Fórum témák
» Több friss téma |
Ha az egyenirányítón van puffer kondi, akkor terheletlen állapotban a brumm feszültség nagyon kicsi, néhány mV. amit 5 V/div állásban nem is lehet látni. Csak a híd egyenirányító legyen, ellenállással leterhelve, és az ellenálláson láthatod a púpokat.
A hozzászólás módosítva: Jan 23, 2013
Pctáp egyenirányítása után bárhol mérhetek a primeren 1:10 állásban ezek szerint?
Közben elkészültem a leválasztótrafóval is!
Szerintem igen, de mivel eléggé határeset, óvatosan vizsgálódj.
Ez egy házi tápegység, abban mérek. Szóval, ahogy mondod van utána egy 4700mikróF-os kondi, akkor leforrasztom és megnézem. Mellesleg más mérési problémáim is vannak, de, mint mondtam kezdő vagyok a gyakorlatban, azonban lelkes .
A brummot AC állásban tudod jól megnézni ( a DC állás az nem jó erre!), mert 4700 µF-os kondin terhelés nélkül nem hiszem, hogy látsz valamit ( ha igen, akkor az nem az igazi!) !
Steve
Az egyenirányítás után, elvileg nem határeset, mert 230v * 1,41= 324v egyenáram van.
Szerinted igazam van ebben?
Közben az egyenirányítóra rátettem egy 150ohm, jó nagy teljesítményű ellenállást. Jól melegít, de képernyőn megjelent egy hasonló, amit szeretnék és eléggé torz jel. Most más gondom lett, hogy fut az egész. Szeretném, ha valaki kiadna egy könyvet ezzel a címmel: "Az oszcilloszkópos mérések a gyakorlatban, kezdőknek" .
Nagyobb ellenállást tegyél, az majd nem fűt.
Jól mondod, a mérés előtt mindíg számolni kell, hogy legalább nagyságrendileg tudd, hogy hol vagy.
Akár még a kezdők is jól forgathatják: Bővebben: Link
Gyakorlott elektromos ember vagyok, tehát tudom, hogy mi fűt jobban, vagy kevésbé, tehát nem ez a döntő. Egy a lényeg: ez volt itthon. Amennyiben lehet, Tőled is inkább a mérésre vonatkozó válaszokat várom. Előre is köszönöm.
Óóó, köszönöm szépen. Azt hiszem, hogy az antikváriumból éppen ezt a könyvet rendeltem meg.