Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor bekötése
 
Témaindító: kozmaj, idő: Jún 28, 2006
Lapozás: OK   143 / 345
(#) zolika60 válasza bulgesz hozzászólására (») Feb 17, 2013 /
 
A lap tetején van egy keretben egy V betű szerű ikon. Olyan, mint minden hozzászólás fejlécében is. Arra kattintva kilistázhatod a témában lévő képeket. Ígyni.
A hozzászólás módosítva: Feb 17, 2013
(#) bulgesz válasza zolika60 hozzászólására (») Feb 17, 2013 /
 
így már ok. köszi
(#) Andras46 válasza bulgesz hozzászólására (») Feb 17, 2013 /
 
Valami nem stimmel a motornál. A IMG_2712. képen nagyon látszik a forgórész vasmag. Egy normális motornál általában itt a tekercsfejet lehet látni. A fénykép alapján én arra gyanakszom, hogy el van csúszva egymástól az álló és forgórész.
(#) Orbán József hozzászólása Feb 17, 2013 /
 
Kedves Kollégák! Elvileg tudnom kéne, de huszonéve voltam utoljára rendszeresen a tekercselő szakmában, azóta csak fejben és a könnyűeket.
Szóval van egy 2 fordulatú (Dahlander) motorom, ami le van égve, eredetileg 4/8 pólusú volt, 100/250W teljesítménnyel.
A lényeg, nincs szükségem a 2 fordulatra, elég a 4 pólusú megoldás, mi lenne a metódus az adatok átszámolásához?
Egyébkén Z=24 és a leendő horonylépést 1-7, kettős telercsekkel gondolnám a kis tekercsfej érdekében.
Érdekes számomra, hogy jól láthatóan 2 teljesen különálló tekercseléssel volt az eredeti, hasonlóan az automata mosógépek motorjaihoz.
Ez abból is látszik, hogy az egyik tekercs rendszer van ügyesen szénné égetve, a másik csak emettől, közvetetten mihálylott meg.
(#) erbe válasza Andras46 hozzászólására (») Feb 17, 2013 /
 
Idézet:
„nagyon látszik a forgórész vasmag. Egy normális motornál általában itt a tekercsfejet lehet látni. A fénykép alapján én arra gyanakszom, hogy el van csúszva egymástól az álló és forgórész.”

Megnéztem én is alaposabban. Erre reagálva:
Nem ártana szétszedni a motort. Van egy olyan, elég régi motorom, amit egykor (1971?) újratekertem. Centrifugálkapcsolós segédfázis volt benne. Erre és bolgár darumotorokra emlékezve nem lehetetlen, hogy a forgórész elcsúszik a tengelyen, így kapcsolva az indító érintkezőt. ???
Az is lehet, hogy egykor szétszedték és elcserélték a két pajzsot.
Az adatlapot elég jól lehet olvasni. Soha nem volt azon 380 V. A 6,9 A talán az üzemi áramfelvételre vonatkozik, bár a hatásfok és Cosfi 1,5 kW-nál is lényegesen növelné. A 2,5 kW pedig a kivehető max. teljesítményre, mint manapság az öklömnyi kínai motoroknál.
(#) Andras46 válasza erbe hozzászólására (») Feb 18, 2013 /
 
Az utóbbi időben már többször találkozni gyári 2,5 Kw-s egyfázisú motorral. A cosfi nem mérvadó egy lakás villamos hálózatában. Az csak a szolgáltató részéről érdekes. Az adat tábla értékei valósak. Igaz, hogy én 380/220 -s motort alakítottam át, de ennél is elképzelhető 70-80 mikrós üzemi és kb. 120 mikró indító. A 6,9 A. terhelve igaz.
(#) Andras46 válasza Orbán József hozzászólására (») Feb 18, 2013 /
 
Át lehet tekercselni, de ahhoz több adat szükséges. Az állórész vasmag nagy átmérője, kis átmérő, lemezcsomag hossza, horonyszám, hornyok közepén mért szélesség, hornyok mélysége. Ha a 4 pólus teljes egészében kitölti a hornyokat, akkor a teljesítmény is nagyobb lehet. Minden esetre lebontásnál (lehetőleg pontosan) érdemes mindent adatolni.
(#) Orbán József válasza Andras46 hozzászólására (») Feb 18, 2013 /
 
Nagyon köszönöm a véleményedet! Az imént kérdeztem épp egy kollégát, aki napi szinten teker és az ő véleménye az, hogy a jelenlegi 4 pólusú menetszámmal, olyan huzalvastagsággal tekerjem meg, ami befér a horonyba.
Igen, az adatvétel hátra van, mindenesetre csodálkoztam, hogy nem tekercs átkapcsolással történt a fordulat váltás, hanem két önálló tekercsrendszerrel.
Így jóval kisebb a kivehető teljesítmény, szerintem.
250/100W volt, ez a motor méret egy 370W-oshoz áll közel.
Azonban arra is gondolok, hogy a gerjesztést minden bizonnyal nagyobbra lehetne, kellene venni, amit a régi, 4 pólushoz tartozó menetszám nem fog tudni teljesíteni a nagyobb keresztmetszet, amit bele tennék, nem igazán oldja ezt meg.
(#) Andras46 válasza Orbán József hozzászólására (») Feb 18, 2013 /
 
Jól gondolod. A keresztmetszet növeléssel nagyon megnő az áramfelvétel. Arányban kel lenni a menetszámnak és keresztmetszetnek. A lépéstávolság az jó amit gondoltál. Ahhoz, hogy adatot tudjak adni, a fentebb megadott adatok értéke szükséges.

24h-4p 05.jpg
    
(#) galjoca hozzászólása Feb 18, 2013 /
 
Tisztelt Hozzáértők!
Elnézést ha hülyeséget kérdeznék!Elképzelhető hogy a következő adattáblájú motor 220 V-on is tudja a 4 KW-ot, csak nagyobb áramerősséggel.Egy kúpos rönkhasítót szeretnék vele működtetni,elég volna ez a teljesítmény szerintetek.Közvetlenül a tengelyre rakjam a kúpot vagy ékszíjjal hajtsam meg?Köszönöm a segítséget:
A hozzászólás módosítva: Feb 18, 2013
(#) kadarist válasza galjoca hozzászólására (») Feb 18, 2013 /
 
Szia!
Három fázisú 220V esetén természetesen 4kW-os a motor. Ilyen feszültséget frekvenciaváltóval állíthatsz elő a legkönnyebben. Ha kondenzátoros indítást alkalmazol, akkor teljesítményvesztés lép fel, meg nem lesz olyan dinamikatartaléka a motornak.
(#) Andras46 válasza galjoca hozzászólására (») Feb 18, 2013 /
 
Ekkora teljesítményt már nem lehet 220 V-n működtetni. Természetesen egy fázis 220 V -nál.
A hozzászólás módosítva: Feb 18, 2013
(#) kadarist válasza Andras46 hozzászólására (») Feb 18, 2013 /
 
Elméletileg lehet, csak az egyfázisú hálózat a gyakorlatban valószínűleg nem fogja bírni.
(#) galjoca hozzászólása Feb 18, 2013 /
 
Köszönöm a válaszokat.Mekkora a legnagyobb teljesítményű tisztán 220V-os motor amivel találkoztatok,ez a teljesítmény szerintetek elég-e arra amire használni szeretném.Köszi
(#) Andras46 válasza galjoca hozzászólására (») Feb 18, 2013 /
 
A netten kereshetsz egyfázisú villanymotorra.
(#) zitzaki hozzászólása Feb 18, 2013 /
 
Sziasztok!
Egy olyan kérdésem lenne hogy egy 380 delta tekercselésű motort amit elvileg csillag deltába tudok elindítani lehet csak csillagban használni? Nem kéne nagy teljesítmény csak az lenne e a kérdés hogy nem-e lehet baja ha csak csillagba van használva. A feladat elvégzéséhez elég lenne akár egy 500 Wattos motor is csak a robusztus csapágyazás miatt kellene ez nagy motor ami amúgy 7,5 kW-os.
(#) kadarist válasza zitzaki hozzászólására (») Feb 18, 2013 /
 
Szia!
Nem lesz baja, ha tartósan csillagba kötve használod, de tényleg terheld túl, mert csak kb. egyharmad teljesítményt nyújt ebben a beállításban.
(#) zitzaki válasza kadarist hozzászólására (») Feb 18, 2013 /
 
Köszi a választ amúgy még egy tizede teljesítmény is elég lenne.
(#) Andras46 válasza erbe hozzászólására (») Feb 18, 2013 /
 
Amit a forgórésszel kapcsolatban írtam, itt a példa rá. Az álló és forgórésznek nem szabad egymáshoz viszonyítva elcsúszni.
(#) erbe válasza Andras46 hozzászólására (») Feb 18, 2013 /
 
Ezek szerint még nem láttál olyan motort, ami a forgórész "helyzetbe hozásával" oldja a féket.
(#) erbe válasza kadarist hozzászólására (») Feb 18, 2013 /
 
Ma már az ingyenesen kérhető 1f háztartási csatlakozás 32 A. Az pedig megfelelő frekvenciaváltóval (lágyindítás) vígan tudja a 4 kW-t.
(#) kadarist válasza erbe hozzászólására (») Feb 18, 2013 /
 
Én nem a frekvenciaváltósra írtam, hanem a kondenzátoros megoldásra, mert ott aztán lenne indítóáram!
(#) erbe válasza kadarist hozzászólására (») Feb 18, 2013 /
 
Ott is van lehetőség a lágyindításra.
(#) Andras46 válasza erbe hozzászólására (») Feb 19, 2013 /
 
Tekercseltem is. DEMAG kúpos vasmagú két sebességes.El tudod képzelni a Váci úti hajógyárban hányféle motor létezett. 1997 - 2010 között pedig tekercseltem rengeteg fajtát. Még amerikai különleges tekercselésű motort is. Bowling bábú állító motor kapcsolását ismered ? Vagy a 2/4 pólusú egyfázisú szivattyú motor kapcsolását ? A szóban forgó motor, le merem fogadni, hogy nem fékes kivitelű.
A hozzászólás módosítva: Feb 19, 2013
(#) Lalle hozzászólása Feb 19, 2013 /
 
Sziasztok van egy 380 2800 fordulatú köszörű bekötöttem kondenzátorral 220 voltra, de kb 5 másodpercig nyomva kell tartani a gombot mire beindul és utána is hallani hogy amelyiken a kondi van annál a tekercsnél kihagy rosszul kötöttem volna be?

motor.jpg
    
(#) kadarist válasza Lalle hozzászólására (») Feb 19, 2013 /
 
Szia!
Hogy kell érteni azt, hogy kihagy? Egyenetlenül jár?
(#) Orbán József válasza Lalle hozzászólására (») Feb 19, 2013 /
 
Szia!
Jól kötötted be, de a köszörűkövek tehetetlensége folytán lassabban éri el a fordulatát.
Elképzelhető, hogy kell még rá nagyobb kapacitás.
Még azt nem értem, hogy üzemi kondis rajzot raksz fel és nyomógombról beszélsz.
Hogy van ez?
(#) Andras46 válasza Lalle hozzászólására (») Feb 19, 2013 /
 
A kondinak állandóan bekötve kel lenni.
(#) Szirty válasza zitzaki hozzászólására (») Feb 19, 2013 /
 
Helló zitzaki!

Idézet:
„Egy olyan kérdésem lenne hogy egy 380 delta tekercselésű motort amit elvileg csillag deltába tudok elindítani lehet csak csillagban használni?”


Lehet. 660V-os 3 fázisú színuszos 50-60Hz frekvenciájú váltakozó áramról.
(#) proli007 válasza Szirty hozzászólására (») Feb 19, 2013 /
 
Azt tedd hozzá, hogy ha ugyan azt a teljesítményt szeretné elérni, mint 380-ról deltába. Mert hátha nem így van..

* A 308 javítva 380 ra.
A hozzászólás módosítva: Feb 19, 2013
Következő: »»   143 / 345
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem