Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Labortápegység készítése
Egyéb népszerű labortáp témák:
- SMPS labortáp
- Labortáp javítása
Lapozás: OK   37 / 843
(#) liman válasza mtomihun hozzászólására (») Okt 30, 2007 /
 
hello
alapvetoen a muszerekkel nem volt sok problemam.csak annyi hogy kozos leagazasra kotottem oket de aztan rajottem hogy ez nem jo sot a leagazas is csak 0.5A tud az meg keves.
kulontaprol kapjak az aramot.
Ampermeronek nincs teljesen fuggetlen tapja (nincs sajat trafoja)ezert a sontot a negativ agba kotottem be es igy jol mkodik es a minusz jelet sem kell kikotni.
sajnos a 7107 es konnyen szet megy en is megoltem mar 2 -t.
üdv.Marci
(#) mtomihun válasza liman hozzászólására (») Okt 31, 2007 /
 
Én úgy értem a külön tápot, hogy külön a feszmérőnek és külön az ampermérőnek. Nekem ez lett a megoldás!
(#) Sebi válasza liman hozzászólására (») Okt 31, 2007 /
 
Nem csodálkozom rajta, ha tönkremegy a 7106...
Hiába van külön szekunder tekercsről táplálva, ha ezek nem spec. erre a célra vannak kialakítva (sztatikus árnyékolás a többitől). A fellépő fesz.csúcsok bármikor tönkremenetelhez vezetnek.
Az egyik megoldás a DC-DC konverteres elválasztás, a másik a talajok közösítése (a mérőbemenet - IN LO - és táp GND közösíthető, ha + - 5V-os tápról van járatva a 7106).
(#) liman válasza mtomihun hozzászólására (») Okt 31, 2007 /
 
en is igy ertettem
Sebi az ampermeronel a masodik megoldas van +-5v taprol megy es az in lo kozositve van a tap gndvel,viszont a feszmero a topi fele valtozat (ami fent van az oldalon) ebben viszont nincs kozositve ez a ket pont.
Ezek nelkul is mukodik de azt mondod hogy kossem itt is a tap gndre az in lo-t hogy ne menjen tonkre az ic?
(#) liman hozzászólása Okt 31, 2007 /
 
hello
megtortent az alkatreszek csereje de sajnos semmi valtozas nincs.
kicsereltem d7-et 1.3wattos 5.6v-os zenerre es amikor az ick nincsenek az aramkorben akkor -5.2v van U3 4 laba es a fold kozott de ha beteszem az icket akkor megint -8.4v lesz.uj ickkel probaltam osszes tranzisztor cserelve van.
(#) fongab válasza liman hozzászólására (») Okt 31, 2007 /
 
C3 kondin mit mérsz? Egy kicsit csodálkozom, mert terhelésre nő a feszültséged, nem csökken.
Váltó feszmérésbe, nézd meg, a D7. Úgy mit mérsz?
(#) liman válasza fongab hozzászólására (») Okt 31, 2007 /
 
D7-es diodan valtofeszbe 9.9v
C3 kondi egyenfeszbe 9.8v
(#) fongab válasza liman hozzászólására (») Okt 31, 2007 /
 
A C3 kondin is mérted váltóba?
A U3 és a U2 IC –re tudsz tenni 400k-1M valamilyen ellenállást 2 és a 6 lábhoz.
Ha csökken a fesz a D7 –en akkor gerjed a U2/3 IC rossz értékű a C8, C9 kondi.
(#) liman válasza fongab hozzászólására (») Okt 31, 2007 /
 
igen c3-on valtoba 20.8v van
sajnos az ellenallasokat nem tudom ratenni az ic-re nem tudom elhelyezni a panelon ugy hogy tudjam merni, a panelt meg nem szivesen ganyolnam szet.nincs mas megoldas?
c8,c9 rossz?
miert?milyen ertek kellene helyette?
(#) fongab válasza liman hozzászólására (») Okt 31, 2007 /
 
C8,C9 nem rossz. A fólia oldalra nem tudod rá tenni, a panelt ne fúrd ki, még csak keressük a hibát.
Akkor azt nézd meg, hogy a U2,3 ki, úgy a kondin mit mérsz? ( C3, AC/DC )
(#) liman válasza fongab hozzászólására (») Okt 31, 2007 /
 
kozben tamadt egy kreativ gondolatom viszont csak 2 megfelelo elenallast talaltam itthon (470k)ezeket ratettem
U3 2,6 labaira(mindenkepp kell ellenallas U2-re is vagy igy is lehet merni)?
igy meregettem viszont nekem nagyon fura ertekek lettek:
D7 valtoba 11.5V,egyenbe 5.5V
U3 4-7 labak kozt 39.3V
U3 test-4 kozt -37.9V
U3 test-7 kozt 1.1V
U2-n ugyan ez(U2-n nincs ellenallas)
C3 egyenbe 10.4V,valtoba 22V
akkor ez most jo vagy rossz?
(#) liman válasza fongab hozzászólására (») Okt 31, 2007 /
 
Ha U2,U3 kint van akkor C3-on egyenbe 10V,valtoba 21.3V
(#) fongab válasza liman hozzászólására (») Okt 31, 2007 /
 
Gondom, hogy nagyon nagy, a feszültség váltóba.
Vagy a U2,3 gerjed, vagy a D6 dióda nem azt csinálja amit kell, még lehet a C3 kondi kicsi, növelni tudod? A C3 kondin 3-5V váltót eltudnék képzelni.
U1,2,3 szedd ki. Ne gyilkoljuk. Ha jó a D7= 5,6V ( 5-6V jó a dióda is lehet pontatlan) és váltót nem tudsz rajta mérni mehet vissza U1,2,3.
Esetleg D7 kondi 100pF +47uF.
(#) liman válasza fongab hozzászólására (») Okt 31, 2007 /
 
D6-ot kicsereltem illetve C3 helyere 100u-t raktam.
C3-on egyenbe 10V,valtoba 21.4V
D7 egyen 5.6V valto 11.5V
test U3,U2 4 laba kozt -5.2(ick nincsenek bent)
nem tudom lehet hogy nem jol merem a d7-et?
ahol a jelzes van a diodan oda raktam a plusz merot a masik oldalra a negativ merot es igy mertem valtot meg egyent.
(#) fongab válasza liman hozzászólására (») Nov 1, 2007 /
 
Mai napra még egy kérés: A C1 váltó feszt mérjél légy szíves.
A D7 jó mérted. C3 egy kicsit csökkent de még nem az igazi.
Még ne cserélj semmit. Ezek csak tippek Ha minden alkalommal ki cseréled, a panel bánja.
Ha lehet mindent forrasz rá a fólia oldalra. A panelt fogasd meg ( fogó, satu ) mind a két oldalt lássad.
Részemről megyek számolni a bárányokat.
üdv.
(#) liman válasza fongab hozzászólására (») Nov 1, 2007 /
 
C1 valto 78.3V
(#) fongab válasza liman hozzászólására (») Nov 1, 2007 /
 
Nem értem a 78V –ot ha egy dióda rossz akkor is csak 50-60V kellene kapni. Terheljük meg. 230V 100W izzót a C1 –re rákötni úgy mérve? A műszerrel mérd meg a trafókivezetését, ami megy a diódákra. Ott a feszültség, kb.:~24V?
Nézd meg a D1,2,3,4 diódákat. 78V nem jó. Nem melegszik a C1. A max terhelésen se mehet 30-24=6V –nál nagyobbra. A jó érték 2-5V max terhelésnél. Ha ennél nagyobb akkor te lüktető egyen fesz állítasz elő. Remélem, nem ez kell.
(#) liman válasza fongab hozzászólására (») Nov 1, 2007 /
 
230V/60w -ot tudtam csak ra tenni igy valtoba C1 70.8V.
trafo kivezetes 24.3V valto
d1,2,3,4 diodakon 31-32V kozott van a fesz (valtoba)
(#) fongab válasza liman hozzászólására (») Nov 1, 2007 /
 
Jó a 60W is.
Egy rajzról beszélünk? Én ezt nézem:
Bővebben: Link
Itt a C1-en, ha a váltó 24V a trafóról, akkor az egyen 30V –nak kell lennie. és váltóba terhelés nélkül 0,5V
A U1,2,3 bent van?
(#) liman válasza fongab hozzászólására (») Nov 1, 2007 /
 
igen a rajz jo en is ezt nezem.
egyenfeszbe 32-33 V korul van C1-en a fesz.
ick nincsenek bent be kene tenni oket?
(#) fongab válasza liman hozzászólására (») Nov 1, 2007 /
 
Még nem kell U1,2,3.
Azt kellene kideríteni mitől lesz ott 78V váltó. Itt egy fénykép +/- tápról. Ez szerint a leközölt nem jó.
A D5 diódának nem a testre kellene mennie, hanem a trafó csatlakózás 1pontra. Át lehet kötni?

+-táp.JPG
    
(#) liman válasza fongab hozzászólására (») Nov 1, 2007 /
 
hello
kiprobaltam mindent aztan a vegen ideges lettem es osszeszedtem itthon az osszes alkatreszt najo majdnem az osszeset kicsereltem a diodakat(kiveve az egyeniranyitot),C1,C5,C8 kivetelevel az osszes kondit,az osszes tranzisztort meg az icket.az ellenallasokhoz nem nyultam.
es igy sem megy sot rosszabb mert most -9.4V van a test es U3 4 laba kozt.
szerintem egyszerubb lenne ujra csinalni az egesz panelt uj ellenalasokkal meg mindennel.
ja d5 szerintem azert nincs rossz helyen mert ez az aramkor mukodott csak valami tortent es utana szallt el.
(#) fongab válasza liman hozzászólására (») Nov 1, 2007 /
 
Sajnálom
Hibát keresünk. Van hogy nehéz megfogni. Hogy működött az jó. Akkor minek keressük?
Egyet, nézzél meg. U1,2,3 nincs benn. R2 ellenállást forraszd ki. A C1 feszültség mérés AC/DC.
Amit várok AC max 1V. DC kb. 30V. Ha ez jön ki akkor a D5 nem jó helyen van. A negatív ágba is 30V kell lennie. Ezt korlátozza R2, és a R3 ellenállás, és a D7 dióda. Ehhez még az kell hogy a pozitív ágon valami terhelés legyen. A képen azért van az égő.
(#) liman válasza fongab hozzászólására (») Nov 1, 2007 /
 
hello
ok keressuk csak mar teljesen kifogytam az otletekbol.
kivettem R2-t,ick nincsenek bent
igy c1-en a fesz valtoba 73.6V,enyenbe 33.6V
(#) fongab válasza liman hozzászólására (») Nov 2, 2007 /
 
Sajnos lassan én is kifogyok az ötletekből. A C1 a váltó 73,6V meg mindig nem tetszik.
Még valami 4 dióda kondenzátorból csak a trafóra egyenirányítást tudsz csinálni?
A panelt, ne kösd rá. És úgy mérni AC/DC. Arra vagyok kíváncsi, hogy a hálózat felől jön, vagy maga a panel csinálja, ezt a 73,6V. A műszer váltómérését jónak veszem, mert a trafón tudod mérni, a 24V –ot.
(#) KTobi válasza liman hozzászólására (») Nov 2, 2007 /
 
Sziasztok!

Ne sértődj meg, nem tudom mennyire értesz hozzá. (Én se sokat)
Mivel mérted ezeket az értékeket, gondolom digitális multiméterrel, olvastam, hogy a digitális multiméterek váltóban csak a szinte tökéletes szinusz 50Hzet mérik jól, ha már kevésbé szinusz, és/vagy nem 45-55Hz akkor nagy a hibájuk.
Ajánlanám mérd le analóg műszerrel, lehet, hogy valamenyik kondi sül ki elég sűrűn, és az adja ezt a feszültséget, ha igen akkor egy kis leterhelés esetén is ez már drasztikusan csökken. Az analóg műszer pontosan fogja mutatni a mért váltófeszültség középértékét.

Üdv. Tóbi
(#) fongab válasza KTobi hozzászólására (») Nov 2, 2007 /
 
Szia
Köszönöm hogy hozzászólsz. Digitálisnál tényleg van ez a hiba. Sőt van olyan adat lapom amin le is írták. Abba három szög, négyszög, és kitöltésre, váltózik a szorzó.
A gondom az hogy terheletlenül 73V AC, és 230V/60W izzóval terhelve 70V AC ilyen kis szorzó nem létezik. Mert akár 5V is el tudok fogadni terhelve. És akkor kicsi a kondi. De itt AC 70V van, AC 24V –ból ezt hogy csinálja, azt nem tudom.
(#) liman válasza fongab hozzászólására (») Nov 2, 2007 /
 
csak dioda hidam volt itthon ugyhogy azzal probaltam meg egy 4700u/63V kondival.
igy a kondin valtoba 65.5V-ot mertem egyenbe 33.2V
trafon 22V valto.
amit meg nem irtam hogy a trafo elott van egy lagyindito aramkor szinten innen az oldalrol nem tudom esetleg ez befolyasolja?
(#) fongab válasza liman hozzászólására (») Nov 2, 2007 /
 
A híd kondi az jó. Nem a AC mért eredmény, hanem a kialakítás.
Ha a lágy indítót kiszeded, és híd kondi úgy mérsz AC. Esetleg 60W izzóval. A DC az jó azzal nincs gond.
(#) liman válasza fongab hozzászólására (») Nov 2, 2007 /
 
raktam terhelest a kondira es igy 71.9v lett valtoba
Következő: »»   37 / 843
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem