Fórum témák
» Több friss téma |
Az N27 ezt a teljesítményt nem fogja nagy valószínűséggel átvini.
Már egy N67 is jó lenne, az lazán átvinné. A Talis M2TNx magok nagyon gyengék. Sirekt más dimenzióban adják meg a veszteséget, de ha átszámolod őket, akkor azt kapod, hogy kb az N67-et sem érik el. Az ETD44 N87 meg több kW-ra is képes lenne, az ide már pazarlás Ha találsz EI33-at, akkor az PC44 vagy PC47 anyagból lehet képes lenne ekkora teljesítményre. (de PC40 anyagból már necces).
Azért rá szokták írni, vagy méregetek egy párat és megnézem mit írnak a gyártók a sajátjukról.
Szokott lenni benne szórás. Nagyjából azért lehet tudni.
Találtam egy frankó magot. PQ3535 Adatok: PC44, Ae:178
A gondom vele annyi, hogy nem tudom szét szedni. Egyet múltkor már eltörtem. Meg van tekerve nagyon kicsi szórással. Valahogy szét kéne szedni, mert nem jók az áttételek sem. A PC44 mekkora indukciót bír üzemszerűen? Mondjuk 65KHz-en.
Ez kb az ETD34 és az ETD39 között van teljesítményre.
A PC44 anyag kb megegyezik az EPCOS N97-tel. Kiválló minőségű anyag, 300kHz-ig is jól használható. Ha 65kHz-en 0,2 Teslára tervezed, akkor kb 3W-ot disszipál így <50C melegedést fog produkálni. A szétszedés meg nagyon egyszerű. Rakd bele egy lábasba és főzd fél órán át közepes lángon, fakanállal időnként kevergetve. Utána kesztyűben még forrón szét fogod tudni szedni >
Én mikróba szoktam tenni őket egy pohár víz mellé, 3 perc alatt szétjön sérülésmentesen. 100 °C-nál még nem szokott engedni, de 120-140-nél már ronggyal szét lehet venni a vasmagot.
Jól hangzik a 0.2T
Főztem az előzőt is múltkor. az elpattant. A fél óra meg volt bőven. A törött cuccot már bátrabban szedtem szét. Az miatt nem engedte szét esni, hogy fehér sziloplaszt szerű anyaggal nyomták ki a tekercstest és a mag között. Próbáltam 2 hét nitro hígítót is, de semmi. Van egy másik mag is. Az meg PQ3220 PC44. Van vagy 4db belőle. Ezzel meg annyi a baj, hogy a két félmag egy fekete műanyaggal van össze ragasztva és a páka meg sem karcolja, a hígító sem tesz benne kárt és a főzés.. Semmi. Ilyen esetekre van megoldás? A kromofágról már hallottam, de nem mertem kipróbálni. Esetleg más ötlet?
Ezt se mertem kipróbálni. A műhelyben betámadtam egy magot forrólevegős pákával. Elkezdtem melegíteni, de a hőtágulástól finom kattanást hallottam. Nem volt gond gondoltam és melegítettem tovább. Amikor ketté esett, akkor láttam, hogy volt benne sok kis repedés. Aztán el is engedte magát az egyik. Ez sem jó megoldás.
Először meg kéne tudni, hogy miaz, aztán ha az megvan, lehet megoldásokat keresni. Én is találkoztam már ilyennel, de fogalmam sincs miaz. Esetleg epoxy?
A hozzászólás módosítva: Jan 28, 2013
Az könnyen lehet. Mivel ezen a ragasztón kívül nincs más anyag ami össze tartsa a magot, biztos erős és hőre nem lágyuló anyag. A PC44 bírja a hőt. Biztos úgy is tervezték, hogy hagy fűtsön ha kevesebb lesz tőle a vesztesége.
Amúgy simán a félhíd közepén, ha csak a vezérlésnek adok 12V-ot, akkor milyen jelalakot kell lássak a szkópon a főtrafó primerjénél?
Valószínű a fekete anyag epoxi. Próbáld meg késsel lepattintani róla, ha nem megy, akkor sincs baj, tedd be nyugodtan a mikróba! Legfeljebb 1-1,5 perces szünetekkel melegítsd, 600W-on kb. Nem fog elpattanni, sem eltörni, a hőtől el fog válni a vasmagtól a ragasztó, semmi baja sem lesz. Ha nem jön szét, melegítsd tovább, el fogja engedni.
Ok. Szerdán kipróbálom. Eddig se tudtam használni. Ha törik akkor ezután sem fogom.
Na jó mindegy, végülis most valamiért össze jött szabályos négyszöget látok a két szekunder között, túllövésektől mentes. Így jó lesz szerintetek?
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni, már harmadszor javítok meg egy ipari kapcsolóüzemű tápegységet, a hibajelenség az, hogy leválasztó trafóról működtetve kivánlóan működik, a tápegység 7A-t tud folyamatosan leadni, ezen belül bàrmennyivel leterhelhetem és nagyszerűen működik. Üresen alig van áramfelvétele, viszont amint élesben is ki szeretném próbálni hàlózatról kb 5 másoderc alatt tönkremegy. A tönkremenő alkatrészek a következők: primer oldalon a FET, a FET Gate ellenállása, a vezérlő IC és a szekunder oldalon a shottky. Testzárlat nincs, ellenőriztem, hálózati probléma kizárva, mert nem csak nálam produkálja a jelenséget. Amikor a leválasztóról üzemelet mértem az áramfelvételét, de nem volt semmi furcsaság, minden rendben volt. A táp jelenleg működik, de addig nem akarom rákötni a hálózatra, amíg nem tudom, hogy mi okozta a hibát. Szerintetek mi okozhatta a hibát? A válaszokat előre s köszönöm!
Én 230-as égővel is kipróbálnám a helyedbe!
Nézd meg az Y kondikat. Bár azoknak szakadásban szabad tönkremenniük, lehet, hogy a pri-sec között zárlatos. Illetve a trafó is lehet hogy áthúz, és galibát csinál. Nekem hirtelen ennyi ötletem van.
Nézd át a trafót szerintem, mert vélhetően a primer oldalon van tekercszárlat! Javaslom hogy ha hálózatra kötöd, tegyél sorosan egy 230/60W izzót(NE halogént, hanem a simát) és úgy méricskélj! Persze sok baja lehet, de én ezzel kezdeném!
Nem tudom mi az a fekete trutymó, de eszméletlen szívós. Nekem nitróval nagy nehezen szétjött, de sokat kínlódtam vele. A főzés felejtős, kétszer próbáltam, mindkét alkalommal darabokra tört a mag.
A magokkal kapcsolatban pedig szerintem semmi értelme találgatni, mérni kell. Csinálsz egy egyszerű félhidas összeállítást és azon lehet tesztelni. Én a híddal szoktam mert az van légszerelve, másrészt egy potival tudom a 494 frekijét is állítani. Például: - Tali-s E55 60V-os szekunderére adtam a hídról 60kHz-es 60V-os négyszöget, ekkor a gerjesztés 0,1T, a hídba folyó áram 55mA, a mag 20 perc üzem után hideg. Fesz 85V -> B=0,15T -> I=80mA -> mag 20 perc után langyos (hőmérsékletet nem mértem). Aztán 100V -> 0,175T -> 110mA -> a mag meleg. Majd 115V -> 0,2T -> 150mA -> a mag forró. Megjegyzem a gerjesztés a hagyományos képlettel van számolva, ha a katt-félével számolok (szerintem az a helyes) akkor pont a duplája, ami meg is felel a magok katalógusában lévő adatoknak. Ugyanis azt írja, hogy 0,4T-ig használható, innét kezd szép lassan telítésbe menni, amit leellenőriztem a szópon is. Emelve a feszültséget figyeltem az áramváltót, és 0,2T (ami a másik képlettel 0,4T)-nál kezdett el púposodni a trafó árama, 0,25T (0,5T) esetén pedig már szépen csúcsosodott, vagyis ment telítésbe a mag.
Én azt a fekete trutymót vagy előzetesen szoktam Miniplex-szel lekaparni, vagy kis főzés után, amikor kicsit képlékenyebb, késsel óvatosan levakarászni - persze közben meg tűzforró a mag, szóval nem egyszerű. Általában a mylar fóliához is hozzáragad, onnan is ki kell valahogy bányászni.
Azt nem mérted meg, hogy ilyenkor mekkora DC áram folyik a hídba, mérd meg, ez a legfontosabb! Aztán gondolom ismered a trafód áttételét (vagyis a primer szekunder menetszámok arányát), nézd meg, hogy akkora-e a szekunder négyszögjel amekkorának lenni kell. Mondok egy példát hogy érthető legyen. Ha a primer kondikon mondjuk 30V van, a trafó primerje 30menet a szekunder pedig 10menet, akkor a szekunderen nagyjából 10V-os négyszögjelnek kell lenni.
Az a baj hogy összeragasztva is azzal van, onnan meg elég "nehéz" kikaparni.
Én csak kívülre löttyintve láttam eddig ilyet, belül ilyen hőre jobban lágyuló, sárgásan átlátszó anyaggal volt, mármint a csévén belül rögzítve, az meg főzésre engedett.
Gondolom, amikor leválasztó trafóról járatod, akkor nincs a földelés bekötve sehova. Tehát, a tápba csak a nulla, meg a fázis megy be. Ha meg rákötöd a hálózatra, akkor a védőföldet is megkapja.
Az a baj, hogy a védőföldön, a nullán, meg a fázison nemcsak a tervezett áramok folynak, hanem zavaráramok is. A tápnak van mindenféle kapacitása, pl. a kimenet-bemenet között, ha a terhelés esetleg földelt, akkor a földelt kimenet, meg a bemenet között, még akkor is, ha leválasztó trafó van benne. Ezeken a kapacitásokon akkora áramok indulhatnak meg, amik bezavarnak a vezérlésbe és az hibásan kapcsoltatja a FET-eket, azok meg gerjednek, vagy túl nagy frekin járnak, vagy egyszerre vezetnek, stb. Általában akkor van ilyen probléma, ha a vezérlés, ami a primer oldalon van, esetleg attól is galvanikusan leválasztva ( külön segédtápja van ) lóg a levegőben, vagyis a vezérlés GND ( vagy semelyik pont ) nincs sehova kötve. Kapacitások persze itt is vannak mindenhova és az ezeken átfolyó áram csinálhat galibát. ( A segédtáp trafónak is van kapacitása mindenhova, meg a leválasztó trafónak is, csak az már jóval kisebb is lehet. ) ) Nézd meg, hogy a vezérlés GND-je hova van kötve? Lóg a levegőben? Vagy rajta van a betáp negatívján? Vagy csak egy kondival van odakötve? Ha nagyfrekvenciás szempontból le van kötve, - mondjuk egy kondival valahova, - ez lehet a védőföld, vagy a negatív betáp, akkor legalább valamelyik irányból ki van lőve, hogy akármerre ( ellenőrizhetetlenül ) folyjanak kapacitív áramok. Ha ott van egy kondi, akkor nézd meg, nem halt e meg. Sajnos, ezek a misztikus hibák... nagyon nehéz megtalálni őket. De elsősorban az új, még csak élesztés alatt levő kütyükben fordul elő.
Erről jut eszembe, a fő táp kimeneti GND-je (ami erősítőhöz készül nekem) annak a Földje elvileg a védő Föld ami a konnektorba is megy, valamint a segédtáp másik kis trafónak a GND pontja is rá van kötve ugyan erre a "dobozra" RCA bemeneten keresztül minden föld pont közös pont. Így lehet valami galiba belőle?
Nekem a multiméterem semmi áramerősséget nem tud mérni... Akár hogy próbálom a trafóra ráérintem nem mutat semmit csak 0.00-át
Valamit még nagyfrekvenciánál is szokott mutatni, nem ment ki a biztosíték benne? hova kötötted a műszer két vezetékét?
A + és a - táp ágba amit a félhidak kapnak, aztán a főtrafó primerjére is aztán a szekunderekre is. Sehol semmi. Próbáltam úgy, hogy oda rövidre zártam egy a végére dobott egy 1k-s ellenállással, de akkor sincs semmi.... Egyik állásába se, ha meg a 10A-s dugajba dugom be a multi kábelét akkor egyenesen rövidre zárja a tápot. Ötlet?
A hozzászólás módosítva: Jan 29, 2013
|
Bejelentkezés
Hirdetés |