Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok!
Vettem egy ilyen riasztót. Az a kérdésem, hogy ajtó nyitás érzékelőből kettő van, + és - kapcsolású. Autóm + kapcsolású, negatív kábelét hagyjam? Kétszintű érzékelés mit takar? Két légnyomás érzékelő van benne? Válaszokat előre is köszönöm. Idézet: „Autóm + kapcsolású, negatív kábelét hagyjam?” Ez biztos? Csak mert nagyon ritka. Ha csukott ajtónál +12V-ot mérsz, nyitottnál (amikor világít az utastér világítás) pedig 0V-ot, akkor az negatívat kapcsol. Késleltetett világításnál köztes érték adódik a +12V helyett. Egyébként természetesen csak az egyiket kell használni. Idézet: „Kétszintű érzékelés mit takar?” Első (kisebb) ütésre csak figyelmeztető hang, aztán riaszt. Idézet: „Két légnyomás érzékelő van benne?” ? Kevés légnyomás érzékelőt láttam még autóban... Üdv Inhouse
Sziasztok!
Most egy olyan fogós kérdésem van, hogy milyen utólagos kpi-i zárat érdemes venni és hol (neten)? Esetlegesen riasztóval együtt is érdekelne! Nézegettem a netet, mennyire használhatóak az ilyen 2000Ft-os 5 vezetékes motorok? Ha esetleg egy kompakt riasztó-kp-i zár szettet veszek, milyen márkát érdemes előnyben részesíteni és melyiket kerülni? Láttam például 8-10E-ért Thunder és SPAL márkát ilyenből. Mi az az árkategória amiért már érdemes venni és nem bóvlit kap az ember?
A Spal nekem bejött, riasztóban és kp zárban is a jobbik fajta...
Azt képzeld el, amikor 2000-ért komplettet adnak vezérlővel 4 motorral! Üdv Inhouse
Azt el sem merem képzelni...
Spalrol én pont rosszat hallottam, de nem vonom kétségbe, hogy neked bejött!
Ízlések és pofonok.
Ha megnézel egy spal szettet már ránézésre látszik, hogy nem a széria kínai. Normális motor, kellő hosszúságú pálca és domborított lukas lemez... Üdv Inhouse
köszi Inhouse megint!
Valahonnan rendelek akkor, viszont érdekelne még egy téma, hátha te csináltál már ilyet! Japán autóba, ahol a csomagtérfedelet kivülrül csak kulccsal lehet nyitni, belülről van egy bowdenes nyitókar. Az autóban META m87 kp-i zár vezérlő és riasztó van, egygombos távirányítóval, gyári kp-i zárakkal. Hátul csak mechanikus, ha nyitom a kulccsal vagy húzom a kart, felpattanik. Ide szeretnék elektromos nyitást, olyan esetre, amikor csak a csomagteret akarom nyitni, de pl be van fagyva a kulcs része. Egy hengeres zármotor kell az fix csak hogyan lehetne összehozni a bennlévő dolgokkal. Az a gyanúm, hogy az egygombos META távirányítóval nem fog menni.. Úgy működne, ha kikötném és egy univerzális vezérlővel hajtanám meg, amin van a távirányitón csomagtérfelpattintás is. A másik megoldás, a META maradna, hátulra kellene valami külön motor + pl egy reed relé a csomagtérfedélbe, rejtett helyre, a kulcscsomóra meg egy kis mágnes, így a riasztó kikapcsolása után csak elhúzom a mágnest az relé előtt és nyitja. Más ötlet?
Nézd meg a távirányítót és/vagy a vevőmodult. Általában legalább 2 csatorna van, ha fix kódos akkor is...
Üdv Inhouse
Ha nem tudsz belenyúlni, akkor valahogy másképpen kell. A reed relés megoldás is lehet jó, csak macerás és lehet, hogy nem biztonságos. Nem tudom, hogy ér-e ennyit a távirányítós csomagtartó nyitás... Ha a zár befagyott, akkor még mindig tudod nyitni a bovdennel, jó esetben. Ha azzal sem megy, nem fog menni elektronikusan sem.
Üdv Inhouse
üdv!
Valakinek lenne infoja arról, hogy hogyan kell beeállitani Corsa B, 5 vezetékes jobboldali gyári kp-i zár motort? Azt csinálja, mióta szét lett szedve, hogy pl zárni zár, de nyitásra kitolja a motor a rudat, de vissza is rántja. Ilyen dupla mikrokapcsolós cucc van benne, én nem értem... kép A hozzászólás módosítva: Dec 9, 2012
Milyen az a dupla mikrokapcsoló? Váltóérintkezősre (3 láb) gondolsz?
Amikor visszaugrik, akkor az azt jelenti, hogy nem vált állapotot az a motor és ezért visszaugrasztja az összest a vezérlő. Arrébb kell állítani a rudazatot, bár ilyen gyárinál nem igazán lehet... Üdv Inhouse
üdv!
Van benne a műanyag rudazaton (motorban) egy orsós cucc, amit a kis motor hajt egy fogaskeréken át. A rudazat csúszkájában van egy kis műanyag rész, ami tudja kapcsolni a mikrokapcsolókat. Ezekben van valami reteszelőcucc is, lehet, hogy az szivat.. Kérdés, hogyan álljon a mikrokapcsoló páros, van-e valami trükkje. 1 2 3 4
Nem láttam még ilyen dupla mikrokapcsolósat...nem igazán értem, minek...
Meg tudod mérni, hogy mindkettő stabilan kapcsol-e a 2 végére mozgatva. Szakadásvizsgáló állásban tedd rá a műszert. A mikrokapcsolónak 3 lába van, a NC van alapból a COM-hoz zárva, amikor mozdul, akkor a NO a COM-hoz. Üdv Inhouse
Ma már nem mérek, de eddig ott tartok, hogy ha a fekete kapcsoló benyomódik, akkor a motort tiltja, nem mozog. Mondom oké király, kiforrasztom azt csoki.
Persze, de akkor meg sem szólal. A vezető oldali zárban bezzeg 1 darab ilyen kapcsoló van..
Ha mindhárom lába be van kötve, akkor alapból is van zárt kontaktus, tehát a mikrokapcsolót kivéve az az ág szakadást mutat...
Üdv Inhouse
No köszi az eddigieket, de ott tartok, hogy kiiktattam az egyik mikrokapcsit, amelyik blokkolta a motort, a másikat hagytam, igy lepróbálom, ha megjön a vezérlő és ha reteszelget igy is, megy a levesbe.
köszi!!
üdv!
Érdekességképpen megosztok egy fotót a beszerelt univerzális Carguard ccl002-es tipusú kp-i zár vezérlő kapcsolásáról! Ha valakinek van tippje, hogy negativ, illetve pozitiv jellel hogyan kell bekötni, ne tartsa magában! A kp-i zár vezetékein én a fehér - fehér/fekete szálon tartanám evidensnek a motor nyitó-záró impulzusát, de ott egyszerűen semmi NEM JÖN! Se pozitiv, se negativ módban... Ha pozitiv és nagativ vegyes módot kötöm, akkor megjelenik az előbb emlitett szálakon a plusz-minusz. X-akta ez számomra. Végigmértem az összes kábelt minden variációban, de nem működik. Hova kellene kötni a mikrokapcsoló, szálait?? Bővebben: Link A hozzászólás módosítva: Dec 16, 2012
Ha nincs hagyományos kp zár vezérlő az autóban csak ez, akkor a pozitív és negatív vezérlés rajza szerint kell kötni. Alapból test lesz a motorok mindkét szálán, tehát nem történik semmi. Ha valamelyik relé behúz, a motorok egyik szála +12V-ra kerül adott időre, így működnek.
Mérni nem tudod igazán, mert 0,7s körüli a kapcsolási idő. Rakd rá a motort. Amikor csak test, vagy csak +12V megy rá, akkor kell legyen egy hagyományos vezérlő a kocsiban, és csak azt vezérlik, így távirányítós is lesz a zár és hagyományosan is működtethető az összes. Ha csak ez a rádiós vezérlőd van, akkor csak a távirányítóval működtetheted a motorokat egyszerre, az ajtón levő gombbal, vagy kulccsal nem. Tehát a mikrokapcsolókat sem kell sehova kötni, nem tud vele mit kezdeni... 6 vezeték titka 6 vezeték titka 2 Üdv Inhouse A hozzászólás módosítva: Dec 16, 2012
ohh köszi, megint tanultam!
Tehát ilyen utólagos vezérlővel "magában" nem lehet mikrokapcsolózni, meg 5 vezetékes motorokkal vezérelgetni a többit? Egyáltalán nincs ilyen? Értem, hogy rövid ideig vezérel de egy digit multimétert vagy izzót csak bepöccint..?? Már megrémültem, hogy rossz. Amugy leesett a negativ és pozitiv trigger, úgy is kötöttem be. Idézet: „Tehát ilyen utólagos vezérlővel "magában" nem lehet mikrokapcsolózni, meg 5 vezetékes motorokkal vezérelgetni a többit? Egyáltalán nincs ilyen?” Eddig egyet láttam ilyet, ami a mikrokapcsolókat is figyelte és így a zárral is működtethető volt. Építhetsz hozzá egy sima vezérlőt, van fenn rajzom egy ezeréves Uno-é, 2 tranzisztor és 2 relé... Idézet: „Értem, hogy rövid ideig vezérel de egy digit multimétert vagy izzót csak bepöccint..?? ” Tedd rá és meglátod. Üdv Inhouse
Szívesen, örülök, hogy jó lett.
Üdv Inhouse
Sziasztok!
Régen jártam a HE-n, de majdnem biztos vagyok benne, hogy lesz tippetek a következő anomáliámra (is): Van egy Ford Mondeo-m, 94-es, 1.8 benzines. Ez majdnem mindegy. Van benne egy utólagos Ceasar riasztó. Minden normálisan működött tegnapig, amikoris azt vettem észre (de lehet, hogy csak én öregszem..), hogy egyre magasabb frekvencián pittyeg nyitáskor/záráskor. Most ott tartunk, hogy ha kinyitom, felébrednek a szomszéd faluban a kutyák.. Átnéztem a leírását (mert amikor vettem, az előző tulaj mellékelte), de erre vonatkozó config nincs (sejthető volt..). Mellékesen ma eljátszotta velem néhányszor, hogy nyitás után kapásból visszazárt, gondolom, valamelyik vezérlős zár szorult, de úgy tűnik, ez meggyógyult. Az utóbbi időben átesett a kocsi többszöri akkusaru levételen + kaszni hegesztésen, ami közben a bemókolt rádió valamelyik vezetéke (lehet hogy hangszóróé) szerintem letestelt, és elfüstöltette a rádió erősítő IC-jét. Nah, de ez is mellékes, ezt majd egy másik fórumtémában Szóval szerintetek lehet-e ilyen normál üzemben (hang frekvencia emelkedés), vagy mi lehet az oka? Olvasgattam kicsit, lehet merülő elem/akksi (ami a riasztó saját tápja) ? Próbáljak meg egy resetet? Egy akksisaru lekötést? Volt már valakinek hasonló jelenséggel dolga? Köszi: Toto
A caesarnál általában ki lehet kapcsolni a hangot viszont nem lehet erősséget állítani mint az eurocarnál.
Azt tudom, hogy ki lehet kapcsolni, de nem így szeretném orvosolni a problémát, ha egyáltalán van probléma. Arra lennék kíváncsi, hogy elszállhatott-e valami a riasztóban, ami a leírt jelenséget okozza, és számíthatok-e további problémákra.. Vagy csak korral jár, ne foglalkozzak vele...
Az akkusarut le szokás venni hegesztés előtt, a biztonság és az ilyen hibák elkerülése végett...
Üdv Inhouse
Az kevés hogy leveszed a sarut , attól még tönkre mehetnek érzékeny dolgok az autóban . Tapasztalat sajnos
A hozzászólás módosítva: Dec 20, 2012
|
Bejelentkezés
Hirdetés |