Fórum témák
» Több friss téma |
Végül csak jó helyre ment!
![]() A hozzászólás módosítva: Feb 19, 2013
![]() Felszárad, elpárolog az égőtérben. A hozzászólás módosítva: Feb 19, 2013
Köszönöm szépen mindenkinek a hozzászólásokat!
![]()
Amennyiben modern kazánod van ( nem tudom milyen ) akkor van benne egy nyomás kapcsoló, ami nem indítja el a kazánt egy bizonyos nyomás alatt- 0,5 bar nyomás min. kell. Fűtési, HMV teljesítmény csökkenés nem lesz az alacsony nyomás miatt, bár a ker szivattyúknak nem árt ha van min 1 bar előnyomása.
Értem, köszönöm! Egyébként a kazánom típusa Junkers ZH 20 AME23 S5005. Szerintem nem modern. 10 éve megvan.
Üdv! B pont hideg be a tárolóba ,D pont meleg ki a tárolóból . a 21 pont a tömegáram érzékelő. A tároló leürül, ha a tömegáram nem bírja mozgatni a turbinát. nem érzékeli az áramlást akkor csak a tároló NTC van ami jelzi az elektronikának ha lehűlt a víz. Az már késő , mivel félig üres a tartály. A turbina áramlásnál azonnal bekapcsolja a szivattyút 19 pont ami körbe nyomja a vizet a hőcserélőn, és az 17 pont NTC érzékeli ha hűl a víz , gyújt…. És elkezdi felfűteni a tartályt. A melegvíz közvetlenül a tároló tetejénél jön ki, és ott rétegződik . Mivel a tároló tele volt , a víz 40 fok minimum. kb. amire alig kell ráfűteni, szinte nem tud kihűlni. A hideg (Be) a tároló aljából veszi a meleg víz egy részét mivel a meleg keveredik a hideggel Simán kilehet venni vagy 200litert mire , átfolyósként fog üzemelni. A gondodra csak ez az egy magyarázat adható, ami logikus . Tele a tároló , kinyitod a csapot (meleget) ha nem indul 1perc alatt a készüléked , akkor jobb kéz felé a szivi alatt van a turbina, szétkell szedni megfújni hogy forog e. Csak az áramlás irányába fújva forog. Ha tiszta és minden vezeték a helyén és érintkezik akkor jöhet, a vakarózás, az már lehet panel csere is . Sajna nem emlékszem, hogy fordítva összelehet e szerelni a turbinát.
Egy radiátor légtelenítőjét kicsavarod, helyére egy k.b. ½ csapot ha betekersz , oda akár egy locsoló tömlővel is lehet csatlakozni. Nyomás fel tölt , csap elzár, tömlő fesztelenít a leszedés előtt.
Szerintem is a tágulási tartályoddal van baj. Valószínűleg a víz oda "távozik" az átszakadt membránon keresztül. Én nemrégen cseréltem, mert a szelepen levegő helyett víz jött.
Sziasztok!
Hoztak hozzám egy Renova Star 24 kazán vezérlő paneljét javításra, mondván a gázszerelő szerint ez nem működik. Bővebb leírást nem adtak a hibához, csak annyit, hogy mostanában elég gyakran újra kellett indítani (konnektor kihúz-bedug) és akkor működött egy darabig. Most már azt sem. A gázos cserélgetett szenzorokat, de akkor sem javult meg. A végén azt mondta, hogy panelcsere, 60000Ft. Ekkor kerültem én a képbe... A kérésem az lenne, hogy ehhez a panelhez van-e bekötési rajz, azaz melyik csatlakozóra mi kapcsolódik? Akinek van ilyen, kérem ossza meg (a kezelési-beüzemelési útmutatóban ilyet nem láttam)! Csatolok 2 képet. Az egyiken a teljes panel látható (kicsit torzult a kép, mert nagyítós lámpán keresztül készült mobillal:rolleyes ![]() Minden segítséget és tanácsot szívesen fogadok, mert az érintett családnál febr.16 óta nincs se fűtés, se melegvize (más alternatíva nincs a házban kiépítve, még egy kéményse...) Köszi! Üdv, Imi
A hibaleírás sajnos eléggé pontatlan! Jó lenne tudni, hogy mi volt a konkrét hiba. Visszajelző sem ment, vagy az igen, csak más nem? Ebből legalább azt lehetne tudni, hogy a kapcsolóüzemű táp ment vagy sem. Mert ha az sem ment a bekötése szinte mindegy. De ezt kellene először ellenőrizni, hogy egyáltalán a táp rendben van-e. A TOP IC-kel elég egyszerű a táp felépítése, van a figyelőlábán egy kisebb elkó, arra elég érzékeny , ez kb 47uF, ezt nézd meg , meg egy visszacsatolótekercs is van, rend szerint optóval, ha ott a hiba, csak indítgat az IC. Ha ezek rendben vannak utána érdekes csak a panel bekötése.
Hálózati fesz csatlakozási pontok egyértelműek voltak, ezért adtam rá 230V-ot. A panel közepén van egy 7818 stab IC, annak a kimenetén mértem 17,9V-ot, ebből arra következtettem, hogy táp van. Mindez az elkó csere előtt is volt. De amint írtad, a TOP IC-nél van egy 47µF-os elkó. Na ez az, amit cseréltem (lásd eredti levél). Bízom benne, hogy csak ez lesz a baj. Ha nem találok bekötési rajzot és úgy tesztelni, akkorma este megyek kipróbálni... majd visszajelzek.
Sziasztok.
Renova c24e kombim van. ![]()
... még egy gyors kérdés:
A hibakód listát hol találom meg? Egyik gépkönyvben sincs. Nagyon örülnék egy linknek vagy egy fájlnak ![]()
Köszönöm! Szerintem már csak tavasszal jó időben fogjuk kicserélni.
Sziasztok!
Kb. másfél éves BAXI Mainfour 240F kombi cirkónk a napokban elkezdett E06 hibakódot dobálni.Kézikönyvében ez a használati melegvíz szondával kapcsolatos hibára utal.Fűtés az tökéletesen működik és van hogy a melegvíz is jó.Tegnap levettem a burkolatot megmozgattam a csatlakozókat azóta talán picit jobb lett elsőnek ment rendesen de ma már megint szórakozik.Ha nem megy a fűtés akkor melegvíz nyitására el akarna indulni az égő de egyből felvillog a hibakód nem kezdi el felfűteni a vizet de ha megy a fűtés tehát már előtte ég a láng és úgy rányitom a vizet akkor általában működik de néha úgy is fel-felvillan az E06 de egyből el is tűnik és megy tovább rendesen. Ami még feltűnt hogy a vízhőmérséklet kijelzésnél is néha ugrál a hőfok kb. 1-2 fokot fel-le. Szerintetek mi lehet a baja? Egy szaki eddig azt mondta hogy lehet vízköves a szenzor vegyem le 5 fokot a melegvíz hőmérsékletét és próbáljam ki úgy hátha jó,kipróbáltam de sajnos ez nem vált be. Remélem van itt valaki aki ért hozzá,hátha csak a csatlakozássla vna probléma nem a szenzorral. ![]()
A melegvíz NTC meghibásodott, vagy nem jól érintkezik. Mint magad is jól leírtad.
Nagyon szépen köszönöm a segítséget!!!
Sziasztok! Érdeklődnék nekem egy ECO 20fp Ocean turbós gázkazánom van és sajnos már két szerelő is nézte de nem jutnak dűlőre a probléma az hogy ha meleg vizet vagy fűtés akarok be kapcsolni nem emeli ki azt a pöcköt ami a kapcsolót vezérli az indulásra de ha az elmenő csapot elzárjuk akkor ki emel pedig ki lett tisztítva a membrán is ki lett cserélve. Előre is köszönöm hasznos válaszotokat.
A hozzászólás módosítva: Feb 21, 2013
a fűtésrendszer valóban régi.érdekes módon tegnap este megszűnt a zaj(gondolom csak átmenetileg).köszönöm a segítséget,ha megint jelentkezik,mindenképpen kitakarítom a hőcserélőt javaslatod szerint.bár ahogy elnéztem,nem lesz egyszerű szétkapni.
Valami áramlástani probléma lehet.
A vízház minden furatát kitisztítottátok- és az erre menő bekötő csövek is tiszták, szennyeződés mentesek? A membrán biztosan belevaló? Nézd meg a keringető szivattyút milyen fordulatra van állítva- ha állítható. Nem ártana a ker sziv. lapátját, és magát a házat is megnézni, nincs-e lerakódás, eltömődés. Továbbá a fűtési kör szűrőjét- ha van benne.
Igen kivan tisztítva, a membrán igen bele való, a szivattyút kicserélte a szerelő mert ö is ara gondolt, és állítható maximális teljesítményre van állítva. A fűtés szűrője is ki lett szedve de nem volt benne semmi. Érdekes mert ha meleg vizet akarok engedni az a pöcök ki emel de a másik nem és ezáltal nem indul. Köszönöm a hozzászólásod.
Ez a pöcök nem működik!
Nézd meg a bekötő csöveit, nincs-e szűkület benne, vízkő, és nem-e szorul a ród ( zsírt neki)
Tegnap este sikerült szó szerint "életet lehelni" a kazánba
![]() De kezdem az elejéről... A tipus: SD Renova Star F24E BT. A panelen kicseréltem a 47µF-os elkót, mert "mérhetetlenül" kapacitás szegény volt. Ezzel párhuzamosan kicseréltem a COMPUTERM termosztátban az elemeket, mert le voltak merülve, nem volt kijelzés rajta... Összeraktam, kezdett elindulni, de a láng begyújtásáig nem jutott el, a piros LED villogni kezdett (hibajelző)... Apropó, hogyan lehet ezen kiolvasni a korábbi hozzászólásokban említett F1....Fn hibákat, amikor nem ír ki se számot, se betűt? ![]() Próbálkoztam a Hibaelemzés résszel a gépkönyvből: LED villog> Levegő be- illetve kiáramlási probléma. Szintén a korábbi hozzászólások alapján kivettem a nyomáskapcsolót és a szilikon csövön keresztül csináltam benne vákuumot (megszívtam ![]() Összeszereltem és próba. Happy mindenki, folyik a melegvíz, elindult a fűtés... Ezek után már csak az a kérdés, hogy a gázszerelő ezeket az alapvető pontokat miért nem nézte meg (termosztát, nyomáskapcsoló), mielőtt kiejtette a száján a "Panelcsere 60000Ft+munkadíj" mondatot??? ![]() Valószínű cserés lesz ez az alkatrész is, de legalább addig van fűtés és melegvíz... Óriási köszönet a lista minden hozzászólójának a segítségért!!! ... azért a két-három kérdésemre jó lenne választ kapni (panel bekötés, F hibalista, hibakód értelmezése ezen a kazánon)
Bekötő cső ki lett savazva a rudat is ki cserélte a szerelő és ráadásul be is kente szilikon zsírral és mégis elmegy valahol a nyomás.
Szia szabolcs79!
Ezek szerint nincs víz áramlás.
Üdv.
Ügyes vagy.A legtöbb szerelő ha valamit nem tud megcsinálni akkor csak annyit mond panel csere vagy hogy ez a legsz..abb készülék,lusta beismerni hogy bocsi de ezt most nem tudom.Hibakódot a renova star nem fog megjeleníteni.Minden hibára csak pirosan villog.Vagy tapasztalat vagy hibakód kiolvasó, esetleg még egy thema classic kijelzőpanel.Thema classic hibakódokat megtalálod a saunier duval oldalán (ugyanaz a panel).Panel bekötést majd átküldöm neked privátba ha lesz rá időm (igaz rajz nincs róla,de majd megpróbálom értelem szerűen leírni).
Szia! Ezen a képen a 12-es teréből kell kiáramolni a nyomásnak ahhoz, hogy a rudazat ki tudjon emelkedni. A bekötő csöve az általad felrakott képen hátul, homályosan látszik, a membrán feletti részhez csatlakozik. Ez a csőszakasz a "bypass" csőbe csatlakozik és csak egyben lehet kiszedni a helyéről a vastag csővel együtt. Ha ez a vékony szakasz is ki lett tisztítva akkor nehéz lesz magyarázatot találni a helytelen működésre, hogy miért nem akar működni a membrán csak kényszer hatására:
Idézet: Ezt az állításodat nem értem, mert nem írsz hozzá konkrét "pöcköt": „ha az elmenő csapot elzárjuk akkor ki emel” Idézet: ugyanis a nagy membránnál lévő mikrokapcsolón kék-fekete színű vezetékek (három szál) vannak és azt hivatott figyelni, hogy vízvételezés, vagy fűtés van folyamatban. Amiről képet raktál fel, az pedig a fűtési kör nyomásőre volna (piros vezetékekkel). Ha nem tudja leellenőrizni a vízáramlást, akkor nem fog beindulni. Szét kell szedni az egész hidroblokkot és ki kell takarítani a bypass szelepet is mert nem biztos, hogy működik. „Érdekes mert ha meleg vizet akarok engedni az a pöcök ki emel de a másik nem és ezáltal nem indul.” ![]() A hozzászólás módosítva: Feb 22, 2013
De van csak valamiért kevés mert az a pöcök nem jön fel teljesen. Most hogy az elmenő (fűtés) félig elvan zárva működik, csak attól félek hogy ez nem tesz jót a szívagyúnak, amúgy hozzá kell tennem ez nem zárt rendszer.
Igen az a kép a fűtésé de ha az nem emel ki a vízé hiába emel ki nem indul mert jól mondod a vízén három vezeték van és annak a rúdja ki emel.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |