Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kompresszor építés (levegő)
Összekötöttük, és részben jól müködik, de soha nem lesz olyan mint 1db nagy kompresszor.
Az első pl nem kapcsolt be, mikor a hátsó meg szinte le sem állt.Amikor nagyon elfogyott a levegő akkor kapcsolt csak be az első.(6bár alatt)Ez mikor elérte a nyolc bár-t leállt, de a hátsó nem érte el.Csak ha abbamaradt a levegőfogyasztás... Kellene mégegy tartály és arra tenni a nyomáskapcsolót.De már így is körülményes a tárolása, szemben az 1db nagyobb kompival. A 16A lenyomta. Külön - külön a 16A+20A másik kör elbírta a villágytással együtt, de nagyon megterheli a hálózatot. Másik megoldásnak úgy tünik az 1 nagy tartályba való megoldás tünik.Lekapni az 50esekről és feldobni egy db 200Literesre.Ha ez megvan talán megfelelő... Vagy venni egy nagyobb komplettet használtan. A hozzászólás módosítva: Dec 17, 2012
Hali!
Ez abból adódik, hogy a két nyomáskapcsoló más-más értéken kapcsol vissza, és más-más az érzékenységük.Jó lenne ha a két kompresszort csak egy nyomáskapcsoló vezérelné.Érdemes lenne kipróbálni.Tehát az egyik kompresszor motorját átkötni a másik kompresszor motorjához hogy csak az egyik nyomáskapcsoló dolgozzon. A 200 l-es tartály jól hangzik, de nem szedném szét a kompresszorokat, csak a tartályokat összekötni, és egy nyomáskapcsolóval használni.Így megmarad a gépek mobilitása, és egy esetleges átépítés estén nem kell mindent újra szétszedni-összerakni. OFF: Légyszíves a "válasz" gombot használni , mert átláthatóbb és követhetőbb a társalgás. Kösz! ON A hozzászólás módosítva: Dec 18, 2012
Biztos lehet, de a két kompresszortartály között jelentős gondot okoz az a kisújjnyi átvezetés amin nem tud megfelelő mennyiségű levegő átjutni.A két tartály között látható nyomásveszteség.Mindig az elsőben van nagyobb.Nem véletlen van 1nagy tartály és nem több pici a nagy kompresszorokon, pedig ha szétszedhető könnyebben szállítható.
Nagyon sokat számítana, ha legalább 1" lenne a gyári nyilás, de ki meri nagyobbra vágni- én nem.Veszek nagyobb tartályt és rendben lesz.Igaz akkor sem lesz olyan tartós, mert ezek 2850 fordulaton mennek.Az ipari 1000körüli ezért folyamatos használtra tervezett. Ha jót akartok és tartosatt akkor vegyetek olyant használtan.Ezeknek megterhelő a folyamatos üzem
Egy IFA kompresszorhoz 230V-ról mekkora teljesítményű és fordulatú villanymotort kell alkalmazni. 50 literes tartályhoz.
Van erre valami képlet vagy iromány?
Üdvözlet Mindenkinek!
Még 2012 Július 29 -én kérdeztem ,hogy jó e egy képlet ami alapján ki lehet számítani a légszállítást valakinek sikerült tesztelni? Amúgy a képlet: 1. A kompresszort kikapcsolni és 6 bar-ra (ü) leereszteni 2. Kompresszort bekapcsolni és mérni az időt, amíg a nyomás 6-ról eléri a 8 bar-t (ü). 3. A tényleges légszállítási (közelítő érték) alábbi képlettel történő kiszámítása: x 2 bar x 60 / Példa: 90 literes tartály 36 másodperc 6-ról 8 bar-ra (ü). 90 x 2 x 60 : 36 = 300 l/min A kompresszor tehát kb. 300 l/min légszállításra képes. Tényleges légszállítás 7 bar (ü) mellett.
Sok gépészkedésben járatos kolléga van itt, hátha tud nekem segíteni valamelyikük. Az alábbi képek a "Műhely, szerszámok" topikban korábban bemutatott Chirana kompresszor motorjának tengelyvégét ábrázolják. Amennyire a szimatom a maradványokból meg tudja állapítani, ide valami kenőanyagot kellene tölteni, hiszen mégiscsak siklócsapágyról van szó. Viszont a tengely mellé tömködött, műszálas fonalra emlékeztető anyag teljesen makulátlannak néz ki, és a "tartály" alja is porszáraz. A fonal és a lyukas vaslemez között volt még egy textilcsík, amolyan szűrőféle. Ha a képekről esetleg nem látszana jól, ez egy U alakú képződmény a motor egyik végén levő öntvényben, felülről fényképezve. A tengely az öntvénybe merőlegesen megy bele, és az U alakú rész belülről olyan kialakítású, hogy a tengely két oldala szabadon van (lásd a pirossal bekarikázott részt), alulról és felülről viszont fogja a tengelyt. Szóval 30 évvel ezelőtt készült technikában gondolkodva, milyen kenőanyagot öntsek ide?
Én olajat töltenék bele. Mondjuk szánkenőt. Nem túl hígat.
Szán? Úgy érted, eszterga szánja? Hol lehet olyan olajat kapni?
Sziasztok
2 kérdésem lenne: 1:van 1 DEFÉM-es kompresszorom 380/4Kw-os motorral.Otthoni hálózaton 16A bizti,amit mindig levág,pedig adattáblán 8.4Aés12.4A körüli áramfelvétel van írva(haver azt hiszem 20A-os hálózatáról frankón megy)Valami ötlet hálózatfejlesztésen kívül??Csillagdelta kapcsoló???Vagy bármi ami nem terheli le a hálózatot hirtelen??AMÚGY ELADÓ A GÉP ha nem tudom beüzemelni otthon. 2:Másik project:kaptam 2 db felújított ifa kompresszort.TERV: két ifa kompi közé telepítek dupla ékszíjhajtásos 380-as villanymocit.Kérdés: a 3Kw-os motor szerintetek elbírja 1/2 vagy1/3-áttételi aránnyal a 2 kompresszort??NAMMEG a 16A-os biztimet??UGYANIS nekem legelső kompresszorom is ez a hatalmas IFA márka volt 1.7Kw-os mocival.NEM volt nagy durranás kevés levegőtermelés miatt,ezért gondolkozom,most ebben a dupla project-ban(ingyen volt címszó alatt).ÖTLETEITEKET előre is KÖSZI
Szia
(1)Ha beköthető, próbáld meg csillag deltába indítani rövid átkapcsolási idővel. (2) Az "új" kompresszorom 3KW-os motorral hajt 2hengeres kompresszort, (kb 2 ifa kompresszor) teljesítményűt ami gond nélkül működik 1500Fordulaton 1:1 hajtással. A régi mobil kompresszorom egy 1500W-os motor 2800 fordulatú 1:2 áttétellel hajt egy ifa kompresszort az eredeti lefújó szeleppel felszerelve. A 3KW-os motornak kell mennie 3*16Amper-ról. Emlékeim szerint az ifá-ban gyorsítóáttétellel hajtatták a kompresszort de nem tudom mekkora fordulattal. Érdemes lenne megnézni a nagyobb légszállítás elérése miatt.
szia
Köszi a válaszokat a (2)-est kipróbálom,csak azért kérdeztem,nehogy lutrira vegyek 1 vill.mocit.Másik fórumon olvastam,hogy 2800-at pöröghet(IFA),de sokan a hűtésre és olajzásra(ami a hosszú élet titka)hivatkozva 1400-1500-öt javasolnak,mint te.Az ipar kompresszorok adattábláján1000-1200 szokott lenni,mind1 meglátjuk 1-1ben(1500rpm) mit termel,utána csak a vill.moci tárcsájával kell mókerolni. (1)Esetleges gond:Csillag-delta indítás után,ha indul és feltermel idáig OK,DE!!ha visszaesik a nyomás és nem vagyok a gép mellett akkor ugye deltában marad,nyomáskapcsoló automatice indít és a gond az eredeti (lenyomja biztit)NEM??Régen hallottam olyat,hogy 16A-as alatt megtuningolva 25-ös,de ugye annak van KÖVETKEZMÉNYEI.So nem tudom mennyibe fáj 1 fejlesztés,mert ugye az 6 db bizti 3 főtábla+3 a garázsban.Ha esetleg van még pár ötlet a tarsolyban,akkor megköszönném.További szép napot.
Szia!
Kapható olyan csillag-delta átváltó relé , melyen beállítható, hogy hány másodperc után váltson át deltába, így az átváltás magától megtörténik. Ez kivitelezhető egy állítható időzítő és egy 3 váltóérintkezős relé (mágneskapcsoló) összekapcsolásával is. üdv.: István A hozzászólás módosítva: Jan 10, 2013
Nálam a motor 380/220V csillag/delta 3KW A kapcsolódobozban 3*10 Amper B kismegszakítóval van biztosítva és még sosem vágta le. Miért nem megy neked 4KW 3*16Amper-ról?? Amint István írta, csak elektromos vezérléssel tudod megoldani hogy a nyomáskapcsoló mindig csillagba indítson utána már magától átkapcsol deltába. A hálózatfejlesztés KB.3600-4000Ft/Amper. Ebbe az árba már belefér a szolgáltatónak hogy ingyen kicserélje a kismegszakítókat. Persze a saját hálózatodon neked kell elvégezned. Nem tudom feltesznek-e vajon C-s motorindító kismegszakítót ami még megoldás lehet. Nekem új hálózatom van 3*32Amperig bővíthető, kismegszakító cserével. Mágnesezhetetlen órával lopótöközhetetlen kismegszakítókkal ezer színes plombával készítették zárt műanyagdobozba. Így nem kell aggódnom hogy egy mazsola áramszolgáltatós le vesz negyedmillióval. Ha nem kell mindent újra szerelniük 50Ezerből lesz 3*20 Ampered.
A hozzászólás módosítva: Jan 10, 2013
Sziasztok
Köszi a válaszokat Tibi és István.Ma kimérem a hálózatunkat,mert nem tudom,hogy valójában 3*380V van-e,mert létezik 3*230v nehogy az legyen a probléma,mert akkor ugye nincs meg a kellő teljesítmény+olvastam akkor a vill.moci bekötése sem mind1...na majd kiderül.Szomszédok asztalos,autószerelő mindenhol 16A biztik nagy teljesítményű gépek működnek semmi probléma csak itt.Másik :csillag-delta átváltó relé+mágneskapcsolós megoldás!!MENNYIBE kerül+esetleg egy linket tudtok-e küldeni ahol árak +adatok stb szerepel?FONTOS MÉG:ez az átváltó leállás után ismét visszaáll csillagba,vagy azt mi szabályozza,sajna nem értek hozzá ezért kérdezlek titeket.Tájékozódok mindenben ugyanis utolsó kompresszorom el volt látva "ÁLLÍTÓLAG"védelemmel,amit falubeli villanyászunk kötött be,visszacsapó szelep megadta magát,motor meg szépen lefüstölt.(mostaniban 2 lesz nem sajnálom rá a + 1600Ft-t)Megyek is méricskélni addig is köszi a segítséget,további szép napot nektek.
A két dolog ugyanaz, csak az egyik a nulla és egy fázis között mért feszültség, (230V) a másik pedig a két fázis között mért feszültség. (380V valójában 400)
Szia
kapcsolást itt találsz: Bővebben: Link Ha nem vagy biztos a dologba, akkor keres hozzáértőt. Ha jobbra elindítod csillagba, majd átkapcsolsz, balra deltába csúnya munkát tud végezni. Ha ez elakarod kerülni simán (terhelés nélkül ) indítsd el, jegyezd meg merre forog, majd ha leállt, a másik kapcsolásba indítsd el, és nézd a forgás irányt. Ha azonos, akkor csinálhatja az automata. ( én láttam 80KW motort csillag/delta átkapcsolás alatt forgás irányt váltani. A motor rögzítése letört, motort újra kellet tekercselni, és a kapcsolórendszer teljes felújítás. Ami érzékelhető volt kb.: 1,5szikra és a hang hatás ) mindez, két ér felcserélése miatt. Könnyebb, indításod lehet, ha készítesz egy elő tartályt amit egy visszacsapó szeleppel, leválasztasz a főtartályról. Elő tartályt, mágnes szeleppel a csillag alatt, és ha a motor áll, szabadra engeded. üdv.
Sziasztok...
Most vettem egy használt Fiac AB-335-ös 2 hengeres kompresszort és lesz szeretném cserélni az olajat rajta, de nem tudom mennyi és milyen olaj kell bele... Nívó pálca nincs, de az oldalán van egy kis ablak aminek a közepén van egy piros pötty, ezen keresztül látom az olaj szintet, gondolom a pöttyig kellene töltenem...???? Leengedtem a régi olajat és sokkal több volt benne mint amennyi szerintem kellene bele mert olyan 2 deci leengedése után ért az oldalán lévő kis ablak feléig ahol a jelölés is van... Úgyhogy nem igen tudom most mennyit öntsek bele.... Vmi segítség jó lenne köszi
Sziasztok! KOmpresszoromban bekrepált a nyomáskapcsoló,és találltam itthon valami lefúvatószelepet:az van ráírva,hogy min6 max8 bar.Arra gondoltam,hogy folyamatos üzemben menne a kompresszor és ez a szelep nyitogatná zárogatná,hogy a tartályba menjen a levegő vagy a szabadba.Ez ennyire rossz elgondolás így? Van értelme vagy vegyke egy nyomáskapcsolót.
Üdv!
Sziasztok! Szeretnék egy kompresszort építeni (festékszóróhoz). Nem kell nagy nyomás 3-5bar-t ír a dobozon.
Egy hűtőmotorral (pontosabban kettővel) szeretném megcsinálni. Az egyiket meghagynám eredeti állapotában, a másiknak, -ami úgyis rossz- levágnám a tetejét, kibelezném, és visszahegeszteném (tartálynak). Életképes megoldás ez így? Kellene nekem egy nyomáskapcsoló és egy lefújószelep. A szelepnek gondolom 8bar-os jó. Viszont a nyomáskapcsolóval bajban vagyok. Én csak elég drágán láttam őket. Jó lenne minél olcsóbban kihozni. Hol tudok olcsón nyomáskapcsolót szerezni? Nekem az is jó, ha csak ellenállást változtat, vagy akármi, az elektronikát megépíteném hozzá.
Az attól függ milyen a festékszóró levegő igénye. egy kicsit mint amit például modellek festéséhez, vagy airbrush-hoz használnak annál működhet, de ha valami nagyobbat, mondjuk fényezéshez valót szeretnél használni, ahhoz kevés lesz a teljesítménye.
Az kissé pazarló megoldás lenne, mert akkor is menne a kompresszorod, amikor nincs rá szükség. és indokolatlanul kopna is. Szóval én a nyomáskapcsolót javaslom. A lefúvó szelep, csak biztonsági megoldás a nyomáskapcsoló hibája esetére.
Airbrush-hoz kell. Köszönöm a választ! Már csak a nyomáskapcsoló a kérdés. Le tudom én ezt gyártani valahogy?
Helló mindenkinek!
Kompresszort építünk a szomszédommal. Az elmúlt 24 órában elég sok mindennek utána jártam. DE: Tudom hogy az 1-es cucc kapcsolja a kompresszort, 4 porja van, nyomásmérő óra, egy vész szelep, egy bemenet a tartályról, és egy kimenet a reduktor felé. De ismereteim szerint a kettes cucc lenne a visszacsapó szelep, amit tudom mire való, ám mi célt szolgál az elektromos kimenete és miért megy az elsőként említett kettes számú alkatrészhez. Sárga nyíl + kérdőjelek a képen. Nos? A hozzászólás módosítva: Feb 11, 2013
Az nem elektromos kábel!! Azon engedi el a légsűrítő és a visszacsapó szelep közötti részből a levegőt, hogy a kompresszor könnyebben induljon.
Szerintem.
Nem igazán értem. A kábel teljesen hajlékony, pont olyan mint a többi, amin pl tényleg villanymotor kábele megy. Akkor azt mondod ott megy el a 2-estől balra eső fényes fémcsőből a levegő ha a visszacsapó aktiválódott, hogy könnyen induljon? A sárgával jelölt vezeték akkor miért van az 1-es cucchoz hozzákötve? Mert nálam hozzá van, alul csatlakozik.
Mert az 1-es engedi el a levegőt. Mikor leáll a villanymotor utána lehet hallani egy szisszenést is. Amúgy egyszerű ha leveszed a "kábelt" a visszacsapó szelepről akkor látod, hogy vezeték vagy cső.
A kompresszor ami a rendelkezésre áll a ZIL-131-ből való, de közben kiderítettem, hogy ugyan ez a típus van a BRDM-2 nevű páncélozott felderítő harcjárműben is. Sikerült róla adatokat összeszednem. Ezekből (is) kiderül, hogy a vízhűtéses kompresszor a jármű keringetett vízkörére van bekötve.
Ezzel ellentétben, ha kompresszorokat látok ebből a típusból készítve ott csak mellé van téve a hűtő radiátor, vagy csak egy víztartály. A képeken úgy látszik hogy nincs a víz keringetve. Azaz megfordul magától, mint az etázsfűtés? Kell bele szerintetek keringető?
Nekem úgy megy a garázsban, hogy víz sincs benne. Igaz fényezésre nem használom, de levegős szerszámokhoz igen. Semmi gondom nincs vele, nyáron nagy melegben sem volt túl forró. Csak az olajozást csináltam meg rajta egy kis tartállyal. Körülbelül tízen pár éve csináltam, azóta csak a motorral volt gond fáziskimaradás miatt.
Szóval te ezt a típust használod? Milyen motorral hajtod? Mennyi levegőt szállít? Mekkora tartály-t töltesz vele? A gyári adatlapok nagyon szűkösek.
7.5bart ír a kocsiban, de az elég gyenge. 10-12 az elkelne. Mit tudsz mondani a teljesítményéről?. Ja: milyen vastag csővőn át töltöd vele a tartályt? Bocsi a sok kérdésért, rengeteg még a változó. Nekem van egy 25L-es hobbi kompresszor ami arra mire kell jó. Most vettem egy csupasz Einhell tartályt 50L, ezzel akarjuk kipróbálni, aztán ha kevés a Liter, márpedig az lesz, ebből van még sok, olcsón, szóval akkor párhuzamosra lesz építve. Vagy, a 25L-esen tartályt cserlélek.
Egy 2,2kW-os háromfázisú motorral hajtom. Egy autógáz tartályt töltök vele, körülbelül 40-50l. Nekem 10bar-ra van beállítva a nyomáskapcsoló. Körülbelül egy perc alatt termeli fel nulláról kikapcsolásig, bér sosem mértem. A légszállítást sem, mert nem volt szükség rá, nekem mindig elég volt. Szerintem a 12-t is tudná, de sosem próbáltam. 1/2"-os flexibilis csövön töltöm, talán ha vastagabbat használnék még gyorsabb volna.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |