Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Skoda Octavia elektromos probléma
Üdvözlet a T. fórumozó Társaknak!
Újból hozzátok fordulok segítségért. Sajnos megint előjött az alapjárati probléma Octavia AEE kocsimnál. Sajna a pillangószelep cseréje egyelőre nem jöhet szóba anyagiak miatt. Mellékelem a hibaolvasás képét. Lehet a pill. szelepben lévő kicsi elektromotor mehetett tönkre? Abból gondolom, hogy amikor jó volt akkor érezhetően mozgatta a pedált alapjáraton, most meg nem mozdul. Kérem aki tus segítsen rajtam. Köszönöm, és mindenkinek Boldog Új Esztendőt kívánok.
Szerintem a kábel vagy a csatlakozó lesz a hibás.
Két pozíciószenzor és az állítómotor egyszerre nem szokott tönkremenni.
Kedves _vl_!
Először is köszönöm a gyors válaszod. Lehet Neked van igazad, de eddig érezhetően működött az alapjárat. (Érezni lehetett, hogy picit mozgatja a pedált.) Most nem érzem és csak amikor eléri az üzemi hőmérsékletet akkor van alapjárat. A fene a nagy elektronikáját.... Mégegyszer köszönöm.
Szia! Ezen az oldalon sok hasznos leírást lehet találni, többek között "Az alapjáratszabályzás és tömegkiegyenlítés"-ről. A diagnosztikád azt írja, hogy nyitott vagy szakadt a "B+" szál. A G69 és a G88 közös szála a 41. pont. Megpróbálok több infót előhalászni, de egyenlőre ennyi futja tőlem.
Nagyon szépen köszönöm, hogy még szilveszter délutánján is foglalkozol velem!
Boldog Új Évet, sok szép eredményt kívánok Neked és a többi fórumozó társnak is! Üdv: Csibai Salgótarjánból.
Semmi gond, ha tudok segítek, én már csak ilyen vagyok. ....és itt vannak a többi értékek. Ha megfigyeled a probléma leírását az alapjárati egységnél a 282 és 530 hibakódokhoz más-mást ír és mindig a kontaktussal van a baj, vagy a csatlakozónál, vagy a házban belül.
Az igazság az, hogy kitisztogattam a fojtószelepet féktisztítóval, majd fültisztító pálcikával egy pici wd40-el megtörölgettem azokat a csúszó potmétereket. De csak azért "követtem el" ezeket mert vacakolt és gondoltam hátha...
Figyelmesen és gondosan jártam el nem erőltettem semmit. Lehet mégis valami utángyártott szelep lesz a vége mert így nem lehet vele biztonsággal közlekedni. (Fékezel leáll, meg ilyenek...). Még ha ilyen maihoz hasonló idő lesz holnap ránézek, ha nem akkor tavaszig pihen hátha össze tudunk rá spórolni. Köszönöm szépen, ha esetleg később még eszedbe jut valami, azt örömmel veszem. Menj most már ünnepelni!! Üdv: csibai
Addig "bányásztam" amíg meg nem találtam EZT és EZT a képsort a V60-ról. Ha neked is a motorral lesz a gondod, vagy szorul a tengely, hát nem irigyellek. Van itt ezen az oldalon még olyan verzió is ahol procit is átírják valami okból, de nem értem, hogy mit írnak róla (mentenek vagy átírnak-töltenek vissza). B.U.É.K!
A másik érdekes oldal a V60-ról és adatmentéséről. A V.A.G. része pedig leírja, hogy mit hogyan kell kiolvasni és mivel.
Hát igen, ezek a "harkovi mérnökök" mindig kitalálnak valamit. Úgy gondolom ilyen mélységig nem tudok bele menni mint amit a kép mutat. Bosszantó, hogy teljesen bonthatatlanná építették az egészet, így egy csöpp motor miatt több tízezres költségbe verik az ember fiát....
Próbálkozok még hátha, mert nincs más választásom, csak márciusban menne műszakira is addigra jó lenne megoldani. (Vagy kölcsön szeleppel viszem vizsgára.) Köszönöm szépen, és tájékoztatni foglak a fejleményekről! BUÉK!
Kedves "cards"!
Valószínű, hogy még nem volt itt senki aki tudna pontos választ adni a kérdésedre. Nem bántani akarlak, de: a kérdésed feltevése is kicsit furcsa, az utolsó hozzászólásod meg szerintem felesleges. Amint látod ha vissza olvasgatsz csupa segítő szándékú társ jár itt. Ha tud biztos segít. A fentieken kívül van a billentyűzeten olyan is, hogy nagybetű. (Egyébként meg szerintem nézd meg a levegő útjában nincs-e valami beszorulva. (Papírzsepi, csokipapír stb.). Vizsgáld meg a körkapcsoló megfelelően vezérli e a levegő útját. Egyébként könnyebb lenne ha tudnánk a típust is esetleg.) Üdvözlettel. A hozzászólás módosítva: Jan 1, 2013
Nem tudom, hogy mire számítottál. Ez egy hobbielektronika fórum. A leírt problémád így látatlanul is mondjuk 99% eséllyel mechanikai... szóval szét kell szedni (nagy élvezet lesz).
Sziasztok! Korábban írtam az autóm problémájáról lassan két hónapja sz..at. Már X-edik szerelőnél járok most azt a hibaüzenetet találták, hogy 1. hengersor égéskihagyása (szegény keverék). Találkozott már valaki ezzel a hibával? Skoda Octavia 2.0 2001 APK. Köszi!
Leírhatnád a hibajelenséget is, vagy belinkelhetnéd a hozzászólást amiben leírtad, mert így nem egyértelmű. A Skodában csak egy hengersor van tudtommal. Szegény keverék fals levegőtől lehet így első nekifutásra.
A hiba sokat fogyaszt (dupláját), alapjárati fogyasztás 1.0 helyett 2.7 l/h, a CO szint is magas, alacsony fordulaton rángat.
Folyamatosan gyártja az égéskimaradás hibát (törlés után visszajön), vagy csak néha-néha? Csak egy hengerre panaszkodik, vagy többre is?
Trafó/kábel/gyertya volt-e már cserélve (ha csak egy hengerre panaszkodik, akkor hengerek között csereberélve) ezzel összefüggésben, vagy csak úgy? Érezni-e benzinszagot a kipufogónál? Ha igen, akkor nem járnék az autóval így, mert szét fog menni a katalizátor is. Ha nem, akkor mondjuk az üzemanyag-ellátás is lehet kérdéses.
Törlés után visszajön a hiba, érezni benzinszagot sőt a kipufogóból kormos lötty jön folyamatosan. Márciusban vettem amennyire tudom előző tulajnál volt gyertya és kábelcsere de trafó cseréről nem tudok. Nem járok vele már három hete letettem, majd most tudnak vele érdemben foglalkozni.
Szia! Tegnap valamiért nem ment el a hsz., amiben kértelek volna a motorkód és pontos típus megjelölésére, mert csak így lehetne utána nézni a dolognak. Valami azt súgja, hogy ez mechanikai probléma lesz, mert a terelő boxban dől el a levegő hovajuttatása. Vagy le van takarva a kiömlő nyílás a szőnyeggel?
Szia! Ha tudod a kiolvasott hibakódokat, írd meg hátha többet tudunk mondani róla. Ha kormos lötty jön, akkor ott "lefőtt a kávé". A motor hibáját még csak meg is lehet majd javítani, de a katalizátorba került el nem égett üzemanyag ..... Már ott kezdődnek a gondok, mert először majd ott kell rendet rakni a lambdaszonda miatt. A mellékletben a probléma leírásoknál a sorrendet átnézve mindig a levegős rész hiányosságaival kezdődik (rés, lyuk a házon). Persze az 1. henger problémát szem előtt tartva (ha már ezt olvasták ki a tárolóból) több lehetséges hibás periféria is szóba jöhet.
Szia! 1-es octavia; 1,6i BFQ motorkód. Digitális klimával. Nincs letakarva semmivel sem a kiömlő nyílás és nincs is eltömődve.
Így mindjárt más a "leányzó fekvése" és kicsit összetettebb a dolog. Van benne 4db motor és hozzá 4db érzékelő. Az, hogy miért nem vált át a légcsappantyú motor alsó (láb) fűtésre azt nehéz volna innen megmondani. Szorul, vagy az érzékelője nem ad jelet a klíma vezérlőnek ..... ? Már magában a boxot is elég körülményes kiszerelni ennek kiderítésére, jobb volna inkább ha egy diagnosztikai vizsgálaton megnézetnéd a hibatároló ezen része mit datál.
Sziasztok. BÚÉK!
Segítségeteket szeretnék kérni a következőkben: 2006-os 1.4 BCA motoros II-es Octaviam van. utólag beépített Landirenzo Omegas plus szekvenciális gázrendszerrel. Hidegen indítva (benzinnel) alapjáraton iszonyatosan rángat mintha 2-3 henger menne. Le is áll a hibalámpa sötét a hibatároló üres. 2-3 indítás és pár gázfröccs után helyreáll és emelt alapjáraton gyönyörűen ketyeg. Melegen indítva tökéletes. Kérdésem ennek a hibának köze lehet a gázrendszerhez mert az még garanciális. És a tavalyi télen gázrendszer nélkül tökéletesen működött. A gáz szerviz szerint ez nem a gázrendszer hibája. Mi okozhat ilyen hibát?
Sziasztok,Volna egy problémám az octavia 1.6 AKL motorkodú szépségemmel. Az imoja villog, tanácsotokra befujtam kontakt sprével müködőtt egy hétig megint befujtam harom nap de egy hete semmi egyik kulcsalsem.Ha valaki tud segiteni vagy van ötlete NAGYON megköszönném. Sziasztok!
Sziasztok!
Van egy 2002 Octavia 1.8 turbo. Ismerős e valakinek az a probléma hogy időnként nem megy az egyik henger. Gondol egyet megy gondol egyet nem. De mos tapasztaltam azt hogy ha a probléma menet közbe előjön 2 sebességet visszaváltok padlógáz és elmúlik. Állandóan levágja a diagnosztikai csatlakozó paneljét is! Egy szerelő nem tudja mi a baj! Találkozott ezzel már valaki? Segítségeteket kérném Köszönettel. Péter
Sziasztok
Nem tudja véletlenül valaki, hogy Octavia 1-es, 2004-es, 1,9Pd, ASZ motorkódúnál merre lehet az izzítás biztosítékja? Köszi
Sziasztok!
2005 dízel Octavia 2-ben a fűtésmotor néha nem indul el azonnal, van hogy csak 20-30 perc után. A hőmérséklettel nem függ össze, van esetleg tapasztalatotok ezzel kapcsolatban, ötlet milyen irányba induljak el. (Régebben Mercinél találkotam hasonlóval, ott szerintem a motor csapágy kenése dermedt le, mert télen csak úgy indult el, ha a vent lapátot kézzel megindítottam). Van egy 2007-es is a családban, sajnos egyre több hiba előjön, általában apróságok pl vákumcső,... tudtok ajánlani olyan hibakód olvasót-törlőt, ami ehhez a típushoz kipróbáltan jól működik, elég húzós ilyen apróságokkal a szervízbe szaladgálni, a legjobb olyan készülék lenne, amivel pl a világítást, központi zár működést is lehet változtatni. Előre is köszönöm a válaszokat! Üdv DD
Sziasztok! Tudom,hogy nem ide tartozik,de az automon(2004-es octavia) a bal ablakmosó szem nem úgy nyomja a vizet,mint a jobb oldali!
Kipucoltam,átcseréltem,újra csöveztem,de semmi! Eléggé a szélvédő alját mossa! A jobb oldali az erős sugárban jön ki,de ez a bal nem. Találkoztatok már ezzel a gonddal? Köszi a válaszokat előre is! Üdv! |
Bejelentkezés
Hirdetés |