokan kábelt mondanak vezeték helyett ami zavaró.
Egyébként köszi a tételes leírást.
Hello!
Szeretnék egy szakmai kérdést intézni a villanyászokhoz! Remélem valaki tud segíteni! Adott egy Bosch 11-2p elemes gyújtású vízmelegítő, és egy Baxi Ecofour fűtő készülék, szeretném kireteszelni őket, hogy egyszerre ne működjön a kettő, és elsőbbsége legyen a vízmelegítőnek. Mivel a kettő egyszerre nem működhet, mindenféleképpen kell valami, főleg a kéményseprőkenk! Várom az ötleteket! Előre is köszönöm! |
Bejelentkezés
Hirdetés |