Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Kombikazán működési hiba
 
Témaindító: gpepe79, idő: Nov 29, 2009
Témakörök:
Lapozás: OK   144 / 575
(#) todi2 válasza Condens hozzászólására (») Dec 30, 2012 /
 
(#) balazsgy válasza VIM hozzászólására (») Dec 30, 2012 /
 
Szia VIM!
Mivel nekem is e csodálatos Immergas kazánom van, ezért a feltett képeid alapján alaposan utánajártam a kazánom működésének. (Azért jó sok időmbe tellett.) A mikrokapcsoló rudazata nálam úgy működik, hogy:
-HMV készítésekor a befejezéskor a kazán leáll, de az utókeringtetés még megy ca. 2 percig (megálláskor a rudazat beesik, majd az utókeringtetés hatására újra kinn van)
-Fűtési víz készítésekor a befejezéskor a kazán leáll, vele együtt az utókeringtetés is, mivel a rudazat kinn van, vagyis inkább kinn akad. (Ha kézzel eltolom, az utókeringtetés már működik.)

Amit nem értek: A HMV készítésekor rendesen működik, de a fűtési körnél már nem. Pedig ugyanazon mikrokapcsolóról van szó, mely ugyanazon csővezetékről veszi az áramlás-érzékelést.
Spray, szilikon-zsír már volt, de a működés maradt a fentiek szerint.
Mit tehetek még?
Tudsz valami ellenőrzést, megoldás-félét? Vagy kell még valami információ a megfigyeléseimről?
Köszönöm előre!
(#) VIM válasza balazsgy hozzászólására (») Dec 30, 2012 /
 
Szia! Szerintem neked nem ugyan az a problémád, mint akit említesz a hozzászólásodban. Talán ha leírnád pontosan mit is kifogásolsz a működésben. Szerintem a motoros szelep nem tud visszazárni a fűtési körre (elzárva ezzel a HMV kört) "rendesen", valami szennyeződés miatt.
Idézet:
„ugyanazon mikrokapcsolóról van szó, mely ugyanazon csővezetékről veszi az áramlás-érzékelést.”
Ez így igaz is volna de a körök (HMV és fűtési) nagysága számottevően eltérő a membránhoz viszonyítva, nem beszélve arról, ha a "rossz" szelepnél esetleg minden irányba nyitott az áramlás útja. Nem biztos, hogy most elég lesz a spré és zsír a javításhoz, mert a háromutú motoros szelep szervizelése kicsit összetettebb. A sprét ugye nem használjuk a működő készüléknél!
(#) toro válasza balazsgy hozzászólására (») Dec 30, 2012 1 /
 
Az említett mikrókapcsolód a szivattyú által keringetett víz nyomására kapcsol. Magyarul áramláskapcsoló. Szerepe, hogy szivattyú forgás nélkül ne tudjon a kazán begyújtani.
(#) balazsgy válasza VIM hozzászólására (») Dec 30, 2012 /
 
Szia VIM! Köszönöm!
Olyan gyorsan válaszoltál, hogy most alig van időm elemezni a kazán e részét. A mikrokapcsolót ugye egy áramlás-érzékelő rudazat működteti. A mellékelt képen mutatom ezt a pici rudazatot, vagy tengelyt.
Az áramlás-érzékelőnek úgy kell működnie, hogy amikor van áramlás, akkor e rudazat kijön és a mikrokapcsolót elmozdítja, ezáltal az elektronika érzékeli, hogy van áramlás és a kazán fűthet. Ha nem jön ki, akkor a kazán nem kaphat gyújtási engedélyt, legfeljebb keringtetési engedélyt. De a keringtetést (utókeringtetés) viszont végre kell hajtania!
Ennyit vettem ki a kazán működéséből.
A spray és a kenőzsír alkalmazása erre a pici rudazatra, vagy tengelyre vonatkozott. A többi elektronikát nem érintette.
Ugye, nem csináltam kárt?
Válaszodat előre köszönöm!
(#) vizilo hozzászólása Dec 30, 2012 /
 
Jó estét! Nekem egy SD kombi kazánom van, ami tágulási tartály hiba miatt kapott kívülre a bedöglött, beépített helyett. Egy túlfolyó szelep szerű dolog csöpög, emiatt 2 hetente rá kell a rendszerre egy kis vizet tölteni. Csakhogy ma mikor a kazán alján lévő vízcsapot megnyitottam, nem jött rajta egy csepp víz sem, leállt a rendszer, be sem kapcsol a fűtés, és két munkaszüneti nap jön...Valaki tud segíteni, mit lehetne tenni sürgősen? Előre is köszönöm!
(#) szabko11 hozzászólása Dec 30, 2012 /
 
Szép estét mindenkinek! Véletlenül keveredtem erre az oldalra, és mint sokan mások, én is segítséget szeretnék kérni a szakiktól : A beteg egy Immergas Avio Major 21-24 kombi kazán. Hibajelenség: nem csinál sem használati meleg vizet, sem fűtési meleg vizet. A főkapcsoló ki és 1-2 perc utáni bekapcsolását követően indul. Kb. 1 nap jó működés után elölről kezdődik minden. Szakembernek volt polcon trafó nagy panelje, azt kicserélte - 3 napig jól ment a készülék, majd minden kezdődött elölről. Gyujtó panel csere, ismét 2-3 napos jó működés, majd vissza a kiindulási állapot. Olvastam itt, egy hasonló problémát ( nincs használati meleg víz - valószínűleg fűtési meleg víz sem lehetett, a hozzászólás dátumából ítélve nyár lehetett, így ez nem derült ki ), amire az volt "toro" javaslata, hogy meg kell tisztítani az ionikus elektródát. Ha ez az a kis kampós valami, ami beleér a gázlángba (amikor van éppen láng), akkor ezt kiszereltem és finom csiszoló vászonnal megtisztítottam, igaz nem sok trutyi jött le róla. Viszont a helyzet nem változott: hol megy a kazán, hol nem, ekkor a főkapcsolóval történő áramtalanítással észhez tér, aztán megint így tovább. A szerelőmnek már nincs ötlete, én meg hajnal 4 kor megyek a kazánházba játszadozni a kapcsolóval.... Hálám örökké üldözni fogja azt a kedves urat, aki megoldást tudna a problémámra! Segítségeteket előre is köszönöm! Boldog(abb) Új Évet Kívánok! Petya
(#) briki válasza vizilo hozzászólására (») Dec 31, 2012 /
 
Ha jól értem, akkor kívülre raktál egy másik tágulási tartályt. Ennek az újnak leellenőrizted mennyi a nyomása? Lehet nincs benne elég levegő, ha a biztonsági szelepeden csöpög- feltéve ha a nyomásod fölmegy 3 bar környékére, vagy fölé. Amennyiben ( max 2 bar-ig van nyomás a rendszerben) normál üzemmódban is csöpög, akkor ki kell cserélni a biztonsági szelepet, mert nem zár rendesen. Próbálkozhatsz előtte a biztonsági szelep gyors, teljes kinyitásával, hogy a nyomás kimossa az esetlegesen felakard lerakódást a tömítő felületről, de ha ez nem segít, csere. Ha a feltöltő n/ átkötő szakasz csapján nem ment víz, lehet dugulás van a bemenő víz oldalán, esetleg a feltöltő csapnál.
(#) vizilo válasza briki hozzászólására (») Dec 31, 2012 /
 
Igen, egy új tágulási tartály van fent, kívül. Ezzel működött két hétig 1.5-2 bar közti nyomáson, de ahogy gyűlt a víz alatta, úgy csökkent a nyomás. Aztán leesett annyira, hogy nem nem indult már be a rendszer, és a feltöltő csap sem működött. Akkor most próbálkozom a biztonsági szeleppel, hátha tényleg valami lerakódás van benne! Köszönöm az ötletet, jelzem majd, mi a helyzet!
(#) VIM válasza balazsgy hozzászólására (») Dec 31, 2012 /
 
Szia!
Idézet:
„Ugye, nem csináltam kárt?”
Persze, hogy nem! Az intő szavak a spré, hajtógáz okozta tűzveszélyére vonatkozott. Tehát akkor a kis rudazat (ha nyugalmi helyzetben próbálod, nincs bekapcsolva a kazán) könnyedén tud mozogni mindkét irányba, mert a nagyobb (fűtési) körben a leeső nyomás nem biztos, hogy elmozdítja ha szorul. Amit mondtam nem biztos, hogy ez megoldja a problémát, mert akkor a motoros szelepet kell megnézni és az egy kicsit bonyolultabb és nem lehet a kazán víztelenítése nélkül megoldani a kiszerelését.
(#) VIM válasza vizilo hozzászólására (») Dec 31, 2012 /
 
Szia! Ha nem tudsz utántölteni a rendszerbe vizet, akkor ott mindkét oldalon egyforma a nyomás, ami arra enged következtetni, hogy a tágulási tartályodból elszökött az expanziós nitrogén töltet (mert az első töltet az szokott lenni és rendkívül illékony). Most azért van a leállásod, mert nem tudja "meglökni" a szivattyú a rendszerbeli víztömeget a rugalmatlanság miatt. Hogyan van felszerelve az új tágulási tartály, van előtte elzáró csap szerelve?
(#) VIM válasza szabko11 hozzászólására (») Dec 31, 2012 /
 
Szia! Kérlek írd le pontosan, hogy meddig jut el a működési folyamatban a kazán, talán pontosabb képet kapunk a meghibásodásról (ne csak hasonló esetet vegyünk alapul).
(#) focipapa hozzászólása Dec 31, 2012 /
 
Sziasztok! Ferroli Domina C24 kombicirkóm elkezdett nem adni HMV-t. Fűtésre működik. Mágnesszelep egy éve lett cserélve benne. Lehet gond, hogy esetleg alacsonyabb a hálózati nyomás vagy másban (is) gondolkodjak?

Köszönöm
Focipapa
(#) VIM válasza focipapa hozzászólására (») Dec 31, 2012 /
 
Szia! Keveset írtál ahhoz, hogy hozzá tudjak szólni a dologhoz, inkább olvasd el a használati utasítását, amiben sok kérdésedre megtalálod a választ is. Ha nem találsz választ a leírásban, kérdezz nyugodtan, csak nem akarom szaporítani a szót.

DC24.pdf
    
(#) focipapa hozzászólása Dec 31, 2012 /
 
Szia VIM, köszönöm a PDF-t de ez a leírás egy másik tipusé, nem a domina 24c-é. Mellékelem az enyémről készült fotót. Tippem: valamiért nem érzékeli a vízkivételt és ezért nem indítja a gázszelepet. Ennek az ellenőrzésére van-e lehetőség házilag? Vagy másfele gondolkodjak?

Előre is köszönöm
Focipapa
A hozzászólás módosítva: Dec 31, 2012

PC316100.JPG
    
(#) VIM válasza focipapa hozzászólására (») Dec 31, 2012 /
 
Ezer bocsánat! Akkor gondolom a víznyomás érzékelővel lehet a gond, azzal a bal oldali kék színű narancs vezetékkel csatlakoztatott "gomba", vagy a jobbra hátul lévő vízáram kapcsolóval a HMV bemeneti oldalon, amit bekarikáztál a szivattyú mögött a képen. Ezt az érzékelőt (ennél a típusnál) nem ismerem de az olaszok forgólapátosat (turbinakerekeset) "szoktak" beépíteni, ami a koszolódásra megszorul és nem forog a turbinakerék ami nem szolgáltat jelet a főégő begyújtásához. Próbáld meg szétszedni és kitakarítani. Ehhez csak a HMV részt kell nyomásmentesíteni. Nem ártana egy alapos porszívózást is megejteni.
A hozzászólás módosítva: Dec 31, 2012
(#) focipapa válasza VIM hozzászólására (») Dec 31, 2012 /
 
Köszi, már kezdem is.
(#) briki válasza focipapa hozzászólására (») Dec 31, 2012 /
 
Szia!
szerintem a szivattyúd mögött lévő érzékelő nem érzékeli az áramlást. Vízkő, vezeték törés, beragadás stb. Zárd rövidre, elvileg nyitó- záró kontaktust kell adnia csak, nem pedig ellenállásos értéket- gondolom én. Amennyiben be sem indul, ez az alkatrésze lehet rossz első sorban. A bal oldali NTC érzékelő csak akkor lehetne rossz, ha beindul a kazán, de nem a megfelelő hőmérsékletű vizet adja. Azért ennek is mérd meg az értékét ohm mérővel. 20C°-on kb 11-12 kohm azt hiszem.
(#) balazsgy válasza VIM hozzászólására (») Dec 31, 2012 /
 
Szia VIM! Jó megoldást mondtál már a korábbiakban is, amikor az áramláskapcsoló helyét rajzon megmutattad. Be is vált javaslatod a spray, szilikonzsírral kapcsolatosan, csak ezek hatása később mutatkozik, így mára jött elő a helyes működés.
Korábban: A fűtés megy, eléri a kívánt hőfokot, ezután a tűz és a keringtetés leáll. A mikrokapcsolót működtető rudazat kinnakad, ezért a fűtési hőmérséklet lassan felmegy ca. 80 fokra és csak azután kapcsol be az utókeringtetés.
Most: A fűtés megy, eléri a kívánt hőfokot, ezután a fűtés és a keringtetés leáll, de ez a mikrokapcsolót működtető rudazat besüllyed, ezáltal az utókeringtetés újraindul és a fűtési hőmérséklet nem megy fel, hanem lassan visszajön ca. 40 fokra. Szerintem ez a természetes.
Ezek után csak azt tudom írni, hogy jó napom volt a mai nap, így 2012. utolsó napján.
És ezt Neked köszönhetem!
Kellemes szilvesztert és Boldog Újévet!
(#) focipapa válasza focipapa hozzászólására (») Dec 31, 2012 /
 
No: az a kék gomba fűtés indítására felmelegszik (az előremenő fűtés ágon van), a másik kikötése pillanatnyilag meghaladja a lehetőségeimet ( a keringető nagyon útban lévőnek tűnik). Talán holnap, világosban. Viszont amit fekete karikával jeleztem az - úgy látom - a HMV kivételi oldalon van. Ő nem lehet a hibás?

Köszönöm a segítséget

Focipapa
(#) VIM válasza balazsgy hozzászólására (») Dec 31, 2012 /
 
Örülök, hogy segíthettem még így az "utólsó percekben" is! B.U.É.K!
(#) VIM válasza focipapa hozzászólására (») Dec 31, 2012 /
 
Az a HMV hőgombája volna és ha rossz volna sem az indítja a HMV folyamatot, hanem a vízáram fog engedélyezni a főégőnek, hogy fűtheti a vizet az adott hőmérsékletre.
(#) focipapa válasza VIM hozzászólására (») Dec 31, 2012 /
 
Köszönöm szépen a segítséget!
B.U.É.K!

focipapa
(#) VIM válasza focipapa hozzászólására (») Dec 31, 2012 /
 
Neked is Boldog Új Évet Kívánok és meleg vizet!
(#) todi2 hozzászólása Dec 31, 2012 /
 
BOLDOG ÚJ ÉVET 2013. - Happy new year 2013.
(#) briki hozzászólása Jan 1, 2013 /
 
BÚÉK minden segítőnek, és segítségre szorulónak.
(#) szabko11 válasza VIM hozzászólására (») Jan 1, 2013 /
 
Szia Kedves VIM! Köszönöm, hogy foglalkoztál a gondommal! Elfelejtettem írni, hogy még egy alkatrész lett cserélve a kazánban: egy 2 lábú csavaros kis "izé" (PTC, NTC), ez egy rézcső végében volt, a cseréje közben víz is távozott a rendszerből. A kazánunk nagyon szégyenlős, amikor figyelem, sosem produkálja a hibajelenséget! Újraindítás során, a főkapcsolóval történő áramtalanítás után halk kattanás hallatszik, aztán 8-10 másodperc múlva ismét (relé húz be?), ezt követően indul a szikrázás, majd ég a tűz. Eleinte kicsit, aztán nagyon. A kazán indulása után még nem melegszik a radiátor, gondolom a használati meleg vizet készíti. Kb 5-8 perc múlva a lakótérben hallani a radiátorból egy halk pattanó hangot, ez után nemsokára (1-2 perc) már melegszik a fűtőtest. Azt a pillanatot, amikor indulni kéne a kazánnak a termosztát parancsára, de mégsem teszi (a hibajelenség pontos idejét) nem sikerült még elkapnom. Tudtam segíteni? Üdv.: Petya
(#) umbulda hozzászólása Jan 3, 2013 /
 
Kedves Szakértők!

Viessmann Vitopend 100 kombi turbós kazánunk kb két hete párnaponta leáll.
Mindig kora este, mindig folyamatos piros hibajellel. Eddig néhány ki-bekapcsolás után újraindult és pár napig nem volt vele gond, de ma teljesen feladta. Fűtés víznyomása a rendes tartományban, a kazán másfél éve lett beüzemelve, az EPH nincs rendesen összekötve, egyébként minden szabványszerű.

A turbó szerintem megy (a kéménybe menő csövön érezni a finom remegést), talán a fűtés keringetés is (a hangerő alapján), de nem tud begyújtani. Nem is nagyon próbálkozik: ki-bekapcsolás után lehet hallani a gyújtót egy próbálkozásra, de amikor nem sikerül neki, akkor abbahagyja - a piros hibajel a bekapcsolás utáni ellenőrző-kigyulladás után el sem alszik.

(ma az egyik ki-bekapcs után volt olyan, hogy 10 mp-enkénti villogást produkált, de ez inkább kivételnek tűnik, a következő ki-bekapcsra megint folyamatos világításra állt rá, és azóta is).

Nem teljesen tudom, miért pont esténként csinálja, lehet, hogy ilyenkor a levegőben annyi szutyok lesz, hogy nem tud rendesen szellőzni (kertesházas, sok vegyestüzelésű kazános-kályhás környéken lakunk), vagy a fürdéshez előállított melegvízmennyiség viseli meg? Vagy csak szívatni akar, hogy a saját szerelőnk ilyenkor már nem dolgozik...

Valaki tudna segíteni?
(#) wkovi hozzászólása Jan 3, 2013 /
 
Sziasztok!

Van nekem egy beretta ciao kombi kazánom ami hibásan müködik.
A pontos hiba az, hogy amikor a melegvizett használjuk(csapviz) elindul rendesen a kazán.
De mikor a csapvizet elzárju akkor a csapvizfűtés tovább megy adig míg fel nem forralja a vizet és avisszahütés nem indul ell. amikor az melegviz magáttol lehül ismét elindul a melegvizes csapviz fütés annak elenére hogy nem nyitottuk meg a vizet.
vizhömérséklet szabályzás müködik és a áramláskapcsoló is jól müködik.
Nyáron ez a hiba alig fordul elő.
Télen pedig szinte állandóan,de néha rendesen müködik.

fütésem megfelelően müködik addig amig nem használok melegvizet. utánna kel kapcsolnom a készüléket kétszer hogy elinduljon újra a fütésem táp megszüntetése.

panel vagy alkatrész hiba?
A hozzászólás módosítva: Jan 3, 2013
(#) bbalazs_ válasza wkovi hozzászólására (») Jan 4, 2013 /
 
Mondjuk ha elzarod a melegvizet es a futese tovabb megy, akkor nekem nyilvanvalonak tunik, hogy az aramlaskapcsolo NEM mukodik jol, mivel ilyenkor nincs aramlas. Valoszinuleg szorul a rudazat vagy a membran atereszt.
De az is lehet, hogy csak beallitasi hiba, a kapcsolo/bontopont nem jo helyen van, valoszinuleg picike az elteres, ezert a random hiba (hotagulas miatt).
Következő: »»   144 / 575
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem