Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
Lehet húzni a feszültségen, mert ott van a beállító potméter a rajzon.
Tehát ha az alábi rajzot jól értelmezem , a D- testre megy , a Df a dinamó gerjesztés csatlakozása, A D+ megy a pozitív kefére a dinamón, és ide köttöm a teljesítmény diódát +át eresztő irányban az akku +sarkára. A kérdésem az még hogy szerintetek el képzelhető hogy az alábi fotó amit a szoc. motorosok oldalán találtam megépített működő képes fesz.szabályzó ugyan ez volna amit én közöltem itt rajzot ? Tehát erre gondolokBővebben: Link
Ez az áramkör ígéretesnek tűnik, csak kár, hogy nincs rajza. A bekötési értelmezésed jó. A gerjesztőtekercs (állórész) a testre csatlakozik vagy a pozitív (D+) oldalra?
Üdv!Az a problémám van hogy, bátyám autójában (Daewoo Nexia 96 GLE) menet közben halványan világít a töltés jelző lámpa, de csak akkor ha az ülésfűtést kapcsolja be vagy ha le/felhúzza valamelyik ablakot. Az autóban erősítő is volt tél elejéig. Szerintem valamelyik dióda lehet hibás. Ötlet?? Köszönöm!!
Valamelyik segéd gerjesztődióda lehet rossz.
Mérj akkufeszültséget ilyenkor. Lehet, hogy csak a vezetékezés állapota nem az igazi, és emiatt adódik annyi feszültségesés, ami már elég ahhoz, hogy picit világítson a töltésjelző lámpa nagy áramfelvételkor. Nekem is volt ilyen a Kadettemen, ha a szivargyújtóba valami combosabb terhelést dugtam, de ettől még a töltés rendben volt.
Szia !
A hőmérséklet függő töltőfeszültséget már az első elektronikus szabályzók tudták. Pl.: a Wartburg -5°C-on 14,8V-ra , nyáron 32°C-on már csak 13,7V-ra szabályoz. ( a hőmérsékletek a szabályzó hőmérsékletei )
Érkezett hozzánk egy idős házaspár Suzukival. Tavaly vettek nálunk akkut és ez rossz, nem indult vele az autó és hiába töltötték...
![]() Az akkuban 4,96V volt...ilyen hiba nem igazán van, ezt mélykisütötték...nem és még töltötték is...ja, az lehet ám a töltő... Mérem az autót, nyugalmi áramfelvétel 0,0A, indítóáram 161A, töltés 14,0V, eddig jó. Fényszóró és max ventilátor, valamint alapjárat esetén 12,6...12,4...12,2V... ![]() Ez nem túl jó, kicsit emelt fordulatnál 12,8V, bőgetve 13,7V. A generátoron is ennyi, nem a vezetékek a ludasak. Elküldtem őket, hogy nézessék meg. Az akkut felraktam töltőre. Másnap az akku feltöltve, 12,86V, és 100% feletti indítóárammal rendelkezik. Hívnak telefonon, hogy megnézették az autót és a szerelő azt mondta, hogy a generátornak az égeggyattavilágonsemmibaja... ![]() Mértem már pár Suzukit (is), de olyannal nem találkoztam, hogy jó a generátor, de alapjáraton merítés van, nemhogy töltés, ekkora terhelésre...egyébként még ritkán is járnak vele, akkor is több indítás, rövid városi utak...mondjuk a közel 5V-os feszültséget nem magyarázza ez sem, valami rajta maradhatott... Üdv Inhouse
Közben megoldódni látszik az ügy. A tulaj észrevette, hogy előfordul, hogy nem teljesen csukja be az ajtót, csak egy kattanásra. Be is tudja zárni, de a belső világítás égve marad. Valószínűleg így állt pár napot, amíg menni akartak vele. Töltőt a szomszédból kértek, valami német "digitális". Alapból átvált 6/12V-ra, és mivel 5V körül volt benne, 6V-osként töltötte, tehát nem lett jó... Még egy rejtély megoldva...
Közben megmértem egy kollégám Suzukiját, alapjáraton ha minden felsorolt terhelést ráad, plusz a hátsó ablak fűtést, akkor megy le 13,9V-ra, de egy kis gázfröccs és egy apró szíjcsúszás után újra 14V alapjáraton, terheléssel a töltés... Tehát nekik az alapjáraton terheléssel merítő generátor nem az igazi, de semmiképpen nem azégegyadtasemmibaja... ![]() Üdv Inhouse
Sziasztok. Van egy Japán kisteherautóm, és egy olyan gondom lenne vele, hogy valamiért nem akar rendesen tölteni a generátor, rámértem, alap járaton 13,7v a fesz az akkuknál, egy minimális gáz adásra már 14v, ez így rendben is lenne, gondolom, de amint fogyasztót kapcsolok, például fényszórót, mindjárt leesik 12,4 re, ha még fűtést is kapcsolok, akkor 11,9-12v, féklámpa+index 11,7. Átnéztem a kábelezést, sőt, beiktattam egy pót töltésvezetéket az akku és a generátor közé, de maradt a probléma, próbáltam akkut cserélni, de maradt a baj. Mást nem néztem meg. Van esetleg ötlet, hogy merre kapirgáljak?
A hozzászólás módosítva: Jan 8, 2013
Szia. Szíj feszesség, illetve a szíj és a tárcsa állapotát nem árt ellenőrizni ilyenkor. Ha fényes a tárcsa belseje, akkor már csere-érett...
![]()
Mérj feszültséget a generátor háza és az akku negatív sarka között. Test probléma is lehet.
A hozzászólás módosítva: Jan 8, 2013
Igen, ezt elfelejtettem írni, a szíjat ellenőriztem, pontosabban cseréltem, a feszessége rendben van.
Ha nem lenne meg a hiba , akkor a segéd diódákat is meg kell vizsgálni , lehet , hogy kevés a kaja a szabályzónak , ha pl egyik dióda tönkrement ,és levezet , vagy egy kis váltóáram is kerűl a gerjesztő áramba. ( ha ilyen a rendszer)
Megmértem. Ez sem vezetett eredményre. Lényegébe semmit nem mértem.
Gondolom ehhez ki kell szedjem a generátort. Esetleg rossz szénkefék okozhatnak ilyen jelenséget?
Még eszembe jutott egy fura eset , (Ladával és velem esett meg) , hasonló volt a jelenség , kiszedtem a generátort , széjjeltúrtam , minden rendbe volt, Diódák , kefe , stb , visszatettem , pörgetem , ugyanaz , nem tud nagy árammal tölteni . Eszembe jutott , hogy a gerjesztő áram biztositva van , Hát rosszul érintkezett , vagy egy rossz bizti volt bent , kicseréltem és minden rendbe jött , ( talán ilyesmire is gondolj , nem biztos , hogy nagy baj van. üdv. Feri
Milyen autó ez? külső vagy belső feszültség szabályzós? Ha tudnánk mi van rajta, talán még támadna újabb ötlet.
Ez lehetséges. Mert ezen a kocsin minden rossz volt mikor megvettem. Na a sztori úgy kezdődött, hogy egy éve vettem egy kereskedésből, banki visszavett kocsi, látszott rajta, hogy sokat állt, egy kia besta, 98-as 2.2diesel, motor : MAZDA R2, ugyanez van az E2200-es mazdában is. Tehát érte mentem, elindultam hazafelé, sötétedett, így felkapcsoltam a lámpát, ami gyanusan egyre halványabban égett. De nem foglalkoztam vele. Benzinkútnál kiálltam, ittunk a haverral egy kávét, kimegyek, inditanák, és vlö vlö vlööööö kukk. Akku lemerült. Na bebikáztuk, pöc röff indult, jövök haza, nagy gödör, és hopp mintha erősebb lett volna a lámpa, na utánna ilyen jellegű gondom nem volt, pedig 1éve használom folyamatosan járok külföldre vele, rettentően sokat megyek vele, viszont, amit fenn leírtam jelenség azóta is megvan, de stagnál. Annyira nem zavar, de esetenként ugye pl télen amikor megy a fűtés, és a lámpa egy idő után nem megy az index, mert ugye elfogy a fesz, illetve fékezésnél elhallgat a rádió, ezek azért zavaróak. Kontakt hibája volt bőven, ezeket megszüntettem. De lehet amit mondasz, abban van valami. Hol lehet ez a biztosíték?
A hozzászólás módosítva: Jan 8, 2013
EZ AZ a tipus, ez egy KIA BESTA 2.2, 98-as.
Még ezt találtam, ez a bekötése : Bővebben: Link
Sziasztok,
Nekem is van egy kis generátor problémám. Valaki már találkozott evvel a hibával? Indítás után alapjáraton a generátor nem tölt. Ha felpörgetem 2000-2500-ig akkor elkezd tölteni és utána ha visszaengedem a gázt alapjáratra akkor is szépen tölt. Lehet az alap gerjesztés hiányzik? És ha felpörög önmagát már begerjeszti? A kommutátor része leszabályozva, és kettő fesszabbal is próbáltam, mind1ikkel ez a jelenség.
Ez egy Bosch generátor? Netán valami VW csoportos autó?
Szia Zolika60,
Talált mind a kettő. Bosch 70A-es a generátor, és az 1.6-os VW Vento-mban van.
Nem tudom miért, de itt gyakran előfordul.Talán a LED-es visszajelzőn kevés áram folyik. Nem igazán hiba ez. A test pontok tisztogatása javíthat rajta, de a felgerjedéshez kell egy kisebb gázfröccs. Az enyém is ilyen.
![]() A hozzászólás módosítva: Jan 18, 2013
Azért tartom hibának,mert a cimbi Vento-ja, egy másik Golf3-a rendesen, indítás után is tölt alapjáraton. Ez meg nem.
Sztem nemigazán tesz jót a motornak, meg az aksinak sem, h "hidegen" rugdosom a gázt neki 2500-as fordulatra. A másik meg, h 2500-as fordulat alatt is el lehet menni vele akár 100km-t... Addig meg b.szik tölteni a generátor... ![]()
Úgy van, ahogy Zolika mondja. A hiba oka pedig általában a nem odavaló feszszabályzó. A ledesekhez másmilyen dukál, épp a visszajelzőn átfolyó kisebb gerjesztőáram miatt, de ezt cserekor nem mindig veszik figyelembe. Egyébként gondot nem okoz, ha megszokja az ember. Esetleg a visszajelzővel párhuzamosan lehet kötni egy izzós visszajelzőnek megfelelő ellenállást.
Ezt értem is. Műszerfal szétszed, égő megnéz, jó, de azért kicseréltem másikra.
A töltésjelző a gyújtás ráadásánál, még mindig nem világít. A tehermentesítő relét megnéztem, az jól működik. Ötletek? Ezen a hülye fajta kapcsolási rajzon nem tudok elmenni... |
Bejelentkezés
Hirdetés |