Fórum témák
» Több friss téma |
Köszönöm a választ. Konkrétran az a problémám, hogy kaptam egy OPEL távkapcsolós kulcsot csippel,(az eredeti külön van és csak 1-1 van belőle) másoltattam kulcsszárat bele és ezt az "új" kulcsot szeretném hozzáprogramozni az autóhoz(így lenne tartalék kulcs és távkapcs is hozzá). Abban sem vagyok biztos hogy a kapcsolás jó lesz-e ezekhez a feladatokhoz, opelszkennert csak demot találtam a neten, az AB COM esetleg nem jó hozzá, ha sikerülne életre kelteni a kapcsolást? A CAR-PASS pontosabban Security Code megvan a kocsihoz. Mégegy kérdés: az immocsip már volt más autóhoz programozva, ez nem probléma? Köszi.
A hozzászólás módosítva: Dec 17, 2012
Az immochipet szedd ki a gyáriból és tedd át a másik kulcsba.
Nem gáz, ha volt másikhoz használva, mivel az ECU tanul, nem a immochip. Elvileg meg tudnám csinálni, mert van opelscannerem, ami viszi, neked meg meg is van a car-pass. De akár szakszervíben is megcsinálják pár ezerért.
Köszi hogy ilyen segítőkész vagy de messze laksz tőlem(HMvásárhely), az is lényeges lenne hogy magam meg tudjam csinálni. A csipet már átraktam de a távkapcsolót is hozzá kellene tanítani, és szeretném ha lenne egy tartalék garnitúra is. A kapcsolás alkalmas erre a feladatra amit felraktam korábban és az AB-COM progi? Ha nem akkor megépítem az opelszkenert csak az egy kicsit bonyolultabb. Kösz a segitséget.
Nem kicsit bonyolultabb, én már építettem
AB-COM szerintem felejtős. Alig enged 1-2 dolgot
És az a kapcsolás mire jó, végig futottam a topikon és mintha azt olvastam volna hogy az 510 ohmos K felhuzoval és az AB-commal müködik, bár nem boldogultam vele,ez szerinted jó lenne a programozáshoz, az ára is elfogadható?
Nem tudom, nem emlékszem már miket enged kezelni, de szerintem kulcsot nem fogsz vele programozni. Aztán lehet tévedek...
A linkelt adaptert nézted hogy jó lenne-e?
Igen, néztem. Nekem is van ilyenem. Meg kell próbálni...
Mondjuk sima KKL-es interfész ez, semmi extra nincs benne. 7000-ért sokallom, fele ennyiért is be lehet szerezni. Több program megy vele, pl. TECH2,AB-COM, VAG409... Win7 alatt ezek a programok nemigen mennek, de nekem sikerült működésre bírni WIN XP mode programmal WIN7 alatt. De még1x mondom, TECH2-nek, AB-com-nak nagyon gyenge a tudása. Ha mindenképpen magad akarod csinálni, akkor ajánlom az opel scannert, az profi cucc! Így néz ki, amit csináltam 4 éve
Nagyon profi, de azt hiszem nekem nem fog menni ez az smd-s cucc(furatszerelttel megpróbálnám). És az OP-COM-rol mi a véleményed, azzal menne? Az is van a vaterán csak az a duplája. És ezt a te opel scannered saját fejlesztés vagy utángyártottad esetleg lehet készen is kapni és kb mennyi az ára. Köszi.
Lenne mégegy kérdésem, az itt fellelhető kapcsolásokban találtam olyat hogy az RS232 csatlakozóban az 1-2 vagy 4-6 vagy 7-8-as lábak rövidre vannak zárva, ezeknek mi a szerepe egyáltalán szükséges-e? Köszi.
Kinai Opcommal hozzá lehet irni a csipet,nem olyan drága .Vagy barkácsolj egy Opelscannert ,tele van vele a net.
Ezt szeretném megépíteni, csak nem tudom jo lesz-e az immocsip és a távkapcs feltanításához, ha igen melyik progival. A láb összekötéseket más kapcsolásoknál láttam csak nem tudom mi a szerepük. Esetleg a max232-si9243-as kapcsolást, ezekkel boldogulok.
A hozzászólás módosítva: Jan 6, 2013
Ha nem boldogulok másképp OP-COM lesz a megoldás, 13e körül láttam a vaterán. Az opelszkener nekem bonyolult ott programozni kell a csipet. Köszi.
A hozzászólás módosítva: Jan 6, 2013
Sziasztok!
Van egy elm327-es 1.5-ös verziójú hibakód kiolvasóm.Azt szeretném megvalósítani, hogy nem csatlakoztatom autóhoz, csak egy 0-1 V egyenfeszültséget szeretnék megfigyelni vele, és grafikusan kijelezni.Kivitelezhető-ez?Vannak programjaim is a hibakód olvasóhoz.Arra gondolok, hogy mondjuk a műszer obd csatlakozóján 2 vezetéket kötném mondjuk a mért feszültség 2 vezetékére, és valahogyan valamelyik programmal meg tudnám figyelni grafikusan, kiértékelhetően a feszültség változásokat idő szerint?Járható út ez szerintetek?Minden választ köszi előre is!üdv Tuttyer
Ezeken a csatolókon nincs külön analóg vagy digitális bemenet. Logikai analizátornak sem tudod használni. Amúgy felesleges egyszerre két topicba ugyanazt írni...
A hozzászólás módosítva: Jan 29, 2013
Köszi a válaszod,csak azért tettem be mind2-be hogy hátha többen látják vagy több ember tud segíteni.köszi
Üdv! Nincs valakinek VAG-CAN interface ről rajza? Vagy esetleg egy Vag-Com ot hogy lehetne átalakítani?...
Sziasztok!
Segítséget kérnék. Chevrolet Lacettihez melyik interfész lenne jó, és milyen progival? Ahogy nézem OBD2, de lehet tévedek. Köszi
OBD2 is jó de KL adapterrel mégjobb ez az Orosz rpogram.http://www.samdiagnost.ru/myproject.php
Köszönöm.
Esetleg valami angol nyelvű progi nincs, amivel menne, mert ez nekem nagyon orosz.......
Sziasztok!
Elnézést kérek a nem visszaolvasásért, csak kicsit idegesítő, hogy a szerelő nem képes rájönni mi a baja az autónknak, és 9 hónap(!) után újra ECU-t akar cseréltetni, miközben a főtengely jeladó vezetéke olyan 1 centin át csupasz és valószínű, hogy nem egészséges. Egy Opel Combo Tour 1.6-os autóról van szó, Opel Corsa C kategóriának felel meg, és 2003 12 havi a jármű. Nos a kérdésem az hogy milyen OBD csatlakozó van az autón? Mert ha ezt tudom, akkor nekiállok építeni egy OBD->USB átalakítót és megkeresem azt, amit a szerelő nem tudott végrehajtani (még a kábelcserét sem, és amúgy is csak toldani akarta volna.). Még egy kérdés ehhez kapcsolódva: Meg lehet valósítani, hogy menet közben adatgyűjtés céljából folyamatosan olvastassam egy laptoppal az adatokat? Milyen nevű program lenne ehhez ideális? A segítséget előre is köszönöm. Üdv McDeath A hozzászólás módosítva: Ápr 25, 2013
Sziasztok!
Van egy ELM327 klónom, amivel eddig meg voltam elégedve. Azonban beleütköztem egy problémába és kezd kicsit lelohadni a lelkesedésem vele kapcsolatban. A problémám, hogy ebben egy PIC18F2480-as van, kitudja milyen firmware-rel. Amikor elkezdek beszélgetni vele AT parancsokkal, akkor 1.4-nek hazudja magát, de mikor az AT MA parancsot kiadom neki, akkor egy pillanat alatt BUFFER FULL hibát dob vissza (38400-as tempónál), s így arra, amire szeretném, sajnos használhatatlan. Persze hibakód olvasásra így is tudom használni pár programmal, de a monitorozás kellene most nekem leginkább... A kérdéseim a következőek: 1. Valakinek van-e tuti bevált 1.4b firmware a tarsolyában, amit bele lehetne tölteni? 2. Magyarországon belül hol lehetne egy eredeti ELM327 IC-t szerezni értelmes áron? (A gyártótól elvileg 31,5 dollárért jön el idáig kanadai légipostával.) A hozzászólás módosítva: Ápr 29, 2013
Legalabb annyit arulj el, hogy milyen autoval es milyen protocollal beszelgetsz.
Feltetelezem, hogy CAN - a pic tipusabol gondolom, mert erre IS alkalmas. Annak a sebessege jocskan magasabb, mint a 38400, szoval siman igaza is lehet.
Szia!
Teljes mértékben igaza is van (Hyundai FD-vel beszélgetnék). A kiadott parancsok: Alap konfigparancsok... ATL1 (sortörés be) ATS1 (szünetek be) ATAL (7bitnél nagyobb csomagok) ATH1 (fejlécek be) ÉS a lényegi rész ATSP6 - ISO15765-4 CAN 11bit 500kbaud ATMA - monitorozás Na ehhez nem elég a 38400, ezt tudom. Ha meg persze 250kbaud tempóval nézném (ATSP8), akkor rengeteg hiba jön a nem jó tempó miatt Szóval vagy az van, hogy nem figyelek, vagy egy eredeti/gyorsabb kütyü kell. A BUFFER FULL a tempóból jön, eléggé utánaolvastam, hogy ezt már tudjam. Elvileg, ha eredeti ELM327 1.4b-vel felprogramozott IC-m lenne ugyan ebben az áramkörben, akkor ezt is tudná, vagy ha a már benne lévő PIC18F2480 képes lenne nagyobb tempóval beszélgetni (115200), az is megoldhatná a dolgot...
Sajnos, mivel a PIC vedett, a forraskodja meg nincs meg neked gondolom, ezert nem oldhato meg a dolog.
Esetleg nincs neki valami RAW modja? Mert akkor talan mehetne. A masik, hogy szuroket (filter) hasznalsz? Mert az lenyegesen lecsokkentene az adataramlast. A masik, hogy talan van a parancsok kozott valami olyan, ami lecsokkenti a mintavetelezest. Olvasd at a doksijat alaposan. A hozzászólás módosítva: Ápr 30, 2013
A szűrőkkel az a gond, hogy amíg csak keresgélek, addig vaktában lődözök velük.
A kérdésem viszont továbbra is adott. Lehet idehaza valahol (értelmes áron) beszerezni eredeti ELM327-es IC-t, vagy sem? Ha nem, akkor marad a trükközgetés és drukkolás, hogy véletlenül ráhibázzak a címekre...
En annak idejen Nemetorszagbol rendeltem, kb hasonlo arra emlekszem.
Egeszen biztos, hogy azzal mukodni fog? A hasznalt szerintem ugyanolyan jo, mint az uj, talan valami hirdetesi oldalon van fent ilyen.
Te is tudod, hogy semmi se biztos Az az egy biztos, hogy a nyákot átnézve és a kínai fórumot olvasva, ahol már megtették ezt a cserét, 99%, hogy jó lenne és rögtön menne a nagyobb tempó, mivel az újabb verzióban (amit már levédett a kanadai fazon) kijavítottak pár olyan hibát, amit a klónokban még nyílván nem. Persze a klónok simán azt hazudják, hogy 1.4 fut bennük (míg a dobozon persze 1.5a van ), holott még csak valami 1.2 körüli megy bennük, de legalább az eredeti IC-hez jó kapcsolási rajzból alkották meg hozzájuk a nyákot...
Mondjuk én simán megjátszanám a kanadaiak helyében, hogy a fillérekért összerakott (ha most 11$-os áron megvehetem - nagy tételben meg akár 6$-ért, akkor miről is beszélünk?) klónokhoz jóval olcsóbban egy apró megjegyzés keretében árulnám az IC-t. A megjegyzés meg az lenne, hogy itt a verziófrissítés, amivel működni fognak az egyéb funkciók is az eszközben (mint pl. esetemben a monitorozás). Csak ugye most azt csinálja a gyártó, hogy megveszi a Microchip PIC18F2480-asát (itthon kemény 1020Ft a chipcadnél!!!), feltölti bele a saját programját mindenféle védelmet bekapcsolgatva, aztán árulja 7-8-szoros áron. Ha csak 4-szeres lenne az árkülönbözet, akkor szó nélkül rendelném a cuccát, de így? Így azért még alszom rá párat. |
Bejelentkezés
Hirdetés |