Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
Még egy kicsit szeretném ragozni a korábban paraméterezett motoromat...
Tehát 24,5mm a tengely átmérő, hossza 20cm a hűtő venti és burkolata nélkül, magassága 17,5cm. A súlya 19kg. Természetesen 3 fázisú csillag deltás átkötő lemezkékkel. A 750W-os tipp szerintem alultarfált, mert találtam 750W-os motort és az kb. ennek a fele méretben és súlyban is. Nem valószínűbb az 1,5-2kw?
Van 3~od? Akkor legegyszerűbb mérni az áramfelvételét. Csinálj egy egyszerű 'Prony' féket: két elég erős farudat összekötsz az egyik végén (kb. 1m hosszúakat), és közé fogod a tengelyt, felpörgés után addig szorítod, míg nem lassul a fordulat, vagy hirtelen nem kezd nőni az áramfelvétel; na ott van a teljesítmény-határ, innen csak szorzás, és megvan. Elég egy fázison mérni. Az Amper-mérőt felpörgés alatt zárd rövidre, mert elég nagy az indulási áramlökés. Ez a tengely vastagság valóban nagyobb teljesítményre utal.
A hozzászólás módosítva: Jan 10, 2013
Üdv granpa!
Csak halkan jegyzem meg, hogy bár a motor méretéből, tengely átmérőből, tengely magasságból lehet következtetni annak teljesítményére, de csak ha ismerjük a névleges fordulatát. Pl. egy 630 kW / 2900 rpm motor nagyjából azonos méretű, mint egy 200 kW / 950 rpm motor. Ennyit számít kb. a méret - teljesítmény összefüggésben a motor fordulata (pólus száma). A hozzászólás módosítva: Jan 10, 2013
Ja, ja. Ha normálisan felpörög, akkor az árammérésből meghatározható a P. Aztán vagy jó a fordulatszám (és teljesítmény), vagy nem a delikvensnek.
Mondjuk ekkorka mocikat nem fékeznék kézi fékkel.
Szia
Nem kell halkan, ez pontosan így van! A motor, a vastest hosszúságából, a forgórész átmérőjéből és a fordulatszámból számolható. A villanymotor teljesítménye közelítőleg arányos a forgórész vastestének köbtartalmával és a fordulatszámmal. Így, ugyanaz a motor kétszer, háromszor nagyobb fordulatszámon, kb. kétszer, háromszor nagyobb teljesítményt képes leadni. E három adat mellet a motor hűtését kell figyelembe venni. Így olyan motort is meg lehet tekercselni amiből a gondos színesfémgyűjtő kezek szakszerűen eltávolították már a rezet és az adattáblát.
Üdv:Sajnos még nem kaptam választ erre a hozzászólásomra miszerint nem tudok boldogulni egy motor bekötésével.
Nagy szükségem lenne szakértői hozászolásra illetve segítségre. Üdv:Levente A hozzászólás módosítva: Jan 12, 2013
Szia!
Keresd meg az összetartozó tekercsvégeket és kösd össze a középső rajz alapján a tekercseket, csillagba. Úgy gondolom, hogy az azonos színű vezetékek a tekercsek kezdetét-végét jelzik, ezért a rózsaszín végek menjenek az XYZ kapcsokra, a szürkék meg az UVW-re.
Na meg akkor az XYZ re kötöm a nullt és a három kivégzésre az UVW re a 3 fázist ?A védőföldet pedig a motor burkolatara?
Jól mondom? A hozzászólás módosítva: Jan 12, 2013
A nullát nem kell bekötni és a védővezetőt természetesen a burkolatra kell kötni.
Értékelem a válaszod és meg egyszer köszönöm!
De akkor milyen bekötés esetén kell a 3 Fázis és a null hogy kicsit még tanuljak is A hozzászólás módosítva: Jan 12, 2013
Három fázisról üzemelő motornál nem kell nulla és passz. Nulla akkor kell, amikor egy fázisról akarod a motort használni és így értelemszerűen muszáj a nullával operálni.
Bekötöttem úgy ahogy javasoltad el is indult viszont kis idő után (10 sec ) fűst szállt ki belőle ezért rögvest lekapcsoltam.Esetleg próbáljam meg deltában? A műszaki adatok letörlődtek róla csak a fordulatot tudtam leolvasni 2790/sec ennyit tudtam csak.
A hozzászólás módosítva: Jan 13, 2013
Üdv!
Azért mérjél rá ellenállásmérővel a tekercsekre, hogy biztosan egy szürke és rózsaszín-e egy tekercs két vége. Bár valószínű, ahogy kadarist is írta. Vagy mérted? Ha műszer szerint is az, akkor valószínű hibás a motor. Szét kellene szedni, hátha látszik a leégés, esetleg menet- vagy testzárlatos. Nem párás helyen volt tárolva? Deltába ne kösd be, biztosan nem úgy tekercselték. Ilyen kis motorokat nem szoktak. Üdv! Tomi
Megmertem és igen úgy van ahogy mondta kadarist akkor itt műszaki hiba van.
Igen, a rózsaszín-szürke viszonylatot ki kell mérni mert a színjelzés nem biztosan passzol.
Megmértem és minden rózsaszínnek megfelel egy fekete vagyis úgy van ahogy mondtad mégsem jó valami:-?
Sziasztok! Kaptam minap egy motort.Elvileg mosógépben volt,bár ki tudja,a házból én is erre következtetnék. Valakinek pontosabb adatai nincsnek róla? Sajnos az adattáblája le van esve.Bekötéshez egy kis magyrázat is jól jönne,nem nagyon érttem hogy hogy is kellene bekötve lennie.Kompresszorhoz kellene,mondjuk ahhoz szerintem kevéske,sebaj jó lesz máshoz.
Köszönöm a segítséget: Dani A hozzászólás módosítva: Jan 14, 2013
Első 'blikk're ez egy régi, relés Hajdú gépé, ha jól emlékszem 300W-os; egy kis kompresszorhoz biztos elég lenne, de fényezéshez nem. A relé adta a segédfázist, aszerint be tudod kötni indító kondenzátorosra, ezek nem bírják az üzemi kondit. Z2, és valamelyik betáp közé teszed a kondit, nyomógombbal (forgásirány váltás).
A hozzászólás módosítva: Jan 14, 2013
Köszi! Már csak a bekötésre kellene rájönnöm valahogy, egy kondinak és kellne lennie de a bekötési rajzon nyomát sem látom.Majd maximum lesz belőle gép drótkoronghoz ,azt csak elbírja talán.
Tán egy 20-as korongot elbír. Bár házi köszörű is készült anno belőle.
Apróbb mütyűrök tisztításához kellene csak,Arra gondoltam,hogy egy 2 helyen csapágyazot tengely 2 végére egy polírkorong meg egy drótkorong fölmenne és egy szíjon át hjtaná a motor az egészet.Az az ákombákom mi lenne a hálózat felől.Ha jól gondolom valamilyen indítórelé,de akkro meg hol vannak a kondik?
Szia
Nálam is van ilyen motor. Ez nem kondis motor nem is kell hozzá. Az indítórelét nyomógombbal kiválthatod ha nincs meg. 120W-os 220Voltos, 1420 fordulatú. Volt olyan kialakítású amit 110V-ra is átlehetett kötni. Ahogy korgs2 írta "ez egy régi, relés indítású Hajdú mosógépé volt".
... és volt egy indító ellenállása is esetleg.
Később pedig sárgarézből készült az indítótekercs. Ha nem indul határozottan a nyomógombra, akkor egy kisebb indító kondi meglöki.
Igen volt indító ellenállása, de az benne van. A segédfázis tekercse egyben az ellenállás is, sárgaréz huzalból. Azért kell csak az indítás idejére használni, hogy legyen indító nyomatéka.
Üdv mindenkinek!!!
Én egy orosz szivattyut szeretnék beüzemelni de 4 kékszinü vezeték log ki belőle . 3-al még csak valahogy elbibelődnék de igy OFF
Idézet: „Később pedig sárgarézből készült az indítótekercs.” Igen, pontosan ezt írtam... 1968-ban tekercselő ipari tanulóként kezdtem a karrieremet és akkor volt még/már mindkettő, indítóellenállásos - nagy böhöm porcelánon cekaz és a sárgarész segédfázisú - benne van típus. Teljesen véletlenül (figyelmetlenségből) nemrég vettem egy 220/110Vos ősöreg mosógép motort, ez is valamelyik a fentiek közül, nosztalgiából nem végzek vele.
Villamos motorok bekötésében kérnék elméleti oktatást. Azt hittem eddig,hogy értem de kiderült mégsem.
Szivattyúkat választottam ki a feladatunknak (nyomás,vízhozam, stb.) megfelelően és már ott tartanék, hogy megrendelem de a biztosra szeretnék menni, hogy majd elektromos szempontból is jó lesz. Beüzemelés Magyarországon lenne azaz 3x400V-os hálózaton. Előszór is a két szivattyú melyekre szükségem lenne: A)Névleges teljesítmény - P2: 45 kW Névleges feszültség: 3 x 220-240D/380-420Y V Névleges áramfelvétel: 140-130/81,0-74,0 A és B)Névleges teljesítmény - P2: 30kW Névleges feszültség: 3 x 380-415D/660-690Y V Névleges áramfelvétel: 55,0/31,5 A Látható hogy mások a feszültségi szintek. Úgy tudtam, hogy a 230/400 V-os motorokat mindig csillagba kötik és a 400/690-ast deltába de lehet indítani csillagban. Szóval akkor az A szivattyút csak csillagban lehet használni?Nem túl nagy ennek a teljesítménye a csillag kapcsoláshoz? Ha meg már itt tartunk akkor kérnék valakit magyarázza el a jelölés értelmezését azaz, hogy miért a Y nál van a nagyobb feszültség felfeleltetve mikor a deltában (fázisok között) lesz nagyobb a feszültség egy tekercsre esően. Sajnálom, hogy ennyire hozzá nem értő vagyok de örvendenék ha valaki elmagyarázná. Köszönöm előre is. |
Bejelentkezés
Hirdetés |