Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » PC táp átalakítás
Nem hinném hogy a potméter gerjed mert ha csak ellenállást tettem helyette akkor is sípolt. Olyan tápot alakított már át valaki amiben 2002, 2003 és változatai vannak? 19,3V-ot sikerült már kicsalni belőle de nagyon visít terhelve (12,8V-nál 3A-rel). Terhelés nélkül is van egy halk fütyülése.
A hozzászólás módosítva: Feb 15, 2013
Két "kis" kondit kicserélted amit korábban írtam?
Abban igen de azon nem javított. Ebben még nem cseréltem semmit csak kidobtam az egész szekunder oldalt, csak az IC maradt meg a közvetlen tartozékai. A 12V-os kör diódája és fojtója. A hangot igazán nem is sípolásnak nevezném mert olyasmi mint amikor heggesztenek és az ívnek van ilyen hangja és ha a szekunder hűtőbordát megfeszítem vagy csak megfogom akkor halkul valamelyest.
A hozzászólás módosítva: Feb 15, 2013
Úgy tünik ez valami gerjedés lesz mert ha kézzel megfogom a GND-t a panel két sarkán akkor abba hagyja. Lehet hogy a dobozában nem fogja csinálni.
Én először is a gerjedést tartottam valószínűbbnek. Nézd meg akkor a gyári dobozában. Az is lehet (ritka) hogy a főtrafó a ludas, mert idővel öregszik az impregnálás és mozoghatnak benne a vezetők. Szkóp is sokat segíthet.
Le kell földeni a táppanel GND pontjait. A primer oldalon is, vagy legfőképp ott!
A trafóval nemigen van baj mert nem túl öreg táp, szkópom meg sajna nincs pedig sokszor jó lenne.
Kicsit nehézkes leföldelni egy panelt amit az asztalon forgatva próbálsz átalakítani és mérni. Már így is sok a drót néha.
Nem baj. Azért csak földeld le!
Elhiszem hogy nehézkes, de vékony vezetékekkel is meg lehet oldani.
Sziasztok! Xbox táppal küzdök és most elakadtam. Nem tudjátok a pirossal jelölt alkatrész az milyen smd cucc? Szita jele: B8 Egy TNY276PN (DIP8 egyik pin hiányzik gyárilag) társaságában van. Értéke: rövidzár. Ha volna rajzotok hozzá, hálás volnék érte! Köszönöm a segítséget.
A hozzászólás módosítva: Feb 17, 2013
Hello.
Itt az adatlap, nem nagyon látszik a gyári ajánlásban semmi a drain körben. Talán egy kis értékű ferrit induktivitás. Snubber diódája kipukkant? Idézet: „Snubber diódája kipukkant?” Csak a TNY ic "robbant" fel. Semmi más gondot nem találtam! Az ic teteje szabályszerűen lepattant. Gyárilag taknyolva volt valami gumiszerű cuccal. Elképzelhető az anyagfáradás? Úgy nézem hogy ez a TNY ic csak a vsb-t adja és a többi ic-k tápfeszültségét is a secunder oldalon. A hozzászólás módosítva: Feb 17, 2013
IC mellett lenne egy dióda, ami a 4. lábra csatlakozik. Még a helye is látszik, csak a pozíciószitát nem tudom leolvasni. Te szedted ki?
Halkan jegyzem meg, hogy ennél régebbi IC-vel szeretnék tápot építeni (TNY266), már az is minden ellen védett..
Igen én vettem ki, és minden rendben vele. Már visszaforrasztottam a helyére. Csak a szóban forgó ic a rossz, mást nem találtam.
Üdv 1984white .
A kérdéses alkatrész " C 41 " a legtöbb alkatrész mellet jobbra van írva szitázva a pozíció , a b8 a transzformátor láb helye . Ellenálláson rajta a kód .
Amennyire az alkatreszoldali fotorol kivettem, a TNY D vagyis 4.laba esetlegesen hibas forrasztasu volt (elszinezodott a nyak), ivet huzott es a tulfeszultsegtol pattant ki egy darab a tetejebol.
A b8 egy szimpla ferritgyongy, a szitatol jobbra talalhato, SMD ellenallasra hasonlito kinezetel.
Okés Köszönöm a válaszokat! Kicserélem az ic-t és soros izzóval meglátjuk mi lesz. Más hiba nincs, az smd diódákat is kiforrasztva megnéztem. Üdvözlettel!
Üdv Saggitarius .
Megmutatom a képen a szitázás és a hozzá tartozó alkatrészt . Üdv .
Amit pirossal jelöltél a b8 mellett, oda a tny ic való, aminek gyárilag hiányzik egy pinje. A felső 4 üres egymás melletti pin is az ic helye (másik oldala). Csak a b8 nem tudom mi? Ha ferrit akkor rendben van. Dióda ugye nem lehet?
Sziasztok!
Újfent lenne egy láma kérdésem,hát nem az én asztalom az smps birodalom.... Adott egy ATX ami átalakitva,kicsupaszitva lett 300W-os codegen. Az összes fölösleg eltűntetve,kizárólag a TL494+alkatrészei maradt benne. Az 5V-os tekercseket egész szép magasra fel lehet tornázni 11V környékére is az osztóval. (semmi más feszültség nincs az osztón,kizárólag ez) Kérdés: Mivel ez trifláris tekercs,valószinűsithető,hogy kibir legalább 15-18A áram leadást ha a kimenő feszültség 11V-ra van korrigálva? Elég lesz ide a sima 30-40V-os dióda,az eredeti,vagy a 200V-ost kell használni ekkora kimenő feszültségnél? (sajnos a tekercsek közöseinek elvágása és a kimeneten greatz nem vált be igazán,8-9A környékén elpukkaszotta az egész primer kört) Válaszaitokat,előre is köszönöm! Feri
Üdv!
Ha 11V-ot szeretnél kivenni az 5V-os részből, akkor elég lesz a 30V-os dióda is. Igazából egyutas egyenirányításnál (és 2×1 utasnál is) a transzformátorról jövő feszültség csúcsértéke+a pufferelt feszültség értékére kell méretezni a diódát. Szinte biztos, hogy a trafó 5V-os leágazásának csúcsértéke 15V alatt van. Ha ehhez hozzáadod a 11V-ot (és nagyvonalúan hozzáadhatunk még 1V-ot, ami az induktivitáson eshet), akkor is 27V az összeg.
Köszönöm.
Sajnos,amúgy nem lesz jó az elgondolásom,pár amper terhelésnél is esik a feszültség,8A-nál meg 3V-ot,ez nem elfogadható. A 12V-os leágazásnál simán birja a 10-12A-t szinte semmiféle feszültség esés nélkül,de ennél kicsit több kellene,legalább 15-16A. Vagy áttekerek egy trafót,vagy szerzek egy nagyobb trafós tápot,mert a mostani 33mm-es. 35mm-esm van még,ami magasabb is.
Üdv!
Én azt javaslom, hogy inkább kösd át a trafót. Az eredeti földet elszeparálod és a két 5V-os kövezetésre teszel egy 4 diódás hidat gyorsdiódákból. Így az pufferelt feszültség negatív részét leföldelheted, és működik a visszacsatolás is. Tudtommal ATX tápokban a vezérlő áramkör feszültsége külön segédtápról van biztosítva.
Sajnos,nem jó a greatz-es mert eldurrant az egész primer egy bizonyos áram felett.
Gondolom,mivel nem volt se áram korlát és a DTC is le volt földelve. Vagy,nem tudom,jónak jó volt,de mégsem.
Akkor valamit elronthattál... Gondolom a diódák nem nyitottak ki záró irányba.
Abban biztos vagy, hogy a folytónak mind a három tekercse azonos irányban gerjeszti a magot? Mert ha nem, akkor kb. rézdrótként működött a tekercs, és jó nagyra nőhettek a csúcsáramok. A hozzászólás módosítva: Feb 22, 2013
Csak egy rész tekercset használtam,az eredeti 5V-osét.
A greatz 4 darab S20C40C-ből volt kialakitva.
Rendben, értem. Akkor vizsgáld meg, hogy a diódák minden kétséget kizáróan működnek-e még. Mivel hídba voltak kötve, ezért 1db diódára csak az előbbiekben kiszámított (~27V) feszültség juthatott záróirányba. Szóval ha kellő módon voltak hűtve(és szigetelve), valamint a csúcsáramokkal nem mentél a katalógusadatok maximuma fölé, akkor azoknak jónak kell lenniük.
A trafó többi leágazásával, és az 5V leágazásaira csatlakozó alkatrészekkel mit csináltál?
Egy közösitő réz laposrúdon voltak a diódák,mint greatz,de jól voltak szigetelve és a bekötés is helyes volt,előtte ellenőriztem sima 50Hz-es trafóval.
A trafóról teljesen ki van jelenleg pucolva minden,csak egy ágnak a diódái,szűrői vannak. Mivel előtte már ment sima 12V-on úgy hogy teljesen kibontottam minden fölöslegest a kapcsolás alapján. Most visszakötöttem 12V-ra mert kell a táp és az Ámper is.Teljesen jól megy,csak nem tudom mikor lesz vége a trafó által leadott teljesitménynek.Ha 15A-t tud folyamatosan,(aktivan hűtve) akkor szerintem megállok ott,ahol van.(a dobozon 13A van ,de kicseréltem a diódáit erősebbre) Kizárólag a vezérlő IC dolgai maradtak bent plusz STBY és a primer |
Bejelentkezés
Hirdetés |