Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor bekötése
 
Témaindító: kozmaj, idő: Jún 28, 2006
Lapozás: OK   141 / 344
(#) Orbán József válasza power1 hozzászólására (») Feb 7, 2013 /
 
Jellegzetesen büdös szagnál nem is kell mérned.
Nem fog meggyógyulni.
Én szét szoktam szedni, ami 3 perc kb. és szemmel látható elszíneződés van, akkor úgyis végóráját éli.
Egyébként egyenként fázistekercs ellenállás mérés és egyes fázis tekercsek közti szigetelési ellenállás mérés, valamint motortest irányába szigetelési ellenállás mérés.
Aztán üzem közbeni fázisáramok mérése, összehasonlítása.
(#) VIM válasza power1 hozzászólására (») Feb 7, 2013 /
 
Szia! A tekercseket egymáshoz képest és a motortesthez képest kell ellenállás mérővel megmérni. A tekercseknek egymáshoz képest egyforma értéket kell mutatniuk 200ohm méréshatárban mérve. A testzárlatot Megaohmos méréshatárban kell megvizsgálni. A méréseket árammentes kikötött motornál kell elvégezni, a tapintó mérőhegyeket kézzel nem szabad megfogni, mert a mérést meghamisítja (főleg a testzárlat mérésnél).
(#) Orbán József válasza VIM hozzászólására (») Feb 7, 2013 /
 
Idézet:
„tapintó mérőhegyeket kézzel nem szabad megfogni, mert a mérést meghamisítja (főleg a testzárlat mérésnél”

Ezeket a mérésekt - test és fázisszigetelés - már nem a kis multiméterünkkel mérjük, de ha "mérhető eredményt" mutat, akkor úgyis régen rossz.
(#) tomracing válasza DJanosi hozzászólására (») Feb 7, 2013 /
 
Helló!
Kérdezted, hogy milyen bekötés esetén kell nulla. A többiek hozzászólását annyival egészíteném ki, hogyha a motrot két nyomógombbal kapcsoljuk be-ki, akkor szükség van egy mágneskapcsolóra. Amely tekercse 240V-os is lehet, ilyen esetben pl. szükséges neki a nulla.
Mielőtt szétszerelnéd a motrot, érdemes összepontozni. A két pajzs (csapágház) nem tökéletesen centrikus. Lehet, hogy hozzáérne a forgórész az állórészhez, ha nem ugyanúgy rakjuk össze, ahogy volt.
(#) Wgabo hozzászólása Feb 8, 2013 /
 
Sziasztok!
Adott egy 3 fázisú varrógép villanymotor , és csak 3 kivezetése van direkt a motorból.
Jól gondolom, hogy ez nem lehet a motor megbontása nélkül átalakítani 1F/230V-ra?
(#) kadarist válasza Wgabo hozzászólására (») Feb 8, 2013 /
 
Szia!
Lehet, hogy elindulna 230V-ról is, de harmatgyenge lenne.
A hozzászólás módosítva: Feb 8, 2013
(#) Wgabo válasza kadarist hozzászólására (») Feb 8, 2013 /
 
Köszönöm a gyors választ.
(#) enaa hozzászólása Feb 10, 2013 /
 
egy fontos kerdesem volna ha valaki tud segiteni elore is koszonom.eg haromfazisu ujratekercselt motornak nem tudom megallapitani a 6 szal kozzul melyik a tekercseles kezdo esvegzo szal hogy tudom megallapitani anelkul hogy szet szedjem?
(#) kadarist válasza enaa hozzászólására (») Feb 10, 2013 /
 
Szia!
Próbálgatással. És persze csillag bekötésben gondolkozz.
(#) balzsi válasza kadarist hozzászólására (») Feb 10, 2013 /
 
Miért csak csillagban gondolkozzon?
(#) kadarist válasza balzsi hozzászólására (») Feb 10, 2013 /
 
Ha kis motorról van szó, akkor a csillag beállítás tartozik a 400V-os üzemhez. Ha nagy motorról van szó, akkor meg a kisebb áramfelvétel miatt jó a csillagba kapcsolás, a próba miatt.
(#) balzsi válasza kadarist hozzászólására (») Feb 10, 2013 /
 
Első fázisban a kísérletezést ott kellene kezdenie, hogy egy ellenállásmérővel párosítja a vezetékeket, emellett tudomást kellene szerezni a tekercsek feszültségéről és akkor lehetne dönteni a bekötés módjáról.
(#) pucuka válasza balzsi hozzászólására (») Feb 10, 2013 /
 
Ha áttekerték, nem lehet biztosra menni. Csillagban biztosabb a próbálkozás, kisebb az esélye a túlterhelésnek, akár milyen motorról van szó.
Azért aki áttekerte, igazán megjelölhette volna a tekercsek egyik végét, mondjuk a kezdetét. Akkor nem került volna semmibe.
(#) balzsi válasza pucuka hozzászólására (») Feb 10, 2013 /
 
Ha nincs semmi infónk a motorról, akkor miből jövünk rá a feszültségre és teljesítményre?
(#) kadarist válasza balzsi hozzászólására (») Feb 10, 2013 /
 
A gyakorlati tapasztalatok és a általános tekercskötési szabályok alapján be lehet kötni egy motort úgy, hogy a működőképességét meg tudjuk ítélni. Egyébként a kérdés csak arra vonatkozott, hogy hogyan lehet megtudni a tekercs kezdetét-végét.
(#) pucuka válasza balzsi hozzászólására (») Feb 10, 2013 / 1
 
Magyarországon, és itthoni használatra készült motoroknál természetes, hogy a nálunk használt háromfázisú hálózaton üzemszerűen működnie kell a motornak. Akár gyári, akár áttekercselt. Csillag kapcsolásban egész biztosan. A motor teljesítményére lehet következtetni (némi gyakorlattal) a méreteiből, súlyából, és a tekercselő huzal átmérőjéből. Elindulása után pedig az áramfelvételéből. Sajnos ezek tervezési adatok, és elég sok ellentmondó követelménynek az optimalizációjából keletkeztek, és kivitelezésben akár jelentős eltérések lehetnek. (mondjuk, gyártófüggő) Úgyhogy a ránézésre való megállapítás elég saccometria. Erre való lenne az adattábla, amit a tekercselők többnyire figyelmen kívül hagynak, és a sokadik kéz után már nem lehet tudni, hogy milyen az a motor. De csillagban biztos működni fog valahogy, de pontosan nem lehet tudni, hogy mekkora teljesítmény leadására képes. Ez a tekercselő tisztességén múlik.
(#) enaa hozzászólása Feb 10, 2013 /
 
A motorom 3 kw 2860fordulatot ir a tablaja .Szerintem ugyananyira tekercselhetek .Ossze is volt kotve ket ket szal de biztos nem jol mert mikor probaltam inditani egy fazissal+indito kondi nem indult.De ha egy masik kismotorral meghajtva beindult csak nem vette fel a sebesseget es kb egy perc utan ki verte a biztositekot Meg anyit hogy a kondik nagyon jol inditanok egy ugyanilyen masik motort Ne haragudjatok a rosz irasert de nagyon kezdo vagyok a szamitogepen
(#) granpa válasza enaa hozzászólására (») Feb 10, 2013 /
 
Stop! 3~ra van áttekercselve vagy 1~ra? Elég nagy biztosítód, hogy vigye 1~on? Van 3~-od, akkor arról próbáld először.
A hozzászólás módosítva: Feb 10, 2013
(#) enaa hozzászólása Feb 10, 2013 /
 
Sajnos nincs 3 fazis de egy hasonlo motor nagyon jol mukodik nalam.Meg azt megjegyzem hogy ez az uj motor kicsit nehezen forog kezzel is szerintem acsapagyak rosz zsirt kaptak
(#) kadarist válasza enaa hozzászólására (») Feb 10, 2013 /
 
Vidd vissza a tekercselőhöz (ha lehet) és próbáltasd ki vele!
(#) granpa válasza enaa hozzászólására (») Feb 10, 2013 /
 
Ha rám hallgatsz: szétkapod, mert ott komoly baj van (olyan nincs, hogy rossz zsír), ha nehezen forog (vagy visszaviszed: és ordítasz). És tán megtudod a bekötést is!
Nem mennek a hangulatjelek!
A hozzászólás módosítva: Feb 10, 2013
(#) enaa hozzászólása Feb 10, 2013 /
 
Mondod hogy kapjam szet .de nincs hozza szerszamom olya csavarokkal van ossze fogva amit ritkan lattam. Harom szogletu felyel ahoz peddig nincs kulcsom.Ezt a motort kaptam valakitol aki az ocskavasnak szanta de en szeretek kiserletezn es tanulni vele
(#) elektroton válasza enaa hozzászólására (») Feb 10, 2013 /
 
Lehet, hogy csak azért forog nehezen a forgórész mert a motorpajzs összeszerelésekor a csapágyak kissé feszülnek. kalapáccsal meg kell ütögetni a pajzsot a csapágynál, hogy helyre igazodjon. Ha mégis nehezen forog, csapágy csere, esetleg az állórész belsejében lakk elfolyás miatt nincs légrés.
(#) Orbán József válasza enaa hozzászólására (») Feb 10, 2013 /
 
Lehet, hogy egy úgynevezett robbanásbiztos motor, speciális csavarokkal és szikramentesen tömített felépítéssel. Én 4 pólusúban találkoztam ilyenekkel, nincs kihozva, csak 3 szál egy speciális porcelán bekötő kapocsra, amin a csavarok 120 fokban helyezkednek el és az anygból kiemelkedő közdarabok választják el térben is a bekötési pontokat, hogy össze ne érhessenek a bekötő huzalok elemi szálai - ha van olyan hüle, aki azzal kötné be.
A hozzászólás módosítva: Feb 10, 2013
(#) enaa válasza kadarist hozzászólására (») Feb 11, 2013 /
 
Koszonom asegitsegeteket .kb megtalaltam a kezdo-vegzo szalakat .konyen idul a kondival de mintha nem volna a fordulat 2860 amit ir a tablajan .Olyan lehetseges hogy kisebb fordulatra tekercseltek ujra.Agyrt.ev 1982 es 38kg
(#) pucuka válasza enaa hozzászólására (») Feb 11, 2013 /
 
Lehet, hogy négypólusú. Akkor a fordulatszám 1440 körüli.
(#) enaa hozzászólása Feb 12, 2013 /
 
Na most erre kossetek gocsot!.Szet szedtem a motort ahogy javasoltatok .Megtalaltam a kezdo -vegzo szalakat.Csillagkotessel elindul a kondival de ha felcserelem a kondit egy masik szallal aKKOR beindul nyomogomb nelkul is csak nincs fordulat .de ha viszakotom indul kondiva es jo fodulatra felporog. Bocs ha egy kicsit zavaros de egy kezdotol probaljatok megerteni
A hozzászólás módosítva: Feb 12, 2013
(#) Orbán József válasza enaa hozzászólására (») Feb 12, 2013 /
 
Ha nem állandó üzeműként van bekötve a kondi - nyilván ezért kell a nyomógomb, mert nem állandóra van kötve - akkor esetleg van egy pirinkó menetzárlat és az kezdi kis fordulaton forgatni... Azért egy skiccet jó lenne feltenned, hogy tudjuk mit is csinálsz, hogyan kötsz.
(#) ark hozzászólása Feb 16, 2013 /
 
Sziasztok,
tanácsot szeretnék kérni a képen látható motorral kapcsolatban. A kérdésem, hogy be lehet-e/érdemes-e bekötni 230 V-ra. Egy fúrót működtetne, induláskor nem kell nagy nyomatékot leadni. Ha igen hogyan kell csinálni és mi kell hozzá pontosan (nem vagyok szakmabeli).
Segítségeteket köszönöm,
arK
(#) palcsika26 válasza ark hozzászólására (») Feb 16, 2013 /
 
Üdv. Átkötöd deltába, 20mikrós üzemi kondi.
Következő: »»   141 / 344
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem