Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
csillag-delta
Egyébként egy nem szakszerű válasz, de majdnem analógia Képzeld, van 2 izzód, amit ha direktbe áram alá helyezünk a hirtelen áramfelvétel miatt kicsapná a biztit. A hideg ellenállásuk miatt, mondjuk. Ha először sorba kötöm a kettőt és feszültséget kapcsolok rá, csak fél fénnyel, kíméletesen felmelegedve világítanak. Ekkor, nagy hirtelen párhuzamosan kapcsolom őket és az izzószálak azon melegébe megkapják a nagyobb feszültséget és szépen világítanak. A 3 fázisnál mindenféle vektorok, vonali, meg fázis feszültségek vannak, de pofon egyszerűsítve a kíméletes működtetés a lényeg. Kímélet a motornak, hálózatnak. A hozzászólás módosítva: Jan 16, 2013
Ezt többször is átolvastam. Itt azt írja, hogy a 3 kW alatti motorok 230/400-asok, ezért is furcsa,hogy amit én találtam az 45kW-os.
Elbizonytalanodtam és ezért szeretnék jobban megérteni. Köszönöm előre is. Értem én,hogy vonalfeszültség 230 és fázisfeszültség 400 és az összefüggést is közöttük vektoriálisan de mikor ilyeneket látok 3 x 220-240D/380-420Y V elbizonytalanodok mert mégis hogy lesz deltában 220-240 egy tekercsen vagy 380-420 csillagban? Fordítva érteném. . A másik szivattyúnál meg 3 x 380-415D/660-690Y V ok, hogy deltában van 400 Voltom és ez kivitelezhetőnek látom de 690 Y-ban egy tekercsen már megint nem értem. Sajnálom,ha nagyon zavaró tudatlanságom. A hozzászólás módosítva: Jan 16, 2013
Jól kételkedsz.
Ezt a motort egyrészt Paks mellé tervezhették, másrészt lágyindítót használnak hozzá, vagy olyan helyre való, ahol saját kis trafója van. Valóban érdekes, mert sokkal nagyobb a veszteség az áram miatt, az ami melegít... A hozzászólás módosítva: Jan 16, 2013
Ha nem lennének odaírva azok az Amperek, akkor még logikus is lehetne:
3x220-240V delta: azaz 220-240V-ra tekercselt motor, 3x230V-os (fázisváltós) hálózatról deltában üzemeltethető, 3x380-400V csillag: 3x400V-os (normál) hálózatról csillagban üzemeltethető - mindkét esetben 230V kerül a tekercsekre. De ott vannak Amperek is, és azok nem vágnak egybe a fenti megkülönböztetéssel (ha úgy lenne, ahogy írtam, akkor ugyanakkora áram szerepelne mindkét felállásnál). Meg persze nem is logikus egy 45kW-os motort 230V-ra tekercselni... Nem lehet, hogy aki ezeket az adatokat megadta, az szimplán nem tudja, hogy miről beszél?
Helló gmkispal!
Az a teljesítmény határ ahonnan a feszültség 230/400-ról 400/690-re ugrik nem pontosan 3 kw. Inkább olyan 3-5.5. De ez sem jelenti azt, hogy ennél nagyobb motor nem lehet 230/400V-os. Nálunk is üzemelt 230/400V-os 200kW-os motor. Idézet: „Értem én,hogy vonalfeszültség 230 és fázisfeszültség 400 és az összefüggést is közöttük vektoriálisan de mikor ilyeneket látok 3 x 220-240D/380-420Y V elbizonytalanodok mert mégis hogy lesz deltában 220-240 egy tekercsen vagy 380-420 csillagban? Fordítva érteném.” Úgy, hogy deltában egy tekercs két végére egy-egy fázis kerül, ezért minden tekercsen 400V veszültség lesz. Csillagban azonban több tekercs "osztozik" a fázisok között lévő 400V-os feszültségen. ha megnézed a Y/D kapcsolást ez nyilvánvalóvá válik. Idézet: „A másik szivattyúnál meg 3 x 380-415D/660-690Y V ok, hogy deltában van 400 Voltom és ez kivitelezhetőnek látom de 690 Y-ban egy tekercsen már megint nem értem.” Az a 690V nem egy tekercsen van, hiszen csillag kapcsolásban nem egy tekercs van két fázis között, hanem kettő!
Szia!
Ezt a témát már nem régen alaposan kiveséztük. A 230/400V delta/csillag motornál akkor lesz névleges teljesítményű a motor, ha egy tekercs 230V-ot kap és az ehhez a feszültséghez tartozó áram folyik át rajta. Ennek a követelménynek a teljesítéséhez az kell, hogy 230V-os táplálás esetén deltába kössük a tekercseket, 400V esetén pedig csillagba. 400/690V-os motor akkor adja le a névleges teljesítményét, ha egy tekercs 400V-ot kap meg. A 690V-os csillag beállítás pedig jól jön indításkor, amikor jóval kisebb a felvett áram. Hárman írtunk és ez jó A hozzászólás módosítva: Jan 16, 2013
Szóval ha jól értelmezem a leírásodból akkor úgy határozom meg egy motor itthoni bekötését, hogy a meglévő 3x400 V melyik bekötésnél van feltüntetve és a másik feszültségi szint esetleg más országban lehet helyes?
Máskülönben ezek az adatok a gyártó adatlapjáról valóak. Ha a teljesítményt akarom visszaszámolni P= Gyök3 x U x I x cos fi sosem jön ki számomra. Részletes adatok: Pólusok száma: 2 Névleges teljesítmény - P2: 45 kW Szükséges szivattyú teljesítmény (P2): 45 kW Hálozati frekvencia: 50 Hz Névleges feszültség: 3 x 220-240D/380-420Y V Névleges áramfelvétel: 140-130/81,0-74,0 A Indítási áramfelvétel: 10-10 % Cos fi - teljesítmény tényező: 0,9 Névleges fordulatszám: 2960 rpm IE efficiency: IE3 94,0% Motor hatásfok teljes terhelésnél: 94,0-94,0 % Motor hatásfok 3/4 terhelésnél: 94,5-94,5 % Motor hatásfok 1/2 terhelésnél: 94,4-94,4 % és Number of poles: 4 Rated power - P2: 30 kW Mains frequency: 50 Hz Rated voltage: 3 x 380-415D/660-690Y V Rated current: 55,0/31,5 A Starting current 670-670 % Cos phi - power factor: 0,85 Rated speed: 1470 rpm Köszönöm,hogy segítettek.
Igen, úgy is lehet gondolkozni, hogy a másik feszültségi szint más országban helyes. Igaz is. Vannak olyan országok ahol a vonali feszültség 3x230V, a fázis feszültség ekkor annak a gyök harmada, azaz 132V. Ez esetben a 3x230D/3x400Y motort deltában kellene járatni a névleges teljesítménye érdekében. Ugyan ezt a motor ott Y/D átkapcsolással is indítható.
Mifelénk viszont a 3x230/400V-os hálózat van. Itt csak a 3x400/690V-os motor indítható Y/D átkapcsolással. A 690V nem szokványos hálózati feszültség, ez az érték a 400V-os tekercsek csillagba kapcsolása esetén elviselhető érték. Tehát ennyit kapcsolhatnánk rá a névleges értéke érdekében, de mivel Y-ban is csak 3x400V-ot kap, kevesebbet mint a névleges(lehetséges), kissebb áramot is vesz fel a hálózatból, tehát kevésbé terheli azt. Ezért melesleg még a nyomatéka is kissebb lesz. Tehát a motorra írt feszültség értékek a külömböző kapcsolási formákban megengedett értékeket jelentik.
Nagyon szépen köszönöm a válaszokat. Azt hiszem most már megértettem és így legalább a szivattyúk paraméterei (nyomás, vízhozam,stb.),mellett a villamos motorok adatait is figyelembe tudom venni.
Még egyszer köszönet nektek.
Üdv!
Idézet: „Igen, úgy is lehet gondolkozni, hogy a másik feszültségi szint más országban helyes. ... A 690V nem szokványos hálózati feszültség, ez az érték a 400V-os tekercsek csillagba kapcsolása esetén elviselhető érték.” Annyit szeretnék hozzátenni, hogy csillag és delta kapcsolás közötti névleges feszültség egymáshoz való viszonya NEM tetszőleges, hanem adódik! Az a 690V nem azért 690V, mert vannak 690V-os hálózatok, hanem azért, mert 400V-os a tekercs és 400*gyök3 az 690.
Szirty!
Miért írod nekem azt, hogy Idézet: „csillag és delta kapcsolás közötti névleges feszültség egymáshoz való viszonya NEM tetszőleges, hanem adódik! ” Én ilyet nem állítottam! Esetleg megkeresnéd a szövegemben a "tetszőleges" szót. Vagy más hozzászólót akartál megszólítani. A második mondatodban gyakorlatilag ugyan azt írod le mint én is, csak Te matematikailag fejezted ki. Ez korrekt is. 690V-os hálózatról sem beszéltem, csupán a feszültség érték egyféle értelmezhetőségét próbáltam megértettni. Én laikus számára fogalmaztam meg a szövegem amit a kérdést feltevő meg is értett a visszajelzése alapján. Mellesleg szakember vagyok, teljesen tisztában vagyok a hálózati feszültség viszonyokkal is.
Sziasztok.
Kaptam ma egy villanymotort,annyit mondtak róla hogy,Evig gyártmány,0.37kw és 1000 alatt van a fordulatszáma.A külső mérete nem volt kicsi.Létezhet hogy csak 370wattos? A hozzászólás módosítva: Jan 17, 2013
Nekem épp ilyen van a betonkeverőmön. 370W, 930 ford. Emiatt ilyen nagy.
Cserébe nagy a nyomatékuk.
Szia
Mekkora a keverőd(hány taligás)?
Szia.Valami furcsa típust mondtak a motorra.Egy asztali marót szeretnék összehozni,de ahhoz meg kellene az 5ezres fordulat.Ez gyenge neki,igaz?
Oda kefés motor kell, vagy olyan, ami alapból 2800 körüli percenkénti fordulattal bír és hozzá egy frekvenciaváltó.
Ezzel a motorral nem tudod megoldani, gyorsító áttételek nem igazán szerencsések és gyenge is lenne. A hozzászólás módosítva: Jan 17, 2013
Ha már itt tartunk,röviden leírnád mi is az a frekvencia váltó.Nem a szakmám a villamosság,de itthon azért az alap 3 fázissal elbánok.
Egy autentikus szerző megválaszolja a kérdésed: Bővebben: Link
Hali elektroton!
Idézet: „A második mondatodban gyakorlatilag ugyan azt írod le mint én is” Nem kell azt feltételezned, hogy vitatkozom (ellentmondok). Tételezd fel, hogy egyetértünk (én kiegészítésként írtam, nem cáfolatként)!
Püff, én is írtam egy fapadosat, de töröltem is, látva az idézett irodalmat...
A kb 2900 fordulatú motorok fordulatát meddig lehet maximalizálni azzal a kütyüvel?
Köszönöm
Ja és kezdő bálozónak jó volt az a fapados....
Nekem azt mondta egy mérnökember, hogy a normál aszinkron motorok 2x-es fordulattal vannak próbálva.
Én 4500-ig mentem el eddig, 2 pólusú motorral... Itt már csökken a teljesítmény, a közönséges motorok 50Hz-re vannak kitalálva, feljebb sok veszteség jön be és a feszültséget is emelni kéne, csak nincs miből. A hozzászólás módosítva: Jan 17, 2013
Milyen áron vannak a frekvenciaváltók?Azok is méretezve vannak a bizonyos motor teljesítményhez?
Teljesítménytől függő, kb. 20 ezer körül indul az új ár. Használtan meg...alkalom, szerencse kérdése.
100W-tól a sokszáz kW-ig terjed a paletta. A közönséges halandók, mint mi, általában a néhány kW-ig használunk ilyet. 2 féle frekiváltó van, egyfázisú betáppal és 3 fázisú betáppal. Kb. 2kW a határ, ahol az egy fázis már nem elég és 3 kell a nagyobb motorok működtetéséhez. Az 1 fázisú táplálásnál természetesen azon az egyen veszi fel a 3 fázisú motor működtetéséhez szükséges áramot. A hozzászólás módosítva: Jan 17, 2013
Mindig tanul az ember valamit.Majd még utána olvasok egy picit a neten a témának.Asztalos ipari gépeim is vannak,néha jól jönne a plussz fordulat,a simább felületért.
Köszönöm a segítséget és további szép estét.
Itt is olvasgathatsz: Katalógus
|
Bejelentkezés
Hirdetés |