Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
Így már látszik, köszi.
Sajnos nem jutottam sokra a motor adattáblájával, mert pont elé rögzítettem a kondit és marha hideg van a műhelyben, hogy most leszedjem Annyi biztos, hogy ukrán motor. Megpróbálom szerkeszteni a készített képeket, hátha kivehető valami.
Akkor biztos, hogy 127 V -ra készültek a tekercsek, és így csillagkapcsolásban pont jó.
Ennyit sikerült....
Jó lenne, ha felöltöznél és készítenél normális képeket, mert ezeken csak a merő homály látszik. De mintha lehetne látni egy 380V feliratot egymagában.
...ha ezzel kezdte volna, hogy "szgyélano v ukrajna", akkor nem kellett volna egy fél oldalt a bekötésre fecsérelni.
Van rajta egy szép nagy Y és tényleg 380 V van rajta
De forog szépen, ha felpörög
Majd a tartós üzemi próba megmondja, hogy tudod-e használni ezt a motort arra a célra, amire akartad.
Rendben, holnap bekötöm az 50 mikróssal.
Szia kadrtist!
Ha jól értelek, akkor az aszinkron motoroknak többféle tekercskivezetése van. 3fázisú motorok Az egyiknél a tekercsek be-és kivezetési pontjai is ki vannak vezetve, ezeket a motorokat lehet csillagba vagy deltába kötni, egy és három fázisról üzemeltetni. A másik típusnál csak 3 vezeték van kivezetve. a tekercsek bemenetei, plusz, gondolom én egy negyedik, a csillagpont. Ezt a motor csak 3 fázisról lehet üzemeltetni!? 1fázisú motorok És gondolom vannak az egyfázisú aszinkron motorok, amelyeknek 2 kivezetése van?? Ha valaki tud korrigálni a fentebb említett dolgokon, azt szívesen fogadom!
Ez ennél kissé bonyolultabb kérdés, de nem sokkal. Egy eleve 3 fázisos táplálásra készített motorban 3 tekercs van. Ezeket a tekercseket lehet háromszögkapcsolással vagy csillagkapcsolással összekötni. A csillagkapcsolást a nagyobb feszültségű táplálás esetén kell használni, mert annál sorba kötődnek a tekercsek és így az ellenállásuk is duplázódik. Nagyobb ellenálláshoz nagyobb feszültség tartozik, ha a teljesítményt meg akarjuk tartani.
Vannak kifejezetten 1 fázisú táplálásra készített motorok, ezekben rendszerint két tekercs van, eltérő ellenállással (menetszámmal). Egyfázisú motor A hozzászólás módosítva: Dec 10, 2012
A 3f~ -ú motorok szimmetrikus elrendezésűek, ezért A 0 pontjukat nem szokás kivezetni, illetve bekötni. Ezért mindíg páros számú kivezetése van, + a védőföld, ami a motor házára kötendő. A legtöbb motornál 6 kivezetés van, a három fázistekercs mindkét vége. Ezeknek a kapocslécén a lamellák áthelyezésével kötheted csillagba, deltába. 230 V -ra kötésnél célszerű deltába kötni, és akkor a három kivezetés : fázis, nulla, segédfázis (kondi)
Ha csak 3 kivezetés van, akkor nincs mit tenni 230 V ra beüzemelésnél, ugyanúgy kötendő mint előbb, aztán olyan lesz amilyen. Az egyfázisú motoroknál 4 kivetetése van a két tekercsnek, és a kivitelük el is térhet egymástól, több variáció is létezik. Ezt viszont nem lehet három fázisról üzemeltetni.
Értem, ezek már jó segítségek voltak. De jól tudom, hogy nem minden 3 fázisú motort lehet egy fázisról működtetni? Ez miért van?
A deltás bekötés pedig a nagyobb indítónyomaték miatt kell, ha egy fázisról működtetünk 3 f motort?
A delta bekötésnél a teljes feszültséget megkapja egy tekercs, nem úgy, mint a csillag-bekötésnél, ezért ezt a kisebb feszültségű táplálás esetén célszerű használni. Az indítónyomatékot nem kell belekeverni ebbe a témakörbe. Egy háromfázisú motort akkor célszerű 230V-ról működtetni, ha 220/380V-os feliratot találsz rajta, mert így 230V-os táplálás esetán is még megfelelő lesz a teljesítménye.
De ha nincs adattábla, akkor hogyan dönthető el?
Az indító nyomatékot csak az egyfázisú motornál tudod befolyásolni, az indító kondenzátor nagyságával. Minél nagyobb a kondenzátor kapacitása, annál nagyobb az indító nyomaték. De akármekkora nem lehet, mert a tekercs árama a huzalvastagság korlátozza. Ezért alkalmaznak megnövelt kapacitást az indítás rövid idejére, és utánna kisebbet, ami elég az üzemi nyomaték fenntartásához.
3f~ motoroknál a nyomaték konstrukciós tényező, a rövidrezárt forgórészű motoroknál nem változtatható. Ha a forgórész tekercselt, csúszógyűrűs kivitel, ott a forgórész tekercsek ellenálláson keresztüli fokozatos rövidrezárásával lehet a nyomatékot befolyásolni. Ilyen pl. a körhintánál, hogy a forgás ne lökésszerűen induljon. Ilyen motorok háztartásokban nemigen fordulnak elő, már a nagy teljesítményük miatt sem
A kis, 3-4 kW alatti teljesítményű motorok általában 230/400V-os feszültségűek (ha 6 szál jön fel), ha 3 szál jön ki, akkor fix, általábam 400V (380V) háromfázisú táplálásra előkészített és belül csillagba kötött motor.
A hozzászólás módosítva: Dec 10, 2012
Köszönöm mindenkinek!
"Ha csak 3 kivezetés van, akkor nincs mit tenni 230 V ra beüzemelésnél, ugyanúgy kötendő mint előbb, aztán olyan lesz amilyen." Ebben az esetben van tapasztalat, hogy mekkora teljesítmény hozható ki a villanymotorból (százalékos értékre gondoltam)?
Sokmindentől függ, nagyjából 1/3 teljesítményre számíthatsz, ha eredetileg csillag kapcsolásban van. Ha deltában volt eredetileg, akkor a 3F -hez képest olyan 2/3 körülire.
van egy 380/220 V-os villanymotorom és azt szeretném átkötni 220-ra
segítséget szeretnék kérni hogyan kell bekötni(rajz) és mekkora indító kondenzátor kell rá mert egy 40µF-es állandó van most hozzá és kompresszort szeretnék vele hajtani 1.3kw-os a motor előre is köszönöm a segítséget
Helló mindenki! Van egy 750W-os 380/220-as villanymotorom, szalagfűrészt hajtana (kis asztalit). 220-ról szeretném üzemeltetni. hogyan kössem be? Mekkora kondi kell rá, hogy induljon? Deltaba kötöttem és egy 16 mikros kondit tettem rá. Nem indul el semmilyen terhelés alatt, csak a motor magába, ha rásegítek kézzel.
Vagyis deltába nem indul el a motor, csak remeg és még kézzel sem tudom megtekerni, hogy rásegítsek. Csillagba terhelés nélkül indul, de csak rásegítéssel.
Szia!
Nem jó a kondenzátor.
de a nagysága elegendő lenne?
Sziasztok!
Segítene-e nekem valaki ebben: van egy 380/220 V-os villanymotorom és azt szeretném átkötni 220-ra segítséget szeretnék kérni hogyan kell bekötni(rajz) és mekkora indító kondenzátor kell rá mert egy 40µF-es állandó van most hozzá és kompresszort szeretnék vele hajtani 1.3kw-os a motor előre is köszönöm a segítséget
Szia!
A kapocsdeklin valahol rajta van a csillag kapcsolás, úgy kell bekötni . De a 230V-s üzem miatt csak 1/2 P -re számits ! A kondenzátor értéke az 1,1kW-s motornál 80-120µF közé esik. Itt kell a 40µF üzemi +a többi inditó kondi(nyomógombbal, áramrelével stb ) A kompresszorok esetében mindig kell a visszacsapó szelep ,hogy tehermentesen tudjon indulni. tehát 2-2,5X akkora motor kell 1fázison mint ha háromfázisú lenne.
Terhelés nélkül biztos, hogy indulnia kellene.
Sziasztok!
Megcsináltattam egy 230V-os daráló villanymotor csapágyait, ma kaptam vissza a motort, estére darálni kellene az állatoknak de valahogy sehogyan sem tudom eltalálni hogy hogyan is kellene bekötni. Nyomógombos segédfázissal indulna és van rajta egy kondi is. Kérlek segítsetek hogy az alábbi képek alapján hogyan kellene bekötni. A motor 1500W-os. Előre is köszi! |
Bejelentkezés
Hirdetés |