Fórum témák
» Több friss téma |
Értem akkor 24V DC lesz. A táp le is old ha nagyobb áramot vennék ki belőle.
Akkor kiveszem a graetz-t és rákötöm a tápot. Hol mérjek, nézzek jelalakot? A fetekre menő ellenállásokon? Esetleg az ott levő tranyók bázisán?
A PWM IC kimenetétől a FET-ek felé haladva.
Rákötöm a 21,3V-ot (ennyit ad a táp) a reléje meghúz és a zöld led világít
Nos. A fetek ellenállásainál mérve: ez egyik kis dióda elfüstölt és az egyik kis tranyó nagyon melegszik. Az egyik fél oldalon kaptam értékelhető jelalakot, a melegedő tranyós oldalon szinte semmit. A vezérlő panelnál a trafón nem sok értelmes jelet kaptam.
Szerintem először ki kéne cserélni azon a részen a 2 tranyót, a diódákat meg az ellenállásokat. Mi a véleményed? A hozzászólás módosítva: Dec 23, 2012
Kivettem mindent. Kivettem a 2 tranyót az ellenállásokat, a diódákat. Feliratoztam a panelt, hgy hol mi volt. Így 4 pont van ami a vezérlő felől jön. Itt 2-2 ponton azonos jeleket mérek. Bár ezek a jelek elég semmitmondóak. A következő alkalommal, ha nyitva lesz bolt veszek ellenállásokat, diódákat meg a 2 tranyót. Délelőtt úgy a gate ellenállásokon kaptam normális vagy legalább is értékelhető jelet. Csak ugye ott elment egy 1n4148 meg az egyik tranyó is melegedett.
Sajnos a délelőtti jelalakról nem készül felvétel... A kiugrások a mérőcsúcs oda érintésekor és elvételekor keletkeznek. A hozzászólás módosítva: Dec 23, 2012
A jelalaknak mind a négy FET G-S kivezetése közt egyformának kell lennie, és megközelítőleg négyszög jelet kellene látni. A PWM IC kimenetén tiszta négyszögnek kell lenni, azon a jelen nem lehet zaj. A kitöltési tényező nem érheti el az 50%.ot, inkább 42-43% környékén kell lennie. A szkóp programban az időalapot 20-50us környékére kell beállítani, mert másként nem fogod tudni kiértékelni a kapott jelet. A képernyőn legalább 2-3 jel legyen egyidejűleg, és mindegyiknek egyformának kell lenni.
Üdv mindenkinek!
Először is Kellemes ünnepeket kivánok mindenkinek! Tud-e segiteni valaki nekem jótanácsokkal Elektrosta 150 javításához? Az a problémám vele hogy elég alacsony a kimenő feszültség. 52 volt, 470ohm terhelve 24 volt.Gyári adat szerint 80-90 volt közt kellene lennie az üresjárási feszültségnek.Hosszabitórol már nem lehet vele ivet fogni, anélkül még lehet vele dolgozni, de érdekes az iv hangja.Cserélve volt benne elég sok minden,igbt-k,meghajtó fet,meghajtó ic,sok ellenállás és kondi.A főtrafónak érdekes erős ciripelő hangja van.Van pár szkóp jelalakom csatolom.Volt nálam egy hibátlan Merkle160,a kettőnek egyezik a belseje.A meghajtó ic kimenetén szép négyszög jelet mértem, az enyémen nem olyan.(az ic új)Tudja-e valaki az ic 4-es lábán milyen frekinek kell lenni mert szerintem magas.(A csatolmányon látható) Alkatrész értékek jók, átmértem(vagy elsiklottam valami fellett )Az ic referencia lábán gyári adat szerint 5 voltnak kellene lenni, nekem ott 2,75 körül van letekert főpoti állásban 3,5 volt körül.Ez helyes? Találkozott-e már ilyen hibával valaki?Lehet a főtrafó menetzárlatos? Előre is köszi a segitséget A hozzászólás módosítva: Dec 26, 2012
Ezt a rajzot te kopiztad a nyákról, vagy eredeti rajz? Csak azért kérdezem, mert igazából az árammérő bemenetnek(UC3845 3.láb) nem szabadna kapcsolatban lenni a referencia feszültséggel a rajzon szereplő formában. Így ugyanis az áramváltozás a referencia feszültség értékét is módosítja, ezzel együtt a kimenő frekvenciát is, mivel az Rt/Ct bemenet(oszcillátor bemenet) feszültsége is megváltozik.az áramváltozástól függően. Holott a rezgőköri elemek tápjának illene stabil feszültégről, -belső referenciáról- menni. A hibajel erősítő bemenete(2.láb)a rajzon le van testelve, holott az alapjel beállító(áramszabályzó) poti jelének kellene ide jönni, ugyanis ezt a jelet hasonlítja össze az IC belső műveleti erősítője az áramjellel. Mivel a szabályozás áram módusú, terheletlen állapotban a potméter tekergetése nem folyásolhatja be sem a kitöltési tényezőt, sem a kimeneti frekvenciát. Az oszcillogram szerint viszont a poti minimumra tekerésével a kitöltési tényező lecsökkent. Nem állítom, hogy eszerint a kapcsolás szerint a gép működésképtelen, de a meglehetősen szokatlan kapcsolási elrendezés okozhat mindenféle hibás működést, különösen akkor,ha valahol precíziós kondi vagy ellenállás tanyázik, a rajzon viszont ezt elfelejtették jelölni.
Még annyit, a referenciafeszültség azért referencia, mert annak az értéke nem változhat, ugyanis az alajelképző és az oszcillátor is innen kellene hogy tápot kapjon. Ha a referenciafeszültság elmászik, akkor a referencia kimenet( UC3845 8.láb) túlterhelődik valamiért. Az adatlap szerint a megengedett terhelőárama 58mA. ekkora áram folyna,ha a referencia kimenet terhelése 86,2 ohm lenne, de itt nagyságrenddel nagyobb a terhelőellenállások eredőjének értéke. Lehet hogy ki kellene cserélni a C1 kondit?
Köszönöm a gyors reagálást.
A c1 jelű kondi cseréjén már tul vagyok.Sőt abban a részben a már az összes kondi ki van cserélve.A rajzot innen kaptam a forumról.Mondjuk találtam rajta jópár hibát én is.Nem akarom forumtársunkat megbántani, csak megjegyzésnek szántam.Nehéz munka egy ilyet kirajzolni. Javitottam EP100-as gépet, ott az áramszabályzó ugyanigy viselkedik, letekerve a kitöltést is leveszi.Ezen a gépen ezt a P1 jelű trimmerrel tudom variálni, hogy levegye-e a kitöltést vagy sem.A gép a melóhelyemen van sajna, ugyhogy átnézni csak szilveszter után tudom a rajz szerint.Megpróbálom kijavitani a hibákat a rajzon.Hátha ugy könnyebb. A hozzászólás módosítva: Dec 26, 2012
Sziasztok!
Einhell isg 1000/1 trafóba ki cseréltük a kondit de el szált az egész panel. Kérdésem nem tud valaki ilyen alkatrészt kompletten?Vagy honnan tudok venni mert ez a képen látható módon eléggé szét égett. Előre is köszönöm válaszotokat. Üdv.:Mili
Ahogy ezt a kártyát elnézem, amelyik gépben benne volt,azt már felesleges javítani. Amikor ezt a kártyát kivettétek, kitéptétek vele a furatgalvánt az alaplapi nyákból. Emiatt az alsó és a felső vezetősáv kozotti átvezetés megszűnt, visszaforrasztás után vagy megy a gép , vagy nem de az utóbbi a valószínűbb.
Üdv!
Egy kis segitség kellene, hátha valaki találkozott már ilyen jellegű problémával. Van egy kemmpi minarctig200-as gép.Nem saját avi munkakábel van hozzá. kellene nekem csatlakozó bekötésről valami rajz hogy ezt a kábelt hozzá tudjam igazitani. Előre is köszi! A hozzászólás módosítva: Jan 20, 2013
Gondolom az összes típus bekötése hasonló, illetve azonos csatlakozót használnak minden TIG géphez,még ha minden bekötési pont nem is aktív. Mellékelek egy manual-t hátha benne van amit keresel.
Köszönöm, hasonlót találtam én is, még átnézem rendesen hátha találok valamit.
Két kábel is van, de ahány féle annyi fajta a csatlakozó meg a hollander is sajnos.
Üdv mindenkinek!
Új vagyok ezen az oldalon, mert látom hogy lelkes hozzáértő csapat gyült össze. Rázott már meg az áram párszor, így kicsit értek hozzá. Persze mindenki nem érthet mindenhez ezért nagyon jó olvasni, ahogyan segítetek egymáson. / Minek a Spanyol viaszt mégegyszer feltalálni, mikor már más megtette/ esetleg nem kevés időt ölve a témába. Kérdésem a következő lenne, hátha valaki már találkozott hasonló problémával. Van egy MMA/TIG 200A Power Mosfet Etop tip., persze kínai gépem. Nem oly sokat használtam, mikor megvettem , kipróbáltam minden funkciót működött rendesen. Eddig 2-3 mm-es lemezt heggesztettem olyan 60-80 A-el MMA modban. Most viszont 6-8 mm-eset kellene, de amint 100A felé csavarom, azonnal leold s virít a piros lámpa. Túl nem melegedhet, annyi ideje nincsen. Kipróbáltam Tungstinnal ott mükszik rendesen, fel tudom csavarni 200-ig. Gondolom/remélem, csak az áramkorlát áramkörrel lehet valami gond. Próbáltam, itt néhány kapcs-al összehasonlítani, de nem sok sikerrel. a hűtőkön 4x6db nagyfejű van, a végükön 1-1 toroid, majd a szokásos "hosszú" tekercs, a befűzött dróttal. Ha valakinek lenne ötlete szívesen venném, esetleg akkor raknék fel képet róla, hátha valaki felismeri, honnan lopták Köszike: Mike
Sziasztok, mellékelek néhány képet, hátha ismerős lesz néhány részlet. Terészetesen a nyákon szereplő xinhaicn.com oldalon nem találtam semmi infót. Az inv végén van az L1,L3 toroid utánna az R13 shunt aminek a két végéről felmegy a fesz a felső panelra, de hiába húztam le a jelenség nem változott, amint 95-100A felé tekerem, fel sem tudom venni az ívet, rögtön leold. 4x6db TSA20N50M van a bordákon felette 4db kerámia ellenállás aminek nem tudtam kimérni az értékét 20Mohm-állásban, lászólag megbarnult rajtuk a lakk / lehet szakadt??/ sorosan egy 471/2Kv-os kondival.
Segítségeteket előre is köszönöm! Üdv: Mike
Azokon a kerámia ellenállásokon bizonyára szerepel az értéke is, csak valószínűleg lefele van fordítva. Ha a kivezetésein nem tudsz mérni ellenállásértéket, az azért lehet, mert a vele soros kapcsolatban levő kondik zárlatosak lettek, és emiatt az ellenállások is elszálltak. A kondik méretéből ítélve ezen cseppet sem csodálkozom. Egyébként ezek az alkatrészek nagyon fontosak a gép működése szempontjából, hiszen ezek alkotják a snubber kört a gépben. A kondikat ki kell cserélni ide való 4,7nF 1000V-os MKT , vagy hasonló impulzustűrő kondira, és az ellenállásokat utána kell pótolni. Hogy a gép melyik márkának a koppintása, azt nem tudom, de ugyanazon típusszám alatt is futnak teljesen más és más kinézetű kínai gépek. Így hát kép alapján nehéz is lenne megmondani,hogy melyik márka lehetett az etalon.
Szióka, köszi a tanácsot, az ellenállás 47 Ohm, kiemelés után az egyiket sikerült kimérni, valamint a kondin 47nf-ot mértem. A panel, s a venti között egy lemezzel leterelték az összes levegőt a bordák közé, így semmi hűtést nem kapott a / túlmelegedett/ felső rész.
De a hiba sajna még megmaradt, így keresgélek tovább.. Üdv: Mike
Azt írtad,hogy a kondira 471 van írva, akkor az nem lehet 47nF, csak 4,7nF.
Egyébként egy 47nF 2000V-os kondi kb. 20x akkora mint aminek a képét feltetted.
A 471 az 470pF (a 3. szám a nullák számát jelöli, 102 az 1nF, 104 az 100nF stb.)
Igazat kell adjak, én tévedtem. Elnézést érte. Vezeklésképpen álljon itt a kódtáblázat, hogy ebbe a hibába még egyszer ne essen senki.
Helló!
Sikerült a gépet megjavítani? Ha nem sikerült én megvenném, mert az enyémnek más hibája van és kellene akkor alkatrésznek. Árpád
Üdv!
Einhell isg panelján a 102 jelzésű ellenállások mellett lévő kis smd barna kondi (jelölve) helyett mehet 2,2nF 1000V? Azt olvastam az előző leírásokban, h a kiégett részen 2db van pátrhuzamosan hasonló kinézetű amiket lehet helyettesíteni 4,7nF 1000V-al. Nekem ezzel az egyedül állóval lenne gondom. A kép kölcsönvett innen az oldalról azért,h mutatni tudjam a hiányzó, elszállt alkatrészt. Köszönöm. stoky A hozzászólás módosítva: Feb 25, 2013
Az a kondenzátor nem 220pF véletlen?Mutatok egy rajzot (2. oldal),hasonló környezet,ott 220pF.
Szia!
Nem én találtam ki, hanem "erbe" fórumtárstól vettem az infót, ő már javított ilyet. Csak tippeltem hogy az egyedüli is 2,2nF ha a két párhuzamos (a képen épp szétégve) is az. Ezért bátorkodtam érdeklődni. http://www.hobbielektronika.hu/forum/topic_post_1351007.html#1351007
Hali,
Hát igen érdekes, a félig orosz, félig angol nyelvű rajz De ahogy böngészem igazad lehet a 100mH tekercshez 220 jelölés nélküli kondi csatlakozik, akkor az pf. De ha felrobbant akkor célszű, megnézni a körülötte levő diódák épségét is csere s bekapcs előtt, valamint a tekercs nincs-e megpörkölődve. A 310v már tud csúnya dolgokat művelni. Sok sikert! Üdv: Mike
Tisztelt Fórumozók!
Érdemes-e STRAUS-AUSTRIA 1400 inverteres gépet javítani? Pár elektróda hegesztése után üresjáratban pukkant benne valami és vége. Ismeri valaki ezt a szériát? Köszönöm:Traconic.
Szia. Kicsit félre volt téve a dolog. A vezérlő részhez vettem mindenből újat. Új tranyókat, új félvezetőket, új ellenállásokat. Beforrasztottam mindent. Ha a graetz helyére ráadom a tápot a relé meghúz nem melegszik semmi az áram állító poti nulla állásában. HA elkezdem a potit felfelé tekerni az egyik zener el kezd melegedni... Más nem melegszik.
Mi lehet a baj?
A poti állásától függetlenül a kimeneti feszültségnek állandónak kell lenni, a meghajtójel kitöltési tényezőjének pedig a maximális értéket kell mutatnia. A poti tekergetésével csak az áramjel referenciáját állítod, a kitöltési tényező csak a primer áram növekedésének hatására változhatna meg. Tehát ha valamelyik alkatrész elkezd melegedni a poti feltekert állapotában, akkor ott még valami hibádzik.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |