Fórum témák
» Több friss téma |
Azt a "max 4 Voltot" miből eredeztetted? Én inkább úgy mondanám, hogy 4V tartaléka lesz a kondinak. A féltáp, és a kondi névleges feszültségéből adódóan.
De sajnos semmi nem garantálja, hogy a dolog meg áll 4 Voltnál. Akár egy bekapcsolási tranziens is lökhet rajta. Egyébként azt én sem állítom hogy nem bírhatja ki, csak-hát az ördög szeme azért csipás, mert sosem alszik.
Persze, jobb, meg kell a nagyobb feszültségű kondi, azért is írtam, hogy "nem feltétlenül" lesz durr.
KA7808 as ic jó lesz a ventilátorhoz?
Nem tudom mit jelent az a KA az elején
Ha már ilyen alkatrészbányád van, nézhetsz egy teljesítmény-ellenállást a 25V és a ventilátor közé, olyan 100 ohm körülit. A fölös feszültségnek elég közömbös min alakul hővé. A stabot elteheted nemesebb feladatokra.
0.1Kohm 275v megfelelő ?
csak bele kellett túrnom a dobozba és már a kezembe is akadt XD
Ez nem valami kondenzátor, hogy feszültség van feltüntetve? Ilyesmire gondolok.
A ventilátoron rajta van mennyi áramot vesz fel? Szerk.: ha már említésre került a meghibásodás: jó lenne egy 2A-es biztosítékot elhelyezni a szekunder körben, mégse a lakás kismegszakítója védje az áramkört A hozzászólás módosítva: Jan 19, 2013
Jó kérdés , de farád nincs feltüntetve rajta , csak hogy 0,1K 250V
Szerintem ilyet tartasz a kezedben.
Ez a ventilátor meghajtás nem kapcsolódik a topic témájához, itt ne is nagyon mélyedjünk bele.
Ha van ventilátor áramfelvételi adatod, vagy esetleg egy multiméterrel megméred, akkor magad is ki tudod számolni mekkora ellenállás lenne az ideális. A 100 ohm csak egy tipp volt. A multiméter lebuktatta volna az előző alkatrészt, ha kiméred, úgyhogy használd bátran a mérőeszközt!
igen csak hirtelen nem volt itt a közelemben ,
Amm nem találok combosabb ellenállásokat , berakom inkább a stab íc-t Akkor nem offolom tovább a topicot -de az erősítővel kapcsolatban majd bisztos lesznek még kérdéseim , meg majd rakok fel képet ha készen van .
Én azt mondom, hogy próbáld ki, ha már megvan minden fontos alkatrészed (a részleteken pedig utána is tudsz pontosítgatni), mert már itt izgulunk a fórumon, hogy sikerül e?! Egyébként szép munka
Szép napot mindenkinek.
Össze raktam ezt a kapcsolást: Bővebben: Link Képet mellékelek róla. Próba képpen egy 6ohmos hangfalat tettem rá. A tápfeszt pc tápról vettem. (+12, -12) Szépen meg is szólalt, de a képen jelölt kondi rögtön füstölni és púposodni kezdett. Értéke 470u 25V. Elég, ha kicserélem 35V-osra, vagy valami más probléma lehet? A hozzászólás módosítva: Jan 20, 2013
Szia!
Szemmel láthatóan rosszul vannak beültetve a nagy elkók. Csináld meg úgy, ahogy a nyák rajzán van, a pozitív oldalukkal egymás felé.
Ezt elnéztem! Csak a Gnd-re figyeltem! Hálás köszönet!
Szerintem fordítva ültetted be azt a kondit mindkét oldalon. A negatív felének a negatív táp felé kell lennie, a pozitívnak pedig a GND-n. Ellenőrizd le a beültetési rajz alapján!
Na ma kipróbáltam azt a végfokot amibe találtam nagyobb kondit ,
a 4700µF-os kondi lábairól szedett 25 v-ról valóban sokkal szebben szól De csak kb 10 percig:S Az ic nem melegedik az rajtavan a proci hűtőbordán ventilátorral . kb 10 percnél egyszer csak elhallgat , aztán észrevettem hogy ak ondi is elég langyos , odaraktam a ventilátor mellé hogy hűljön és ahogy hüllt le először csak a basszust kirecsegve de szólt és ahogy teljesen kihűlt visszatért a basszus is . Nagyobb vagy több puffer kondi kell??
A kondi jobbára a rossz polaritású beültetéstől melegszik. A plusz megy IC 5-ös lábhoz!
Igen ez stimmel ...
De most hogy ottvan a kondi is a ventilátor mellett igy már kb fél órája megy majdnem maxon az erősítő , és semmi probléma gyönyörűen szól A feszültség 21V-ra esik igy vissza , de ha majd rákötöm a másik végfokot akkor még jobban vissza fog esni . Erre megoldás lehet ha több kondit kötök párhuzamosan?
A kondenzátornak nem szabad melegednie, másik példányra lesz szükséged, mert ami hő fejlődik az hiányozni fog a hangból (energiamegmaradás...).
A tápban a több kondi nem fog csodát tenni. A 4700µF épp elegendő.
Akkor ennyit bírt volna a kondi?!?! kb 3 hónapot volt használva
Holnap akkor meglátogatom a boltot , Akkor a hangszórók elé pedig elég a 25V-os?!
Nálam ilyen kondi melegedés nem szokott előfordulni.
A 25V kicsatoló jó lesz.
Raktam be új kondikat, azokat már helyesen.
Szuperül működik!
na vannak újabb tapasztalatok
megvettem a hiányzó kondikat. Beültettem ak ét uj 2200µF-os 25vos kondikat és az új 4700µF-os kondit . megint felcsavaroztam a két ic-t a hűtőbordára immáron elszigetelve. Megint tapasztaltam azt hogy együtt nem működik a két végfok és pattog a hangfal. Eszembe jutott hogy először mikor ezt tapasztaltam nem csak a potit cseréltem ki hanem akkor kötöttem rá a hűtőbordára is . Fogtam szépen és kivettem a szigetelést az ic-k alól és láss csodát ugy hogy nincs elszigetelve a két ic működnek együtt... DE először mikor bekapcsoltam , azt néztem hogy lerántotta a két végfok a feszültséget 18V-ra és az egyik ic jobban melegedett.Ezután vettem ki a szigetelést. de mikor bekapcsoltam akkor csak az egyik fele szólt , pedig mind két végfokon ugyanakkora feszültség esik. Ugyanolyan meleg mind a két ic , nem látok rövidzárat sehol a nyákon, az ic sem tűnik úgy hogy meg lenne sülve, de megse mukkan .
Próbálj egyszerre egy végfokot éleszteni!
Az első bekapcsolásnál mindig legyen valami áramkorlátozó (izzó, ellenállás) a tápágban. A bemenet helyén legyen áthidalás, azaz rövidzár. Ekkor mehet rá a tápfesz. Meg kell mérni az IC 4-es lábán a fél táp van-e a 3-as és az 5-öshöz viszonyítva. Ekkor mehet rá előtét ellenálláson keresztül a hangszóró. Ennek csendben kell lenni, és az IC nem melegedhet. Most köthetsz rá bemenő jelet és ellenőrizheted alacsony hangerőn a működőképességet. Amennyiben működik, a tápági korlátozót biztosítékra cserélheted és kivezérelheted az erősítőt. Még most sem melegedhet számottevően. Utolsó lépés a hangszóró előtét-ellenállásának eltávolítása. A hangerőt fokozatosan növelve ellenőrizni kell elégséges-e a hűtés. Nem a hűtőbordát, hanem az IC tokot kell figyelni, mert akár a hővezetéssel is lehet gond. Ha egyik csatorna kész, kezdheted a párjával ugyan ezt előről. Két hibátlan csatorna is összegerjedhet egymással, ezért az első együttes bekapcsolásnál is kell áramkorlátozó. A konkrét paneleddel kapcsolatban kérdezném, van rajta 100µF nagyságrendű helyi tápszűrés? Az szokott kelleni!
Azért próbáltam egyszerre mind a kettőt mert egy nappal ez elött már mind a kettő szólt külön
külön mekkora előtét ellenállás kell ? Feltétlen kell előtét ellenállás? 20w-os izzó megfelel a tápágba ? Az jelent valamit hogy a működő végfokban lévő ic 1es 2es lábai között 1.5Mohm os ellenállást mérek , amelyik nem szól ott pedig 6Mohm-os ellenállást A nyáklapon ott a helye a 100µF-os kondiknak -de azt írta az oldal ahonnan leszedtem a kapcsolást ,hogy nem kell bekötni. Meg is vannak véve ki is van fúrva a helyük . csak nincs beforrasztva. akkor forrasszam be?
Az előtét ellenállás általánosan akkora, hogy teljes rövidzárnál se haladja meg a teljesítmény félvezetők határadatát.
A tápod 25V, a TDA2030 3A-t visel el, tehát 8 ohm-tól nagyobb legyen az ellenállás, mondjuk 10 ohm-os. Nem baj ha csak kis teljesítményű, ha gond van könnyebben elvillan Izzóból 24V 21W tökéletesen megfelel, de az izzó kellemesen alacsony hideg ellenállása miatt 5W-ossal lehet éleszteni. A bemeneti ellenállások eltéréséből nem tudok következtetést levonni. A 100µF bizony szükséges lesz, mert nélküle a két végfok a pozitív tápon keresztül összegerjedhet. Nagyon kis belső ellenállásúra megépített tápnál, egy szerencsés kábelezést választva elmenne nélkülük az erősítő, de ezen nem szabad spórolni!
mért is találnék itthon 24volt-os izzót , az összes 12 v-os
Esetleg 1 Ohm-os 20w-os ellenállás jó helyette? Régebben vettem valamihez de aztán fene tudja nem kellett vagy nem tom ,és még mindig zacskóban csücsül Jolvan akkor berakom .Nem akartam spórolni vele
Tényleg XD
mentségemre szóljon hogy ma volt szalagavató próba és már este van |
Bejelentkezés
Hirdetés |