Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
Lapozás: OK   77 / 157
(#) kadarist válasza Fülöp Ferenc 49 hozzászólására (») Jan 2, 2013 /
 
Lehet húzni a feszültségen, mert ott van a beállító potméter a rajzon.
(#) gabesz.mi074 válasza kadarist hozzászólására (») Jan 2, 2013 /
 
Tehát ha az alábi rajzot jól értelmezem , a D- testre megy , a Df a dinamó gerjesztés csatlakozása, A D+ megy a pozitív kefére a dinamón, és ide köttöm a teljesítmény diódát +át eresztő irányban az akku +sarkára. A kérdésem az még hogy szerintetek el képzelhető hogy az alábi fotó amit a szoc. motorosok oldalán találtam megépített működő képes fesz.szabályzó ugyan ez volna amit én közöltem itt rajzot ? Tehát erre gondolokBővebben: Link
(#) kadarist válasza gabesz.mi074 hozzászólására (») Jan 2, 2013 /
 
Ez az áramkör ígéretesnek tűnik, csak kár, hogy nincs rajza. A bekötési értelmezésed jó. A gerjesztőtekercs (állórész) a testre csatlakozik vagy a pozitív (D+) oldalra?
(#) levi102 hozzászólása Jan 5, 2013 /
 
Üdv!Az a problémám van hogy, bátyám autójában (Daewoo Nexia 96 GLE) menet közben halványan világít a töltés jelző lámpa, de csak akkor ha az ülésfűtést kapcsolja be vagy ha le/felhúzza valamelyik ablakot. Az autóban erősítő is volt tél elejéig. Szerintem valamelyik dióda lehet hibás. Ötlet?? Köszönöm!!
(#) Ricsi89 válasza levi102 hozzászólására (») Jan 5, 2013 /
 
Valamelyik segéd gerjesztődióda lehet rossz.
(#) potyo válasza levi102 hozzászólására (») Jan 5, 2013 /
 
Mérj akkufeszültséget ilyenkor. Lehet, hogy csak a vezetékezés állapota nem az igazi, és emiatt adódik annyi feszültségesés, ami már elég ahhoz, hogy picit világítson a töltésjelző lámpa nagy áramfelvételkor. Nekem is volt ilyen a Kadettemen, ha a szivargyújtóba valami combosabb terhelést dugtam, de ettől még a töltés rendben volt.
(#) Józsx2 válasza Lozsa hozzászólására (») Jan 5, 2013 /
 
Szia !

A hőmérséklet függő töltőfeszültséget már az első elektronikus szabályzók tudták.
Pl.: a Wartburg -5°C-on 14,8V-ra , nyáron 32°C-on már csak 13,7V-ra szabályoz.
( a hőmérsékletek a szabályzó hőmérsékletei )
(#) Inhouse hozzászólása Jan 5, 2013 /
 
Érkezett hozzánk egy idős házaspár Suzukival. Tavaly vettek nálunk akkut és ez rossz, nem indult vele az autó és hiába töltötték...
Az akkuban 4,96V volt...ilyen hiba nem igazán van, ezt mélykisütötték...nem és még töltötték is...ja, az lehet ám a töltő...
Mérem az autót, nyugalmi áramfelvétel 0,0A, indítóáram 161A, töltés 14,0V, eddig jó. Fényszóró és max ventilátor, valamint alapjárat esetén 12,6...12,4...12,2V...
Ez nem túl jó, kicsit emelt fordulatnál 12,8V, bőgetve 13,7V. A generátoron is ennyi, nem a vezetékek a ludasak. Elküldtem őket, hogy nézessék meg. Az akkut felraktam töltőre. Másnap az akku feltöltve, 12,86V, és 100% feletti indítóárammal rendelkezik. Hívnak telefonon, hogy megnézették az autót és a szerelő azt mondta, hogy a generátornak az égeggyattavilágonsemmibaja...
Mértem már pár Suzukit (is), de olyannal nem találkoztam, hogy jó a generátor, de alapjáraton merítés van, nemhogy töltés, ekkora terhelésre...egyébként még ritkán is járnak vele, akkor is több indítás, rövid városi utak...mondjuk a közel 5V-os feszültséget nem magyarázza ez sem, valami rajta maradhatott...

Üdv
Inhouse
(#) akos70 válasza Inhouse hozzászólására (») Jan 5, 2013 /
 
Idézet:
„valami rajta maradhatott...”
(#) Inhouse válasza akos70 hozzászólására (») Jan 7, 2013 /
 
Közben megoldódni látszik az ügy. A tulaj észrevette, hogy előfordul, hogy nem teljesen csukja be az ajtót, csak egy kattanásra. Be is tudja zárni, de a belső világítás égve marad. Valószínűleg így állt pár napot, amíg menni akartak vele. Töltőt a szomszédból kértek, valami német "digitális". Alapból átvált 6/12V-ra, és mivel 5V körül volt benne, 6V-osként töltötte, tehát nem lett jó... Még egy rejtély megoldva...
Közben megmértem egy kollégám Suzukiját, alapjáraton ha minden felsorolt terhelést ráad, plusz a hátsó ablak fűtést, akkor megy le 13,9V-ra, de egy kis gázfröccs és egy apró szíjcsúszás után újra 14V alapjáraton, terheléssel a töltés... Tehát nekik az alapjáraton terheléssel merítő generátor nem az igazi, de semmiképpen nem azégegyadtasemmibaja...

Üdv
Inhouse
(#) Doncso hozzászólása Jan 8, 2013 /
 
Sziasztok. Van egy Japán kisteherautóm, és egy olyan gondom lenne vele, hogy valamiért nem akar rendesen tölteni a generátor, rámértem, alap járaton 13,7v a fesz az akkuknál, egy minimális gáz adásra már 14v, ez így rendben is lenne, gondolom, de amint fogyasztót kapcsolok, például fényszórót, mindjárt leesik 12,4 re, ha még fűtést is kapcsolok, akkor 11,9-12v, féklámpa+index 11,7. Átnéztem a kábelezést, sőt, beiktattam egy pót töltésvezetéket az akku és a generátor közé, de maradt a probléma, próbáltam akkut cserélni, de maradt a baj. Mást nem néztem meg. Van esetleg ötlet, hogy merre kapirgáljak?
A hozzászólás módosítva: Jan 8, 2013
(#) SzervízMacska válasza Doncso hozzászólására (») Jan 8, 2013 /
 
Szia. Szíj feszesség, illetve a szíj és a tárcsa állapotát nem árt ellenőrizni ilyenkor. Ha fényes a tárcsa belseje, akkor már csere-érett...
(#) zolika60 válasza Doncso hozzászólására (») Jan 8, 2013 / 1
 
Mérj feszültséget a generátor háza és az akku negatív sarka között. Test probléma is lehet.
A hozzászólás módosítva: Jan 8, 2013
(#) Doncso válasza SzervízMacska hozzászólására (») Jan 8, 2013 /
 
Igen, ezt elfelejtettem írni, a szíjat ellenőriztem, pontosabban cseréltem, a feszessége rendben van.
(#) Doncso válasza zolika60 hozzászólására (») Jan 8, 2013 /
 
Ezt megnézem, köszönöm.
(#) Fülöp Ferenc 49 válasza Doncso hozzászólására (») Jan 8, 2013 /
 
Ha nem lenne meg a hiba , akkor a segéd diódákat is meg kell vizsgálni , lehet , hogy kevés a kaja a szabályzónak , ha pl egyik dióda tönkrement ,és levezet , vagy egy kis váltóáram is kerűl a gerjesztő áramba. ( ha ilyen a rendszer)
(#) Doncso válasza zolika60 hozzászólására (») Jan 8, 2013 /
 
Megmértem. Ez sem vezetett eredményre. Lényegébe semmit nem mértem.
(#) Doncso válasza Fülöp Ferenc 49 hozzászólására (») Jan 8, 2013 /
 
Gondolom ehhez ki kell szedjem a generátort. Esetleg rossz szénkefék okozhatnak ilyen jelenséget?
(#) Fülöp Ferenc 49 válasza Doncso hozzászólására (») Jan 8, 2013 /
 
Még eszembe jutott egy fura eset , (Ladával és velem esett meg) , hasonló volt a jelenség , kiszedtem a generátort , széjjeltúrtam , minden rendbe volt, Diódák , kefe , stb , visszatettem , pörgetem , ugyanaz , nem tud nagy árammal tölteni . Eszembe jutott , hogy a gerjesztő áram biztositva van , Hát rosszul érintkezett , vagy egy rossz bizti volt bent , kicseréltem és minden rendbe jött , ( talán ilyesmire is gondolj , nem biztos , hogy nagy baj van. üdv. Feri
(#) zolika60 válasza Doncso hozzászólására (») Jan 8, 2013 /
 
Milyen autó ez? külső vagy belső feszültség szabályzós? Ha tudnánk mi van rajta, talán még támadna újabb ötlet.
(#) Doncso válasza Fülöp Ferenc 49 hozzászólására (») Jan 8, 2013 /
 
Ez lehetséges. Mert ezen a kocsin minden rossz volt mikor megvettem. Na a sztori úgy kezdődött, hogy egy éve vettem egy kereskedésből, banki visszavett kocsi, látszott rajta, hogy sokat állt, egy kia besta, 98-as 2.2diesel, motor : MAZDA R2, ugyanez van az E2200-es mazdában is. Tehát érte mentem, elindultam hazafelé, sötétedett, így felkapcsoltam a lámpát, ami gyanusan egyre halványabban égett. De nem foglalkoztam vele. Benzinkútnál kiálltam, ittunk a haverral egy kávét, kimegyek, inditanák, és vlö vlö vlööööö kukk. Akku lemerült. Na bebikáztuk, pöc röff indult, jövök haza, nagy gödör, és hopp mintha erősebb lett volna a lámpa, na utánna ilyen jellegű gondom nem volt, pedig 1éve használom folyamatosan járok külföldre vele, rettentően sokat megyek vele, viszont, amit fenn leírtam jelenség azóta is megvan, de stagnál. Annyira nem zavar, de esetenként ugye pl télen amikor megy a fűtés, és a lámpa egy idő után nem megy az index, mert ugye elfogy a fesz, illetve fékezésnél elhallgat a rádió, ezek azért zavaróak. Kontakt hibája volt bőven, ezeket megszüntettem. De lehet amit mondasz, abban van valami. Hol lehet ez a biztosíték?
A hozzászólás módosítva: Jan 8, 2013
(#) Doncso válasza zolika60 hozzászólására (») Jan 8, 2013 /
 
EZ AZ a tipus, ez egy KIA BESTA 2.2, 98-as.
(#) Doncso hozzászólása Jan 8, 2013 /
 
Még ezt találtam, ez a bekötése : Bővebben: Link
(#) oszitrek hozzászólása Jan 18, 2013 /
 
Sziasztok,
Nekem is van egy kis generátor problémám.
Valaki már találkozott evvel a hibával?
Indítás után alapjáraton a generátor nem tölt. Ha felpörgetem 2000-2500-ig akkor elkezd tölteni és utána ha visszaengedem a gázt alapjáratra akkor is szépen tölt. Lehet az alap gerjesztés hiányzik?
És ha felpörög önmagát már begerjeszti?
A kommutátor része leszabályozva, és kettő fesszabbal is próbáltam, mind1ikkel ez a jelenség.
(#) zolika60 válasza oszitrek hozzászólására (») Jan 18, 2013 / 1
 
Ez egy Bosch generátor? Netán valami VW csoportos autó?
(#) oszitrek válasza zolika60 hozzászólására (») Jan 18, 2013 /
 
Szia Zolika60,
Talált mind a kettő.
Bosch 70A-es a generátor, és az 1.6-os VW Vento-mban van.
(#) zolika60 válasza oszitrek hozzászólására (») Jan 18, 2013 /
 
Nem tudom miért, de itt gyakran előfordul.Talán a LED-es visszajelzőn kevés áram folyik. Nem igazán hiba ez. A test pontok tisztogatása javíthat rajta, de a felgerjedéshez kell egy kisebb gázfröccs. Az enyém is ilyen. Pedig kicsivel régebbi autó.
A hozzászólás módosítva: Jan 18, 2013
(#) oszitrek hozzászólása Jan 18, 2013 /
 
Azért tartom hibának,mert a cimbi Vento-ja, egy másik Golf3-a rendesen, indítás után is tölt alapjáraton. Ez meg nem.
Sztem nemigazán tesz jót a motornak, meg az aksinak sem, h "hidegen" rugdosom a gázt neki 2500-as fordulatra. A másik meg, h 2500-as fordulat alatt is el lehet menni vele akár 100km-t...
Addig meg b.szik tölteni a generátor...
(#) akos70 válasza oszitrek hozzászólására (») Jan 18, 2013 / 1
 
Úgy van, ahogy Zolika mondja. A hiba oka pedig általában a nem odavaló feszszabályzó. A ledesekhez másmilyen dukál, épp a visszajelzőn átfolyó kisebb gerjesztőáram miatt, de ezt cserekor nem mindig veszik figyelembe. Egyébként gondot nem okoz, ha megszokja az ember. Esetleg a visszajelzővel párhuzamosan lehet kötni egy izzós visszajelzőnek megfelelő ellenállást.
(#) oszitrek válasza akos70 hozzászólására (») Jan 21, 2013 /
 
Ezt értem is. Műszerfal szétszed, égő megnéz, jó, de azért kicseréltem másikra.
A töltésjelző a gyújtás ráadásánál, még mindig nem világít.
A tehermentesítő relét megnéztem, az jól működik.
Ötletek?
Ezen a hülye fajta kapcsolási rajzon nem tudok elmenni...
Következő: »»   77 / 157
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem